Οδηγούμε το νέο Renault Clio στην Ελλάδα

Η 5η γενιά του γαλλικού σουπερμίνι διατίθεται ήδη στη χώρα μας με νέους κινητήρες βενζίνης & diesel

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το εξωτερικό design. Αυτό είναι το σημείο υπεροχής του νέου Renault Clio - μας το είχε δηλώσει άλλωστε κατηγορηματικά και ο κ. Bruno Ancelin, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος & Υπεύθυνος Προγραμματισμού Παραγωγής & Προγραμμάτων του Groupe Renault το Μάρτιο στην έκθεση της Γενεύης, όπου έκανε το επίσημο ντεμπούτο της η 5η γενιά του γαλλικού μοντέλου. Χαρακτηριστικές ήταν και οι φράσεις του κ. Christophe Pejout, Product director της Renault για τα Twingo, Clio και Captur, ο οποίος μας τίμησε με την παρουσία του στην πανελλαδική δημοσιογραφική παρουσίαση: “Όταν είσαι πρώτος, δεν χρειάζεται να πάρεις ρίσκο” και “όταν η σχεδίαση είναι ο πρώτος παράγοντας επιλογής, δεν την αλλάζεις”.

Εξωτερικά λοιπόν το νέο Clio μοιάζει πολύ στο απερχόμενο, το οποίο πρέπει να αναγνωρίσουμε πως παραμένει σέξι. Στη μεγαλύτερη μάσκα και τα φώτα LED εμπρός καταγράφονται οι μεγαλύτερες αλλαγές, εμπνευσμένες από το ιδιαίτερα κομψό Megane. Κάτω από την αναγνωρίσιμη εμφάνιση όμως, όλα είναι καινούρια. Από την πλατφόρμα CMF-B που είναι εντελώς νέα και ανοίγει τους ορίζοντες του Clio προς την υβριδική τεχνολογία και την αυτόνομη οδήγηση, μέχρι το εσωτερικό που έχει σχεδιαστεί σε λευκό χαρτί.

Το ταμπλό έχει οδηγοκεντρική λογική την οποία η Renault αποκαλεί Smart Cockpit και όσο ανεβαίνεις σε έκδοση, γίνεται και πιο πολυτελές με μαλακά (από την Dynamic και πάνω), οθόνη αφής για το infotainment με 7 ή 9,3 ίντσες, καθώς και ψηφιακό πίνακα οργάνων! Ο τελευταίος αντικαθιστά τα αναλογικά όργανα και διαθέτει οθόνη TFT 7’’ ή 10’’, δυνατότητα διαμόρφωσης των ενδείξεων, ενώ στην εκδοχή των 10’’ προβάλλει και το σύστημα πλοήγησης. Η μεγάλη οθόνη του infotainment EASY LINK είναι κοίλη και κάθετη (κλασικά για Renault), με το χειρισμό της να θυμίζει έντονα τάμπλετ. Φροντίζει για ψυχαγωγία, συνδεσιμότητα και πλοήγηση, φιλοξενεί τις ρυθμίσεις του MULTI-SENSE με τα τρία προγράμματα οδήγησης (Eco, Sport, My Sence) και συνοδεύεται από βάση ασύρματης φόρτισης smartphone χαμηλότερα στην κονσόλα. Πλούσια σε δυνατότητες είναι και η οθόνη 7’’, η οποία δείχνει μικρή μόνο σε σύγκριση με τη μεγαλύτερη. Άξια μνείας είναι και τα νέα, αναπαυτικότερα καθίσματα, αλλά και η πληθώρα θηκών για αντικείμενα. Φυσικά διατίθενται πακέτα εξατομίκευσης για την εσωτερική διακόσμηση, προηγμένο ηχοσύστημα της BOSE καθώς και κρυφός φωτισμός σε 8 διαφορετικές αποχρώσεις.

Θετικό είναι το πρόσημο και στους χώρους. Αν και ελαφρώς μικρότερο σε μήκος (4.050 mm) συγκριτικά με το προηγούμενο (4.064 mm), το νέο Clio προσφέρει ικανοποιητικούς χώρους για τέσσερις ενήλικες και τεράστιο για την κατηγορία πορτμπαγκάζ με όγκο 391 λίτρα στις βενζινοκίνητες και 366 lt στις diesel εκδόσεις.

Φτάνοντας στους κινητήρες, η γκάμα του νέου Clio απαρτίζεται από τρεις εκδόσεις βενζίνης 1.0 και 1.3 και δύο πετρελαίου 1.5. Ο βασικός 1.0 SCe είναι 3κύλινδρος ατμοσφαιρικός και αποδίδει 75 ίππους, ο 3κύλινδρος turbo 1.0 TCe έχει ισχύ 100 ίππων και ο κορυφαίος 1.3 TCe είναι επίσης υπερτροφοδοτούμενος, αποδίδει 130 ίππους και συνεργάζεται αποκλειστικά με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο EDC. Σε diesel οι επιλογές είναι οι 1.5 Blue dCi με 85 ή 115 ίππους. Το 2020 θα προστεθεί και η υβριδική έκδοση E-TECH με βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων και δύο ηλεκτροκινητήρες. Πρόκειται για το πρώτο υβριδικό Renault.

