Αποχώρηση Binotto: Σωτηρία ή αυτοκαταστροφή της Ferrari;

Ο Mattia Binotto αποτελεί επίσημα παρελθόν για τη Ferrari, όμως είναι καλό νέο αυτό για την ιταλική ομάδα; Ή θα γυρίσει πάλι στην αρχή;

  • -
  • -

Όλοι όσοι ασχολούνται με τη Formula 1 θεωρούσαν εδώ και καιρό δεδομένη την απομάκρυνση του Mattia Binotto από τη θέση του επικεφαλής της Ferrari, ενώ η πλειοψηφία των οπαδών της ιταλικής ομάδας ανυπομονούσε να έρθει αυτή η στιγμή. Όμως μήπως για ακόμα μία φορά στο Μαρανέλο αυτοκαταστρέφονται;

Η περίοδος κατά την οποία ο Binotto ήταν επικεφαλής της Scuderia χαρακτηρίστηκε από πολύ μεγάλες αυξομειώσεις στην απόδοση της ομάδας. Ο Ιταλο-Ελβετός ανέλαβε τα ηνία τον Ιανουάριο του 2019, χρονιά κατά την οποία η ομάδα πέτυχε τρεις συνεχόμενες νίκες, σε Βέλγιο, Ιταλία και Σιγκαπούρη, ενώ ξεχώρισε για τη δύναμη του κινητήρα της, παρά το γεγονός ότι τερμάτισε στη δεύτερη θέση. Ένας κινητήρας για τον οποίο ο Binotto είχε σημαντικό μερίδιο ευθύνης, καθώς αυτός ήταν ο τομέας που απασχολούνταν μέχρι και το 2018.

Η απότομη πτώση και η ανάκαμψη της Ferrari

Η εικόνα αυτή δημιούργησε προσδοκίες όμως το 2020 ήταν η χειρότερη χρονιά της Ferrari από το 1980 καθώς τερμάτισε στην 6η θέση, έπειτα από έρευνα της FIA γύρω από τη νομιμότητα του υβριδικού συνόλου, το αποτέλεσμα της οποίας δε δημοσιεύτηκε ποτέ, όμως οδήγησε σε συμφωνία η οποία έριξε κατακόρυφα τη διαθέσιμη ισχύ.

f1-formula-1-formula1-ferrari-sebastian-vettel-2020-abu-dhabi

Παρ’ όλα αυτά, το 2021 η ομάδα επανήλθε μερικώς με την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών και μετά ήρθε το 2022. Η χρονιά χαρακτηρίστηκε από τις σημαντικές αλλαγές στη σχεδίαση και την αεροδυναμική των μονοθεσίων. Αυτές οι αλλαγές έκαναν τους πάντες να ελπίζουν ότι η Gestione Sportiva θα επανέλθει στην κορυφή.

Όντως, η χρονιά ξεκίνησε πολύ καλά με νίκες σε Μπαχρέιν και Αυστραλία (1ος και 3ος  αγώνας, αντίστοιχα) όμως από εκεί και μετά υπήρξε πτώση στην απόδοση. Μπορεί να ήρθαν άλλες δύο νίκες σε Βρετανία και Αυστρία, όμως ήταν εμφανές ότι ο στόχος της κατάκτησης έστω ενός από τα δύο πρωταθλήματα ήταν ανέφικτος. Ωστόσο, το σημαντικότερο πρόβλημα ήταν ότι γίνονταν λάθη στη στρατηγική, τα οποία χρεώνονταν σχεδόν αποκλειστικά στον Binotto.

Δείτε ακόμα: Δες πως η Ferrari ντύνει το μονοθέσιο της F1 [video]

Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με το υψωμένο δάχτυλο απέναντι στον Leclerc (αγαπημένο παιδί των Ιταλών) μετά το Grand Prix Βρετανίας, άρχισαν να δημιουργούν ένα αρνητικό κλίμα για τον άνθρωπο που βρισκόταν στο τιμόνι της ομάδας, με την παραίτησή του να είναι η τελευταία πράξη αυτής της σειράς γεγονότων.

mattia-binotto-charles-leclerc-daxtilo-daxtylo

Αθόρυβη δουλειά και πραγματική ηγεσία

Κατά τη διάρκεια των τεσσάρων ετών που ο Binotto βρισκόταν στην ηγεσία της Ferrari η στάση και το ύφος του δεν ήταν αυτό του ανθρώπου με πυγμή που περνάει ο λόγος του χωρίς δεύτερη κουβέντα. Παρ’ όλα αυτά, αν κάποιος κοιτάξει προσεκτικά την κόκκινη ομάδα θα δει ότι η δουλειά που έκανε με αθόρυβο τρόπο ήταν περισσότερο αποτελεσματική από όσο φαίνεται με την πρώτη ματιά.

