Volkswagen e-GOLF

Βάλε τον Βασιλιά στην …πρίζα!

  • -
  • -
Με μια ματιά

Ξεφεύγοντας από τη λογική gadget, η VW παρουσιάζει στο περιτύλιγμα ενός κοινού Golf, την πιο «πράσινη» εκδοχή του με 190km αυτονομία και φέρνει την ηλεκτροκίνηση πιο κοντά στην καθημερινότητα.

Στο Tempelhof, το παλιό αεροδρόμιο του Βερολίνου γνωστό κατά την ψυχροπολεμική περίοδο, η Volkswagen οργάνωσε τις e-mobility weeks για να φέρει το κοινό πιο κοντά στην ηλεκτροκίνηση. Διάσημοι DJ’s  από όλο τον κόσμο πρωταγωνιστούν σε καθημερινά πάρτι όπου οι καλεσμένοι έρχονται κοντά στην ηλεκτρονική μουσική και το ηλεκτροκίνητο μέλλον. Η VW έχει παρατάξει στο αναπαλαιωμένο κτίριο του αεροδρομίου μια πλήρη γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων και φυσικά δεν λείπουν τα πρώτα ηλεκτροκίνητα μοντέλα της εταιρείας.

Το e-Golf είναι ο ιδανικότερος τρόπος να γιορτάσει η μάρκα τα 40 χρόνια του σημαντικότερου μοντέλου στην ιστορία της. Ενώ άλλοι κατασκευαστές επιλέγουν να δείξουν το ηλεκτρικό μέλλον τους σε πιο προχωρημένες φόρμες, η Volkswagen επιλέγει να τοποθετήσει συστήματα με τεχνολογία αιχμής σε γνώριμα σχήματα, χωρίς να χαθεί η πρακτική πλευρά της αυτοκίνησης.

 

MQB και για ηλεκτρικά

Αφετηρία για το e-Golf αποτελεί η σπονδυλωτή πλατφόρμα MQB η οποία επιτρέπει τη αλλαγή του συστήματος κίνησης με το μικρότερο δυνατόν κόστος εξέλιξης, χωρίς να αλλοιωθούν τα βασικά χαρακτηριστικά στην καμπίνα και τους διαθέσιμους χώρους. Μάλιστα το e-Golf έχει 38 λίτρα λιγότερα για αποσκευές και όλες οι εσωτερικές διαστάσεις είναι ίδιες με το κοινό Golf.

Το βασικό λοιπόν πλεονέκτημα που δίνει η πλατφόρμα MQB στο e-Golf, είναι ότι όλες οι εκδοχές μπορούν να συναρμολογηθούν στην ίδια γραμμή παραγωγής, χωρίς αλλαγές, ούτε νέες επενδύσεις και σε ρυθμό παραγωγής ανάλογο της ζήτησης. Έτσι το κόστος είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικό και οι αποσβέσεις μικρότερες.

 

Δώσε κιλοβατώρες στο λαό

Το συνολικό αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό αφού με αυτονομία έως 190 χιλιομέτρων και επιδόσεις συμβατικού μικρομεσαίου, το e-Golf έχει κόστος χρήσης μόλις 3,30 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα (12,7kWh/100km). Όμως το χαμηλό κόστος χρήσης είναι ο λόγος αγοράς του e-Golf;  Κατηγορηματικά, όχι! Το ηλεκτρικό αποσβένει το υψηλό τίμημα αγοράς υπό πολύ απαιτητικές προϋποθέσεις, όμως απευθύνεται στους διαμορφωτές γνώμης και όσους θέλουν να βρίσκονται μπροστά στις εξελίξεις. Η διαφορά του e-Golf είναι ότι φέρνει τη νέα τεχνολογία χωρίς φαμφάρες, ούτε παραχωρήσεις που συχνά υφίστανται οι παρορμητικοί opinion leaders.

 

…και kW στο δεξί πεντάλ

 Καρδιά του αυτοκινήτου είναι ένας ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη, με ισχύ 85kW (115 ίππους) και μέγιστη ροπή 270Nm που είναι εξ ολοκλήρου διαθέσιμη μόλις περιστραφεί ο ρότορας. Ο κινητήρας έχει ανώτατο όριο τις 12.000rpm και για τη μετάδοση της κίνησης στους μπροστινούς τροχούς, παρεμβάλλεται κιβώτιο μίας βαθμίδας και η υποκλιμάκωση του διαφορικού.

Από πλευράς επιδόσεων χρειάζονται μόλις 4,2’’ για το 0-60km/h και 10,4’’ για το 0-100km/h. Η τελική είναι περιορισμένη ηλεκτρονικά στα 140km/h. Η αυτονομία κυμαίνεται από 130 έως τα 190 χιλιόμετρα, αναλόγως του φορτίου, του ανάγλυφου του δρόμου και αν επικρατούν ακραίες θερμοκρασιακά συνθήκες. Το βασικό πρόβλημα στα ηλεκτρικά οχήματα είναι ο κλιματισμός, έτσι προαιρετικά διατίθεται σύστημα που μπορεί να προκλιματίσει την καμπίνα, όσο το αυτοκίνητο είναι συνδεδεμένο στο wallbox. Ο οδηγός μέσω smartphone μπορεί να προγραμματίσει όχι μόνο τη διαδικασία φόρτισης, αλλά να θερμάνει ή και να ψύξει την καμπίνα πριν χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητο.

