Τι καινούριο φέρνει το νέο Audi SQ5 TDI

Το νέο SUV θα κυκλοφορήσει στις ευρωπαϊκές χώρες το πρώτο τρίμηνο του 2021

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η πρώτη γενιά του SQ5, η οποία κυκλοφόρησε το φθινόπωρο του 2012, έμεινε στην ιστορία ως το πρώτο μοντέλο S της Audi, με κινητήρα ντίζελ. Σήμερα, η Audi παρουσιάζει το ανανεωμένο SQ5 TDI, που στη νέα γενιά του είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό, πιο ισχυρό και με πιο δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά. Ο τρίλιτρος V6 πετρελαιοκινητήρας των 341 PS συνοδεύεται απο ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt και προσφέρει άφθονη δύναμη με ιδιαίτερα ομαλό τρόπο, η οποία φτάνει στους τροχούς μέσω ενός 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου tiptronic. Οι ξεκάθαρες σχεδιαστικές γραμμές υπογραμμίζουν τον σπορ χαρακτήρα του SUV. Τα πίσω φώτα διατίθενται προαιρετικά με τη νέα ψηφιακή τεχνολογία OLED.

Ο V6 3.0 TDI κινητήρας του νέου SQ5 έχει αναβαθμιστεί σε πολλούς τομείς. Τα επανασχεδιασμένα έμβολα δεν είναι πλέον κατασκευασμένα από αλουμίνιο αλλά από σφυρήλατο χάλυβα, με μειωμένες απώλειες θερμότητας και πιο γρήγορη και αποτελεσματική καύση. Ο ψεκασμός καυσίμου εκτελείται έως και οκτώ φορές ανά κύκλο, με μέγιστη πίεση 2.500 bar. Ο 3.0 TDI αναπτύσσει τη δύναμή του νωρίτερα και πιο δυνατά από πριν, λειτουργώντας άψογα στην περιοχή μεταξύ 1.750 rpm και 3.250 rpm. Το κορυφαίο μοντέλο της σειράς Q5 επιταχύνει από 0 έως 100 km/h σε 5,1 sec, με την ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h. Και εδώ, όπως στο πρώτο SQ5, το σύστημα εξάτμισης εξασφαλίζει στον V6 έναν χαρακτηριστικό μπάσο ήχο.

mhev

Ο 3.0 TDI συνεργάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt (MHEV), με έναν εναλλάκτη ιμάντα (BAS), μια μπαταρία ιόντων λιθίου και έναν μετατροπέα τάσης 48/12 Volt. Όταν το αυτοκίνητο επιβραδύνει, το σύστημα MHEV ανακτά έως και 8 kW ισχύος. Το σπορ SUV μπορεί να λειτουργήσει για έως και 40 δευτερόλεπτα με τον κινητήρα σβηστό - μετά από αυτό το χρονικό διάστημα το ισχυρό BAS επανεκκινεί σχεδόν ανεπαίσθητα τον κινητήρα. Το ήπιο υβριδικό σύστημα μειώνει την κατανάλωση καυσίμου έως και 0,7 lt/100 km.

Εξωτερικά, το ανανεωμένο Audi SQ5 TDI έχει μια ισχυρή παρουσία, με εντυπωσιακές λεπτομέρειες που του δίνουν μια ακόμα πιο στιβαρή εμφάνιση. Τα κάθετα πτερύγια διευκολύνουν τις μεγάλες πλευρικές εισόδους αέρα στους μπροστινούς προφυλακτήρες. Κυριαρχεί η οκταγωνική μάσκα Singleframe ειδικά για τα μοντέλα S, με μεγάλα οκταγωνικά μοτίβα κηρήθρας που συνδέονται με στενές ράβδους. Αυτά έχουν φινίρισμα αλουμινίου, όπως και τα πτερύγια στις εισόδους αέρα.

Το Audi SQ5 εξοπλίζεται με προβολείς LED στάνταρ και προσφέρει προαιρετικούς προβολείς Matrix LED με αυτόματη μεγάλη σκάλα και δυναμικά φλας. Στο πίσω μέρος, μια ματ ταινία αλουμινίου είναι ενσωματωμένη στους κάτω προφυλακτήρες, κάτω από τις οποίες είναι ο διαχύτης και οι τέσσερις χρωμιωμένες, οβάλ απολήξεις της εξάτμισης. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν από εννέα εξωτερικά χρώματα. Το μαύρο πακέτο styling, το οποίο προσθέτει σπορ τόνους, διατίθεται προαιρετικά.

interior

Στο εσωτερικό, το ανανεωμένο SQ5 TDI διατίθεται σε μαύρο ή σκούρο γκρι με φωτιζόμενα αλουμινένια κατώφλια στις πόρτες, με λογότυπα S. Τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα σπορ καθίσματα με ανάγλυφα λογότυπα S διατίθενται σε μια επιλογή από τρεις παραλλαγές ταπετσαρίας. Ένας συνδυασμός δέρματος/συνθετικού δέρματος προσφέρεται στάνταρ, ενώ διατίθεται προαιρετικά ένας συνδυασμός δέρματος και Dinamica με ανάγλυφο S. Το νέο υλικό μικροϊνών Dinamica αποτελείται κυρίως από ανακυκλωμένο πλαστικό και αντικαθιστά την Alcantara.

Η οθόνη αφής MMI με διαγώνιο 10,1 ιντσών, κεντρικό στοιχείο της πλατφόρμας ψυχαγωγίας MIB 3, αποτελεί πύλη εισόδου στο σύστημα infotainment. Σύστημα φωνητικού ελέγχου φυσικής γλώσσας και το πολυλειτουργικό τιμόνι διατίθενται ως πρόσθετα επίπεδα ελέγχου. Η οθόνη 12,3 ιντσών παρέχει τρεις διαφορετικές διατάξεις γραφικών: Dynamic, Sport και Classic. Μία head-up display προσφέρεται ως προαιρετική επιλογή.

Τέλος, το SQ5 ενσωματώνει τα γνωστά, κορυφαία συστήματα υποβοήθησης που διαθέτει και το Q5. Ανάμεσά τους, το σύστημα υποβοήθησης στροφής (turn assist), το σύστημα υποβοήθησης αποφυγής σύγκρουσης (collision avoidance assist) και η προειδοποίηση εξόδου (exit warning), βοηθούν στη βελτίωση της ασφάλειας. Το adaptive cruise assist μπορεί να αναλάβει την επιτάχυνση, την επιβράδυνση και τη διατήρηση λωρίδας σε μεγάλες διαδρομές στον αυτοκινητόδρομο. Το σύστημα predictive efficiency assist βοηθά στη διατήρηση ενός προγνωστικού στυλ οδήγησης, με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.

Το ανανεωμένο Audi SQ5 TDI θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο San José Chiapa, στο Μεξικό και θα κυκλοφορήσει στις ευρωπαϊκές χώρες κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021.

back

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...