Κατάφερε να κάνει τους Ιταλούς να ανακάμψουν πολύ γρήγορα από μία σεζόν – καταστροφή, ενώ πέτυχε να οργανώσει και να βάλει σε τάξη τα διάφορα τμήματα, ώστε να συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους και να μη λειτουργούν ανταγωνιστικά το ένα προς το άλλο.

Μπορεί τα αποτελέσματα να μην ήταν αυτά που ζητούσε η ιταλική κοινή γνώμη η οποία λειτουργεί σε σημαντικό βαθμό με το θυμικό και το συναίσθημα, όμως στα παρασκήνια η λειτουργία όλου αυτού του μηχανισμού μόνο προς το καλύτερο πήγαινε.

Επιπλέον, ήταν ο άνθρωπος ο οποίος ποτέ δεν «πούλησε» τους συνεργάτες του βγάζοντας κάποιον «στη σέντρα». Αντίθετα, πάντα αναλάμβανε την ευθύνη λειτουργώντας ως ένας πραγματικός ηγέτης.

Ήθελαν όντως στη Ferrari να φύγει ο Binotto;

Μπορεί η Ferrari να δέχτηκε την παραίτησή του, όμως υπάρχουν δύο άλλα στοιχεία στα οποία πρέπει να εστιάσουμε. Το ένα είναι ότι η απομάκρυνσή του δε θα είναι άμεση αλλά θα συνεχίσει να ασκεί τα καθήκοντά του μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου. Αυτό δείχνει ότι η ηγεσία στο Μαρανέλο τον εμπιστεύεται ακόμα, όμως έπρεπε να προχωρήσει στην παραπάνω κίνηση για λόγους που σχετίζονται με την ικανοποίηση της κοινής γνώμης αλλά και της εικόνας της εταιρείας στο χρηματιστήριο.

f1-formula-1-formula1-ferrari-mattia-binotto-charles-leclerc-carlos-sainz-bahrain

Το δεύτερο είναι ότι ακόμα δεν έχει βρεθεί ο αντικαταστάτης του. Αν οι άνθρωποι που διοικούν τη Ferrari ήθελαν να πάνε παρακάτω όσο το δυνατό πιο σύντομα δε θα περίμεναν να παραιτηθεί για να ψάξουν τον άνθρωπο που θα μπει στη θέση του. Θα το είχαν κάνει ήδη. Αντίθετα, μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει κάποια κίνηση.

Σίγουρα υπάρχει η σχετική φημολογία η οποία θέλει τον Frederic Vasseur, επικεφαλής της Alfa Romeo να κάνει τη μετάβαση από την Ελβετία για την Ιταλία, όμως ταυτόχρονα έχει ακουστεί και το όνομα του Ross Brawn, ενός ανθρώπου που έχει συνδεθεί με την εποχή που η Ferrari σάρωνε τους τίτλους με τον Michael Schumacher, αν και αυτό το σενάριο μάλλον είναι περισσότερο βασισμένο στη νοσταλγία και το συναίσθημα.

Τι θα γίνει μετά την απομάκρυνση του Binotto;

Όποιος και αν είναι ο επόμενος επικεφαλής της Ferrari είναι αρκετά πιθανό η αντικατάσταση του Binotto να αποδειχθεί ένα λάθος, καθώς θα πρέπει το πλάνο που βρισκόταν σε εξέλιξη να αναθεωρηθεί και η ομάδα να αναγκαστεί να μάθει από την αρχή πώς να λειτουργεί, ενώ τίποτα δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι η ηρεμία και η συνεργασία των διάφορων τμημάτων θα συνεχίσει να είναι τόσο αρμονική.

Ακόμα και αν το 2023 φέρει εντυπωσιακά αποτελέσματα, θα είναι λάθος να τα πιστωθεί η νέα ηγεσία στο 100%. Οι ομάδες της Formula 1 λειτουργούν με πολύ μακροπρόθεσμο ορίζοντα, οπότε σημαντικό μερίδιο στην όποια επιτυχία θα ανήκει στον άνθρωπο ο οποίος υπέβαλε την παραίτησή του μετά από 28 χρόνια που ήταν ντυμένος στα κόκκινα.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...