Αποκάλυψη: Νέα Porsche 911 GT3. Όλα όσα θέλεις να ξέρεις

Για κάθε αθόρυβη ηλεκτροκίνητη Taycan, υπάρχει μια εκκωφαντική, σκληροπυρηνική 911 GT3, σαν αντίδοτο. Ο ατμοσφαιρικός εξακύλινδρος boxer ζει και βασιλεύει.

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 GT3 της σειράς 992. Και οι petrolheads αυτού του πλανήτη, όσοι έχουμε απομείνει τέλος πάντων, μπορούν να ανασάνουν με ανακούφιση. Ο εξακύλινδρος ατμοσφαιρικός boxer ζει και βασιλεύει. Η Porsche συνεχίζει να τον εξελίσσει όχι μόνο για να τον κάνει ισχυρότερο αλλά και για να διασφαλίσει ότι το ισοζύγιο εκπομπών ρύπων θα είναι θετικό ώστε να τον κρατήσει στη ζωή για πολλά χρόνια ακόμη. 

H Porsche γνωρίζει όσο λίγες εταιρείες να προσφέρει ιδιαίτερες προσωπικές εμπειρίες βάζοντας τον άνθρωπο στο επίκεντρο. Είτε μιλάμε για την οδήγηση ενός αυτοκινήτου της, είτε για την παρουσίαση του, ακόμη και online. Η νέα 911 GT3 παρουσιάστηκε σε ένα κλειστό online event με λίγους και καλούς δημοσιογράφους καλεσμένους όπως ακριβώς θα γινόταν και στην φυσική παρουσίαση. Ώστε να αντιλαμβάνεσαι το ιδιαίτερο της περίστασης. Είχαμε τη χαρά και την τιμή να είμαστε μεταξύ των καλεσμένων. Όχι μόνο στα αποκαλυπτήρια αλλά και σε μια συζήτηση με τους υπεύθυνους εξέλιξης που προηγήθηκε.

Ενώ έχει κάνει την ηλεκτροκίνηση λάβαρο, η Porsche παραμένει πιστή στις αξίες της και συνεχίζει να εξελίσσει σκληροπυρηνικά σπορ μοντέλα με τεχνολογικά προηγμένους και κυρίως έντονα συναισθηματικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης. Για να βουλώσει τα στόματα όσων τόλμησαν να την αμφισβητήσουν σε διάφορες φάσεις της σύγχρονης ιστορίας της. Όπως, ας πούμε, όταν υιοθέτησε το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι αντί του υδραυλικού ή το κιβώτιο PDK στην παλαιότερη GT3. Μιλώντας για αυτό, η νέα εκδοχή του μοντέλου όχι μόνο διατηρεί τον ατμοσφαιρικό κινητήρα, αλλά προσφέρεται και με χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο, εναλλακτικά του PDK. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά…

Ο στόχος της εξέλιξης της νέας GT3 ήταν απλώς. Όσο και σύνθετος. Το αυτοκίνητο δεν έπρεπε να είναι απλώς ταχύτερο. Έπρεπε να είναι καλύτερο σε όλους τους τομείς. Πιο γρήγορο στην πίστα αλλά και σε επιδόσεις στην ευθεία, πιο άνετο και εύχρηστο στις καθημερινές μετακινήσεις αλλά και πιο κοντά από ποτέ στο αγωνιστικό πρότυπο.

Παρά το φαρδύτερο αμάξωμα, τους μεγαλύτερους τροχούς και διάφορα επιπλέον στοιχεία εξοπλισμού και τεχνολογίας, το βάρος έχει διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα, στα 1.418 kg για τη χειροκίνητη έκδοση και 1.435 για αυτή με το PDK. Περισσότερο ανθρακόνημα (στο εμπρός και στο πίσω καπό, στην αεροτομή, στο εμπρός σπόιλερ και στον διαχύτη – προαιρετικά και στην οροφή), ελαφρύτερη κατά 10 κιλά μπαταρία και ελαφρύτερη εξάτμιση είναι μερικά μόνο από τα μέτρα που έλαβαν οι τεχνικοί της Porsche για να πετύχουν αναλογία kg/PS 2.8 μόλις. Ελαφρύτερα κατά 17% είναι και τα φρένα, παρά τις τερατώδεις διαστάσεις (408 mm με 6πίστονες δαγκάνες εμπρός, 380 mm με 4πίστονες δαγκάνες πίσω). Οι ζάντες με το μονό κεντρικό μπουλόνι και τα λεπτότερα ελαφρύτερα κρύσταλλα σε όλα τα παράθυρα είναι μερικά ακόμη μέτρα εξοικονόμησης βάρους.

Η νέα GT3 είναι ταχύτερη από τη προηγούμενη κατά 17 ολόκληρα δευτερόλεπτα στο Nurburgring. Στα τελευταία στάδια των δοκιμών εξέλιξης πέτυχε χρόνο 6’59”927 πρακτικά… αβίαστα. Με μια αναπάντεχη ευκολία, σε τέτοιο βαθμό που η Porsche δεν είχε καν προετοιμάσει κάποια ειδική τελετή. Απλώς τους προέκυψε ρεκόρ.

