Οδηγούμε το Jeep Avenger

Στα 82 χρόνια της ιστορίας της η Jeep δεν είχε ενσωματώσει τόσες καινοτομίες σε ένα μοντέλο, αλλά φαίνεται ότι αυτό το φλερτ με την Ευρωπαϊκή αγορά αποδίδει.

  • -
  • -

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο Jeep, με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, προσιτή τιμή και μήκος μικρότερο από οποιοδήποτε άλλο, πλην του θρυλικού Willys της δεκαετίας του ’40 σίγουρα τράβηξε σαν μαγνήτης το ενδιαφέρον των αγοραστών. Ήδη το αυτοκίνητο που ελάχιστοι είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά και ακόμα λιγότεροι να οδηγήσουν έχει 10.000 παραγγελίες. Μεταξύ των λιγοστών δημοσιογράφων που το έχουν οδηγήσει είναι τα μέλη του Women’s World Car of the Year που είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τις δυνατότητές του στις πίστες δοκιμών του ομίλου Stellantis, στο Balocco της Ιταλίας.

Ένας Αμερικάνος στην Ευρώπη

Πατρίδα του Avenger είναι η γηραιά ήπειρος, αφού σχεδιάστηκε από το μηδέν, εξελίχθηκε και παράγεται στην Ευρώπη. Εδώ που πριν από λίγες εβδομάδες έφερε για την Jeep τον πρώτο τίτλο COTY (Car of theYear) στην ιστορία της και αναμένεται να γίνει Best Seller της μάρκας το 2024 προσελκύοντας πελάτες νέους σε ηλικία που αγαπούν τη φύση, την πρακτικότητα και την τεχνολογία. Σε αυτό θα βοηθήσει και η συσπείρωση, για να χρησιμοποιήσουμε έναν επίκαιρο εκλογικό όρο, των αγοραστών της μάρκας η οποία αποδεικνύεται από τους 26 εκατομμύρια followers και τα 1,5 εκατομμύρια μέλη των χιλίων και πλέον Jeep Clubs παγκοσμίως.

Εν αρχή ην η εικόνα

Παρά τις μεγάλες αισθητικές αποκλίσεις από τη μάσκα προηγούμενων μοντέλων, ο σχεδιαστής του Avenger, Daniele Calonaci, διατήρησε το σήμα κατατεθέν της Jeep, τις επτά κάθετες θυρίδες, αλλά πλέον  προσαρμοσμένες στις ηλεκτρικές ανάγκες του αυτοκινήτου. Οι πιο παρατηρητικοί θα εντοπίσουν μια χρωμιωμένη μικρογραφία της κλασσικής μάσκας στο αριστερό μέρος της χαμηλής γρίλιας εμπρός. Καθώς επίσης και το χαρακτηριστικό «Χ» στα πίσω φώτα, που συναντάμε και σε άλλα μοντέλα της μάρκας και παραπέμπει στο σχήμα που υπάρχει στα πλάγια του μεταλλικού μπιτονιού καυσίμων και στο Willy’s. σχεδιαστική ομάδα της Jeep διατηρεί μια παράδοση ετών, την οποία ονομάζει «Easter Eggs» και είναι λεπτομέρειες γεμάτες σημειολογία και συναίσθημα. Αυτές βρίσκονται πάνω σε κάθε μοντέλο της και είναι μικρές εκπλήξεις που ανακαλύπτουν οι αγοραστές κατά τη συμβίωση τους με ένα Jeep. Πάνω στο Avenger ανακαλύψαμε διψήφιο αριθμό τέτοιων ευχάριστων εκπλήξεων που όμως δεν θα αποκαλύψουμε για να μη χαθεί η μαγεία. Θα πούμε μόνο αυτή για την οποία μίλησε ανοιχτά ο σχεδιαστής και βρίσκεται στην κάτω αριστερή γωνία του παρμπρίζ. Πρόκειται για το περίγραμμα της φιγούρας του 2χρονου γιού του, Nicolo, που κοιτά μέσα από ένα τηλεσκόπιο.

