Ford Focus 1.6 EcoBoost

Με εξασφαλισμένο τον δυναμισμό, πλήρως εκσυγχρονισμένο και με όπλα του τον 1.6 EcoBoost και τον ραφιναρισμένο χαρακτήρα, ένα νέο Focus γεννιέται.

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η 3η γενιά Focus παντρεύει τα δυναμικά χαρακτηριστικά με γοητευτική σχεδίαση και επιτέλους υπερτροφοδότηση.

Καινοτομίες, νέες τεχνολογίες

Το νέο Focus είναι το πρώτο Ford που προσφέρει πέντε λειτουργίες υποστήριξης βασισμένες σε ένα προηγμένο σύστημα ψηφιακής κάμερας που βρίσκεται πίσω από τον μεσαίο καθρέφτη και καταγράφει τον δρόμο. Η εικόνα αναλύεται από τον υπολογιστή του συστήματος και οι πληροφορίες που συλλέγονται χρησιμοποιούνται καταλλήλως ώστε να ενημερώνουν μέσω οθόνης στο ταμπλό και να ειδοποιούν διαδραστικά ώστε να παραμένει ασφαλής και ξεκούραστος πίσω από το τιμόνι. Αναλυτικά οι λειτουργίες είναι οι εξής:

Lane Departure Warning

Προειδοποιεί τον οδηγό μέσω ενός κραδασμού στο τιμόνι εάν ανιχνευθεί ακούσια τάση απομάκρυνσης του οχήματος από τη λωρίδα του. Το σύστημα απενεργοποιείται σε ταχύτητες κάτω των 60 km/h, επομένως δεν παρεμβαίνει σε συνθήκες πόλης. Ο οδηγός μπορεί να ρυθμίζει την ευαισθησία του συστήματος (2 επίπεδα) και την ένταση της προειδοποίησης (3 επίπεδα), αλλά και να το απενεργοποιεί πλήρως.

Lane Keeping Aid

Προέκταση του συστήματος Lane Departure Warning. Πέραν της προειδοποίησης το σύστημα είναι σχεδιασμένο για να επαναφέρει ομαλά και με ακρίβεια το όχημα στη λωρίδα του, ενώ ο οδηγός μπορεί εύκολα να το αντιπαρέλθει αν όντως σκόπευε να αλλάξει λωρίδα. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει δύο επίπεδα ευαισθησίας αλλά και να απενεργοποιήσει το σύστημα.

Driver Alert

Η λειτουργία αυτή ανιχνεύει πότε ο οδηγός είναι κουρασμένος ή κινδυνεύει να αποκοιμηθεί, παρακολουθώντας τη θέση του οχήματος σε σχέση με τις οδικές σημάνσεις. Αν ανιχνεύσει μειωμένη συγκέντρωση του οδηγού, τότε ενεργοποιεί μία διαδικασία προειδοποίησης 2 σταδίων. Πρώτα εμφανίζεται ένα προειδοποιητικό μήνυμα στο ταμπλό μαζί με ένα ηχητικό σήμα. Αν ο οδηγός συνεχίσει να δείχνει κουρασμένος, τότε εμφανίζεται μία μόνιμη προειδοποίηση την οποία ο οδηγός πρέπει να αναγνωρίσει πιέζοντας ένα μπουτόν ΟΚ.

Traffic Sign Recognition

Η κάμερα ανιχνεύει σήματα οδικής κυκλοφορίας σε κάθε πλευρά του δρόμου, παρέχοντας στον οδηγό τις ανάλογες πληροφορίες μέσω οθόνης στο ταμπλό. Παράλληλα, αν ρυθμιστεί, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως προειδοποιητικό του ορίου ταχύτητας αναβοσβήνοντας την ένδειξη ορίου στην οθόνη όταν το υπερβαίνει ο οδηγός.

Auto High Beam

Αυτόματη αλλαγή μεταξύ μεσαίας και μεγάλης σκάλας. Η κάμερα αναγνωρίζει τους προβολείς ή τα πίσω φώτα άλλων οχημάτων και ενεργοποιεί την κατάλληλη θέση στους προβολείς. Επίσης παρακολουθεί τα συνολικά επίπεδα φωτισμού περιβάλλοντος ώστε να αποφεύγεται η χρήση της μεγάλης σκάλας φώτων (για παράδειγμα σε αστικές συνθήκες).

