Οδηγούμε το νέο υβριδικό Toyota Corolla Cross στην Ισπανία

Το παγκόσμιο best seller αυτοκίνητο αποκτά SUV έκδοση! Το νέο Toyota Corolla Cross διαθέτει το πιο εξελιγμένο υβριδικό σύστημα της εταιρείας με 197 ίππους και είναι έτοιμο να κυριαρχήσει στις πωλήσεις των C-SUV.

  • -
  • -

Οικογενειακό αυτοκίνητο πλέον σημαίνει SUV και η Toyota έχει φροντίσει για τη δημιουργία μιας πολυσυλλεκτικής γκάμας υπερυψωμένων μοντέλων, τα οποία όλα κινούνται γύρω από την ίδια φιλοσοφία: υβριδική τεχνολογία, σύγχρονη σχεδίαση, ανταγωνιστικές τιμές και φυσικά… το σήμα Toyota! Ωστόσο, το όνομα της εταιρείας αποκτά ακόμη ισχυρότερη υπόσταση όταν συνοδεύεται από το “Corolla”. Σκεφτείτε τώρα, ένα Toyota Corolla σε SUV! Αυτό κι αν σημαίνει επιτυχία…

Έτοιμο για διακρίσεις

Έχοντας όλα τα φόντα για να διαπρέψει εμπορικά, το νέο Toyota Corolla Cross είναι σίγουρο ότι θα πρωταγωνιστήσει στις πωλήσεις της κατηγορίας του. Έχει μήκος 4,46 μέτρα, μεταξόνιο 2,64 μέτρα και οι χώροι του δικαιολογούν απόλυτα τις οικογενειακές αναλογίες. Οι συνολικές διαστάσεις είναι μεγαλύτερες από του C-HR, αλλά τα δύο μοντέλα δραστηριοποιούνται επί της ουσίας στην ίδια κατηγορία. Η μεγάλη διαφορά, είναι ότι το Corolla Cross έχει πιο κλασικό SUV σχήμα και ξεκάθαρα οικογενειακό προσανατολισμό, σε αντίθεση με τη lifestyle λογική που ακολουθεί το C-HR.

Το νεότερο υβριδικό σύστημα της Toyota

Βασισμένο στην πλατφόρμα GA-C, το νέο Toyota Corolla Cross χρησιμοποιεί δοκιμασμένες βάσεις. Το κινητήριο σύνολο όμως είναι ολοκαίνουργιο και τοποθετείται για πρώτη φορά. Πρόκειται για την 5η γενιά Toyota Hybrid το οποίο έχει βελτιωθεί σε πολλούς τομείς. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός των 2.0 λίτρων που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson και το σύνολο μαζί με τους ηλεκτροκινητήρες, αποδίδει 197 ίππους. Η κίνηση μεταδίδεται είτε στον εμπρός άξονα, είτε και στους δύο στις τετρακίνητες εκδόσεις με το ευφυές σύστημα AWD-i.

Στην 5η του γενιά το σύστημα Toyota Hybrid έχει εξελιχθεί για να δίνει πιο άμεση αίσθηση στον οδηγό όταν πατά το γκάζι, αλλά και να διαχειρίζεται καλύτερα το καύσιμο με αποτέλεσμα να πετυχαίνει εντυπωσιακά χαμηλές καταναλώσεις. Το αυτόματο κιβώτιο e-CVT έχει ακόμη πιο βελτιωμένη λειτουργία και αποδεικνύεται στρωτό όσο δεν πατάς τέρμα το γκάζι, οπότε το ενοχλητικό βουητό του παρελθόντος έχει περιοριστεί σε πολύ μεγάλο βαθμό. Οι μηχανικοί της μάρκας έχουν φροντίσει να αλλάξουν αρκετά το κιβώτιο, με αποτέλεσμα να διατηρεί χαμηλότερες στροφές όταν ο κινητήρας λειτουργεί διαρκώς, όπως για παράδειγμα στο ταξίδι.