Δείτε ακόμη: Τι είναι το e-architecture στο Avenger

Του βουνού και του «σαλονιού»

Αρχικά το Avenger θα διατίθεται με έναν κινητήρα που παράγει ισχύ έως 156 ίππους και τη στέλνει αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς. Σύντομα θα ακολουθήσει μια τετρακίνητη έκδοση, τεχνικά στοιχεία της οποίας δεν είναι ακόμα ανακοινώσιμα. Όσο κι αν συναισθηματικά μας λείπει η κίνηση σε όλους τους τροχούς, οδηγώντας το ολοκαίνουριο μοντέλο μέσα στις χωμάτινες διαδρομές και ειδικά σχεδιασμένες δοκιμασίες του Balocco διαπιστώσαμε πώς δεν έχει πραγματικά ανάγκη την τετρακίνηση για τη χρήση που κάνει η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών. Σε αυτό βοηθούν η εξαιρετική ανάρτηση, το Hill Descent Control και το Selec-Terrain που δίνει την επιλογή μεταξύ έξι προγραμμάτων οδήγησης (Normal, Eco, Sport, Snow, Mud και Sand), το οποίο θα είναι διαθέσιμο σε όλες τις εκδόσεις. Και επειδή μιλήσαμε προηγουμένως για τις λεπτομέρειες, υπάρχει άλλη μια που αφορά στην καθημερινή χρήση και όχι στο συναίσθημα. Τα πλαστικά προστατευτικά τμήματα του αμαξώματος δεν είναι βαμμένα, ούτως ώστε σε περίπτωση που έρθουν σε επαφή με κάτι και γδαρθούν να μην είναι ιδιαίτερα ορατό, όπως θα γινόταν αν από κάτω υπήρχε διαφορετικό χρώμα. Επιπλέον τα φωτιστικά σώματα είναι τοποθετημένα σε θέση που ελαχιστοποιεί την πιθανότητα να τραυματιστούν σε μικροσυγκρούσεις και επαφές σε χώρους στάθμευσης, εκεί δηλαδή που συμβαίνει το 70% των ζημιών στο αμάξωμα. Στην ευελιξία βοηθά πολύ και ο κύκλος στροφής 10,5 μέτρων.

Το μήκους τεσσάρων μέτρων μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα eCMP2 της Stellantis και έχει πολύ μικρούς πρόβολους, κάτι που του επιτρέπει να έχει γωνίες προσέγγισης και διαφυγής ίδιες με αυτές του Renegade. Επιπλέον, η απόσταση του πατώματος από το έδαφος είναι μεγαλύτερη από 20 εκατοστά, υπενθυμίζοντας ότι παρότι μπαίνει στην πρίζα, εξακολουθεί να ξεχειλίζει από το DNA της Jeep. Η αποθήκευση της ενέργειας γίνεται στην εξαιρετικά συμπαγή μπαταρία των 54 kWh που βρίσκεται κάτω από τα καθίσματα και προσφέρει στο αυτοκίνητο αυτονομία 400 km σε μικτές και 550 km σε αστικές διαδρομές (με βάση το πρωτόκολλο WLTP). Η 340 κιλών μπαταρία είναι εντελώς σφραγισμένη για να μην προβληματίζει σε περάσματα από νερά στις εκτός δρόμου διαδρομές και έχει περάσει με επιτυχία δοκιμές άνω των 2 εκατομμυρίων χιλιομέτρων. Φυσικά, το πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της μάρκας δεν θα μπορούσε να μην διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, όπως αυτό της διατήρησης  λωρίδας κυκλοφορίας, του ελέγχου «τυφλών σημείων» και του αυτόνομου φρεναρίσματος σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Μορφωμένο, πλούσιο και περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένο

Το Avenger «μιλά» 41 γλώσσες μέσω του συστήματος infotainment Uconnect με κεντρική οθόνη αφής 10,25 ιντσών, ενώ η οθόνη που φιλοξενεί τον ψηφιακό πίνακα οργάνων είναι (ανάλογα με την έκδοση) από 7 έως 10,25 ίντσες. Η ποιότητα των υλικών στην καμπίνα και η μοντέρνα σχεδίαση κάνουν την καθημερινότητα των επιβατών πολύ ευχάριστη. Μεγάλη βαρύτητα έχει δοθεί στην άνεση και στους αποθηκευτικούς χώρους οι οποίοι αγγίζουν τα 34 lt, όσα δηλαδή μια βαλίτσα καμπίνας αεροπλάνου. Η δική μας αγαπημένη θήκη είναι αυτή στο εμπρός κομμάτι της κεντρικής κονσόλας που διαθέτει ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου και αρκετό χώρο (11 lt) για να φιλοξενήσει με ασφάλεια ένα πορτοφόλι ή μια μικρή γυναικεία τσάντα, μακριά από τα βλέμματα επίδοξων κακοποιών. Συνολικά υπάρχουν 4 θύρες φόρτισης μέσα στο αυτοκίνητο: μια USB, μια 12V και δύο Type C. Ο χώρος των αποσκευών είναι 380 lt, ενώ το πλάτους ενός μέτρου άνοιγμα κάνει τη φόρτωση ακόμα πιο εύκολη. Στην κατασκευή του Avenger χρησιμοποιούνται κατά 30% ανακυκλωμένα υλικά, ενώ το 95% του αυτοκινήτου είναι ανακυκλώσιμο, αποδεικνύοντας ότι οι περιβαλλοντικές ανησυχίες του δεν περιορίζονται στους μηδενικούς ρύπους.

