ΠΡΩΤΗ ΟΔΗΓΗΣΗ: VW GTI Performance Days

H οικογένεια GTi στην γκάμα Volkswagen σε μια εορταστική συνάντηση

  • - views
  • - comments
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Μια καλή ευκαιρία να θυμηθούμε την ιστορία και τη γκάμα GTi των Volkswagen, με περιήγηση σε Ανδαλουσιανό περιβάλλον και κατάληξη μερικές γρήγορες βόλτες στην πίστα Ascari

Η πτήση LX2114 από Ζυρίχη, έχει ήδη ευθυγραμμιστεί με τον αεροδιάδρομο και μια ακόμα προσγείωση ρουτίνας είναι γεγονός. Ο καιρός τυπικά μεσογειακός με τον ήλιο ψηλά να φωτίζει και να ζεσταίνει με 20 βαθμούς κελσίου το περιβάλλον της Ανδαλουσίας. Διόλου τυχαίο που οι βορειοευρωπαίοι που πλαισιώνουν την αποστολή χαμογελούν μέχρι τα αυτιά για το θαύμα που ζουν. Με το που ξεπορτίζουμε από το αεροδρόμιο στη Μάλαγα, μερικά βήματα πιο κάτω η Volkswagen έχει στήσει τον χώρο υποδοχής με σύνθημα το λογότυπο GTI, κάτι που άλλωστε είναι ο σκοπός της παρουσίας μας εδώ. Μια ιστορία που ξεκίνησε το 1976 με το πρώτο Golf και συνεχίζεται μέσα από 42 χρόνια  ιστορίας στο δρόμο που χαράζει το μέλλον. 

 

Welcome to GTI Performance days

Ένας στόλος από Up GTi είχε απομείνει για να ξεκινήσουμε τη μέρα μας, με τα αντίστοιχα Polo και Golf να έχουν αφήσει την …πιάτσα και να έχουν χαθεί στις πέριξ της Μάλαγας διαδρομές με τα γκρουπ που προηγήθηκαν, μέχρι το κατάλυμά μας. Μικρό το κακό, θα τα γευτούμε αργότερα, μικρό και το Up GTi, αλλά με τον τρικύλινδρο χιλιάρι TSI και τους 115 ίππους για σκάρτα 1.100 kg, όποιος το υποτιμήσει θα δεχτεί το τσίμπημά του. Εκδηλώνεται ηχητικά με μια τεχνητή μπάσα χροιά για να αποκτήσει ταυτότητα και τα 196 km/h τελικής ταχύτητας δεν θα αργήσεις να τα επιβεβαιώσεις στον ανοιχτό δρόμο, ενώ με επιτάχυνση 8,8’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση νιώθεις ότι οδηγείς κάτι ζωντανό, που το αποτυπώνει και με την συμπεριφορά του σε δρόμο με στροφές. Και όλα αυτά με την αύρα GTi που μας έχει συνηθίσει η Volkswagen τόσο σε επίπεδο διακριτικής σπορ αισθητικής, όσο και σε φιλική αποτελεσματικότητα που έχει μπολιάσει διαχρονικά το dna των κατασκευών της. Δεν αργήσαμε λοιπόν να ροκανίσουμε τα σχεδόν πενήντα χιλιόμετρα της διαδρομής μέχρι τη Ρόντα, αλλά δεν ρισκάραμε μια βόλτα με τα γρηγορότερα Polo και Golf στον λίγο χρόνο που απέμενε μέχρι την παρουσίαση, γιατί είχε πέσει σύρμα και τα Ανδαλουσιανά μπλόκα σημάδευαν με τα ραντάρ τους γρήγορους της ημέρας. Η επόμενη άλλωστε είναι η μέρα της δράσης και μας βρίσκει μέσα σε ένα Polo GTi με μια μαγευτική ανατολή στην πλάτη μας να κινούμαστε βορειοδυτικά με προορισμό την πίστα Ascari. Το μεσαίο της γκάμας GTi για την Volkswagen που στην 6η γενιά του, βασισμένο στην επίκαιρη πλατφόρμα MQB0, αναβαθμίζεται και επικεντρώνεται ακόμα πιο δυναμικά στην σπορ αποστολή του. Ο κινητήρας του πλέον διλιτρος, φυσικά TSI και προερχόμενος από το αντίστοιχο Golf, αλλά με ηπιότερη χαρτογράφηση που το θρονιάζει στους 200 ίππους. Καθόλου άσχημα και στα ανοιχτά κομμάτια, που το βλέμμα πέφτει απέναντι και δεν βλέπει στον ορίζοντα τον άγρυπνο νόμο σε καρτέρι, το δεξί πόδι τεντώνει στη μοκέτα και το Polo αποδεικνύεται πραγματικό GTi.



