Διαρροή: Αυτές είναι οι νέες BMW X1 και iX1

Με κινητήρες βενζίνης, diesel και έως 312 ίππους στην αμιγώς ηλεκτροκίνητη εκδοχή της.

  • -
  • -

Ο μαγικός κόσμος του ίντερνετ έκανε για ακόμη μία φορά το θαύμα του και κάπως έτσι καταλήξαμε να γνωρίσουμε τις νέες BMW X1 και iX1 μία ημέρα πριν από την επίσημη παρουσίαση τους. Η διαρροή ήταν αρκετά εκτενής, με αποτέλεσμα να μην δούμε απλά το πως μοιάζουν τα δύο νέα μοντέλα, αλλά να μάθουμε και όλες τις σημαντικές πληροφορίες των τεχνικών χαρακτηριστικών. Χωρίς να χάνουμε περαιτέρω χρόνο λοιπόν, πάμε να τις δούμε.

BMW X1

back

Η νέα γενιά του εισαγωγικού crossover της βαυαρικής μάρκας υιοθετεί την πιο πρόσφατη σχεδιαστική ταυτότητα της γκάμας – τόσο εξωτερικά όσο και μέσα – ενώ αποκτά για πρώτη φορά και την δική της αμιγώς ηλεκτροκίνητη εκδοχή. Η τρίτη γενιά της X1 έρχεται με μεγαλύτερη μάσκα και πιο λεπτούς προβολείς τεχνολογίας LED εμπρός, αλλά και τα χαρακτηριστικά φώτα σχήματος «L» στο πίσω μέρος.

Στο εσωτερικό βρίσκουμε μία μικρότερο μορφή του τελευταίας γενιάς iDrive 8 με την διπλή κυρτή οθόνη, 10,25 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και 10,7 ιντσών για την κεντρική οθόνη αφής. Κάτι που απουσιάζει, όπως είδαμε να γίνεται και με την νέα Σειρά 2 Active Tourer είναι ο χαρακτηριστικός περιστροφικός διακόπτης από την αιωρούμενη πλέον, κεντρική κονσόλα. Εκεί πλέον βρίσκουμε τους διακόπτες επιλογής σχέση για το “shift-by-wire” κιβώτιο και την επιφάνεια ασύρματης φόρτισης για smartphones. Από πλευράς χώρων γενικότερα, η νέα X1 θα φτάνει τα 540 lt σε χώρο αποσκευών με την δεύτερη σειρά καθισμάτων στην θέση τους και τα 1.600 lt όταν αυτά διπλωθούν.

interior

Κάτω από το καπό αναμένεται να βρεθούν θερμικά κινητήρια σύνολα βενζίνης και diesel. Οι αποδόσεις για τους κινητήρες βενζίνης θα κυμαίνονται μεταξύ 136 και 217 ίππους και για το πετρέλαιο από 136 έως 200 ίππους. Φήμες φυσικά θέλουν και μία plug-in hybrid έκδοση να βρίσκεται στα σχέδια, με απόδοση που θα αγγίζει τους 326 ίππους!

BMW iX1

ix1

Περνώντας στην πρωτοεμφανιζόμενη αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση του compact μοντέλου, η οποία πιθανότατα θα φέρει την ονομασία xDrive30, έχουμε μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία. Αρχικά όπως είναι εμφανές και από τις φωτογραφίες, θα ξεχωρίζει σε σχέση με το θερμικό «αδερφάκι» του χάρη σε διαφορετικούς προφυλακτήρες, πληθώρα λεπτομερειών σε μπλε απόχρωση και φυσικά τα σήματα “i”. Όπως μας προϊδεάζει το όνομα, έχουμε να κάνουμε με ένα τετρακίνητο μοντέλο με δύο ηλεκτροκινητήρες – ένα σε κάθε άξονα -, των οποίων η συνδυαστική απόδοση θα φτάνει τους 271 ίππους υπό φυσιολογικές συνθήκες, με ένα boost 40 ίππων όταν το απαιτήσει ο οδηγός. Ενέργεια θα παίρνουν όπως φαίνεται από μία μπαταρία 64,7 kWh, που με την σειρά της θα χαρίζει αυτονομία της τάξης των 438 km σε κύκλο WLTP. Ρόλο σε αυτή την τιμή σίγουρα έχει παίξει και ο χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής Cd που δεν ξεπερνά το 0,26. Τιμή εξαιρετικά χαμηλή, ειδικά για SUV.

Στο θέμα της φόρτισης, διαθέσιμη θα είναι ταχεία φόρτιση DC έως 130 kW. Αυτό μεταφράζεται σε 120 km αυτονομίας με το αυτοκίνητο συνδεδεμένο για 10 λεπτά και μία διάρκεια 29 λεπτών για να φτάσει από το 10% έως το 80%. Όσον αφορά φόρτιση AC ως στάνταρ θα είναι η δυνατότητα έως 11 kW, ενώ προαιρετικά θα μπορεί να αυξηθεί στα 22 kW.

Οι παραδόσεις για τα θερμικά σύνολα υπολογίζεται πως θα ξεκινήσουν αργότερα μέσα στο τρέχον έτος, με την αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση να ακολουθεί λίγο αργότερα.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...