ΟΔΗΓΟΥΜΕ το νέο Volkswagen T-Cross στην Ελλάδα

Αστική πρόταση με SUV ταμπέλα και χαρακτήρα που ενσωματώνει πλουραλισμό εξοπλισμού και έξυπνους χώρους.

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το μικρό SUV στην γκάμα της Volkswagen δεν θα έχει τετρακίνηση, αλλά σερβίρει τεχνολογία, ευρυχωρία και πρακτικότητα για την καθημερινότητα και την εκδρομή.

Έρχεται να συμπληρώσει το προς τα κάτω κενό σε μια γκάμα που ήδη περιλαμβάνει τα Touareg, Tiguan και T-Roc. Είναι το σκαλοπάτι πριν το μικρομεσαίο SUV και ενδεχομένως ο λόγος που οι εκθέσεις Volkswagen θα έχουν την τιμητική τους στο προσεχές διάστημα. Το νέο μικρό που στρογγυλοκάθεται στην δημοφιλή μοδάτη κατηγορία, είναι μάλλον καταδικασμένο να πετύχει. To καλωσόρισμα στην παρουσίαση του T-Cross άνοιξε με brunch, το trend ενισχυμένο πρωινό που συνοδεύει τον όχι και αξημέρωτο καφέ της ημέρας και έκλεισε με παραδοσιακά εδέσματα της ελληνικής γαστρονομίας που απολαμβάνεις σε ψησταριές της υπαίθρου, σαν τη Στενή στην Εύβοια. Σαν να ήθελαν να μας πουν οι άνθρωποι της Volkswagen ότι το νέο τέκνο της SUV οικογένειας είναι ευπροσάρμοστο και κουμπώνει παντού. Από δυναμικές εμφανίσεις σε κοσμικά στέκια της πόλης, έως εκδρομική αναζήτηση μακριά στην ελληνική φύση. Δεν πουλάει κάτι παραπάνω από light περιπέτεια, γιατί απουσιάζει η τετρακίνηση και δεν προβλέπεται, αλλά δεν θα αρνηθεί τους χωματόδρομους για να σε πάει σε παραλίες «ψαγμένες».




Πολυχρηστικό

Aν μετα το supermini σου ψάχνεις κάτι έξυπνα ευρύχωρο, ίσως ποιο δημιουργικό σε πρακτικότητα ακόμα και από mainstream μικρομεσαίο, καταλήγεις στα compact SUV όπως συνηθίζουν οι κατασκευαστές να τα αποκαλούν. Το T-Cross που είναι 120 mm κοντύτερο από ένα T-Roc και 55 mm μακρύτερο από ένα Polo εξυπηρετεί άριστα τον ρόλο του μοναδικού αυτοκινήτου μια δραστήριας οικογένειας ή ακόμα και ενός πολυάσχολου εργένη. Ο πολύπλευρος χαρακτήρας του εστιάζει προς κάθε κατεύθυνση και εκπτώσεις δεν διαπιστώνονται πουθενά. Τόσο το στιλ, όσο ο εξοπλισμός, οι τεχνολογίες, η πρακτικότητα της ευρυχωρίας του, αλλά και η δυναμική συμπεριφοράς –απόδοσης, δείχνουν ένα compact SUV που ήρθε για να πετύχει.

Χωρίς να δείχνει τον ενθουσιασμό του σχεδιαστή, το T-Cross καταφέρνει να ενταχθεί στις μοντέρνες εκδοχές της εκδρομικής κατηγορίας. Ανάστημα πάνω απ’ όλα σε παρουσιαστικό και ένδειξη επιβλητικών λεπτομερειών, όπως τα φωτιστικά σώματα που εισβάλουν στα ενδότερα της πληθωρικής μάσκας, σαν να θέλουν να μοιραστούν ο ένας τον χώρο του άλλου. Εάν υπάρχουν προβολείς ομίχλης, τότε τα LED ημέρας είναι ενσωματωμένα σε αυτούς, ενώ τα πίσω φώτα είναι στάνταρ LED και ως στοιχείο αναγνώρισης γεφυρώνονται από αντανακλαστική λωρίδα, με μαύρο περίγραμμα. Στάνταρ είναι οι τροχοί των 16’’, ενώ 17’’ και 18’’ διατίθενται προαιρετικά στα ανώτερα πακέτα εξοπλισμού. Σημαντικές και οι δυνατότητες εξατομίκευσης με τον ενδιαφερόμενο να έχει 12 χρωματικές επιλογές για το αμάξωμα, ενώ από το χρώμα δεν εξαιρούνται οι ζάντες, κάτι που αυξάνει τους συνδυασμούς.