Για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου συναντάμε διπλά ψαλίδια στην εμπρός ανάρτηση. Μεγάλη έμφαση έχει δοθεί στην ακαμψία στις πλευρικές δυνάμεις ώστε να διατηρείται αμετάβλητη η γεωμετρία, και ειδικότερα η γωνία κάμπερ, στο έντονο πλευρικό φορτίο. Σε συνδυασμό με το σύστημα 4διεύθυνσης στον πίσω άξονα, μέρος του βασικού εξοπλισμού πλέον, αυτό κάνει τη νέα GT3 ακριβέστερη και πιο άμεση στην είσοδο της στροφής. Αλλά και πιο φιλική αφού δεν υποφέρει από το σύνηθες φαινόμενο της αρχικής υποστροφής που απαιτεί μεγαλύτερη γωνία τιμονιού και εν τέλει εξελίσσεται σε υπερστροφή. Η πίσω ανάρτηση είναι μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, με ball joints αντί ελαστικών συνδέσμων. Αίσθηση αγωνιστικού, στο παιχνίδι των εντυπώσεων αλλά και επί της ουσίας. Η GT3 δεν αστειεύεται. Από την άλλη, νέα ειδικά εξελιγμένα αμορτισέρ υπόσχονται καλύτερη άνεση στη χρήση στο δρόμο.

Ο κινητήρας είναι ο 4λιτρος 6κύλινδρος ατμοσφαιρικός boxer στην πλέον εξελιγμένη μορφή του. Στροφάρει δαιμονισμένα ως τις 9.000 rpm, με ένα ήχο για τον οποίο η Porsche δεν ξεκαθαρίζει αν είναι πιο δυνατός, αλλά υπόσχεται ότι είναι πιο συναισθηματικός, ότι προσφέρει πιο έντονες συγκινήσεις. Και πως να τους αμφισβητήσεις, διαβάζοντας για τη νέα εισαγωγή με τις έξι πεταλούδες, μία για κάθε κύλινδρο, όπως στα αγωνιστικά μοτέρ. Ανασχεδιασμένη είναι και η κεφαλή, με VarioCam Plus για τον έλεγχο των βαλβίδων (με κλασικά ελατήρια αντί υδραυλικών ωστηρίων, λόγω του φρενήρη ρυθμού περιστροφής). Η ισχύς φτάνει τους 510 ίππους στις 8.400 rpm και η ροπή τα 470 Nm στις 6.100 rpm. Μόλις 10 επιπλέον ίπποι και άλλα τόσα Nm σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Η εξέλιξη της Porsche γίνεται κυρίως με γνώμονα τη μείωση (ή έστω συγκράτηση) των εκπομπών ρύπων και όχι για περισσότερη ισχύ. Η οποία έτσι και αλλιώς δεν είναι το ζητούμενο, όπως μας είπαν στη συνέντευξη μας. Ενώ κρατούν και κάτι στο τσεπάκι τους για την RS. Σε σχετική ερώτησή μας, αφού μας αποκάλυψαν ότι η πραγματική ισχύς είναι κοντά στους 520 ίππους («αλλά κρατάμε χαμηλούς τόνους στην έγκριση τύπου», είπαν χαρακτηιστικά) εμφανίστηκαν ικανοποιημένοι με την ισχύ των 500 και κάτι ίππων. Στοχεύοντας περισσότερο στη μείωση του βάρους και σε μια καλύτερη αναλογία kg/PS μέσω αυτής για το μέλλον. Παρά στην ενίσχυση του ατμοσφαιρικού μοτέρ με ένα υβριδικό σύστημα, το οποίο θα προσέθετε στο αυτοκίνητο 150-200 kg.

H GT3 κάνει 0-100 km/h σε μόλις 3,4” με κιβώτιο PDK και 3,9” με το χειροκίνητο, διαφορά που ανοίγει στα 1,1” στην επιτάχνση 0-200 km/h (10,8” με PDK αντί 11,9” με χειροκίνητο). Η τελική ταχύτητα είναι 318 και 320 km/h, αντίστοιχα.

Η μεγάλη διαφορά στην απόδοση της νέας GT3 πάντως, αυτή από την οποία προκύπτουν τα περισσότερα από τα 17” της διαφοράς στο Nurburgring, είναι η αεροδυναμική. Το νέο diffuser παράγει 4 φορές περισσότερη κάθετη δύναμη, ενώ η διαμόρφωση του εμπρός μέρους διασφαλίζει πιο αρμονική ροή του αέρα κάτω από το δάπεδο για πιο ισορροπημένη συμπεριφορά. Η συνολική αεροδυναμική απόδοση είναι βελτιωμένη κατά 50% με τις βασικές εργοστασιακές ρυθμίσεις. Αλλά μπορεί, με τις ανάλογες επεμβάσεις στο set-up διαχύτη και πτέρυγας η παραγόμενη κάθετη δύναμη να αυξηθεί ως και 150% στα 200 km/h, για  χρήση στην πίστα.

Στο εσωτερικό η ατμόσφαιρα μυρίζει μπαρούτι. Αλλά και υπέροχα στην αφή και στην όψη υλικά, όπως Alcantara, ανθρακόνημα και αλουμίνιο. Προαιρετικά η καμπίνα εξοπλίζεται με roll-cage. Το κάλυμμα των πίσω καθισμάτων δεν έχει γλιτώσει από τη δίαιτα, δείχνοντας την προσοχή στην παραμικρή λεπτομέρεια που χαρακτηρίζει την Porsche. Τεχνολογικό highlight του μοντέλου είναι η λειτουργία Track Screen. Με το πάτημα ενός κουμπιού, σβήνουν οι δύο ψηφιακές οθόνες που πλαισιώνουν το αναλογικό κεντρικά τοποθετημένο στροφόμετρο με την κορυφαία ένδειξη στις 10.000 rpm. Και το βλέμμα, αλλά και η προσοχή του οδηγού, εστιάζουν σε ό,τι έχει πραγματικά σημασία.

 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...