ΠΡΩΤΗ ΟΔΗΓΗΣΗ: BMW M2

Μια ακόμα πολεμική μηχανή, δια χειρός BMW

  • -
  • -
Ισχύς410 PS
Ροπή550 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h4,4 sec
Μέση κατανάλωση9,8 lt/100km
Εκπομπές CO2224 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η μικρή και φρεσκότατη M είναι η καλύτερη ώριμη είσοδος στον κόσμο της σπορ οδήγησης. Με 370 ίππους, ιδανικό μέγεθος και επιδόσεις αγκαλιασμένες με ένα σύνολο ερωτεύσιμο.

Μεσημέρι Κυριακής με την Αθήνα να ψήνεται, η λογική θα σε οδηγούσε σε κάποια παραλία για μια ανακουφιστική βουτιά, όμως και η δροσιά του Ελευθέριος Βενιζέλος δεν είναι κακή. Ιδίως όταν ξέρεις ότι σύντομα θα πετάς προς Βουδαπέστη με προορισμό το σιρκουί του Hungaroring για να οδηγήσεις τη νέα ντίβα της M division. H M2 είναι το φρέσκο κουλούρι στην γρήγορη γκάμα της BMW, ένα κόμπακτ δίπορτο κουπέ υψηλών επιδόσεων που δίνει υποσχέσεις και συζητιέται στα πηγαδάκια των petrolheads περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη Μ αυτή την εποχή. Και η Ουγγαρία για ένα 15μερο μέσα στον Ιούνιο έλαχε να είναι το κέντρο της Γης όσον αφορά την παρουσίασή της σε δημοσιογράφους από όλο τον πλανήτη που θα έκαναν το πέρασμά τους για μια πρώτη οδηγική εμπειρία μαζί της. Πριν καν πατήσει το πόδι της η ελληνική αποστολή, τα ελληνικά δεν έλειψαν όλες αυτές τις μέρες στον Μαγυάρικο αέρα της Βουδαπέστης. Ο έχων το γενικό πρόσταγμα και ταυτόχρονα το φωτογραφικό και κινηματογραφικό επιτελείο την μιλούν ως μητρική και το καλωσόρισμα θύμιζε κάτι από Μεσογειακό κλίμα και ανάλογες συμπεριφορές στο αντάμωμα ανθρώπων. Ο σοκολατί στο χρώμα Δούναβης όμως από την άλλη που μας υποδέχτηκε σε μια αναγνωριστική απογευματινή σβέλτη «βαρκάδα» και τα σκουρόχρωμα σύννεφα έτοιμα να πλαντάξουν στο κλάμα, δηλώναν ότι είμαστε στην καρδιά της Ευρώπης. Η βραδιά κύλησε ως είθισται, welcome drink πριν το δείπνο και κατόπιν τούτου, νυχτερινός περίπατος έως το ξενοδοχείο με κουβεντούλα και καλαμπούρι περί ανέμων και υδάτων. 

 

Το πούλμαν για Hungaroring αναχωρεί!

Ώρα πρωινή, πριν τις 8:00 είμαστε ήδη με τα μπαγκάζια ανά χείρας και καθοδόν για το ουγγρικό σιρκουί. Λιγότερο από ώρα δρόμος και σύντομα περνάμε τις πύλες του διάσημου και από την F1 σιρκουί. Ένα τσούρμο καλογυαλισμένες BMW M2 μας περιμένει υπομονετικά, όμως προηγείται η παρουσίαση πριν αναλάβουμε δράση. Οι αναφορές και οι συνειρμοί στην BMW 2002 turbo έκαναν σαφές ότι το νέο δημιούργημα είναι συνδεδεμένο με την ανόθευτη λογική της σπορ οδήγησης, έτσι όπως γεννήθηκε 40 χρόνια πριν, τότε που οι δυναμικές επιδόσεις ήταν συνδυασμένες με ευελιξία και δραστήρια συμπεριφορά. Με την σύγχρονη Μ3 να παίζει τον ρόλο της 4θυρης και την Μ4 να αναλαμβάνεις την θέση της στα δίπορτα, αλλά πληθωρικά σε διαστάσεις είναι η αλήθεια κουπέ, η Μ2 έρχεται ουρανοκατέβατη την κατάλληλη στιγμή και στην κατάλληλη θέση. Δεν χρειάζονται όλοι την υπερβολή και τη χλιδή που είναι γαρνιρισμένες οι προαναφερθείσες Μ, αλλά και κάθε Μ από εκεί και πάνω. Όσο ανεβαίνεις στην κλίμακα ανεβαίνει και το βάρος και όταν ψάχνεις την απόλαυση δεν θέλεις τα κιλά, όσα και αν είναι τα άλογα. Αυτό που χρειάζεσαι είναι κάτι που να εξιτάρει σε αίσθηση και πληροφορία και η Μ2 μπορεί να σε πείσει με την πρώτη εικόνα, πριν καν την οδηγήσεις, ότι αυτό ακριβώς πρεσβεύει.

