F1: Ανάλυσέ το: Το GP της Μαλαισίας

  • -
  • -

Το ‘τσίρκο΄ της F1 ταξίδεψε στην Μαλαισία η οποία φιλοξένησε τον δεύτερο αγώνα της σαιζόν. Από τα θέματα που τράβηξαν και πάλι τα φώτα της δημοσιότητας ήταν το θέμα με την εύκαμπτη πτέρυγα της Red Bull Racing. Πολλά ειπώθηκαν και ο Horner έδωσε κάποια στοιχεία στην δημοσιότητα για να βοηθήσει στην διαλεύκανση.

 

Χαλαρώνω στο Paddock πριν από την δράση και αναρωτιέμαι

 

  • Πως δουλεύει το flexi wing της Red Bull Racing;

 

Τα λεγόμενα του Horner έχουν βάρος. Δεν προσπάθησαν να μας κρύψουν κάτι. Όλες οι μετρήσεις για την νομιμότητα του μονοθεσίου παίρνονται από το λεγόμενο reference plate, ή με απλά λόγια από το πάτωμα του μονοθεσίου. Δεν υπάρχει μέτρηση και περιορισμός για το πόσο κοντά στο έδαφος μπορεί να είναι η πτέρυγα. Όσο πιο ψηλό όμως είναι το πίσω μέρος, τόσο πιο μεγάλη είναι η αντίσταση του αέρα. Γενικά οι ομάδες προσπαθούν να έχουν χαμηλό πίσω μέρος ώστε να λειτουργεί το φαινόμενο του ground effect. Όμως υπάρχει ένα ελάχιστο όριο σε ύψος που έχει νομοθετήσει η FIA και αυτό είναι η «σανίδα» που υπάρχει στο κάτω μέρος και το πάχος της οποίας μετριέται μετά απο την λήξη του αγώνα ώστε να ελεγχθεί το κατά πόσο το μονοθέσιο είναι χαμηλότερο του κανονικού.

 

Υπάρχει ο "σχεδιαστικός" κανόνας σύμφωνα με τον οποίο δεν μπορείς να κάνεις την μπροστινή πτέρυγα να λυγίζει χωρίς να φτιάξεις και το αεροδυναμικό πακέτο του υπόλοιπου μονοθεσίου να λειτουργεί ανάλογα. Για να μπορέσει η McLaren για παράδειγμα να εκμεταλλευτεί αντίστοιχη κατάσταση θα πρέπει να ανασχεδιάσει το μονοθέσιο, κάτι που δεν είναι καθόλου εύκολο. Η Ferrari φαίνεται ότι θα ακολουθήσει αυτή την οδό.

 

Ας πάμε όμως και σε κάποιο άλλο στοιχείο. Υπάρχουν πληροφορίες ότι πτέρυγες άλλων ομάδων κάμπτονται περισσότερο από αυτή της Red Bull Racing! Και πώς φαίνεται όμως αυτή της RBR να κινείται σε τέτοιο βαθμό; Εδώ ερχεται η τριγωνομετρία και μας αλλάζει την αίσθηση των πραγμάτων. Ας πούμε ότι η πτέρυγα της RBR είναι 30mm από το έδαφος. Έχει περιθώριο να λυγίζει 20mm εάν της ασκηθεί πίεση 100Kg. Βλέποντας να «πέφτει» από τα 30mm στα 10mm (λυγίζοντας 20mm) είναι ένα 75% στην οπτική η διαφορά. Εάν πάρουμε όμως κάποια άλλη ομάδα της οποίας η πτέρυγα είναι 60mm από το έδαφος και λυγίζει κατά 20, φτάνοντας τα 40mm από το έδαφος βλέπουμε μια διαφοροποίηση μόλις 30%, οπότε έχεις την αίσθηση ότι λυγίζει λιγότερο! Βάλτε στον υπολογισμό ότι πάνω από τα 100 κιλά υπάρχει μια αύξηση στον ρυθμό κάμψης, τότε θα δείτε ότι αυτό που φαίνεται δεν είναι πάντα η αλήθεια.