Σε ό,τι αφορά την μπαταρία, έχει αυξημένη απόδοση κατά 14% συγκριτικά με το σύστημα Toyota Hybrid 4ης γενιάς, αλλά και 14% χαμηλότερο βάρος. Τοποθετείται κάτω από το πίσω κάθισμα και δεν κλέβει πολύτιμο χώρο από την καμπίνα, αλλά ούτε και από τον χώρο αποσκευών. Στην πράξη, το υβριδικό σύστημα προσαρμόζεται τέλεια στις συνθήκες και ξέρει πολύ καλά τι να κάνει για να ρίξει την κατανάλωση στο ελάχιστο επίπεδο. Κατά τη διάρκεια της επαφής μας στην Ισπανία, είδαμε μέση κατανάλωση στα 4,7 λίτρα ανά 100 km (χαμηλότερη από την επίσημη τιμή!), με οδήγηση σε επαρχιακούς δρόμους και αυτοκινητόδρομο! Εντός πόλης, που τα υβριδικά από τη φύση τους είναι πιο αποδοτικά, πιθανότατα θα βλέπαμε ακόμη πιο εντυπωσιακούς αριθμούς.

Αναφορικά με τις επιδόσεις, η Toyota κάνει λόγο για 0-100 km/h σε 7,6 δευτερόλεπτα (7,5’’ το AWD-i), χρόνος πολύ καλός για τα δεδομένα ενός οικογενειακού SUV. Πατώντας τέρμα το γκάζι η επιτάχυνση είναι πειστική και δείχνει ότι το σύνολο των 2.0 λίτρων ισορροπεί πολύ καλά, καθώς προσφέρει εντυπωσιακή οικονομία όταν κινείσαι συντηρητικά, αλλά έχει την «ψυχή» να κινεί σβέλτα το αμάξωμα ακόμη και με πλήρες φορτίο. Κατάσταση που ένα οικογενειακό SUV καλείται συχνά να αντιμετωπίσει. Σημαντικό πλεονέκτημα, ότι οι περισσότερες εκδόσεις εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους (από 114 γραμμάρια CO2 ανά km) οπότε απαλλάσσονται και από τα τέλη κυκλοφορίας.

Η τεχνολογία ξεχειλίζει!

Ένα από τα μεγάλα ατού του Toyota Corolla Cross είναι η τεχνολογία που εξοπλίζεται, σε όλα τα επίπεδα. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι νέος με οθόνη 12,3 ιντσών, ο οποίος μάλιστα έχει αρκετές δυνατότητες παραμετροποίησης προκειμένου να βλέπεις τις πληροφορίες που θες, αλλά και με την απεικόνιση που προτιμάς. Η κεντρική οθόνη αφής πολυμέσων από τη δική της πλευρά, έχει διαγώνιο 10,5 ιντσών και ένα νέο λειτουργικό σύστημα που είναι… αιώνες μπροστά από το αντίστοιχο του «απλού» Corolla. Σύγχρονο, εύχρηστο και με πολλές λειτουργίες, στέκεται επάξια στο τεχνολογικό ύψος του Corolla Cross. Υποστηρίζει σύνδεση με Android Auto (ενσύρματη) και Apple CarPlay (ασύρματη) και διαθέτει δυνατότητα over-the-air αναβαθμίσεων για να βρίσκεται πάντα στην τελευταία διαθέσιμη έκδοση λογισμικού. Η σύνδεση με το διαδίκτυο προσφέρει και live ενημερώσεις για τους χάρτες, με δεδομένα για την κίνηση ή τα έργα στους δρόμους.