Η εμφάνιση της νέας BMW M2 Coupe λοιπόν προϊδεάζει άμεσα για τις σπορ επιδόσεις και προθέσεις της. Η διάδοχος της BMW 1 M Coupe διαθέτει μία εντυπωσιακή παρουσία στο δρόμο από κάθε οπτική γωνία. Σύμφωνα με την παράδοση, η νέα BMW M2 Coupe υιοθετεί στυλιστικά  στοιχεία των προγόνων της όπως η BMW 2002 turbo και η θρυλική BMW 3.0 CSL, ενώ είναι σχεδόν εκατό κιλά ελαφρύτερη από το επόμενο στην M ιεραρχία δίπορτο κουπέ της εταιρείας. Στα σχεδόν 1.500 κιλά βέβαια δεν την λες πούπουλο, όμως η δίαιτα έχει εστιαστεί σε καίρια σημεία και σε συνδυασμό με τις μικρότερες διαστάσεις το αποτέλεσμα είναι εύστοχο. Η κορυφαία δυναμική συμπεριφορά απαιτεί πρωτίστως ένα υψηλό επίπεδο ακαμψίας και χαμηλό βάρος. Γι’ αυτό και οι μηχανικοί της BMW M GmbH επέλεξαν τα ελαφριά τμήματα από τις M3/M4. Εκτεταμένη χρήση αλουμινίου σε βραχίονες, βάσεις τροχών, υποπλασία και εμπρός μπάρα θόλων, ενώ επιπλέον εξοικονόμηση βάρους επιτυγχάνεται με τα αλουμινένια γόνατα της ανάρτησης και τη σωληνωτή αντιστρεπτική δοκό. Πίσω στον άξονα πέντε συνδέσμων το σφυρήλατο αλουμίνιο μειώνει το βάρος στις μη αναρτώμενες μάζες και επιπλέον, μία άκαμπτη σύνδεση αγωνιστικής προέλευσης, χωρίς ελαστικά σινεμπλόκ χρησιμοποιείται για την έδραση του υποπλαισίου τύπου χωροδικτυώματος στο πλαίσιο, κάτι που προσφέρει στο συνδυασμό ακαμψία, γεωμετρία και ακρίβεια. Οι ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις των μεγαλύτερων M δεν υιοθετήθηκαν σοφά στην Μ2 και προτιμήθηκαν πιο απλές λύσεις όπως τα σφιχτά ελατήρια και αμορτισέρ της Μ division. Έτσι και το βάρος δεν ξέφυγε και πιο κοντά στο αγωνιστικό πνεύμα παρέμεινε.


Παρατηρώντας τη αισθησιακή επιθετικότητα της Μ2 δεν μπορείς να μην την λατρέψεις αν γοητεύεσαι από σπορ κατασκευές. Μυώδης παντού, εμπρός, στο πλάι, πίσω παντού βρίσκεις λεπτομέρειες για να παρκάρει η ματιά σου. Μπορεί να έχει τσακωθεί με τη διακριτικότητα όμως το κάνει με μια νοσταλγία στις κατασκευές από τις οποίες εμπνέεται. Δύσκολα δεν θα την συνδέσεις και με την Μ E30 με τα φουσκωμένα φτερά της, αν και τότε τα  φουσκώματα έδειχναν σαν να μπήκαν εκ των υστέρων, ενώ η M2 γεννήθηκε πρησμένη! Πίσω από τα φουσκώματα κρύβονται μετατρόχια που μιμούνται μέχρι κεραίας αυτά της Μ4, ενώ οι θόλοι γεμίζουν με τροχούς 19’’ και ελαστικά Michelin Pilot Super Sport σε διάσταση 245/35 εμπρός και 265/35 πίσω. Οι 4πίστονες δαγκάνες εμπρός φρενάρουν αεριζόμενους δίσκους 380 mm, οι 2πίστονες πίσω 10 mm μικρότερους και δυσκολεύονται να κρυφτούν πίσω από τους εντυπωσιακούς τροχούς. Ο κινητήρας της νέας BMW M2 είναι τεχνολογίας M TwinPower Turbo. Ένας νέος 3λιτρος εξακύλινδρος σε σειρά βενζινοκινητήρας, που περιλαμβάνει υπερσυμπιεστή Twin Scroll ενσωματωμένο στην πολλαπλή εξαγωγής, High Precision Injection, μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων (Double-VANOS) και μεταβλητό έλεγχο βαλβίδων VALVETRONIC. Οι χρονισμοί βαλβίδων και εκκεντροφόρων συνεργάζονται για τον συνεχή έλεγχο της βύθισης βαλβίδων εισαγωγής. Το αποτέλεσμα είναι ακριβής απόκριση, βελτιωμένη καμπύλη ισχύος και μειωμένα επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών CO2, όμως αυτά, ειδικά τα τελευταία, ελάχιστα μας ενδιαφέρουν αυτή τη στιγμή.