 

Επιτέλους δράση … αλλά έχω απορίες

 

  • Γιατί άλλαξε πλευρά η Pole Position;

 

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η αιτία είναι τα κομμάτια της γόμας τα οποία βρίσκονται στην πίστα. Συγκεκριμένα η πρώτη στροφή είναι δεξιόστροφη αλλά οι οδηγοί εκτίμησαν ότι στην αριστερή πλευρά της πίστας όπου βρίσκεται και η Pole Position υπάρχουν πολλά απομεινάρια ελαστικών, κάτι το οποίο δίνει την αίσθηση ότι το μονοθέσιο είναι πάνω σε χαλίκια. Αυτός που ξεκινά από την 1η θέση πρέπει να έχει το πλεονέκτημα ότι βρίσκεται στην καλύτερη δυνατή θέση για να ξεκινήσει τον αγώνα. Για τον λόγο αυτό και άλλαξε.

 

  • Γιατί πόνταρε στην βροχή η Mercedes GP;

 

Μπορεί τα δεδομένα για όλες τις ομάδες να έρχονται από την FIA, όμως ο καθένας ποντάρει διαφορετικά. Οι Mercedes GP έμειναν έξω όσο περισσότερο μπορούσαν μέχρι που αναγκάστηκαν να μπουν επειδή τα ελαστικά τους είχαν φθαρεί. Όμως η βροχή δεν ήρθε ποτέ. Ο Haug είπε : «Ποντάραμε στο ότι θα κερδίζαμε ένα πιτ στοπ και ότι θα βάζαμε πρώτοι ελαστικά βροχής».

 

  • Γιατί έχουν πρόβλημα με το KERS στην RBR;

 

Το πρόβλημα με το KERS της RBR στην Αυστραλία ήταν η υπερθέρμανση των μπαταριών. Παρόλο που η RBR έχει το KERS της Renault, υπάρχει μια μικρή διαφοροποίηση στον σχεδιασμό τους. Για το πρόβλημα που επιφέρει στην ισορροπία πέδησης το KERS όταν δεν χρησιμοποιείται μιλήσαμε στην ανάλυση της Αυστραλίας.


  • Πώς και βελτιώθηκε στο τέλος ο Webber;

 

Σύμφωνα με τον Helmut Marko ο Mark Webber έκανε χρήση του KERS στο τέλος του αγώνα, αλλά είχε υποστροφή στην προσπάθεια να πλησιάσει τον Heidfeld.

 

Τελείωσε η δράση, αλλά η σαμπάνια στο Paddock Club είναι ωραία

 

  • Ποιος έφταιγε τελικά στην φάση με τον Alonso και τον Hamilton

 

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο Alonso έφταιξε στην φάση αυτή. Για να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους δεν εκτίμησε καλά την κατάσταση και το μονοθέσιο εμφάνισε υποστροφή, πλησίασε πολύ τον Hamilton και ήρθε η επαφή.

 

  • Ο Hamilton γιατί τιμωρήθηκε;

 

Ο Hamilton τιμωρήθηκε γιατί υπερασπίστηκε την θέση του αλλάζοντας την γραμμή του περισσότερες από μια φορές. Μάλιστα ενώ στην ποινή του Alonso τα επίσημα έγραφα αναφέρουν ότι το συμβάν το έδωσε προς διερεύνηση στους αγωνοδίκες ο διευθυντής του αγώνα Charlie Whiting, στην τιμωρία του Hamilton δεν αναφέρει ποιος έδωσε το συμβάν στους αγωνοδίκες. Ο David Coulthard στην στήλη του σε Βρετανική εφημερίδα αναφέρει ότι κατά πάσα πιθανότητα το συμβάν το ανέφερε ο Alonso.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...