Δείτε ακόμη: Όσα γνωρίζουμε για την τετρακίνητη εκδοχή του Avenger

Πρώτες εντυπώσεις

Στο Balocco, μια κωμόπολη μεταξύ Μιλάνο και Τορίνο, η Alfa Romeo δημιούργησε το 1962 μια πίστα για να καλύψει τις ανάγκες δοκιμών και εξέλιξης των «πολιτικών» και αγωνιστικών οχημάτων της. Σήμερα η εγκατάσταση διαθέτει περισσότερα από 100 χιλιόμετρα διαδρομών που περιλαμβάνουν από ταχύτατα κομμάτια πίστας έως ειδικά διαμορφωμένες off road δοκιμασίες για τα πιο σκληροπυρηνικά αυτοκίνητα του κόσμου. Τις δύο ημέρες που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Jeep Avenger οι υπεύθυνοι της εταιρείας επέλεξαν να μας παραχωρήσουν γρήγορες διαδρομές, που προσομοιώνουν οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους, μια πιο στενή διαδρομή με μέτριες στροφές, «χασίματα» και κλίσεις που θυμίζουν επαρχιακούς δρόμους, αλλά και μια στενή χωμάτινη δοκιμασία μέσα στο δάσος με περάσματα από φυτεμένες πέτρες, λάσπη και έντονες κλίσεις. Μάλιστα, σε μια κλειστή δεξιά στροφή ανεβήκαμε με τους δύο αριστερούς τροχούς του Avenger σε τσιμεντένια ράμπα με κλίση περίπου 40 μοίρες, μια δοκιμασία που μας επέτρεψε να διαπιστώσουμε δυνατότητες που δεν πιστεύαμε ότι είχε το αυτοκίνητο.

Το μεγάλο ατού είναι η ανάρτηση, με μεγάλη διαδρομή και πολύ προβλέψιμη συμπεριφορά. Συνδυασμένη με το ακριβές τιμόνι και τους κοντούς πρόβολους καλύπτει τις εκτός δρόμου ανάγκες του οδηγού, ενώ δεν αφαιρεί τίποτα από την άνεση και την αίσθηση ασφάλειας όταν το αυτοκίνητο κινείται σε επαρχιακούς δρόμους ή αυτοκινητόδρομους. Η έλλειψη θερμικού κινητήρα, γενικά, δεν εξασφαλίζει την ησυχία μέσα στην καμπίνα των επιβατών γιατί πολλές φορές αεροδυναμικοί ήχοι φτάνουν στο εσωτερικό. Κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει στο Avenger και σε αυτό βοηθούν τα ελαστικά και η πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Ένα άλλο στοιχείο που μας έκανε θετική εντύπωση είναι η ευκολία προσαρμογής του οδηγού σε όλα τα τεχνολογικά καλούδια που υπάρχουν στη διάθεση του. Ενώ είναι σύγχρονο δεν έχει υπερβολές σε χειριστήρια αφής και συστήματα που για να ελέγξεις μέσα από την οθόνη του infotainment πρέπει να έχεις πτυχίο ηλεκτρονικών υπολογιστών.

Το μέγεθος, η στιβαρότητα και η ωραία οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου πιστεύουμε ότι θα ταράξουν τα νερά στην κατηγορία των B-SUV. Το Avenger είναι «ένα αντίδοτο στην βαρεμάρα» κατά την Jeep και διαπιστώσαμε ότι φέρνει πίσω λίγο από το συναίσθημα που ο εξηλεκτρισμός παίρνει από τη ζωή μας. Το Jeep Avenger θα έρθει στην Ελλάδα στα τέλη της άνοιξης και η αρχική τιμή είναι 27.500 ευρώ για την βασική έκδοση, με την επιδότηση Κινούμαι Ηλεκτρικά 2 και όφελος απόσυρσης.

Δείτε εδώ τον αναλυτικό τιμοκατάλογο όλων των εκδόσεων.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...