Αντίστοιχα υψηλό επίπεδο συναντάται και στον εξοπλισμό ασφαλείας. Το Toyota T-Mate είναι μια ομπρέλα πολλών ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού με λειτουργίες όπως το Blind Spot Monitor (BSM), το Rear Cross Traffic Alert, με αυτόματο φρενάρισμα (RCTAB), που προειδοποιεί για κυκλοφορία και κινδύνους κατά την προσπέραση ή κατά την όπισθεν και, τέλος, το Rear Seat Reminder System (RERS), που εκδίδει μια ηχητική προειδοποίηση αν ο οδηγός είχε ανοίξει την πίσω πόρτα πριν ξεκινήσει για τον ειδοποιήσει να επιβεβαιώσει ότι δεν έχει μείνει κάτι ή κάποιος στο πίσω κάθισμα πριν βγει από το αυτοκίνητο – όπως ένα παιδί ή μία αποσκευή για παράδειγμα.

Υπάρχει ένα έξτρα επίπεδο προστασίας κατά την έξοδο από το αυτοκίνητο με το Safe Exit Assist (SEA). Αυτό χρησιμοποιεί το Blind Spot Monitor (BSM) ραντάρ για να ελέγξει εάν κάποιοι χρήστες των δρόμων (ακόμα και ποδηλάτες) πλησιάζουν από πίσω, αναβοσβήνοντας μία προειδοποιητική λυχνία εάν ανιχνευτεί το οτιδήποτε. Εάν γίνει απόπειρα να ανοίξει η πόρτα, περαιτέρω προειδοποιητικές λυχνίες θα αναβοσβήσουν στην οθόνη πολλαπλών ενδείξεων και θα ενεργοποιηθεί ένας προειδοποιητικός ήχος. Τέλος, το Toyota Safety Sense τρίτης γενιάς περιλαμβάνει όλα τα «γνωστά» συστήματα ασφαλείας, όπως υποβοήθηση διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας, προειδοποίηση παρέκκλισης από τη λωρίδα, αυτόματο φρενάρισμα, Adaptive Cruise Control και πολλά άλλα.

Σμιλευμένο για την καθημερινότητα

Στην καμπίνα του Toyota Corolla Cross, όλα συντελούν στην επίτευξη ενός χαλαρωτικού περιβάλλοντος. Οι σχεδιαστές έχουν προβλέψει τη δημιουργία θηκών αποθήκευσης μικροαντικειμένων και τα εργονομικά φάουλ έχουν αποφευχθεί. Υπάρχει ανεξάρτητο χειριστήριο για τον κλιματισμό, όλοι οι διακόπτες βρίσκονται εκεί που περιμένεις, υπάρχουν θύρες USB-A / USB-C για φόρτιση συσκευών και οι χώροι επαρκούν για τη φιλοξενία τεσσάρων επιβατών χωρίς περιορισμούς.

Οι ψηλότεροι ίσως θα ήθελαν λίγο μεγαλύτερη διαδρομή για τα εμπρός καθίσματα, ωστόσο αυτό αφορά αποκλειστικά όσους υπερβαίνουν τον μέσο όρο ύψους. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 436 λίτρων, τιμή που δεν το φέρνει στην κορυφή της κατηγορίας αλλά το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και το εκμεταλλεύσιμο, τετράγωνο σχήμα λειτουργούν υπέρ του. Αναφορικά με την ποιότητα της καμπίνας, τα σκληρά πλαστικά κυριαρχούν, όμως τα περισσότερα που βρίσκονται στα ψηλότερα σημεία έχουν το γνωστό κορυφαίο φινίρισμα της Toyota που δίνει… εγγύηση ότι θα παραμείνουν αναλλοίωτα στο χρόνο και τη χρήση. Υπεράνω κριτικής είναι η συναρμογή τους καθώς όλα είναι στιβαρά δομημένα και δεν ακούγεται ο παραμικρός τριγμός κατά την κίνηση του οχήματος.