Tο εσωτερικό είναι σπορτίφ και νεανικό, με τα πακέτα design να διαθέτουν 3D σχεδίαση για τις επιφάνειες στο ταμπλό και δίχρωμες επενδύσεις καθισμάτων, ενώ στο διάκοσμο συμβάλει και ο εσωτερικός φωτισμός που αναβαθμίζει εικόνα και αισθητική. Για το τεχνολογικό του πρεστίζ, το T-Cross διαθέτει προαιρετικά ψηφιακό διαδραστικό πίνακα οργάνων και κεντρική οθόνη αφής 8 ιντσών με ρεπερτόριο διασύνδεσης, θέση ασύρματης φόρτισης για smartphones, 4 θύρες USB και επικοινωνία με App Connect που δίνει την δυνατότητα για εύκολη πλοήγηση μέσω των Google Maps.

Οι τέσσερις μεγάλες πόρτες επιτρέπουν άνετη πρόσβαση σε όλους τους επιβάτες που απολαμβάνουν δημιουργικούς χώρους με την αρωγή του μεγάλου μεταξονίου (2.551 mm) που εξασφαλίζει η πλατφόρμα MQB A0. Ταυτόχρονα το μικρό SUV έχει χώρο αποσκευών από 347 έως 417 lt, ανάλογα με τη διαμόρφωση των πίσω καθισμάτων, που μετακινούνται στάνταρ εμπρός πίσω κατά 140 mm. Στα υπερ του οι MPV λύσεις που του δίνουν οι ακροβατικές δυνατότητες των καθισμάτων. Στην πλήρη αναδίπλωσή τους  η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.243 lt.



Polo εκδρομικό

Ευρυχωρία και πρακτικότητα, τα στοιχεία που αναζητά ο ταξιδιώτης και διαθέτει το T-Cross. Τι άλλο ζητάει; Προσαρμοστικότητα και αίσθηση κανονικού αυτοκίνητου καθ’ οδόν και εδώ θυμίζει Polo.

Κάθεσαι ψηλότερα και εποπτεύεις καλύτερα προς όλες τις κατευθύνσεις μια και οι γυάλινες επιφάνειες έχουν την τιμητική τους προσφέροντας εξαιρετική ορατότητα. Συγκριτικά, οι θέσεις στο εσωτερικό βρίσκονται 100 mm πιο ψηλά σε σχέση με αυτές του Polo. Ταυτόχρονα, έχεις στην διάθεσή σου μια σειρά από ηλεκτρονικούς φύλακες άγγελους που εποπτεύουν, σκανάρουν και επεμβαίνουν στην δύσκολη στιγμή. Στάνταρ είναι το Front Assist, σύστημα παρακολούθησης περιβάλλοντος χώρου με λειτουργία αναγνώρισης πεζών (Pedestrian Monitoring) και ποδηλάτων, το αυτόνομο φρενάρισμα City Emergency Braking, το Lane Assist που διατηρεί το αυτοκίνητο στη λωρίδα κυκλοφορίας, το Hill Start Assist, το Blind Spot Detection που ανιχνεύει οχήματα στο τυφλό σημείο των καθρεπτών, η κλήση έκτακτης ανάγκης και το Rear Traffic Alert που ειδοποιεί τον οδηγό όταν κάνει όπισθεν για κάθετα διερχόμενα οχήματα. Προαιρετικά προσφέρονται το Driver Alert System, το ρυθμιζόμενο cruise control, το Park Assist αλλά και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων.

