Θρίαμβος της Ferrari στον 24ωρο αγώνα του Le Mans! [video]

Η επανεμφάνιση της Ferrari με την 499P έβαλε τέλος στην πολυετή κυριαρχία της Toyota στον διάσημο αγώνα αντοχής, ο οποίος φέτος έκλεισε τα «100».

  • -
  • -

Μετά από έναν επεισοδιακό αγώνα που κράτησε θεατές και εμπλεκόμενους στις μύτες των ποδιών τους σχεδόν για όλη τη διάρκεια των 24 ωρών, η Ferrari κατέκτησε τη νίκη στο 100ο Le Mans της Ιστορίας, 50 χρόνια μετά το τελευταίο «βάθρο» της Scuderia εκεί, και 58 χρόνια από την τελευταία νίκη της.

Το πρωτότυπο 499P Hypercar της Ferrari με το Νο 51 που κατέκτησε την 1η θέση οδηγούσαν οι Alessandro Pier Guidi, James Calado και Antonio Giovinazzi. Το ιταλικό αυτοκίνητο έφτασε σε αυτό το αποτέλεσμα μετά από γερή μάχη με το Toyota GR010 HYBRID με το No 8 των Sebastien Buemi, Brendon Hartley και Ryo Hirakawa, το οποίο τελικά αρκέστηκε στη 2η θέση. Ενδεικτικό του συναγωνισμού των δύο πρωτοπόρων ήταν ότι τα δύο αυτοκίνητα είχαν διαφορά μόλις 16 δευτερόλεπτα την προτελευταία ώρα του αγώνα, όταν ένα λάθος του Hirakawa στέρησε από την Toyota την ελπίδα να διεκδικήσει τη νίκη.

Le Mans 24h Toyota

Στην θέση του podum βρέθηκε η Cadillac Racing V-Series.R με το Νο 2, στα χέρια των Richard Westbrook, Alex Lynn και Earl Bamber. Η συνολικά καλή επίδοση της Cadillac επιβεβαιώθηκε από την θέση του αγωνιστικού που οδηγούσαν οι Sébastien Bourdais, Scott Dixon και Renger van der Zande, ενώ τερμάτισε άλλη μια Ferrari 499P, με τους Antonio Fuoco, Miguel Molina και Nicklas Nielsen.

Αναβάθμιση του θεσμού με 7 κατασκευαστές στη μεγάλη κατηγορία

Το πλεονέκτημα που είχε αποκτήσει η Toyota τα προηγούμενα χρόνια στην εξέλιξη αυτοκινήτου για τη νέα κατηγορία των Hypercars φαίνεται ότι δεν ήταν ικανό να της δώσει προβάδισμα στον φετινό, επετειακό αγώνα, με τη συμμετοχή άλλων 6 κατασκευαστών στην ίδια κλάση. Το νέο ανακάτεμα της τράπουλας άφηνε υποσχέσεις για έντονο συναγωνισμό, κάτι που επιβεβαιώθηκε και στην πράξη.

Εκτός από τις προαναφερθείσες Ferrari, Toyota και Cadillac, στην κατηγορία των Hypercars έτρεχαν και οι Porsche και Peugeot. Τα δύο αυτοκίνητα της Peugeot βρέθηκαν στη μάχη για την κορυφή στην αρχή του αγώνα, όμως ένα τετακέ του Νο 93 και μια σύγκρουση του Νο 94 τα έριξαν πιο πίσω, ενώ στη συνέχεια αντιμετώπισαν τεχνικά προβλήματα που τα κράτησαν στα pits για αρκετή ώρα. Το Νο 93 με τους Jean-Eric Vergne, Paul di Resta και Mikkel Jensen κατάφερε να τερματίσει στην θέση. Η Porsche ταλαιπωρήθηκε ακόμη περισσότερο, τόσο με τεχνικά προβλήματα όσο και με συγκρούσεις, με σημαντικότερη εκείνη του αυτοκινήτου με το Νο 6, με τον Kevin Estre στο τιμόνι. Τελικά ήταν το αυτοκίνητο Νο 6, των Dane Cameron, Michael Christensen και Frédéric Makowiecki εκείνο πέτυχε το καλύτερο αποτέλεσμα για την Porsche, κατακτώντας την θέση.

Ανάμεσα στα παραπάνω και στην πρώτη 5άδα πλασαρίστηκαν δύο Glickenhaus 007 LMH, με τους Ryan Briscoe, Romain Dumas και Olivier Pla να κατακούν την θέση και τους Nathanael Berthon, Esteban Gutierrez και Franck Mailleux την .

Στα παρακάτω video μπορείτε να δείτε μερικές από τις πιο σημαντικές στιγμές του αγώνα:

Δείτε ακόμη Γιατί ανοίγουν σαμπάνιες στην F1; Πώς ξεκίνησε η παράδοση

Αυτή είναι η πρώτη 10άδα του Le Mans 24h του 2023:

  1. Ferrari AF Corse #51 342 γύροι
  2. Toyota Gazoo Racing #8 +1:21.793
  3. Cadillac Racing #2 Bamber/Lynn/Westbrook +1 γύρο
  4. Cadillac Racing #3 +2 γύρους
  5. Ferrari AF Corse #50 +5 γύρους
  6. Glickenhaus Racing #708 +7 γύρους
  7. Glickenhaus Racing #709 +9 γύρους
  8. Peugeot TotalEnergies 93 +11 γύρους
  9. Porsche Penske Motorsport #5 +13 γύρους
  10. Action Express Racing #311 +18 γύρους
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...