Μπορεί να σε προστατεύουν τα ηλεκτρονικά, ακόμα και αν πιστεύεις ότι τα κοίμισες, όμως οι προδιαγραφές του επιβεβαιώνονται. Σίγουρα τα 237 km/h της τελικής ταχύτητας δεν τα τσεκάραμε στο επαρχιακό δίκτυο, όμως συχνά μας κέρασε με τα 6,7’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση, με δυναμικές ρεπρίζ χάρις τα 320Nm ροπής και με γενναίες επιταχύνσεις στις εξόδους των στροφών. Οι υψηλές ταχύτητες είναι στο χαρακτήρα του και δεν είχε ούτε μετέφερε πρόβλημα στον οδηγό του κινούμενο με αυτές σε δρόμο με στροφές. Το XDS αποδίδει σωστά το ρόλο του, χωρίς να χαζεύει το μπροστινό και ποιοτικές πληροφορίες φτάνουν στον οδηγό που τονώνουν την εμπιστοσύνη του και αναζωπυρώνουν τη διάθεση για οδήγηση. Αυτός είναι και ο λόγος που φτάνουμε μια ώρα αρχύτερα στον τελικό προορισμό μας. Μια μικρή πινακίδα Ascari στη μέση της μικρής ευθεία του επαρχιακού που κινούμαστε, μας υπενθυμίζει να στρίψουμε και λίγα μέτρα παρακάτω οδηγεί σε μια είσοδο που θυμίζει περισσότερο ξενοδοχείο παρα πίστα.

 

Ascari Race Resort

Η πίστα Ascari δεν είναι απλώς ακόμη ένα από τα σιρκουί που περιμένεις να δεις σε μια ευρωπαϊκή χώρα. Εδώ δεν υπάρχουν κερκίδες, ούτε γίνονται αγώνες, χρησιμοποιείται όμως όλο τον χρόνο ως πεδίο δοκιμών από αρκετές ομάδες, τόσο αυτοκινήτου όσο και μοτοσυκλετών, γιατί προσφέρει την δυνατότητα διαχωρισμού σε επιμέρους τμήματα. Πριν βιαστεί λοιπόν κανείς να πει ότι είναι απλώς μια διαδοχή στροφών που μπορείς να βρεις σε οποιαδήποτε άλλη πίστα να υπενθυμίσουμε ότι είναι η μεγαλύτερη πίστα στην Ισπανία (5.425 m) και μια από τις συναρπαστικότερες παγκοσμίως. Με ισομερή καταμερισμό στροφών (13 αριστερές και 13 δεξιές) που κάποιες από αυτές μιμούνται διάσημες στροφές άλλων πιστών παγκοσμίως, ανηφορίζει και κατηφορίζει λόφους και σε συνδυασμό με το καλό της οδόστρωμα ξεχωρίζει. Εκτός όμως από τα καθαρά χαρακτηριστικά μιας πίστας δικαιολογεί με τον καλύτερο τρόπο την ονομασία του ως Race Resort. Κτίσματα απόλυτα εναρμονισμένα με το τοπίο και την παράδοση της Ανδαλουσίας, στα οποία εκτός από δωμάτια για διαμονή περιλαμβάνονται πισίνα και εστιατόριο, ελικοδρόμιο και γκαράζ που εκτός από την προσωπική συλλογή του ιδιοκτήτη Klaas Zwart (η οποία περιλαμβάνει μερικές F1 και Porsche), προσφέρεται και για φύλαξη αυτοκινήτων. Buggy, 4x4 και Skidpad συμπληρώνουν μέρος των υπηρεσιών, ενώ φυσικά από αυτές δεν λείπουν ακαδημίες με έμπειρους εκπαιδευτές και άλλα πολλά.