 

Παράλληλα δεν πρέπει να ξεχνάμε τα παρακάτω συστήματα που βρίσκουν εφαρμογή στο νέο Focus:

ESP τελευταίας γενιάς.

Τorque Vectoring Control, ηλεκτρονική λειτουργία «μπλοκέ» διαφορικού.

Forword Alert with Brake Support για την αποφυγή σύγκρουσης σε ταχύτητες έως 30km/h.

Adaptive Cruise Control - ενεργός αυτόματος πιλότος με προειδοποίηση και δράση για αποφυγή σύγκρουσης.

Blind Spot Information System. Χρησιμοποιεί τους εξωτερικούς καθρέφτες για να ειδοποιήσει με φωτεινή ένδειξη πως πλησιάζει όχημα πίσω μας σε διαγώνια θέση, το οποίο ενδεχομένως δεν φαίνεται.

Speed Limiter, σύστημα περιορισμού της ταχύτητας.

Active Park Assist, αυτόματο σύστημα παρκαρίσματος.

γλυκά
  • Δυναμική σχεδίαση
  • Σπορ αίσθηση και αισθητική
  • Οδική συμπεριφορά
  • Επιδόσεις - φρένα
  • Ποιότητα κύλισης
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός - καινοτομίες
ξυνά
  • Έλλειψη εκρηκτικότητας και ήχος του κινητήρα
  • Ξεπερασμένος μηχανισμός αναδίπλωσης καθισμάτων

Στην βροχερή Ανδαλουσία και στα περίχωρα της Χερέθ, η Ford πραγματοποίησε την επίσημη οδηγική γνωριμία με την 3η γενιά Focus που αποτελεί αιχμή τους δόρατος για την εταιρεία, στην μικρομεσαία κατηγορία. Με σχεδιαστική φρεσκάδα που εμπνέεται από το νεανικό στιλ του Fiesta, το νέο Focus έχει την γοητεία με το μέρος του, κάτι σημαντικό για την γνωριμία της πρώτης ματιάς. Το ευτύχημα είναι ότι δεν μένει στο θεαθήναι, αλλά προχωράει, εμβαθύνει και προσφέρει δεδομένα που ανεβάζουν τις προσδοκίες της εταιρείας για ολική επαναφορά στην μικρομεσαία κλάση.

 

3η και φαρμακερή

Αν η πρώτη γενιά προκάλεσε αίσθηση στην κατηγορία με την ξεχωριστή σχεδίαση και την επαναστατική συμπεριφορά του, η δεύτερη σοβάρεψε και μετά βίας διέκρινες την σχεδιαστική γλώσσα του Kinetic design στην σχεδίασή του. Το παρήγορο ήταν ότι διατήρησε το θετικό πρόσημο των δυναμικών χαρακτηριστικών και παρέμεινε η top επιλογή της κατηγορίας μέχρι την έναρξη της εποχής του downsizing. Σταδιακά το Focus έχανε την δημοτικότητα του, όμως η 3η γενιά ήρθε για να επαναφέρει την τάξη. Ξεκινώντας από λευκή κόλα χαρτί, η Ford χρησιμοποίησε την νέα «παγκόσμια» πλατφόρμα «C» της εταιρείας για να χτίσει το μέλλον του Focus το οποίο εκφράζεται από σχεδιασμό Kinetic design ακολουθώντας συνταγή Fiesta. Δεν ήταν λίγες οι φορές που θύμιζε έντονα τον μικρό αδερφό, ενώ η αλήθεια είναι ότι το νέο Focus στις φωτογραφίες αδικείται. Είναι περισσότερο κομψό απ’ότι φαίνεται, σαφώς δυναμικό και μυώδες, χωρίς η Ford να έχει επιλέξει την λογική της διόγκωσης που συνηθίζεται σήμερα. Ουσιαστικά το νέο Focus έχει κερδίσει 21 mm στο μήκος του και 80 mm στο μεταξόνιό του, ενώ έχει περιορίσει πλάτος και ύψος κατά 16 mm. Η εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής και υπερυψηλής αντοχής σχεδόν στο 55% του αμαξώματος, αυξάνει κατά 15% την ακαμψία, χωρίς να σημαίνει ότι στιβαρότητα βλάπτει το βάρος του αυτοκινήτου. Αλλαγές και νέες ρυθμίσεις συναντάμε και στην ανάρτηση με εκτεταμένες επεμβάσεις σε αμορτισέρ και αντιστρεπτικές. Διατηρεί την αρχιτεκτονική των γονάτων εμπρός και πολλαπλού συνδέσμου πίσω, όμως επιμελήθηκε η ακαμψία τους με σκοπός να ταιριάξουν στην νέα ενισχυμένη πλατφόρμα ώστε να επιτευχθεί ο ιδανικός συνδυασμός ποιοτικής απόδοσης, άνεσης και δυναμικών χαρακτηριστικών. Πέρα από την αύξηση σε μεταξόνιο και μετατρόχια το νέο Focus προσφέρει στάνταρ-μέσω του εξελιγμένου του ESP- το ηλεκτρονικό διαφορικό που ουσιαστικά περιορίζει το σπινάρισμα του εσωτερικού τροχού.
Στο εσωτερικό επικρατεί μια sport premium αίσθηση από τον γενικότερο σχεδιασμό που παντρεύει την τόλμη του Fiesta με υλικά, συναρμολόγηση και νέες τεχνολογίες που συναντά κανείς σε μεγαλύτερης κατηγορίας αυτοκίνητα.

