Ολοκληρώθηκε η ακροαματική διαδικασία για τις «κρυφές δοκιμές»

Αύριο η απόφαση

  • -
  • -

Ολοκληρώθηκε αργά το απόγευμα η ακροαματική διαδικασία για το θέμα με τις δοκιμές της Mercedes και της Pirelli, αλλά θα χρειαστεί να περιμένουμε εως αύριο για να μάθουμε την απόφαση. Και οι δυο πλευρές, όσο και η FIA εξέθεσαν τις απόψεις τους μπροστά από τους δικαστές.

 

Η γενική εικόνα με λίγα λόγια είναι η παρακάτω : Η FIA ουδέποτε έδωσε σαφή άδεια για την διενέργεια της δοκιμής, η Mercedes τόνισε ότι το τεστ ήταν δικαιοδοσία της Pirelli και έτσι δεν υπόκειται στους κανονισμούς και η Pirelli τόνισε ότι η FIA δεν είναι αρμόδια να την κρίνει και ότι το συμβόλαιο που έχουν δεν αποκλείει δοκιμές με μονοθέσιο του 2013.

 

Κατά την επτάωρη σχεδόν διαδικασία βρήκαν και κάποια ενδιαφέροντα στοιχεία. Πρώτη ξεκίνησε η FIA η οποία προσπάθησε να ρίξει το φταίξιμο όλο στην Mercedes, δείχνοντας τα άρθρα του κανονισμού που αυτή πίστευε ότι έχει καταπατήσει. Έδειξε δε από τα πρώτα λόγια του δικηγόρου ότι η γραμμή της είναι «ότι συνομιλίες και να είχε κάνει η Mercedes με τον τεχνικό έφορο της FIA και τον νομικό της σύμβουλο είναι εκτιμήσεις αυτών και όχι κάποια έγκριση». Επιπρόσθετα πέρασαν και το μήνυμα ότι η Pirelli θα πρέπει να μετρηθεί σαν αγωνιζόμενος και όχι απλά σαν προμηθευτής, και συνεπώς υπόκειται στους κανονισμούς. Τόνισαν δε ότι η ομοσπονδία έβαλε κάποιους όρους για την διεξαγωγή της δοκιμής (όπως το να ενημερωθούν όλες οι ομάδες και να τους γίνει πρόταση συμμετοχής) και δεν πήρε ποτέ απάντηση.

 

Η Mercedes από την σειρά της έκανε επίθεση σε όλα τα μέτωπα. Είπε ότι το τεστ ήταν της Pirelli και το μόνο που έκαναν ήταν ότι έδωσαν μονοθέσιο και τα απαραίτητα για την διεξαγωγή αυτού, τονίζοντας ότι από την στιγμή που το τεστ είναι της Ιταλικής εταιρίας και όχι ενός αγωνιζόμενου όπως αναφέρεται τότε δεν έχουν κάνει κάποιο σφάλμα. Έφερε και στην κουβέντα και το τεστ της Ferrari λέγοντας ότι παρόλο που το μονοθέσιο της Ferrari ήταν δυο ετών, είπα ότι δεν «διαφέρει ουσιαστικά» από το φετινό, όπως αναγράφουν οι κανονισμοί. Και συνεπώς εάν τιμωρηθεί η Mercedes θα πρέπει να τιμωρηθεί και η Ferrari. O Brawn για λογαριασμό της Mercedes είπε ότι όλες οι επικοινωνίες με τον Whiting δεν είναι στο γραπτό γιατί αλλιώς θα ήταν χρονοβόρες και πως έτσι είναι η κοινή πρακτική. Ενδιαφέρον είχε και το σημείο που αναφέρθηκαν οι συνεννοήσεις μέσω email ανάμεσα στην Mercedes, τον Τεχνικό Έφορο Charlie Whiting καθώς και τον νομικό υπεύθυνο της FIA. Στο τέλος είπαν ότι εφόσον κριθούν ένοχοι θα έπρεπε να υπάρχει μια απαλή ποινή.

 

Η Pirelli κλήθηκε για διευκρινήσεις στο τέλος της διαδικασίας. Αναρωτήθηκαν οι δικηγόροι της γιατί κλήθηκε στην διαδικασία. Τόνισαν ακόμα ότι από την στιγμή που δεν υπάρχει κατηγορία εναντίων της δεν καταλαβαίνουν γιατί πρέπει να δώσουν διευκρινήσεις. Υπενθυμίζουμε ότι η Red Bull Racing και Ferrari διαμαρτυρήθηκαν για την Mercedes και όχι για την Pirelli.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...