Οι διαθέσιμοι κινητήρες στο λανσάρισμα έχουν ως πρωταγωνιστή τον τρικύλινδρο 1.0 TSI, σε δύο εκδόσεις ισχύος, με 95 και 115 ίππους. Στο άμεσο μέλλον θα προστεθεί και ο τετρακύλινδρος TDI των 1.6 λίτρων απόδοσης 95 ίππων. Θα ακολουθήσει και ένας τρίτος βενζινοκινητήρας, ο τετρακύλινδρος 1.5 TSI με ισχύ 150 ίππων, ο οποίος όμως δεν αναμένεται πριν το 2020. To 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο θα εξοπλίζει αποκλειστικά την βασική έκδοση του TSI (95 PS), ενώ θα το συναντάμε και στην TDI, με έξτρα δυνατότητα εδώ το 7άρι DSG. To εν λόγω διπλού συμπλέκτη κιβώτιο όταν δεν το επιλέξει κανείς για την ισχυρή έκδοση του χιλιάρη TSI, θα έχει στο δεξί του χέρι manual 6άρι.



Η πρώτη γεύση από T-Cross ήρθε με τον δυνατό TSI και με τη ροπή στα 200 Nm από τις 2.000 έως τις 3.500 rpm οι επιταχύνσεις είναι υπόθεση ρουτίνας για το compact SUV που έχει να διαχειριστεί μόλις 1.250 κιλά (μέτρηση με οδηγό). Θεωρητικά χρειάζεται 9,9’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση και η τελική ταχύτητα οριοθετείται στα 193 km/h. Πρακτικά το νιώθεις πάντα γεμάτο ενέργεια, δεν χρειάζεται να διαπιστώνεις την αποδεδειγμένη ευστροφία του ξεζουμίζοντας το μοτέρ στα κόκκινα και το δεξί σου πόδι εισπράττει επιτάχυνση ακόμα και σε ρεπρίζ με τελευταία σχέση. Ο συνδυασμός  ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση είναι προσεγμένος για να εκπροσωπεί το ξεκούραστο ταξίδι, ενώ η επικοινωνιακή αίσθηση δεν επηρεάζεται παρα τα 180 mm απόστασης από το έδαφος. Οι μεγαλύτερες διαδρομές στην ανάρτηση, εξακολουθούν να ελέγχουν με ισορροπία άνεσης και αποτελεσματικότητας το αμάξωμα και νιώθεις να οδηγείς ένα υπερυψωμένο Polo. Σαφώς χωρίς την αμεσότητα του, όμως ποιος αγοραστής της συγκεκριμένης κατηγορίας θα την βάλει ως προτεραιότητα; Μια εμφανώς πιο ενισχυμένη τάση υποστροφής θα εκδηλωθεί στην υπερβολή, αλλά δεν θα πάρει έκταση, άλλωστε φροντίζουν και τα ηλεκτρονικά να επαναφέρουν την τάξη. Αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου με ποιοτικά φρένα και ευέλικτη συμπεριφορά, αρκεί να μην περιμένει κανείς σπορ επίγευση, είναι η κεντρική ιδέα της συμπεριφοράς. Συνολικά φορτώνει το καλάθι του με θετικές εντυπώσεις και βάζει υποψηφιότητα στις ενδιαφέρουσες προτάσεις της κατηγορίας.   

Οι τιμές του T-Cross ξεκινούν από τα €17.400 για το 1.0 TSI 95 PS (Life) με το χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο και φτάνουν τα €21.800 για το 1.0 TSI των 115 PS DSG (Style). Οι ντίζελ εκδόσεις ξεκινούν από τα €20.250 και φτάνουν έως τα €24.650. ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ





ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ



συμπέρασμα

Είναι η εκδρομική φύση του Polo, πάνω στο πάτωμα του οποίου βασίζεται και συμπληρώνει ιδανικά τη γκάμα των SUV της Volkswagen. Το νέο T-Cross είναι ένα compact SUV που συνδυάζει την δυναμική είσοδο στη βάση της συγκεκριμένης κατηγορίας, με ένα γενναίο επίπεδο βασικού εξοπλισμού ανέσεων - ασφάλειας και μεγάλη προσαρμοστικότητα στους χώρους του. Διαθέσιμο σε δυο εκδόσεις (Life - Style) και αρχικά με τον χιλιάρη TSI, προβλέπεται να δημιουργήσει κίνηση στις εκθέσεις Volkswagen.

POLL

Τι κίνητρα πρέπει να δοθούν για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα;

  • Έκπτωση τουλάχιστον 5.000 ευρώ
  • Δωρεάν στάθμευση παντού
  • Δωρεάν διέλευση από τους σταθμούς διοδίων
  • Δωρεάν φόρτιση σε δημόσιους σταθμούς
  • Όλα τα παραπάνω
64
GOCAR Magazine #64

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...