Περιοριζόμαστε στο περιβάλλον της κυρίως πίστας που για τις ανάγκες της εκδήλωσης είναι παραπάνω από τα 2/3 της συνολικής διαδρομής της και με το καλημέρα μου κληρώνει η γρήγορη βόλτα συνοδήγησης στην πίστα με το VW Golf GTI TCR. Ένα αυθεντικό αγωνιστικό αποκλειστικά για χρήση πίστας που χρησιμοποιείται στο ομώνυμο πρωτάθλημα τουρισμού TCR και στα πηδάλια μας υποδέχεται ο Benjamin Leuchter, οδηγός της VW Motorsport. Οι άνθρωποι της Volkswagen έχουν να λένε ότι αρκετά από τα μηχανικά μέρα του Golf GTI TCR προέρχονται από τις εκδόσεις παραγωγής. Ο λόγος κυρίως για το υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο των 2 λίτρων που για την περίσταση έχει υποστεί τα αγωνιστικά «σκαλίσματα» για να απογειώσει την απόδοσή του στους 350 ίππους και την ροπή του στα 420 Nm. Από εκεί και πέρα το θηριώδες Golf φωνάζει την διαφορετικότητα του με την επιθετική του εμφάνιση συνέπεια των ορθάνοιχτων εισαγωγών, της φτερούγας πίσω και φυσικά με τα ξεχειλωμένα μετατρόχια που πασχίζουν να κρύψουν οι προεκτάσεις και τα φουσκώματα στα φτερά. Αεροδυναμικά βοηθήματα που συντελούν στην αρνητική άντωση, στις ανοιχτές πίστες του πρωταθλήματος που στρίβουν με πολλά. Ο βραχύσωμος οδηγός αλλάζει διαδοχικά σχέσεις στο σειριακό 6άρι και δείχνει ότι παίζει την διαδρομή στα δάχτυλα. Δεμένος στο δεξί μπάκετ λοξοκοιτάζω πάνω αριστερά το ψηφιακό ταχύμετρο στο display πίσω από το τιμόνι και τα 207 km/h στο τέλος της ευθείας, γίνονται 97 km/h πριν την είσοδο στο ανηφορικό σικέιν. Ένα δυνατό φρενάρισμα, συνοδεία τριών κατεβασμάτων και οι 6πίστονες κάνουν το θαύμα τους, με το only for race use Golf των σχεδόν € 90.000 να σε εξιτάρει σε ευθείες και στροφές. Παρηγοριά στον άρρωστο σε αυτούς τους δυο γεμάτους γύρους και τον ένα κρυώματος, το γεγονός ότι ξεστραβώνεσαι όσον αφορά τα πατήματα της πίστας, αν και ο εκπαιδευτής την ώρα που θα πάρεις τιμόνι στα χέρια προπορεύεται και δείχνει που να βάλεις τους τροχούς σου.



