ΟΔΗΓΟΥΜΕ το νέο Kia Rio

Το νέο Kia Rio δεν στέκεται μόνο στην εμφάνιση, επενδύοντας σε τεχνολογία, οδική συμπεριφορά και ευρυχωρία

  • -
  • -
με μια ματιά

Με φρέσκια εμφάνιση, νέους τούρμπο βενζίνης κινητήρες, ανασχεδιασμένη αποτελεσματική ανάρτηση, τεχνολογία, πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού και ευρυχωρία, το Kia Rio στη νέα γενιά του δείχνει ότι μπορεί να κοιτάξει στα μάτια τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό.


Στην τέταρτη γενιά του το Kia Rio δείχνει πιο ώριμο σε όλα τα επίπεδα, με νέα τεχνολογία, εμπλουτισμένη γκάμα κινητήρων και δυναμική εμφάνιση που ακολουθεί τα πρότυπα της κορεατικής φίρμας όπως αυτά αποτυπώνονται στο εμπρός μέρος με το μακρύ καπό, τη «μύτη της τίγρης» και τη μεγάλη εισαγωγή αέρα. Οι κάθετες εισαγωγές στις άκρες του προφυλακτήρα φιλοξενούν τους προβολείς ομίχλης, ενώ στο πλάι τη δυναμική ενισχύουν οι παράλληλες με το έδαφος γραμμές, η πιο λεπτή κατά 87 mm τρίτη κολόνα και η κλίση της οροφής. Στο πίσω μέρος το παιχνίδι των γραμμών συνεχίζεται στην πέμπτη πόρτα που ενσωματώνει τα καλαίσθητα φωτιστικά σώματα τα οποία με τη σειρά του ακολουθούν το ίδιο μοτίβο.

Ευεργετημένη από τις αλλαγές βγήκε και η αεροδυναμική του νέου Rio με τον συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0.330 του μοντέλου της προηγούμενης γενιάς να γίνεται τώρα Cd 0.316. Κέρδος από αυτή την κίνηση προέκυψε το Rio και στον τομέα της άνεσης, με τον θόρυβο να είναι μειωμένος. Σε αυτό φυσικά συντελεί και η βελτιωμένη ηχομόνωση, η οποία κρατά έξω όλους τους θορύβους, ακόμα και αυτόν του κινητήρα. Αρκετή δουλειά έχει γίνει και στο πλαίσιο, με την ακαμψία του αμαξώματος να είναι βελτιωμένη κατά 30% σε σχέση με αυτή του Rio της προηγούμενης γενιάς.

Για την κατασκευή τού νέου Kia Rio έχει χρησιμοποιηθεί χάλυβας - από την in house παραγωγή της Kia - ενώ ανασχεδιασμένη είναι η εμπρός ανάρτηση που διατηρεί τη φιλοσοφία των γονάτων McPherson. Νέες ρυθμίσεις για πιο άμεση απόκριση και λιγότερους κραδασμούς έχουν γίνει και στο τιμόνι. Εντελώς νέα είναι η πίσω ανάρτηση, με τα αμορτισέρ τώρα να είναι τοποθετημένα πιο πίσω για καλύτερη απόδοση και μεγαλύτερη ισορροπία στις αντιδράσεις του πίσω άξονα.

Στα ενδότερα

Η εικόνα στο εσωτερικό είναι ευχάριστη και λιτή, με τους σχεδιαστές να φαίνεται ότι επέλεξαν να το αποφορτίσουν από περιττά πράγματα, δημιουργώντας μια «καθαρή» και ξεκούραστη εικόνα, που διαθέτει τα πάντα στη σωστή θέση. Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού αναβαθμίζεται και η ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιείται για την κατασκευή του εσωτερικού, με τα υλικά να είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας. Οι χρωματισμοί ενισχύουν τη νεανική εικόνα του αυτοκινήτου, ενώ στην κορυφαία εξοπλιστικά έκδοση θα βρείτε ακόμα και καλές στο μάτι και την αφή, επενδύσεις συνθετικού δέρματος. Οι χώροι πλούσιοι ακόμα και για πέντε άτομα, με τον όγκο των αποσκευών να είναι τώρα, σε αυτή τη γενιά, 37 λίτρα μεγαλύτερος, φτάνοντας τα 325 λίτρα.



