BMW: «Όχι» στα ορυχεία λιθίου, «ναι» στην ανακύκλωση μπαταριών

Η BMW έχει σκοπό να μειώσει το κόστος των μπαταριών για τα ηλεκτρικά μοντέλα της επενδύοντας στην ανακύκλωση παλιών, κι όχι στην εξόρυξη νέου λιθίου.

  • -
  • -

Όπως αναφέρει ο οικονομικός διευθυντής της BMWNicolas Peter, ο γερμανικός κολοσσός προτιμά να ρίξει το κόστος των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέσω της εξέλιξης πιο αποδοτικών λύσεων, και χρησιμοποιώντας υλικά από ανακυκλωμένες μπαταρίες. Κι όχι επενδύοντας σε περισσότερα ή μεγαλύτερα ορυχεία. «Δεν βλέπουμε την επένδυση στα ορυχεία ως μια σωστή επιλογή. Θεωρούμε πιο σημαντικό το να πάρουμε πίσω κρίσιμες πρώτες ύλες από αυτοκίνητα και άλλα προϊόντα», δήλωσε ο Peter.

Η BMW διαθέτει ένα κέντρο έρευνας για μπαταρίες στη Γερμανία, αλλά για το κομμάτι της κατασκευής τους εμπιστεύεται συνεργάτες της, και συγκεκριμένα την κινεζική CATL (Contemporary Amperex Technology Co. Limited) και την EVE Energy, μια εταιρεία η οποία ασχολείται και με τον έξυπνο έλεγχο συσκευών. Η γερμανική εταιρεία έχει κλείσει μαζί τους συμφωνίες δισεκατομμυρίων για την κατασκευή μπαταριών σε Κίνα και Ευρώπη.

Πώς θα γίνουν φθηνότερες οι μπαταρίες

Η μείωση του κόστους των μπαταριών, που σχετίζεται κυρίως με τις κρίσιμες πρώτες ύλες που χρησιμοποιούν, αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, προκειμένου να αποκομίσουν από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα ίδια κέρδη με τα αυτοκίνητα που έχουν κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η BMW φιλοδοξεί να το πετύχει αυτό με τη νέα γενιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων Neue Klasse που θα κυκλοφορήσει τα επόμενα χρόνια. Άλλες γερμανικές εταιρείες όπως η Volkswagen και η Mercedes-Benz, επενδύουν στα ορυχεία με την δεύτερη να έχει ανοίξει γραφείο πρώτων υλών στον Καναδά υπογράφοντας σχετική συμφωνία πέρυσι.

Η γερμανική εταιρεία έχει ήδη πρόσβαση σε μονάδα ανακύκλωσης μπαταριών, μέσω κοινοπραξίας της στην Κίνα, αλλά δεν θεωρεί ότι είναι απαραίτητο να κατασκευάσει και δική της. «Μεγαλώνοντας την αγορά για ηλεκτρικά, δημιουργούμε ένα επιπλέον κίνητρο για επενδύσεις, αλλά δεν χρειάζεται να εξελίξουμε εμείς μεγάλα κέντρα ανακύκλωσης μπαταριών», δήλωσε ο Peter.

Άλλωστε, η εταιρεία επενδύει σε τεχνολογίες που απαιτούν λιγότερες κρίσιμες ορυκτές πρώτες ύλες, όπως είναι τα αυτοκίνητα που κινούνται με υδρογόνο, κι αυτό είναι άλλος ένας τρόπος να μειωθεί το κόστος. Η BMW είναι η μόνη μεγάλη γερμανική εταιρεία που εξελίσσει μοντέλα υδρογόνου, με τον CEO Oliver Zipse να εκτιμά ότι τέτοιες λύσεις θα μπορούσαν να μπουν σε παραγωγή το δεύτερο μισό της δεκαετίας που διανύουμε, αν το δίκτυο ανεφοδιασμού το επιτρέψει.

Πηγή: Reuters

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...