Τα 20 Ηλεκτρικά του 2020

Τα καλύτερα της νέας χρονιάς

  • -
  • -
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπήκαν για τα καλά στη ζωή μας και το 2020 φέρνει 20 άκρως ενδιαφέρουσες προτάσεις. Αρπάζουμε από μία ο καθένας, όλοι ανεξαιρέτως που δουλεύουμε για το GOCAR και σας εξηγούμε γιατί τα διαλέξαμε.

Audi e-tron Sportback

Το Audi e-tron που είχαμε δοκιμάσει στο GOCAR με είχε εντυπωσιάσει με την επιβλητικότητά του και τις τεχνολογίες του, όπως οι κάμερες στη θέση των εξωτερικών καθρεπτών. Τώρα που είδα το e-tron Sportback το λάτρεψα! Γιατί; Μπορεί το μήκος του να είναι ίδιο με αυτό του e-tron (στα 4,9 μέτρα), όμως η κουπέ σιλουέτα του με έκανε να το ερωτευτώ. Πραγματικά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με σπορ όψη! Το επιλέγω βέβαια και για την αυτονομία του, που πλησιάζει τα 450 χιλιόμετρα. Ό,τι πρέπει για τις εκδρομές του σαββατοκύριακου.

ΝΟΝΙΚΑ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ

BMW iX3

Εκπληρώνοντας το χρέος μου στη «μαμά» πατρίδα», απέχω από τα καθήκοντά μου στο GOCAR, σωματικά, αλλά το μυαλό μου συνεχίζει να είναι εκεί. Παρακολουθώ τις εξελίξεις και μέσα από την ενότητα GO ELECTRIC βλέπω πού πάνε. Δεν κρύβω ότι το BMW iX3, το πρώτο ηλεκτρικό SUV της μάρκας, στοιχειώνει τα όνειρά μου. Εμφάνιση… BMW και απόδοση σούπερ, που φτάνει τους 272 ίππους για να προσφέρει και οδηγική απόλαυση. Α και με αυτονομία 400 χιλιομέτρων φτάνω μέχρι και το Σουφλί. Σχεδόν…

ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΓΑΛΑΝΗΣ

DS 3 Crossback E-Tense

Αυτό που με κέρδισε στο νέο DS 3 Crossback αρχικά είναι η εμφάνισή του. Ξεχωρίζει από οτιδήποτε κυκλοφορεί στους δρόμους με τέσσερις τροχούς, ενώ έχει και κορυφαία ποιότητα. Premium σε όλα τα επίπεδα, σε κάνει να θέλεις να ζήσεις μαζί του. Έχει κόμπακτ διαστάσεις με μήκος 4,12 m, αλλά αξιόλογους χώρους. Στην ηλεκτρική έκδοση E-Tense εκτός από «καθαρό» είναι και δυνατό, με 136 ίππους. Με μια φόρτιση καλύπτεις 320 χιλιόμετρα, ενώ σε 30 μόλις λεπτά ανακτούν το 80% της ενέργειάς τους οι μπαταρίες 50 kW.

ΘΟΔΩΡΗΣ ΣΧΟΙΝΟΧΩΡΙΤΗΣ

 

Ford Mustang Mach-E

«Για να φτιάξεις ομελέτα, χρειάζεται να σπάσεις αυγά» και στην Ford αποφάσισαν να κάνουν θόρυβο με το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο επίσης. Δεν προκάλεσε αίσθηση η επιλογή του SUV αμαξώματος. Ούτε οι εντυπωσιακές τιμές ισχύος, ροπής και αυτονομίας. Ο μεγάλος… ντόρος δημιουργήθηκε με τη χρήση του θρυλικού ονόματος Mustang, που για πρώτη φορά στην 55ετή ιστορία της θα χρησιμοποιηθεί σε διαφορετικό, εκτός από κουπέ και κάμπριο, αμάξωμα. Εντυπωσιακή είναι η ανταπόκριση του κοινού, με τα πρώτα μοντέλα να έχουν ήδη πουληθεί.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ

 

Honda e

Νοσταλγικό στιλάκι που νοητά σε πάει στα 70s, κάτι σαν το πρώτο Civic. Για το Honda e η σχεδιαστική απλότητα είναι μέρος της ιαπωνικής κουλτούρας, όπως φυσικά και η εμμονή σε τελειότητα και τεχνολογίες. Εφικτό το καθαρό αποτύπωμα στον πλανήτη με το ηλεκτρικό μοτέρ σε εκδόσεις 136 και 154 PS. Εφικτές και οι επιδόσεις, επίσης και τα 220 km αυτονομίας. Kαι βέβαια διαθέτει το γευστικό κερασάκι για να παραπλανήσει την οδηγική ευτυχία. Πίσω κίνηση και κατανομή βάρους ζυγισμένη στο 50:50. Ήδη κλείνω τα μάτια και φαντασιώνομαι S2000!

ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΙΓΚΡΗΣ

 

Hyundai Kona Electric

Ασφαλώς KONA Electric! Με εντυπωσίασε με την εμφάνισή του, αλλά και τη μπαταρία του που εξασφαλίζει μεγάλη αυτονομία έως 449 km (μέτρηση WLTP) με μία φόρτιση, στην έκδοση των 64 kWh. Αλλά και οι εξαιρετικές επιδόσεις του δεν με αφήνουν ασυγκίνητη: 204 ίπποι - 0-100 km/h σε 7,6 sec. Παράλληλα είναι ευρύχωρο και υπερασφαλές, με συστήματα υποβοήθησης και τεχνολογίες συνδεσιμότητας που συνήθως συναντάς σε αυτοκίνητα μεγαλύτερων κατηγοριών. Δεν περίμενα τίποτα λιγότερο από μια μάρκα η οποία με συνέπεια τόσα χρόνια τώρα προσφέρει την υψηλότερη σχέση αξίας/τιμής.

ΔΗΜΗΤΡΑ ΣΧΟΙΝΟΧΩΡΙΤΗ

 

Kia e-Soul

Το e-Soul μπαίνει και σε βάζει στην πρίζα. Δεν είναι μόνο η πιο ολοκληρωμένη εκδοχή του αστικού crossover της Kia, αλλά και ένα από τα πιο έτοιμα για άμεση προσαρμογή στην καθημερινότητά μας ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Boxy σχεδίαση, εσωτερικό εμπνευσμένο από γκράφιτι αλλά και από Hi-Fi ηχοσυστήματα, έχει έντονη προσωπικότητα και είναι αναμφίβολα cool. Αλλά όχι μόνο αυτό... Είναι πρακτικό και ευρύχωρο, πατά με αυτοπεποίθηση στο δρόμο χωρίς να υστερεί σε άνεση, έχει μεγάλη αυτονομία και ένα έξυπνο αυτόματο σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Με 204 άλογα και 395 Nm ροπή, ναι... θα το ήθελα για κάθε μέρα.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ

 

Kia e-Niro

Ένα ενναλακτικά πρωτοποριακό ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Από τα πρώτα με τόσο μεγάλη αυτονομία ενώ παράλληλα είναι εμφανώς ένα κλασσικό SUV που δεν ξενίζει τον οδηγό. Ιδανική λύση για επίσης αστικές και όχι μόνο μετακινήσεις για όποιον διαθέτει πρόσβαση σε σταθμό φόρτισης. Το e-Niro δεν είναι ένα concept car για την ηλεκτροκίνηση σαν ιδέα από το μέλλον, το KIA e-Niro είναι μια από τις καλύτερες εφαρμογές της ηλεκτροκίνησης στο σήμερα. Η πρώτη προσπάθεια επίσης της KIA στην σύγχρονη ηλεκτροκίνηση έχει βάλει τα θεμέλια για ένα λαμπρό ηλεκτρικό μέλλον.

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΣΑΡΤΖΕΤΑΚΗΣ

 

Mazda MX-30

Δεν είναι ότι τη γουστάρω επειδή ιστορικά πρωτοπορεί τεχνολογικά, αλλά και αισθητικά. Δεν είναι ότι τα τελευταία 15 χρόνια έχει παρουσιάσει αυτοκίνητα με εξαιρετική οδική συμπεριφορά ανεξαρτήτως κατηγορίας. Δεν είναι ότι το «συμβατικό» αδελφάκι του, το CX-30 είναι ένα πολύ καλό σύνολο με την υψηλότερη επίδοση ever στις δοκιμές του EuroNCAP. Δεν είναι ότι οι πόρτες του μου θυμίζουν το ευρηματικό RX-8. Είναι όλα αυτά μαζί, και άλλα πολλά, που με κάνουν να πιστεύω ότι το πρώτο ηλεκτρικό Mazda θα κάνει τη διαφορά!

ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΣ

 

MINI Cooper SE

Είμαι λάτρης του ΜΙΝΙ γενικότερα, οπότε αν ήθελα να πάρω ένα ηλεκτρικό σίγουρα θα κατέληγα σε αυτό! Έχει όλα όσα θα ήθελα σε ένα αυτοκίνητο, σπορ εμφάνιση και εκρηκτικές επιδόσεις (184 PS, 0-100 km/h σε 7,3 sec). Για τα 30-50 χιλιόμετρα που κάνω καθημερινά, είναι υπέρ αρκετή η αυτονομία της μπαταρίας του (232 km με μία πλήρη φόρτιση). Ηλεκτρικό διάλεξα (σε μπεζ με λεμονί λεπτομέρειες φυσικά). Το μόνο που μου μένει είναι ένα σπίτι με γκαράζ και μόνο 33.900€ για να το αποκτήσω. Αχ! Μακάρι να βγει και σε cabrio!