Η πρώτη μας, σύντομη οδηγική εμπειρία επί ελληνικού εδάφους έγινε με τον κινητήρα που συγκεντρώνει το μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον, τον 1.0 TCe. Έχει αξιόλογα διαπιστευτήρια απόδοσης με 100 PS στις 5.000 rpm και 160 Nm ροπής στις 2.750 rpm, συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων και υπόσχεται καλές επιδόσεις (0-100 km/h σε 11,8 sec, τελική ταχύτητα 187 km/h) και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (4,4-4,7 lt/100 km). Στην πράξη αποδεικνύεται σπιρτόζος, με πλούσια ροπή σε μεγάλο εύρος στροφών και διάθεση να επιταχύνει σβέλτα το γαλλικό σουπερμίνι. Παράλληλα διακρίνεται για την ήσυχη και πολιτισμένη λειτουργία του, που δένει άριστα με τον άνετο οδηγικό χαρακτήρα του νέου Clio. Η ανάρτηση δείχνει πιο μαλακή από του προηγούμενου μοντέλου και απορροφά τις ανωμαλίες με τον μαγικό τρόπο που μας έχουν συνηθίσει δεκαετίες τώρα οι Γάλλοι. Παράλληλα προσφέρει αποτελεσματικό έλεγχο του αμαξώματος αλλά κι ευχάριστη οδική συμπεριφορά. Αναμφίβολα η οδήγηση παραμένει ένα από τα πολύ δυνατά σημεία του Clio.

Όπως και η ασφάλεια άλλωστε. Το κορυφαίο επίπεδο της οποίας επιβεβαιώνεται από τα 5 αστέρια στις δοκιμές του Euro NCAP (το 22ο μοντέλο της Renault που επιτυγχάνει τη μέγιστη βαθμολογία), χάρη και στα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης που διαθέτει. Μεταξύ άλλων συμπεριλαμβάνονται οι κάμερες 360°, το σύστημα ενεργού φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση ποδηλάτων και πεζών, η διατήρηση στη λωρίδα κυκλοφορίας, η ειδοποίηση τυφλού σημείου, η αναγνώριση πινακίδων οδικής σήμανσης και ορίων ταχύτητας, η υποβοήθηση στάθμευσης, η κάμερα οπισθοπορείας, το ενεργό cruise control, αλλά και η υποβοήθηση οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο και σε μποτιλιάρισμα (Highway & Traffic Jam Companion), το οποίο αποτελεί ένα ακόμα βήμα προς την κατεύθυνση της αυτόνομης οδήγησης. Το σύστημα λειτουργεί σε μοντέλα εφοδιασμένα με αυτόματο κιβώτιο EDC, από 0 έως 160 km/h και ελέγχει την ταχύτητα του αυτοκινήτου διατηρώντας τις αποστάσεις ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα, φροντίζοντας ταυτόχρονα να διατηρεί το αυτοκίνητο στο μέσον της επιλεγμένης λωρίδας κυκλοφορίας.

Το νέο Clio είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε 5 εκδόσεις: Authentic, Expression, Dynamic, R.S. Line που αντικαθιστά την GT-Line και διακρίνεται για την σπορ εξωτερική εμφάνιση και διάκοσμο εσωτερικού, και Initiale Paris με έμφαση στην πολυτέλεια.

ΔΕΣ ΕΔΩ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ RENAULT CLIO

Clio RS δεν θα υπάρξει – όπως άλλωστε έχουμε αποκαλύψει. Η εξέλιξη του ξεκίνησε αλλά σταμάτησε λόγω των αυστηρών ορίων CO2 της ΕΕ και τα υψηλά πρόστιμα που συνεπάγονται. Όπως δεν θα υπάρξει και έκδοση Sport Tourer, καθώς το κοινό που αναζητά κάτι πιο πρακτικό επιλέγει Β-SUV.

συμπέρασμα

Το Clio είναι το πιο πετυχημένο μοντέλο του Groupe Renault παγκοσμίως, το πιο δημοφιλές αυτοκίνητο στη Γαλλία, αλλά και το best seller της κατηγορίας Β στην Ευρώπη από το 2013 μέχρι σήμερα. Μάλιστα σημείωνε αύξηση πωλήσεων κάθε χρόνο από το 2012 έως το 2018. Άλλωστε, το 2018 ήταν χρονιά ρεκόρ του μοντέλου και στην ελληνική αγορά, κάτι που αναμένεται να συνεχίσει με την ολοκαίνουρια 5η γενιά του. Μπορεί εξωτερικά να δείχνει ως μια φυσιολογική εξέλιξη, φέρνει ωστόσο επανάσταση με το εσωτερικό του και την τεχνολογία που ενσωματώνει, διατηρώντας τον ξεχωριστό χαρακτήρα που ανέκαθεν είχε σε άνεση και οδική συμπεριφορά.




Το νέο Renault Clio 2019

Το εσωτερικό του νέου Renault Clio 2019

To νέο Renault Clio στη Γενεύη (GOCAR)

Renault CLIO - RLINK

Renault CLIO - LED LIGHTS

Renault CLIO - Hands Free Parking

POLL

Τι ποσό θα δίνατε για να αγοράσετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

  • Έως 20.000 ευρώ
  • 20.000-40.000 ευρώ
  • Δεν με απασχολεί το ποσό αλλά η αυτονομία
  • Χωρίς δίκτυο φόρτισης δεν σκοπεύω να αγοράσω ηλεκτρικό
71
GOCAR Magazine #71

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ 2019 (LIVE)

GOCAR TV

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ 2019 (LIVE)