 

Γράμματα και αριθμοί

Το πράσινο φανάρι δηλώνει ότι η πίστα είναι ανοιχτή και η διαδρομή των 4.381 m με τις  14 στροφές να κυκλώνουν μέσα από υψομετρικές διαφορές, μας περιμένει. Η διαδικασία χρονομέτρησης περιλαμβάνει δυο χωρισμένα κομμάτια της πίστας και όλοι στηνόμαστε περιμένοντας τη σειρά μας. Εκεί νιώθεις και την πρώτη γεμάτη μπουκιά της υπόθεσης BMW M2. Αρχικά ο αγριεμένος ήχος που εκπέμπουν οι δίμπουκες εξατμίσεις της κάθε πλευράς. Είναι εθιστικός με μεταλλική χροιά και σε ωθεί να ανεβάζεις στροφές μόνο για να τον ακούς. Ύστερα η δυναμική επιτάχυνση που απελευθερώνεται συνδυαζόμενη με το διπλοσύμπλεκτο 7άρι DCT αυτόματο κιβώτιο και τρελαίνει τις βελόνες στα όργανα. Η απόδειξη έρχεται από τις επιδόσεις που ανακοινώνει ο κατασκευαστής και τα 4,3’’ για το 0-100 km/h είναι ένα καλό δείγμα. Τέλος, ο οδηγικός ουρανίσκος στην πρώτη στροφή θα υμνεί τα εύστοχα φρένα, το αριστοτεχνικό turn in και το διαβαστερό πάτημα. Πληροφορία σε πρώτη είδηση, από κάθε ζωτικό σημείο που συνθέτει το αυτοκίνητο. Το τιμόνι βαρύ και άμεσο όσο χρειάζεσαι, η ανάρτηση σφιχτή και άμεσα συνεργάσιμη με το ακλόνητο πλαίσιο και τα φρένα πιστά και ατρόμητα στο βάναυσο τρόπο που θα τους φερθείς σε μια πίστα. Για την ιστορία, οι 370 ίπποι στις 6.500 rpm και τα 465 Nm ροπή,  μεταξύ 1.450 - 4.560 rpm (που γίνονται 500 Nm με overboost) θα σε κάνουν να ξεχάσεις οποιαδήποτε άλλη μεγαλύτερη Μ. Είναι ο τρόπος που παντρεύονται με το υπόλοιπο αυτοκίνητο και δημιουργούν ένα εκρηκτικό μίγμα που δεν θες να αφήσεις τέτοιο τιμόνι από τα χέρια.

 

Ακόμα και με τα ηλεκτρονικά στο Sport+ που περάσαμε όλη μας τη μέρα στην πίστα δεν ένιωθες ευνουχισμένος για να επιτεθείς στο χρονόμετρο. Σίγουρα με το DSC off, το θέαμα θα ήταν εθιστικό συνοδεία καπνισμένων ελαστικών και ίσως οι χρόνοι να ήταν ελαφρώς βελτιωμένοι, αλλά για λίγους. Παρηγοριά το γεγονός ότι για τις ανάγκες φωτογράφησης πήραμε το ok και ζήσαμε έστω και για λίγο την καλοζυγισμένη ουρά της M2 να ταξιδεύει με το πλάι, κάτι το οποίο οφείλει στο πολύδισκο μηχανικό μπλοκέ Active M Differential και φυσικά στο dna της. Εξοδούχοι από την πίστα για μια διαδρομή 35 περίπου χιλιομέτρων, το αυτοκίνητο συνοδείας με άνθρωπο της οργάνωσης σε θέση πλοηγού δεν έδειξε διάθεση για full attack. Απλωτές γραμμές στον επαρχιακό και σταθερά ταξιδιάρικος σβέλτος ρυθμός στον αυτοκινητόδρομο μας έδωσαν την ευκαιρία να ζήσουμε φυσιολογικές στιγμές καθημερινότητας με μια M2. Σφιχτή μεν αλλά όχι κουραστική, με καλή κύλιση και ποιοτικό περιβάλλον καμπίνας, μπορείς να τη δώσεις και στη γυναίκα σου να κυκλοφορεί, αν δεν βασανίζεσαι! Φυσικά το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο της βασικής έκδοσης δεν είχαμε την τύχη να το δοκιμάσουμε γιατί δεν ήταν διαθέσιμο στα αυτοκίνητα της παρουσίασης. Όσο για τους μεταξύ μας χρόνους μικρή σημασία έχουν, αλλά μεγαλύτερη βρίσκεις στο γεγονός ότι μεταξύ 29 δημοσιογράφων, οι δέκα πρώτες θέσεις ήταν ελληνικές! 