ΕΛΕΝΗ ΚΟΤΣΟ

 

Opel Corsa-e

Οδηγός σκούτερ τα τελευταία χρόνια επίσης φορές σκέφτηκα να είχα αυτοκίνητο. Μόνη επιλογή θα ήταν φυσικά ηλεκτρικό αφού το 90% των μετακινήσεων μου είναι μέσα στην πόλη. Επιπλέον, θα πρέπει να είναι σχετικά μικρό αλλά και σχετικά μεγάλο για να χωράει η παρέα στις εξόδους. Πρώτη σκέψη το νέο ηλεκτρικό Corsa-e, όλοι ξέρουμε κάποιον που είχε/έχει Opel. Αυτονομία ~330χλμ, ταχεία φόρτιση, μέσο μηνιαίο κόστος χρήσης 44€, μοντέρνα σχεδίαση είναι αρκετά για να το δω από κοντά και να το σκεφτώ σοβαρά. Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι μόδα, είναι η λογική λύση στην καθημερινή μετακίνηση.

ΚΩΣΤΑΣ ΔΕΡΜΕΝΟΥΔΗΣ

 

Peugeot e-208

Αυτό που με εντυπωσίασε οδηγώντας το ηλεκτρικό 208, είναι ο τρόπος που συμπεριφέρεται στο δρόμο! Παρά τα επιπλέον 300 κιλά συγκριτικά με τις εκδόσεις βενζίνης και diesel, στρίβει με την ίδια σιγουριά και αποτελεσματικότητα. Είναι βέβαια και ο ηλεκτροκινητήρας των 136 ίππων που καθιστά το e-208 το γρηγορότερο μοντέλο της γκάμας (0-100 km/h σε 8,1 sec), αλλά και η μεγάλη μπαταρία που εξασφαλίζει μεγάλη αυτονομία 340 χιλιομέτρων. Περιμένω τον Φεβρουάριο που θα έρθει στην Ελλάδα να το οδηγήσω ξανά!

ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΗΜΝΑΙΟΣ

 

Porsche Taycan

Στο άκουσμα ότι η Porsche θα σχεδιάσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραδέχομαι ότι «ξίνισα»! Αυτό βέβαια άλλαξε μόλις είδα τις πρώτες εικόνες! Όμορφες γραμμές και κλασικές για τη μάρκα καμπύλες. Αν και το σχήμα είναι γνώριμο για Porsche, στο συγκεκριμένο μοντέλο υπάρχει κάτι το διαφορετικό, φουτουριστικό. Τα φώτα, οι χειρολαβές και γενικά το όλο layout είναι σαν να βγήκε από το μέλλον. Οι επιδόσεις του είναι εκπληκτικές, µε ιπποδύναµη που φτάνει τα 760 άλογα. Το µόνο «παλιό» είναι η γραμματοσειρά στο λογότυπο turbo...

ΣΩΤΗΡΗΣ ΣΕΛΑΙΔΙΝΑΚΟΣ

 

Renault ZOE

Λίγο το βίτσιο γιατί 16 χρόνια τώρα βρίσκομαι πίσω από το τιμόνι γαλλικών αυτοκινήτων, λίγο η συμπάθεια στους τρικολόρ, δεν χρειάστηκα και πολύ για να επιλέξω το Renault ZOE. Ένα μοντέλο που θεωρείται πρωτοπόρο στη γκάμα των μοντέλων της γαλλικής εταιρείας, με πλούσιο εξοπλισμό, προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας και ένα εξαιρετικά ευρύ φάσμα απομακρυσμένων υπηρεσιών, που έρχονται στην τελευταία γενιά του, μέσω του συστήματος Renault Easy Connect. Μάλλον δεν χρειάζεται να πω περισσότερα.

ΦΑΝΟΥΡΗΣ ΔΡΑΚΑΚΗΣ

 

SEAT Mii

Οδήγησα το Mii electric, το πρώτο ηλεκτρικό SEAT στην Ισπανία και διαπίστωσα ότι οι Ισπανοί έχουν πιάσει το νόημα. Μικρό ελαφρύ αυτοκίνητο, που να αξιοποιεί στο μέγιστο τις δυνατότητες των μπαταριών και του ηλεκτροκινητήρα, που προσφέρει ευελιξία μέσα στην πόλη. Μακριά από τα βαριά, κάθε είδους SUV που φορτώνονται με ένα σκασμό μπαταρίες για να πετύχουν -με το ζόρι- τη μισή αυτονομία του ηλεκτρικού Mii, που ξεπερνάει με ευκολία τα 200 χιλιόμετρα, ενώ φορτίζει και παντού, χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ

 

Skoda Citigo-e iV

Δεν οδηγώ, αλλά εδώ που έχω… μπλέξει, αρχίζω να ψήνομαι. Τα ηλεκτρικά είναι το μέλλον λένε εδώ όλοι και σίγουρα κάτι ξέρουν. Για πρώτο αυτοκίνητο σκέφτομαι ένα μικρό, να, σαν το Skoda Citigo που έχει μήκος 3,6 m, αλλά μπορεί να βολέψει το ψηλό (1,85 m) κορμί μου. Στην ηλεκτρική του έκδοση δείχνει και πιο ωραίο, με τις μεγάλες ζάντες αλουμινίου και τη νέα μάσκα χωρίς τις εισαγωγές αέρα. Αυτό όμως που με εξιτάρει είναι η ιδέα να τραβάει άμεσα και δυνατά, χωρίς παράλληλα να κάνει θόρυβο.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ

 

Smart EQ fortwo

Κυψέλη 2020. Δεν παρκάρεις πουθενά, οπότε ψάχνουμε κάτι μικρό. Μη ξεχνιόμαστε, όλα είναι στιλ και ένα smart σαν να μου κάνει "ματάκια" καιρό τώρα. Ακούω επίσης γύρω μου εδώ στο gocar να λένε ότι μόνο ηλεκτρικά θα έχει από εδώ και πέρα. Δεν θα τρέχω κουκλίτσα μου εγώ στα βενζινάδικα! EQ fortwo παρακαλώ, θα το πληρώσω λίγο παραπάνω, αλλά μόδα είναι και γυρίζει (με εμένα μέσα). 82 οι ίπποι, έως 160 km η αυτονομία. Άι λάικ ιτ! Α και δεν θέλω τσιγκουνιές, full παρακαλώ, με διχρωμίες, δέρματα, συνδεσιμότητες, κομπλέ! Πόσο είπαμε κάνει; Ε, θα με πάει κανένας σπίτι;

ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

 

Volkswagen ID.3

Πρόκειται για το τρίτο πιο σημαντικό μοντέλο μετά το Beetle και το Golf σύμφωνα με τη VW καθώς προορίζεται να είναι το «ηλεκτρικό αυτοκίνητο για όλους». Το σχεδιαστικό DNA παραπέμπει σε ένα όχημα μηδενικών ρύπων, με αεροδυναμικό σχήμα και όλα τα high tech καλούδια που θα κάνουν ευχάριστη τη μετακίνηση πέντε επιβατών. Βασίζεται στην κοινή πλατφόρμα MEB των ηλεκτρικών του ομίλου με τις μπαταρίες να φωλιάζουν στο πάτωμα. Προσφέρονται τρείς εκδόσεις μπαταριών 45, 58 και 77 kWh που εξασφαλίζουν αυτονομία 330, 420 και 550 χιλιομέτρων αντίστοιχα.

ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

 

Volkswagen ID Crozz

Ένα από τα πρώτα μοντέλα επίσης οικογένειας ηλεκτρικών μοντέλων I.D., το CROZZ συνδυάζει  αρετές ενός SUV με αυτές ενός τετράθυρου κουπέ. Σου δίνει δηλαδή τη δυνατότητα να κινηθείς μακριά από επίσης ασφαλτοστρωμένους δρόμους πίσω από τιμόνι επίσης πανέμορφου αυτοκινήτου. Επιλέγω το I.D. CROZZ επίσης για τα ισχυρά ηλεκτρικά μοτέρ του (έχουν συνδυαστική ισχύ 306 ίππων), την τετρακίνηση και την μεγάλη του αυτονομία που αγγίζει τα 500 χλμ. Τέλος είναι φουλ στην τεχνολογία, με σύστημα – μεταξύ άλλων – ημιαυτόνομης οδήγησης.

ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΣ

 

Volvo XC40 Recharge

Όταν ξεκίνησα να γράφω δεν φανταζόμουν ότι θα έρθει η ώρα που θα δοκιμάσω ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Στην πράξη το συγκεκριμένο αναμένεται, δεν έχω μπει καν μέσα, αλλά οι προδιαγραφές του μιλούν από μόνες τους. Τα έχει 400, τόσο την πολυπόθητη αυτονομία, όσο και τα άλογα, που του χαρίζουν και τις επιδόσεις που αναζητά ο κλασικός petrol-head. Όρος που χρησιμοποιούσα παλιά, αλλά μάλλον δεν ταιριάζει πλέον, αφού περνάμε ξεκάθαρα στην εποχή του ηλεκτρισμού αφήνοντας πίσω μας τη βενζίνη.

ΚΩΣΤΑΣ ΛΟΥΒΑΡΗΣ

 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...