Η άνεση πάνω από όλα

Οδηγώντας το νέο Toyota Corolla Cross στους δρόμους έξω από τη Βαρκελώνη, εντοπίζεις πολύ γρήγορα τον στόχο των ανθρώπων της φίρμας: ένα άνετο και ξεκούραστο οικογενειακό SUV. Το κιβώτιο κρατά ήσυχο τον κινητήρα όσο δεν ζητάς πλήρη επιτάχυνση και η ανάρτηση λειτουργεί εξαιρετικά στην πολύ καλή ισπανική άσφαλτο. Αποτελείται από γόνατα MacPherson μπροστά και διπλά ψαλίδια πίσω και η ομοιογένεια είναι το πρώτο στοιχείο που λαμβάνεις καθώς το οδηγείς. Στην πίεση οι κλίσεις του αμαξώματος είναι αναπόφευκτες, ωστόσο αυτός είναι μάλλον ένας… ανορθόδοξος τρόπος χρήσης ενός οικογενειακού SUV αυτού του είδους.

Το Corolla Cross τα πάει πολύ καλά όταν οδηγείς σε φυσιολογικό έως σβέλτο ρυθμό, οπότε προτιμήσαμε αυτό το στυλ και δεν μας απογοήτευσε. Η νεότερη γενιά του υβριδικού συστήματος έχει πολύ καλή απόκριση και ο οδηγός αισθάνεται ζωντανό το αυτοκίνητο όταν αγγίζει το γκάζι, χάρη στην άμεση παροχή της δύναμης από το ηλεκτρικό μοτέρ. Θετικό σε αίσθηση και ακρίβεια είναι το τιμόνι, ενώ αν κάτι μας έλειψε, ήταν τα… paddles που συναντάμε στο υβριδικό C-HR για παράδειγμα. Οι άνθρωποι της Toyota θεωρούν ότι το κοινό που απευθύνεται το Corolla Cross δεν ενδιαφέρεται για paddles, συνεπώς δεν τα προσφέρουν καν ως έξτρα εξοπλισμό.

Toyota Corolla Cross και με τετρακίνηση AWD-i!

Ένα από τα στοιχεία που μας άρεσαν στο SUV της Toyota είναι ότι προσφέρεται και με σύστημα κίνησης σε όλους τους τροχούς. Η τετρακίνηση AWD-iδεν είναι… παραδοσιακής μορφής, με διαφορικό και κεντρικό άξονα από το κιβώτιο μέχρι τους πίσω τροχούς. Χρησιμοποιείται μια διαφορετική λογική, με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και τον ηλεκτροκινητήρα να μεταδίδει κίνηση μόνο μπροστά, ενώ οι πίσω τροχοί κινούνται από έναν ακόμη ηλεκτροκινητήρα. Η ονομαστική ισχύς παραμένει ακριβώς η ίδια στο τετρακίνητο Corolla Cross (197 ίπποι) παρά το γεγονός ότι προστίθεται ακόμη ένα μοτέρ στο σύνολο.

Η Toyota ωστόσο, φρόντισε να φτιάξει ένα πιο δυνατό AWD-i συγκριτικά με το αντίστοιχο που συναντάμε στο Yaris Cross. Ο πίσω ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 41 ίππους και 84 Nm ροπή, βελτιώνοντας την ελκτική πρόσφυση σε γλιστερά εδάφη και προσφέροντας σταθερότητα στις στροφές, τις αλλαγές λωρίδας και την κίνηση σε αντίξοες καιρικές συνθήκες (βροχή, χιόνι, πάγος κλπ). Άλλωστε με 16 cm απόσταση από το έδαφος, η Corolla Cross δεν σχεδιάστηκε για να σκαρφαλώνει σε βουνοπλαγιές. Η τετρακίνηση απλώς προσφέρει περισσότερη ασφάλεια και λίγες δυνατότητες παραπάνω στις εκτός δρόμου εξερευνήσεις. 

Η θέση του Corolla Cross στην γκάμα της Toyota

Η απόφαση της Toyota να παρουσιάσει ακόμη ένα C-SUV στην γκάμα της ίσως προκαλέσει… ερωτηματικά σε πρώτη φάση, όμως είναι μια κίνηση ουσίας που εδραιώνει την παρουσία της μάρκας σε μια από τις πιο ανταγωνιστικές κατηγορίες. Το C-HR είναι ένα επιτυχημένο C-SUV, όμως οι άνθρωποι της φίρμας μας είπαν ότι αρκετοί αγοραστές πήγαιναν στις εκθέσεις και ήθελαν κάτι πιο μεγάλο, πρακτικό και… συμβατικό σε εμφάνιση SUV από το C-HR, αλλά δεν ήθελαν να φτάσουν μέχρι τις διαστάσεις του μεγαλύτερου RAV4.

