Πότε έρχονται τα νέα ηλεκτρικά Toyota με αυτονομία 1.000 km;

H Toyota μπορεί να άργησε να κάνει αισθητή την παρουσία της στα ηλεκτρικά μοντέλα αλλά ετοιμάζει τη μεγάλη ρελάνς, με μια νέα γενιά μπαταριών που θα προσφέρει στα EV της αυτονομία 1.000 km!

  • -
  • -

Η επόμενη γενιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Toyota θα προσφέρει νέες επιλογές στον τομέα των μπαταριών, τέτοιες που θα αυξήσουν την αυτονομία στα μοντέλα της στα 1.000 km, ενώ θα είναι έως και 40% φθηνότερα από το υπάρχον Toyota bZ4X! Κι όλα αυτά, όχι κάποια στιγμή στο μέλλον αλλά από το 2027 και μετά.

«Θα χρειαστούμε διάφορες επιλογές για μπαταρίες, όπως ακριβώς έχουμε διαφορετικούς τύπους κινητήρων», δήλωσε ο Takero Kato, υπεύθυνος του κέντρου ανάπτυξης ηλεκτρικών οχημάτων της Toyota. «Είναι σημαντικό να προσφέρουμε λύσεις μπαταριών συμβατές με μια ποικιλία μοντέλων και πάντα, σύμφωνα με τις ανάγκες των πελατών» πρόσθεσε.

Αλλάζουν όλα από το 2027

Μεταξύ 2027 και 2028, το νέο αυτό πακέτο μπαταριών ιόντων λιθίου υψηλής απόδοσης θα είναι σε θέση να προσφέρει 1.000 km αυτονομία αντικαθιστώντας τις μπαταρίες «Performance» που διαθέτει αυτή τη στιγμή στη γκάμα της η ιαπωνική φίρμα.

Τα μοντέλα που θα χρησιμοποιούν αυτές τις μπαταρίες, θα αντιπροσωπεύουν τα 1,7 εκατ. από τα 3,5 εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα που αναμένει να πουλά η Toyota παγκοσμίως έως το 2030. Αυτά τα 1,7 εκατ. μοντέλα μάλιστα, θα είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να είναι ελαφρύτερα και πιο αεροδυναμικά σε μια προσπάθεια που γίνεται για μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας στην κατανάλωση ενέργειας.

Το κλειδί για την επίτευξη αυτού του στόχου δεν είναι άλλο από την αεροδυναμική, η οποία θα βοηθηθεί στο μέγιστο βαθμό από τις μικρότερες και ελαφρύτερες μπαταρίες. Η Toyota αναφέρει συγκεκριμένα ότι η μείωση του ύψους της μπαταρίας είναι ο βασικός παράγοντας για βελτιωμένη απόδοση, επειδή αυτή η συνθήκη με της σειρά της επιτρέπει τη δημιουργία ενός «χαμηλότερου» και πιο αεροδυναμικού μοντέλου, το οποίο προφανώς θα εμφανίζει μειωμένη αντίσταση στον αέρα.

Για να γίνει καλύτερα αντιληπτό, στο σημερινό Toyota bZ4X, η μπαταρία έχει ύψος περίπου 150 mm, αλλά αυτό θα μειωθεί στα νέα γενιάς ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας στα 120 mm. Οι Ιάπωνες ουσιαστικά επιβεβαίωσαν με αυτόν τον τρόπο ότι από το παλμαρέ της νέας ηλεκτρικής τους γκάμας δε θα απουσιάζουν οι σπορ προτάσεις υψηλών επιδόσεων, στις οποίες το ύψος των μπαταριών στο δάπεδο του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, μετά βίας θα υπερβαίνει τα 100 mm.

Δείτε ακόμα: Το αγροτικό Toyota Hilux που κινείται με υδρογόνο

Μπαταρίες στερεάς κατάστασης με 1.600+ km αυτονομίας

Το επόμενο όμως βήμα, το οποίο θα απογειώσει σε επίπεδο αυτονομίας αλλά και απόδοσης τα ηλεκτρικά μοντέλα της Toyota, δεν είναι άλλο από την εφαρμογή των μπαταριών στερεάς κατάστασης. Οι εν λόγω μπαταρίες ως γνωστών χρησιμοποιούν στερεό ηλεκτρολύτη αντί για υγρό, είναι 50% μικρότερες και ελαφρύτερες από τις αντίστοιχες ιόντων λιθίου και θα εμπλουτίσουν τα ηλεκτρικά μοντέλα της Toyota από το 2028!

Αυτές οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης, θα προσφέρουν στην πρώτη τους γενιά, αυτονομία 1.000 km αλλά θα μπορούν να ανακτήσουν την ενέργεια τους από το 10 έως το 80% σε μόλις 10 λεπτά! Από το 2030 και έπειτα η Toyota θα ρίξει στην αγορά και την αναβαθμισμένη εκδοχή αυτών των μπαταριών, των οποίων η αυτονομία θα υπερβαίνει τα 1.600 km με μία μόλις φόρτιση!

Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης ανοίγουν ουσιαστικά την πόρτα στους κατασκευαστές για τη δημιουργία ελαφριών σπορ αυτοκινήτων, κάτι που με τα ισχύοντα δεδομένα δεν μπορεί να επιτευχθεί.

Μάλιστα, υψηλόβαθμο στέλεχος της Toyota αποκάλυψε ότι η τεχνολογία μπαταριών στερεάς κατάστασης εξελίσσεται από το 2021 στους κόλπους της εταιρείας με εντολή του τότε πρόεδρου Akio Toyoda, ενώ δεν έκρυψε ότι έχουν κατασκευαστεί ήδη 15 ηλεκτρικά πρωτότυπα με αυτού του τύπου μπαταρίες, συμπεριλαμβανομένου ενός διθέσιου σπορ ρόουντστερ στο «καλούπι» του παλιού MR2!

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...