“Σχολείο” για τις BMW, Nissan, Jaguar και Audi η Formula E

Οι κατασκευαστές αξιοποιούν τις αντληθείσες γνώσεις τους για τη βελτιστοποίηση των ηλεκτροκίνητων μοντέλων μαζικής παραγωγής

  • -
  • -

Νωπές παραμένουν ακόμη οι μνήμες από την κατάκτηση του πρωταθλήματος της Formula E από τον Jean-Eric Vergne για λογαριασμό της κινεζικής ομάδας Techeetah. Από κοντά και οι Nissan με την Audi, οι οποίες εντυπωσίασαν με τις επιδόσεις τους.

Ο θεσμός της ηλεκτρικής Formula συμπλήρωσε πέντε χρόνια ζωής και εκτός από το ικανοποιητικό θέαμα που προσέφερε στους φίλους της, παραχώρησε και σημαντική τεχνογνωσία στις αυτοκινητοβιομηχανίες που… διυλίζουν τον κώνωπα με φόντο την περαιτέρω ανάπτυξη των ηλεκτρικών τεχνολογιών.

Κατασκευαστές όπως οι BMW, Nissan, Audi και Jaguar, ουδέποτε τράβηξαν το βλέμμα τους από τη Formula E αρνούμενες πεισματικά να τις αντιμετώπισουν απλά ως μια ευκαιρία για περαιτέρω γιγάντωση του ονόματός τους. Αντιθέτως, φρόντισαν να αντλήσουν όση μεγαλύτερη γνώση μπορούσαν. Μάλιστα, έδρεψαν μερικούς από τους καρπούς των κόπων τους, δια της εξέλιξης μιας σωρείας συστημάτων όπως το ABS και του κιβώτιου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη. Θεμελιώδη στόχο τους, άλλωστε, συνιστά η μετάγγιση της αποκτηθείσας γνώσης στα ηλεκτρικά μοντέλα μαζικής παραγωγής.

Μπορεί οι κανονισμοί του πρωταθλήματος να επέβαλαν σε όλα τα μονοθέσια τη χρήση κοινών μπαταριών, αεροδυναμικών τεχνολογιών και πλαισίου, οι ομάδες, ωστόσο, δεν έκατσαν με τα χέρια… σταυρωμένα. Αντιθέτως, έστρεψαν το βλέμμα τους στην αναζήτηση τρόπων για τη μείωση του βάρους και τη διαχείριση της ενέργειας.

 ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: ΟΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ ΓΙΑ ΤΗ FORMULA E


Η Audi είναι ένας εκ των κατασκευαστών που αποβλέπει στη μαζική παραγωγή ελαφρών οχημάτων. Εμπνευσμένη, λοιπόν, από τη Formula E, η μάρκα με τους τέσσερις κύκλους βασίζεται στην αρχή “ultra” για την μείωση του βάρους, αρχικά, κατά τουλάχιστον 10%. Η ετέρα πολυτελής γερμανική μάρκα, BMW, ελάττωσε το βάρος της μηχανής υποστηρίζοντάς τη με αγώγιμα υλικά, όπως το τιτάνιο, ρητίνες και κεραμικά υλικά. “Αυτά τα υλικά υποβλήθηκαν σε δοκιμές κατά τη διάρκεια της φετινής σεζόν, έτσι ώστε να βελτιώσουμε τους κινητήρες των μελλοντικών μας οχημάτων μαζικής παραγωγής», ανέφερε άνθρωπος της BMW.

Επιπροσθέτως, η μάρκα με έδρα το Μόναχο προχώρησε στο ταυτόχρονο λανσάρισμα κοινών τεχνολογιών στο μονοθέσιό της στη Formula E και στα μοντέλα X5, X7 και 8-series. Μία εξ αυτών το σύστημα φρεναρίσματος brake-by-wire όπου ένας υπολογιστής μπορεί να κάνει ταχύτατους υπολογισμούς με βάση την ταχύτητα, τη βύθιση, την περιστροφή στον κάθετο άξονα και τα δεδομένα φρεναρίσματος του αυτοκινήτου, καθιστώντας δυνατή την παροχή ιδανικής πίεσης πέδησης και ισορροπίας ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες.

H ανωτέρω τεχνολογία ενσωματώθηκε στην M8 επιτρέποντας, για πρώτη φορά, την αποκόμιση μιας άρτιας συναίσθησης του φρεναρίσματος. Ακόμη, παρέχει στους οδηγούς της Formula E τη δυνατότητα να διαχειρίζονται άψογα την κατανάλωση ενέργειας και δη από τη στιγμή που απαγορεύονται τα pit-stops ανεφοδιασμού.

Περί Nissan ο λόγος, η «διαδρομή» ήταν αντίστροφη. Εν ολίγοις, δεν αντλήθηκε εμπειρία από τα ηλεκτρικά μονοθέσια για τη βελτιστοποίηση των road cars, αλλά vice versa. Ειδικότερα, ήταν το Nissan Leaf εκείνο που λειτούργησε ως εγχειρίδιο για τα αγωνιστικά της Formula E. Αυτό δε σημαίνει, βέβαια, πως η συμμετοχή της σε ένα τόσο ανταγωνιστικό πρωτάθλημα δεν την τροφοδότησε με περαιτέρω εμπειρία για την κατασκευή ακόμη πιο άρτιων τεχνολογικά αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής.

Στο «παιχνίδι» της άντλησης τεχνογνωσίας για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα μπαίνει και η Porsche, η οποία προετοιμάζεται για το ντεμπούτο της στον θεσμό. Έχοντας, ωστόσο, μηδενική εμπειρία από E-Prix, ενδεχομένως χρειαστεί να αξιοποιήσει όσα έχει εφαρμόσει στο επερχόμενο Taycan.

 

Με πληροφορίες από Wired.com


ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...