Αυτό ακριβώς το κενό θα καλύψει το Corolla Cross, για να μην μείνει κανείς με το παράπονο! Πλέον, η Toyota καλύπτει κάθε δυνατή απαίτηση στις υπερυψωμένες κατηγορίες, από το μικρότερο Aygo X, το πολύ δημοφιλές Yaris Cross, το lifestyle C-HR, το «κλασικό οικογενειακό» Corolla Cross και το μεγαλύτερο, ισχυρότερο RAV4. Στοχεύοντας προς τους οικογενειάρχες λοιπόν, το Corolla Cross έχει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, αυξημένο χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών από το C-HR λόγω του παραδοσιακού SUV σχήματος, αλλά και μικρές, πρακτικές λύσεις για την καθημερινότητα, όπως το διάπλατο άνοιγμα των πίσω θυρών που βοηθά σημαντικά τους γονείς να τοποθετήσουν τα μικρά παιδιά στα καθισματάκια τους, χωρίς να σκύβουν και να ταλαιπωρούνται.

Ανταγωνιστική τιμή, μεγάλη εγγύηση, κορυφαίος εξοπλισμός

Η μεγαλύτερη «νίκη» της Toyota είναι ότι όλα τα παραπάνω, προσφέρονται σε ανταγωνιστικές τιμές. Η βασική έκδοση Active Plus ξεκινά από 31.200 €, με τον εξοπλισμό να είναι παραπάνω από πλήρης (δείτε εδώ αναλυτικά όλες τις εκδόσεις). Φώτα LED, ψηφιακός πίνακας οργάνων (12,3’’), Toyota Smart Connect με οθόνη αφής 10,5 ιντσών και ασύρματη σύνδεση Apple CarPlay, δυνατότητα απομακρυσμένων υπηρεσιών (προθέρμανση καμπίνας, κλείδωμα-ξεκλείδωμα, κλείσιμο παραθύρων), διζωνικός κλιματισμός, αισθητήρες φώτων και βροχής, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτροχρωματικός εσωτερικός καθρέπτης και το νεότερο Toyota Safety Sense τρίτης γενιάς με όλα τα συστήματα και T-Mate! Όλα αυτά στο βασικό πακέτο, την ώρα που μιλάμε για ένα οικογενειακό SUV σχεδόν 200 ίππων, που καίει (σε ρεαλιστικές συνθήκες) 5 lt ανά 100 km και με στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο! Η εγγύηση 6 ετών που ισχύει στα αυτοκίνητα της Toyota και έως 11 χρόνων για την μπαταρία του υβριδικού συστήματος, ολοκληρώνει εξαιρετικά το πακέτο.

Πότε έρχεται στην Ελλάδα το Toyota Corolla Cross;

Τα πρώτα αυτοκίνητα ήδη βρίσκονται στις εκθέσεις των αντιπροσώπων Toyota και σύντομα θα είναι διαθέσιμα για test drive. Για το πρώτο διάστημα θα υπάρχει ένας συγκεκριμένος αριθμός ετοιμοπαράδοτων αυτοκινήτων, ενώ αργότερα, η Toyota είπε ότι το Corolla Cross δεν θα έχει μεγάλη αναμονή παράδοσης (3-4 μήνες) παρά το γεγονός ότι κατασκευάζεται στην Ιαπωνία και χρειάζεται ένα μήνα μόνο για να φτάσει μέχρι τη χώρα μας. Σημειώστε, ότι από τα μέσα του 2023 θα διατίθεται και με υβριδικό σύνολο 1.8 λίτρων με 140 ίππους

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...