Φυσικά σε αυτή την περίπτωση το TCR έγινε αρχικά Up GTi στη συνέχεια Polo και μετα Golf, με τον βενιαμίν της οικογένειας να ακολουθεί πειθήνια τα κομβόι των μεγαλύτερων σαν ένα ευτυχισμένο κουτάβι. Από κοντά και στις ευθείες ακόμα και αν του λείπει καμιά εκατοντάδα άλογα, προσφέρει την οδηγική αίσθηση που οφείλει για να κερδίσει το παράσημο GTi. Αν παραορμήξεις βέβαια, για να τους έχεις στο κατόπι, θα εισπράξεις την υπερπροστατευτικότητα των ηλεκτρονικών που νιώθεις να σε μαλώνουν και επι της ουσίας σε κόβουν από την ατασθαλία και το ρυθμό. Με το Polo και με 200 ίππους κάτω από το καπό διαπιστώνεις ότι τα δεδομένα σοβαρεύουν. Εμφανώς στιβαρότερο στο νέο του πλαίσιο που συνεργάζεται με το συνδυασμό ανάρτηση - τιμόνι και σύντομα διαπιστώνεις ότι δεν χρειάζεται προσπάθεια να ακολουθήσεις το ισχυρότερο χαρτί του κόσμου των GTi. Με το Golf σε έκδοση Performance στους 245 ίππους, αντιλαμβάνεσαι γιατί έχει ηγετικό ρόλο στην οικογένεια GTi. Αρχοντικό πάτημα μέσα στην πίστα και επιδόσεις που σε οδηγούν γρήγορα από στροφή σε στροφή διατηρώντας το ποιοτικό κράτημα μέσα σε αυτή, όσο δύσκολη κι αν είναι. Το Golf GTi Performance έχει έναν μαγικό τρόπο να ισορροπεί την αποτελεσματικότητα με τη φιλική προσέγγιση πάνω στην σπορ οδήγηση. Και όλα αυτά μάλιστα με γενναιοδωρία όσον αφορά την ποιότητα των πληροφοριών για τα τεκτενόμενα που φτάνουν στα αισθητήρια όργανα του οδηγού. Η παραμετροποίηση στο πρόγραμμα επιλογής οδήγησης διαμορφώνει τα δυναμικά του χαρακτηριστικά ανάλογα με τα γούστα και η ομολογουμένως συναρπαστική πίστα Ascari προσφέρει ένα ιδανικό περιβάλλον για να δοκιμάσεις και δοκιμαστείς. Όχι για πολύ όμως γιατί ο χρόνος μας τελειώνει, δίνουμε τη θέση μας στον επόμενο στο πρόγραμμα και μέχρι να αναχωρήσουμε για το αεροδρόμιο εκμεταλλευόμαστε τον κενό χρόνο με μια περατζάδα στο παρελθόν των 7 γενεών Golf GTi που ήταν παραταγμένα στην υποδοχή της εκδήλωσης.



Φυσικά αμέσως μετα την πιο επίκαιρη που μπορεί να αποκτήσεις κανείς, μια οδηγική γεύση της πρώτης γενιάς ήταν ο καλύτερος τρόπος να κλείσει η ημέρα. Από εδώ ξεκίνησαν όλα και το συγκεκριμένο σαράντα δύο χρόνια μετα την παραγωγή του, έδειχνε ότι είχε μια καλή ζωή, όντας όπως ακριβώς τότε, το 1976 που πρωτολανσαρίστηκε. Χωρίς την παραμικρή έλλειψη και σε άρτια λειτουργική κατάσταση, μόνο το ψηλό του ρελαντί έμενε να σου θυμίζει ότι οδηγείς κάτι με χαρακτήρα από τα παλιά. Α και φυσικά το ανακατεμένο άρωμα καυσίμου και δουλεμένων λιπαντικών που στο πέρασμα των χρόνων ποτίζει με αναμνήσεις την σπαρτιάτικη για τα σημερινά δεδομένα καμπίνα επιβατών. Με 110 ατμοσφαιρικούς ίππους από 1.6 λίτρα, μπορεί οι επιδόσεις να ακούγονται αστείες στις μέρες μας, όμως τα σχεδόν 800 κιλά του συνολικού βάρους δεν θα διστάσουν να στείλουν με ευκολία τη βελόνα στο ταχύμετρο στα 160 km/h στον επαρχιακό που κινηθήκαμε. Τα φρένα σημαδεύουν την εποχή του, όμως το τιμόνι με την ανύπαρκτη υποβοήθηση ξαφνιάζει με την αμεσότητα και τη σωστή αίσθηση, ενώ η συνολική συμπεριφορά του διατηρεί τον συνδυασμό της αποτελεσματικότητας παντρεμένη με φιλικότητα. Έτσι όπως ξεκίνησε λοιπόν πορεύεται στο πέρασμα των χρόνων κάθε γενιά και μεταφέρει την σπορ φιλοσοφία προσαρμοσμένη στην εποχή της. Και όπως φαίνεται είναι μια ιστορία που έχει συνέχεια…
GOCAR NEWSLETTER

Σου άρεσε το θέμα που διάβασες; Συμπλήρωσε το e-mail σου για να σου στέλνουμε κάθε εβδομάδα τα καλύτερα!

POLL

Κάθε πότε κάνετε σέρβις στο αυτοκίνητό σας;

  • Όποτε προβλέπει ο κατασκευαστής
  • Μία φορά το χρόνο τουλάχιστον
  • Πριν κάνω μεγάλο ταξίδι
  • Πριν το πουλήσω
  • Σέρβις;
magazine56

GOCAR Magazine #56

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID
 

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