 

Καλή λοιπόν η Μ2, έχεις 72;

Οπλισμός άριστος για να επιτίθεσαι σε ευθείες και κυρίως σε στροφές. Η Μ2 θυμίζει τις καλές εποχές της μεγαλύτερης αδερφής τότε που ήταν πιο μαζεμένη αλλά ουδόλως χαμηλοβλεπούσα. Κλασσική αθλήτρια της οδήγησης όπως κάθε σειρά Μ σε προδιαθέτει να δοκιμάσεις και να δοκιμαστείς σε ένα απολαυστικό παιχνίδι που παίζεται με το τιμόνι στα χέρια. Η «μικρή» είναι γεννημένη όχι απλά για αθλητισμό αλλά για πρωταθλητισμό, όπως απέδειξε στο δύσκολο περιβάλλον μιας πίστας σαν το Hungaroring. Το μόνο που ζητάει είναι καλοστρωμένο τάπητα για να εκδηλώσει το ταλέντο που της πέρασε στο dna της το team της M division και το αντίτιμο όσο ευκαταφρόνητο και αν ακούγεται δεν ξεφεύγει από τα όρια της λογικής αν ψάχνεις κάτι επώνυμο με διεθνή αναγνώριση και τέτοιες προδιάγραφες συνολικής απόδοσης. Αν έχεις λοιπόν τα κάτι παραπάνω από € 72.000, η M2 σε περιμένει. Θα περιμένεις και εσύ βέβαια ένα εύλογο χρονικό διάστημα 12 μηνών μέχρι να σου παραδοθεί από τη στιγμή που θα μπει το όνομα σου στην λίστα των παραγγελιών! Αυτή είναι και η λεγόμενη αναμονή που σκοτώνει, και εδώ που τα λέμε, ας είναι αυτό το τελευταίο κακό που μπορεί να σε βρει στον μάταιο τούτο κόσμο. Για τους υπόλοιπους που δεν κατέχουν τον αριθμό 72+ τουλάχιστον γλιτώνουν την αναμονή. Ουφ, ηρέμησα τώρα!

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Γιώργος & Χρήστος Καραγιωργάκης

συμπέρασμα

Ένα δίπορτο κουπέ που βροντοφωνάζει το ταλέντο του που δεν είναι άλλο από την ταχύτητα. Ακόμα και σταματημένη η Μ2 είναι δύσκολο να κρυφτεί! Ήρθε για να εντυπωσιάσει τόσο οπτικά όσο και ουσιαστικά. Χορταίνει το μάτι, χορταίνει το αυτί, χορταίνει ο οδηγικός ουρανίσκος από τα κατορθώματά της. Εμφάνιση στα όρια της πρόκλησης και χαρακτήρας αδιαμφησβήτητος αν ψάχνεις κοφτερό τιμόνι για να εκπληρώσει τις οδηγικές σου φαντασιώσεις. Ένα ακονισμένο σπορ εργαλείο που προσφέρεται σε λογικό για τις δυνατότητες κόστος και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμα και στην καθημερινότητα με τους προφανείς συμβιβασμούς που συναντάς σε οποιαδήποτε κατασκευή υψηλών επιδόσεων. Η BMW M2 αναλαμβάνει τον ρόλο της πιο οδηγοκεντρικής μηχανής στην γκάμα M αυτή τη στιγμή και της πιο ρεαλιστικής ταυτόχρονα επιλογής με βάση τα οικονομικά κριτήρια. 

BMW M2. Official launchfilm

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
67
GOCAR Magazine #67

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...