Στην πράξη οι διαστάσεις είναι παραπλήσιες με το μήκος του μεταξονίου να είναι  10 mm μεγαλύτερο, φτάνοντας τώρα τα 2.580 mm και το συνολικό μήκος του αυτοκινήτου να αγγίζει τα 4.065 mm που μεταφράζεται σε +15 mm σε σχέση με το προηγούμενο Rio και, αντίστροφα το νέο Rio είναι κατά 5 mm πιο χαμηλό. Πιο χαμηλή είναι και η γραμμή των παραθύρων με τους εξωτερικούς καθρέπτες να είναι πιο κάτω τοποθετημένοι στη βάση της πρώτης κολόνας για να μειώσουν τις «τυφλές» γωνίες του οδηγού. Γενικότερα η ορατότητα περιμετρικά είναι καλύτερη και απροβλημάτιστη, με τον οδηγό να απολαμβάνει επίσης την άνεση που προσφέρουν τα καθίσματα νέας σχεδίασης με τη καλή πλευρική στήριξη. Οι χώροι για τα μικροαντικείμενα καλύπτουν όλες τις καθημερινές ανάγκες, αφού μεταξύ άλλων υπάρχουν τέσσερις θήκες για μπουκάλια 1,5 λίτρων σε όλες τις πόρτες, όπως επίσης και δύο ποτηροθήκες στην κεντρική κονσόλα.

Εμπρός από τον επιλογέα υπάρχει μια μεγάλη θήκη με υποδοχές σύνδεσης USB και AUX για κινητά ή συσκευές αναπαραγωγής μουσικής. Η τεχνολογία δεν λείπει από το μικρό Kia, με πρωτόκολλα Android Auto και Apple CarPlay. Η οθόνη αφής επτά ιντσών παρέχει πληροφορίες πλοήγησης ενώ μπορεί να γίνει και Wi-Fi network στέλνοντας τις πληροφορίες. Ανάλογα με τη χώρα μπορεί να παρέχει και live πληροφόρηση για την κίνηση και επιπλέον υπάρχει ειδοποίηση για κάμερες. Τα καλούδια του νέου Rio περιλαμβάνουν ακόμα και θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, όπως και keyless entry, που συνοδεύεται από κομψό κλειδί.

Στον τομέα της τεχνολογίας ασφάλειας το νέο Kia Rio διαθέτει το πακέτο ADAS (Advanced Driver Assistance Systems). Πιο συγκεκριμένα στο οπλοστάσιό του έχει αυτόνομη πέδηση (Autonomous Emergency Braking), προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας (Lane Departure Warning Systems), αναγνώριση προσοχής οδηγού (Driver Attention Warning) και ενημέρωση για τις «τυφλές» γωνίες (Blind Spot Detection).

Μικροί και αποδοτικοί

Ο νέος μικρός 1.000άρης T-GDI βενζίνης που αποδίδει 100 και 120 ίππους αντίστοιχα ανάλογα με την έκδοση, αλλά κοινή τιμή ροπής στα 172 Nm, προστίθεται στη γκάμα του Rio εστιάζοντας στις επιδόσεις, χωρίς να αγνοεί την οικονομία. Συνδυάζεται με σύστημα Idle Stop & Go στο βασικό εξοπλισμό του, ενώ η «μικρή» έκδοση διατίθεται με Eco Pack και Low Fuel Concumption (LFC) Pack, με ελαστικά της Michelin που έχουν χαμηλή αντίσταση κύλισης και πιο χαμηλό αμάξωμα κατά 5 mm, έχοντας ως στόχο τη χαμηλή κατανάλωση. Με τα ίδια πακέτα οικονομίας διατίθεται και η μικρή σε ισχύ έκδοση του 1.4 diesel με τους 77 ίππους



