Οδηγούμε: Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI

Ο νέος diesel κινητήρας 1,6 λίτρων της Opel, κάνει πρεμιέρα στο Zafira Tourer

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Ιδανικός για την ελληνική αγορά, ο νέος 1,6 λίτρων diesel κινητήρας της Opel, προσφέρει τις υπηρεσίες του στο πρακτικό 7θέσιο Zafira Tourer

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Εσωτερική αισθητική
  • Λειτουργία Κινητήρα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Φρένα
  • Χώροι
  • Πρακτικότητα
  • Δυνατότητες διαμόρφωσης εσωτερικού
ξiνά
  • Βάρος αμαξώματος
  • Αίσθηση κιβωτίου ταχυτήτων

Μια νέα εποχή εγκαινιάζεται για τη γκάμα κινητήρων diesel της Opel. Νέος παίκτης και πρωτεργάτης της νέας σειρά diesel, ο κινητήρας των 1,6 λίτρων, ο οποίος εξοπλίζει αρχικά στη γκάμα της εταιρείας το πληθωρικό Zafira Tourer. Ο νέος κινητήρας θα αντικαταστήσει το γερασμένο diesel των 1,7 λίτρων, καθώς και τις χαμηλής ισχύος εκδόσεις του δίλιτρου diesel κινητήρα, εξοπλίζοντας μια ευρεία γκάμα μοντέλων της Opel, αποτελώντας έναν από τους πιο ανταγωνιστικούς diesel κινητήρες κάτω από τα 2,0 λίτρα.

 

Καινούργια αρχή

Στην εποχή του downsizing λοιπόν και η diesel γκάμα της Opel, με τον νέο αλουμινένιο κινητήρα των 1,6 λίτρων, να προσφέρει υψηλές επιδόσεις με χαμηλές απαιτήσεις σε καύσιμο. Μοντέρνος σε κάθε πλευρά του, ο νέος κινητήρας έχει σχεδιαστεί από μία παγκόσμια ομάδα μηχανικών στο Τορίνο, το Rüsselsheim και τις ΗΠΑ και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της GM στο Szentgotthard της Ουγγαρίας, υιοθετώντας όλες τις σύγχρονες τεχνολογικές λύσεις, που επιβάλλει το παιχνίδι του downsizing και το κυνήγι των χαμηλών εκπομπών CO2. Αποδίδει 136 ίππους στις 3.500 με 4.000 rpm και ροπή 320 Nm από τις 2.000 rpm. Όπως είναι φυσικό διαθέτει ένα εξελιγμένο σύστημα καυσίμου common rail υψηλής πίεσης (2000 bar), το οποίο συνδυάζεται με έναν υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας (VGT), που έχει ως στόχο την βέλτιστη ταχύτητα απόκρισης στο πάτημα του γκαζιού. Εκτός βέβαια από τις επιδόσεις, ο νέος κινητήρας βάζει σε πρώτη προτεραιότητα και  την κατανάλωση καυσίμου. Οι τιμές που ανακοινώνει η Opel για το Zafira Tourer είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικές με 4,1 lt/100km μέση κατανάλωση και 109 gr/km εκπομπές CO2, με την συμβολή του συστήματος Start & Stop. Παράλληλα η Opel υπόσχεται ότι σε μικρότερα μοντέλα, ο συγκεκριμένος κινητήρας θα καταναλώνει κάτω από 4,0lt/100km με εκπομπές που θα κυμαίνονται πολύ χαμηλότερα από τα 100 gr/km CO2.

