Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Kia ProCeed

Η πιο όμορφη έκδοση του νέου Ceed ρίχνει πάνω της έναν… σπορ μανδύα

  • -
  • -

Ξεχάστε το τρίθυρο hatch pro_cee’d. Η Kia το εγκατέλειψε στη τρίτη γενιά του compact μοντέλου της και έδωσε το όνομα ProCeed σε ένα Shooting Brake αμάξωμα. Όπως μας είπε ο Αντιπρόεδρος Μάρκετινγκ της Kia Ευρώπης, Artur Martins, κατά τη διάρκεια της δημοσιογραφικής παρουσίασης στη Βαρκελώνη, οι λόγοι ήταν καθαρά εμπορικοί, καθώς το ενδιαφέρον για το τρίθυρα αυτοκίνητα έχει μειωθεί σημαντικά. «Θέλαμε το ProCeed να είναι το πιο συναισθηματικό μοντέλο στη γκάμα του Ceed. Ένα Shooting Brake έχει νόημα τόσο για εμάς όσο και για την κατηγορία. Παρουσιάστηκε η ευκαιρία να λανσάρουμε ένα premium αμάξωμα σε ένα mainstream segment και δεν την αφήσαμε να φύγει».

Όπως και το πεντάθυρο hatchback, το ProCeed είναι ένα αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και κατασκευάζεται στην Ευρώπη (στο εργοστάσιο της Zilina, στη Σλοβακία). Είναι δηλαδή ένα ευρωπαϊκό αυτοκίνητο σε εμφάνιση και φιλοσοφία, με την 7ετή εργοστασιακή εγγύηση της Kia να του δίνει ένα επιπλέον ατού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: ΤΙ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΜΕΤΑ ΤΑ CEED ΚΑΙ PROCEED;

Αναμφίβολα, οι σχεδιαστές της Kia κατάφεραν να δώσουν ιδανικές αναλογίες σε ένα αυτοκίνητο που καλύπτει τις μεταφορικές ανάγκες μίας οικογένειας. Το ProCeed έχει επιβλητική παρουσία στο δρόμο, ιδίως αν το παρατηρήσεις από πίσω το βράδυ. Τα φώτα LED που ενώνονται με μία λεπτή γραμμή αποτελούν το χαρακτηριστικό σημείο του αυτοκινήτου, το «σήμα κατατεθέν» του. Ο διαχύτης, η αεροτομή με το ενσωματωμένο τριγωνικό «στοπ» των φρένων και η ψεύτικη διπλή απόληξη της εξάτμισης (σχεδιαστικό τρικ) τονίζουν ακόμη περισσότερο το δυναμισμό του shooting brake. Αλλά και από το πλάι, το Kia ProCeed γοητεύει με τη σιλουέτα του, σε αντίθεση με ό,τι ισχύει με τα συμβατικά station wagon.

Μια και αναφερθήκαμε στα station, το ProCeed είναι ελάχιστα πιο μακρύ από το Ceed SW (στα 4,62 μέτρα), είναι όμως σημαντικά χαμηλότερο (μόλις 1,42 μ). Οι πίσω επιβάτες κάθονται χαμηλά, γεγονός που επιτρέπει να βολευτούν δύο ενήλικες κανονικού αναστήματος, παρά την έντονη κλίση της οροφής. Ικανοποιητικοί είναι οι χώροι και για τα γόνατα, ενώ το πορτμπαγκάζ ικανοποιεί με τον όγκο του (χωρητικότητα 594 lt), είναι όμως ρηχό.

Γνώριμο από το Ceed είναι το εσωτερικό του ProCeed, με καλή συναρμογή υλικών και την μεγάλη οθόνη αφής (προαιρετική) των 8 ιντσών να δεσπόζει στην κεντρική κονσόλα. Η συνδεσιμότητα υποστηρίζεται από τις live υπηρεσίες της TomTom, ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται το απολαυστικό ηχοσύστημα της JBL και η ασύρματη φόρτιση κινητών.

Το ProCeed είναι διαθέσιμο είτε στην έκδοση με σπορ εμφάνιση GT Line είτε στην κορυφαία GT. Στη διάθεσή μας για οδήγηση στη Βαρκελώνη και σε κοντινές ορεινές διαδρομές, είχαμε τον 1.4 T-GDI βενζίνης με 140 ίππους και τον 1.6 CRDI diesel με 136, όμως υπάρχει μία ακόμη επιλογή, αυτή του τρικύλινδρου 1.0 T-GDI με 120 ίππους. Ο 1.000άρης turbo συνδυάζεται αποκλειστικά με 6άρι μηχανικών κιβώτιο, ενώ οι υπόλοιποι είναι διαθέσιμοι και με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη DCT, 7 σχέσεων.

Στάνταρ στο ProCeed GT Line είναι οι τροχοί 17 ιντσών με ελαστικά 225/45, επιλογή που φαντάζει πιο λογική από αυτήν με τους προαιρετικούς 18’’ και ελαστικά 225/40. Στη δεύτερη περίπτωση η άνεση περιορίζεται, καθώς στις απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες η πίσω ανάρτηση αντιδρά κάπως ξερά. Πέρα από αυτό, η ποιότητα κύλισης είναι ικανοποιητική, όπως επίσης η πληροφόρηση από το τιμόνι, ιδίως όταν επιλέξεις το πρόγραμμα Sport που αλλάζει επίσης την απόκριση στο γκάζι και τον ήχο από τον κινητήρα. Σε δρόμους με στροφές, ακόμη και μέσα στην πίστα (όπου οδηγήσαμε το κορυφαίο GT με τον 1.6 turbo των 204 ίππων), το ProCeed συμπεριφέρεται με ασφάλεια ακόμη και όταν ζοριστεί, χωρίς να χάνει την τροχιά που έχει επιλέξει ο οδηγός.  

Στην ίδια πίστα οδηγήσαμε και το Ceed GT, με τον 1.6Τ 204 PS, το οποίο έχει ξεχωριστή ρύθμιση ανάρτησης. Όπως το ProCeed GT, είναι χαμηλότερο κατά 10 mm από το απλό μοντέλο, γεγονός που του προσφέρει ακόμη περισσότερη σταθερότητα στις στροφές. Όσοι ενδιαφέρονται για δυναμική οδήγηση με το Ceed GT καλύτερα να επιλέξουν την έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο από αυτήν με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη DCT, καθώς το δεύτερο παρουσιάζει καθυστέρηση τη στιγμή που βυθίζεις το πόδι στο γκάζι και ζητάς γρήγορο κατέβασμα σχέσης. Παράλληλα το Ceed GT με χειροκίνητο κιβώτιο είναι κατά σχεδόν 1.800€ φθηνότερο (26.600€ έναντι 28.390€).

Οι τιμές για το ProCeed στην Ελλάδα είναι ήδη γνωστές και αρχίζουν από τα 22.190 ευρώ για το 1.0 T-GDI 120 PS GT Line. Ανεβαίνουν στα 24.690 € με τον 1.4 T-GDI 140 PS (επιπλέον 2.000 ευρώ για το αυτόματο κιβώτιο) και στα 27.700 € για την έκδοση diesel. Όσον αφορά το ProCeed GT, η τιμή του ορίστηκε στα 28.700 €. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας, αυτόματο κλιματισμό, σπορ λεπτομέρειες στο αμάξωμα και το εσωτερικό, οθόνη αφής 7 ιντσών με κάμερα οπισθοπορείας κ.α.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...