 

Συσσωρευμένη δράση

Η ενέργεια για την κίνηση του e-Golf αποθηκεύεται σε μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου με βάρος 318 κιλά και χωρητικότητα 24,2kWh. Συνολικά 264 κυψέλες σε πακέτα των έξι και δώδεκα κυψελών, είναι μοιρασμένα στο πάτωμα και κάτω από το χώρο αποσκευών. Μάλιστα η τοποθέτηση τόσο μεγάλου βάρος χαμηλά στο έδαφος έχει επίδραση στη συμπεριφορά στις στροφές όπου θεωρητικά το e-Golf παίρνει μικρότερη κλίση στις στροφές. Το συνεχές ρεύμα με τάση από 250 έως 400V από τις μπαταρίες, μετατρέπεται σε εναλλασσόμενο με το οποίο τροφοδοτείται ο κινητήρας. Ο κινητήρας μετατρέπεται σε γεννήτρια παράγοντας ρεύμα το οποίο μετατρέπεται με αντίστροφο τρόπο και τελικά συσσωρεύεται στις μπαταρίες. Η όλη διαδικασία ελέγχεται συνεχώς ώστε η ροή της ενέργειας να αξιοποιείται στο βέλτιστο βαθμό και να μην χάνεται ως θερμότητα στους δίσκους των φρένων. Η εγγύηση για τις μπαταρίες είναι 8 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα.

 

Αθόρυβη άνεση

Πέρα από τα αναμενόμενα που έχουμε να πούμε ανεπιφύλακτα για όλα τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σχετικά με την αθόρυβη κύλιση και ενδεχομένως την καλή απόκριση στο δεξί πεντάλ ειδικά σε ταχύτητες από τα 20 έως τα 100km/h, το ηλεκτρικό Golf έχει τρία προγράμματα οδήγησης normal, eco και eco+, με τα οποία επιτυγχάνεται η μέγιστη αυτονομία περιορίζοντας τις επιδόσεις και τον κλιματισμό.

Στα eco και eco+ περιορίζεται η απόδοση του κινητήρα, μειώνεται η απόκριση στο γκάζι, ελαττώνεται η τελική ταχύτητα και περιορίζεται ο κλιματισμός για να μην απορροφά ενέργεια. Πάντως με kick-down επανέρχεται το mode κίνησης στο Normal.

Το e-Golf διαθέτει επιπλέον και τέσσερα επιπλέον προγράμματα (D1, D2, D3 και B) ρύθμισης του τρόπου ανάκτησης ενέργειας κατά την ελεύθερη κύλιση όταν αφήνουμε το πεντάλ του γκαζιού. Η δυνατότητα αυτή κάνει ευκολότερη την προσαρμογή με την ηλεκτροκίνηση όπως διαπιστώσαμε έχοντας κατά νου τον άμεσο ανταγωνιστή, το i3 της BMW. Τραβώντας πίσω τον επιλογέα στη θέση «Β» ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως «χειρόφρενο» συσσωρεύοντας ενέργεια στις μεγάλες κατωφέρειες.

 

Ich bin ein Berliner

Οι επίπεδοι δρόμοι είναι ιδανικοί για τα ηλεκτρικά, έτσι και το e-Golf δικαιωματικά θα κερδίσει μερίδιο στην αθόρυβη στρατιά που θα κινείται στους Βερολινέζικους δρόμους στο άμεσο μέλλον. Μία πρώτη γεύση πήρε και το GOCAR και έρχεται σχεδόν δύο χρόνια μετά την οδηγική γνωριμία με το Smart Electric, μπροστά από τα μνημεία της ιστορικής πόλης.

Μαζί με το e-Up! και το υβριδικό plug-in Golf GTE, η VW θα είναι παρούσα με πολλά εφόδια  κυρίως παρακινητικά για το Γερμανικό κοινό. Πιο συγκεκριμένα το e-Golf κοστίζει στη Γερμανία 34.900 ευρώ και μαζί με την αγορά παρέχεται δικαίωμα χρήσης αντίστοιχου αυτοκινήτου με συμβατικό κινητήρα για 30 ημέρες το χρόνο χωρίς περιορισμό στα χιλιόμετρα. Η παροχή αυτή ισχύει για τρία χρόνια και κάμπτει την αντίσταση ακόμη κι αυτών που θέλουν το e-Golf ως μοναδικό αυτοκίνητο και φοβούνται ότι δεν θα κάνουν μεγάλες εκδρομές.  Με δεδομένες τις οικονομικές συνθήκες στην Ελλάδα, το e-Golf είναι απτή απόδειξη ότι η τεχνολογία υπάρχει. Το χρήμα λείπει.

Τρία συστήματα φόρτισης

Για τη φόρτιση υπάρχουν οι εναλλακτικές της απλής οικιακής πρίζας, του wallbox και του ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος. Με μονοφασική παροχή 220V απαιτούνται 13 ώρες για πλήρη φόρτιση. Όσοι αποκτήσουν wallbox με παροχή τριφασικού ρεύματος (όπως το νυχτερινό στις κατοικίες), χρειάζονται 8 ώρες για πλήρη φόρτιση. Στο wallbox υπάρχει η δυνατότητα επικοινωνίας της ηλεκτρονικής μονάδας του αυτοκινήτου με το σταθμό φόρτισης μέσω ειδικής εφαρμογής σε smartphone για προγραμματισμό της διαδικασίας. Ο ταχύτερος τρόπος είναι σε fast charger, στο κοινόχρηστο δίκτυο φόρτισης. Με ισχύ 40kW η φόρτιση γίνεται με παροχή συνεχούς ρεύματος και 30 λεπτά αρκούν για να φτάσει η συσσωρευμένη ενέργεια στο 80% από εντελώς άδειες μπαταρίες.
 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...