Για να επιτευχθούν τα παραπάνω εντυπωσιακά νούμερα κατανάλωσης στο Zafira Tourer, ο νέος 1.6 CDTI κινητήρας χρησιμοποιεί την τεχνολογία BlueInjection selective catalytic reduction (SCR) της Opel, που εξασφαλίζει συμμόρφωση με τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6, οι οποίες θα ισχύσουν από τον Σεπτέμβριο του 2014. Το BlueInjection είναι ένα σύστημα μετεπεξεργασίας που αφαιρεί τα οξείδια του αζώτου (NOx) από τα καυσαέρια του κινητήρα και θα τοποθετείται σε πολλά μελλοντικά μοντέλα diesel της Opel. Ακριβής ποσότητα AdBlue, ενός υγρού που αποτελείται από ουρία (οργανική ένωση) και νερό, ψεκάζεται στα καυσαέρια μπροστά από τον καταλύτη SCR και κοντά στο φίλτρο σωματιδίων diesel - Diesel Particulate Filter (DPF). Το σύστημα BlueInjection SCR διαχειρίζεται με ακρίβεια η μονάδα ελέγχου του κινητήρα μέσω ενός ειδικού αισθητήρα θερμοκρασίας και δύο αισθητήρων NOx. Το διάλυμα AdBlue, που διατίθεται στους διανομείς της Opel, αποθηκεύεται σε ξεχωριστό ρεζερβουάρ, το οποίο στη συνέχεια μπορεί ο οδηγός να συμπληρώσει ανάλογα με τις απαιτήσεις μέσω στομίου δίπλα σε αυτό του ανεφοδιασμού καυσίμου του Zafira Tourer.

 

Δυνατό χαρτί

Δοκιμάζοντας το Zafira Tourer επί Αυστριακού εδάφους, οι πρώτες εντυπώσεις για την ποιότητα λειτουργίας του νέου diesel κινητήρα είναι θετικές. Αρμονικός και ήσυχος σε λειτουργία, με λογικούς κραδασμούς και γραμμικό τράβηγμα σε όλο το φάσμα των στροφών λειτουργίας του. Αν και το 7θέσιο Zafira Tourer ζυγίζει κοντά στα 1700 kg, το νέο μοτέρ καταφέρνει να κινήσει με άνεση το αυτοκίνητο, χωρίς δισταγμούς, με τον οδηγό να εκμεταλλεύεται την πληθωρική καμπύλη ροπής του κινητήρα, ο οποίος διαθέτει εξαιρετική ελαστικότητα. Χαρακτηριστικά επιταχύνει «ζωηρά» με 5η και 80 km/h, ενώ όσον αφορά τον τομέα των επιδόσεων η Opel ανακοινώνει 0-100 km/h 11,2’’ και 209 km/h τελικής ταχύτητας. Ο νέος κινητήρας συνδυάζεται μέχρι στιγμής αποκλειστικά με μια αναβαθμισμένη και βελτιωμένη έκδοση του 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου. Η κλιμάκωση του λειτουργεί υπέρ της χαλαρής οδήγησης και της οικονομίας, χωρίς να αφήνει κενά στην εκμετάλλευση της δύναμης και της ροπής του κινητήρα. Αυτό που θα ήταν ευπρόσδεκτο, είναι ο επιλογέας να είχε λίγο πιο ακριβή αίσθηση και λειτουργία. Κατά τα άλλα  ο νέος diesel κινητήρας ταιριάζει απόλυτα με τον χαρακτήρα του Zafira Tourer στο δρόμο. Η ασφαλής συμπεριφορά, συνδυάζεται από λογικές κλίσεις στις στροφές και εξαιρετική άνεση στο δρόμο, στοιχεία που θα ικανοποιήσουν τους περισσότερους αγοραστές του πολυμορφικού Opel.


Δείτε αναλυτικά τις τιμές, τον εξοπλισμό και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Zafira Tourer

opel zafira tourer

συμπέρασμα

Ιδανικό σύμμαχο για την εμπορική του πορεία στην Ελλάδα βρήκε το Zafira Tourer με το νέο diesel κινητήρα CDTI των 1,6 λιτρων. Ο νέος κινητήρας προσφέρει καλές επιδόσεις με ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας, αναβαθμίζοντας το πολυμορφικό Opel, με μια έκδοση που ταιριάζει απόλυτα με τον χαρακτήρα του. Με κορυφαία ισχύ για τον κυβισμό του, ο νέος κινητήρας CDTI θα εξοπλίσει σύντομα και άλλα μοντέλα της Opel, εξασφαλίζοντας επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση και μειωμένες εκπομπές CO2 και σε περισσότερα μοντέλα της εταιρείας

Opel Zafira Tourer

Opel: New Generation Power

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
89
GOCAR Magazine #89

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...