Στο νεανικό και δυναμικό σαλόνι του Focus, ξεχωρίζουν τα αλα Fiesta όργανα με τις γαλάζιες βελόνες και τον πρωτότυπο φωτισμό και η εξωστρεφής κονσόλα με τους διάσπαρτους διακόπτες. Η τελευταία αναζητά χρόνο για να την παίξει στα δάχτυλα ο ιδιοκτήτης, όμως οι σύγχρονες παροχές εξοπλισμού και τεχνολογιών, είθισται στην εποχή μας να συνοδεύεται από πανσπερμία διακοπτών. Χωρωταξικά το νέο μικρομεσαίο της Ford δεν προσφέρει θαύματα, αλλά το αναμενόμενα ευχάριστο περιβάλλον για πέντε επιβάτες. Θετική είναι και η χωρητικότητα για αποσκευές με τα σχεδόν τετρακόσια λίτρα του προηγούμενου μοντέλου να εκπροσωπούνται από 363 λίτρα αποθηκευτικού χώρου με κιτ επισκευής ελαστικού(με ρεζέρβα 277 λίτρα). Με την αναδίπλωση των καθισμάτων το Focus μπορεί να εξασφαλίσει έως 1.148 λίτρα, όμως αν περιμένει κανείς εδώ κάποια ευέλικτη πρωτοτυπία, η Ford οδηγεί τον ενδιαφερόμενο στα C-Max και Grand C-Max.

 

Focusστο κοινό του

Ο αλουμινένιος EcoBoost των 1.6 λίτρων, ήταν αυτό που έλειπε εδώ και μια τετραετία περίπου, όπου οι υπερτροφοδοτούμενοι του ανταγωνισμού φύτρωναν σαν μανιτάρια. Το προηγμένο σύνολο της Ford συνδυάζει τον άμεσο ψεκασμό υψηλής πίεσης, με υπερσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας και διπλό ανεξάρτητο μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων(Ti-VCT), κάτι που δίνει τεχνολογική επικαιρότητα και φυσικά εξασφαλίζει απόδοση. Ο κινητήρας αυτός προσφέρεται σε δυο εκδόσεις 150 και 182 ίππων και ίδια μέγιστη ροπή  240 Nm, που ωφελείται κατά 30 Nm με overboost. Και οι δυο συνδυάζονται με νέο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ το πρόγραμμα ECOnetic περιλαμβάνει Start/Stop, ένδειξη αλλαγής ταχύτητας, ενεργές γρίλιες στο ψυγείο, ανάκτηση ενέργειας πέδησης και ελαστικά χαμηλής τριβής κύλισης. Το ημιαυτόματο PowerShift κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, προσφέρεται για την ώρα μόνο στους 2λιτρους πετρελαιοκινητήρες και μελλοντικά θα βρει εφαρμογή και με τους EcoBoost.