Ο 1.4 diesel διατίθεται και σε πιο ισχυρή έκδοση με 90 ίππους και σε συνδυασμό με ένα πολύ καλό σε αίσθηση και ακρίβεια 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Τη συγκεκριμένη έκδοση είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε στην Πορτογαλία κατά την παρουσίαση του νέου Rio και απολαύσαμε τη ροπάτη λειτουργία του, αλλά και τη δύναμη που δείχνει ικανή να τα βγάλει πέρα ακόμα και με τα βάρη μιας οικογένειας. Το τράβηγμά του δυνατό από χαμηλά, αλλά με το εύρος λειτουργίας του περιορισμένο, αφού μετά τις 3.500 rpm είναι περιττό να πιέσεις.

Αντίστροφα ο νέος 1.000άρης βενζίνης αρέσκεται στο στροφάρισμα και αναδεικνύει ακόμα καλύτερα τις αρετές του πλαισίου, με τους σπορτίφ προσανατολισμούς. Συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο, το οποίο όμως έχει σωστή κλιμάκωση και αξιοποιεί στο έπακρο τις δυνατότητες του κινητήρα, με μοναδικό μειονέκτημα την κατανάλωση, η οποία έδειξε ότι είναι εύκολο να ανέβει υπό πίεση.

Η ανάρτηση αναμφίβολα ανήκει στα θετικά του νέου Rio, με τη ρύθμιση της σε επίπεδο απόσβεσης να είναι αποτελεσματική και τη λειτουργία της σε δρόμους με στροφές ευχάριστη. Τα περιθώρια πρόσφυσης υψηλά τουλάχιστον την καλή άσφαλτο της Πορτογαλίας, με τα εμπρός και το πίσω μέρος να κινούνται σε αρμονία, κάνοντας το Rio εκτός των άλλων και εύκολο στο χειρισμό. Σε προδιαθέτει να το κυνηγήσεις απολαμβάνοντας τη συμπεριφορά του, ενώ περνάει πάνω από κάθε είδους κακοτεχνία με χαρακτηριστική άνεση ισοπεδώνοντας τα πάντα και κρατώντας έξω από το αμάξωμα τους κραδασμούς.

Στα γνωστά από την έκδοση του Rio που κυκλοφορεί, έχουμε τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες βενζίνης 1.25 και 1.4 με 84 και 100 ίππους και θα είναι διαθέσιμοι και στο νέο supermini της Kia το οποίο θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά μετά το καλοκαίρι σε τιμές παραπλήσιες αν όχι ακριβώς ίδιες με τις σημερινές. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις πρώτες επίσημες εκτιμήσεις από του ανθρώπους της ελληνικής αντιπροσωπείας η νέα έκδοση τούρμπο βενζίνης με τον 1.000άρη κινητήρα θα στοιχίζει σχεδόν όσο και η diesel. Μέχρι τότε όμως και πριν βρεθείτε σε αυτό το δίλλημα η «ελληνική» Kia προσφέρει το απερχόμενο Rio σε τιμές ευκαιρία, με το μικρό diesel 1.1 CRDi να στοιχίζει 11.990 ευρώ. Φυσικά η εργοστασιακή εγγύηση των επτά ετών συνοδεύει και το νέο μοντέλο, καθιστώντας το επιπλέον των άλλων και απροβλημάτιστο για μεγάλο χρονικό διάστημα.

συμπέρασμα
Σε μια κατηγορία όπου οι παίκτες είναι ισχυροί, η Kia δείχνει διαβασμένη και επενδύει στην ουσία προσφέροντας χώρους, άνεση, πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, πλούσια γκάμα κινητήρων και καλή τιμή, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις. Με τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά το Rio μπορεί να αποτελέσει τη βασική επιλογή μιας οικογένειας, χωρίς μάλιστα να απαιτεί ιδιαίτερες παραχωρήσεις.
VIDEOS

The all - new Kia Rio – Your time Your rules

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...