 

Μένουμε Ελλάδα;

Με ασταμάτητη βροχή ήρθαν και οι πρώτες οδηγικές εμπειρίες, με το Focus να κερδίζει ψήφο εμπιστοσύνης σε μια διαδρομή που θύμιζε Ελλάδα, όχι τόσο από την ποιότητα της ασφάλτου που σαφώς ήταν ανώτερη, αλλά κυρίως από τις συνεχείς στροφές του επαρχιακού δικτύου που ενίοτε χαρακτηριζόταν από ανάποδες κλίσεις. Νωρίτερα το Focus κατάπινε τα χιλιόμετρα του αυτοκινητοδρόμου ακλόνητο και με εντυπωσιακή ποιότητα κύλισης παρά την βροχή, δείγμα της εξαιρετικής δουλειάς σε πλαίσιο και ανάρτηση. Η αίσθηση εμπιστοσύνης που σου μετέδιδε ήταν τέτοια που ο κινητήρας των 182 ίππων, ο μοναδικός που ήταν διαθέσιμος στην παρουσίαση, διατηρούσε το ταχύμετρο του αυτοκινήτου σε ενδείξεις κοντά στην δεύτερη εκατοντάδα, με τους υαλοκαθαριστήρες να διεκδικούν bonus παραγωγικότητας και στην καμπίνα επικρατούσε χαλαρή εύθυμη κουβεντούλα δίχως άγχη και δράματα! Το πάτημα παραμένει "Focus", εμφανώς ραφιναρισμένο, αλλά δεν έχει χάσει την επικοινωνιακή σχέση με τον οδηγό και η αίσθηση ευκολίας και ασφάλειας είναι χαρακτηριστική. Μπορεί οι πληροφορίες από το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι να μην φτάνουν τόσο γεμάτες στα χέρια του οδηγού και η μεταφορά βάρους να είναι αισθητή στις διαδοχικές γρήγορες στροφές, όμως συνολικά το Focus δεν κλονίζει την ομοιογένειά του. Σταθερό, ευέλικτο και δραστήριο σε μια πικάντικη διαδρομή τώρα έχει και τον κατάλληλο τροφοδότη ενέργειας για να γευτεί επιδόσεις. Το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ αποδίδει γραμμικότατα και απλώνει την ροπή του χάρις το μακρύ κιβώτιο. Θα περίμενες λίγο πιο έντονη αίσθηση εκρηκτικότητας και ένα λιγότερο πνιγμένο ήχο, όμως μια ματιά στο ταχύμετρο αρκεί να επιβεβεαώσει τις επιδόσεις που υπόσχεται η Ford(0-100km/h: 7,9’’ και τελική ταχύτητα 222km/h). Όσο για τα 6 lt/100 km εργοστασιακής μέσης μικτής κατανάλωσης, το Trip Computer ερμήνευσε κάτι παραπάνω από 10 lt/100 km στην διαδρομή που διανύσαμε. Νωρίς για συμπεράσματα, αλλά η πρώτη γεύση νοστιμιάς που αφήνει η 3η γενιά Focus δημιουργεί φήμες για ανασχηματισμό στην μικρομεσαία κλάση.

συμπέρασμα

Μπορεί να άργησε, όμως η εποχή του downsizing επιτέλους είναι γεγονός και για την Ford. Η 3η γενιά Focus παντρεύει την κομψότητα και τον δυναμισμό της σχεδίασης με στοιχεία που το εδραίωσαν στην κατηγορία, φωτογραφίζοντας την επικοινωνιακή και εύστοχη συμπεριφορά. Προσθέτει τις αδιαπραγμάτευτες επιδόσεις χάρις την υπερτροφοδότηση και ανεβάζει τα στάνταρ σε κορυφαίο επίπεδο όσον αφορά την ποιότητα κύλισης και τις τεχνολογικές εφαρμογές που συναντά κανείς στην ελίτ της αυτοκινητοβιομηχανίας. Τα δεδομένα δείχνουν ότι βρίσκεται στον σωστό δρόμο που οδηγεί προς τον θρόνο της κατηγορίας. Αρκεί φυσικά να επιβεβαιωθεί η ελληνική αντιπροσωπεία για τις ανταγωνιστικές τιμές που υποσχέθηκε από τον Μάιο, όταν και θα αρχίσει την εμπορική του καριέρα στην Ελλάδα.

 

Ford Focus 2011

Ford Focus 5 door 2011

New Ford Focus 2011 Brand Film

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
70
GOCAR Magazine #70

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...