Το παζάρι οδηγών

Για να μετρηθούμε ....

  • -
  • -

Το παζάρι οδηγών κάθε χρονιά τραβάει τα φώτα της δημοσιότητας. Αυτό που έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι το αθέατο κομμάτι αυτής της διαδικασίας. Είναι τόσο απρόβλεπτο και τόσο συναρπαστικό, που οι εξελίξεις αλλάζουν από ώρα σε ώρα και ακόμα και τα συμβόλαια δεν έχουν πλέον σημαντική αξία.

Φέτος ζήσαμε και ζούμε ακόμα ίσως το πιο συναρπαστικό από αυτά που μπορώ να θυμηθώ. Τόσες μα τόσες ανατροπές, μάχες στο παρασκήνιο. Σε όλη αυτή την διαδικασία έχει βοηθήσει και το φαινόμενο twitter, το οποίο διαδίδει τις ειδήσεις αλλά και τις φήμες σε πολύ γρήγορο χρόνο (ακολουθήσετε με στο twitter κάνοντας κλικ εδώ @f1enigma).

Δείτε αυτή τη στιγμή πόσοι οδηγοί έχουν μείνει εκτός F1: Sutil, Petrov, Senna, Barrichello, Alguersuari, Liuzzi, D’Ambrosio, , και δεν μιλάμε για οδηγούς που βγήκαν από το GP2, αλλά από αυτούς που έτρεξαν πέρσι. Εάν δείτε τις θέσεις που υπάρχουν, αυτές πρακτικά είναι δυο. Η μια είναι στην Hispania Racing Team και η άλλη είναι στην Williams. Υπάρχει και μια 3η θέση η οποία θεωρητικά είναι καταλυμένη, αλλά ο Jarno Trulli μόνο σίγουρος δεν μπορεί να αισθάνεται. Κάποιοι τον έχουν διαγράψει ήδη από την ολοκλήρωση της σαιζόν.

Καλώς ή κακώς αυτό που παίζει πολύ είναι το κατά πόσο ο ενδιαφερόμενος οδηγός έχει μεγάλο πορτοφόλι. Τα χρήματα παίζουν καθοριστικό ρόλο και τα τελευταία χρόνια έχουν κάνει τις κινήσεις στο παζάρι αυτό. Για παράδειγμα μόλις η Scuderia Toro Rosso ανακοίνωσε τους δυο της νέους οδηγούς (Vergne και Ricciardo) η Williams πήρε τηλέφωνο τον Buemi, όπως έγραψε η Blick. Το ερώτημα δεν ήταν εάν ήθελε να οδηγήσει για αυτούς, αλλά το ποσό της χορηγίας που κουβαλούσε μαζί του!

Θα ήταν ευχής έργο να ζούσαμε σε ρομαντικούς καιρούς και οι ομάδες να επέλεγαν τους οδηγούς βάση καθαρά οδηγικών κριτηρίων.  Αυτό όμως εδώ και χρόνια δεν ισχύει. Λίγες είναι οι προσλήψεις των οδηγών οι οποίες γίνονται με καθαρά αγωνιστικά κριτήρια και αυτό από ομάδες οι οποίες δεν έχουν τόσο μεγάλη ανάγκη την χορηγία. Για παράδειγμα η πρόσληψη του Pedro de la Rosa στην HRT δεν έγινε με καθαρά αγωνιστικά κριτήρια. Τον είχαμε δει και στην Sauber, όπου στην μέση της σαιζόν τον αντικατέστησαν και έκανε δοκιμές εξέλιξης για την Pirelli. Στην συνέχεια γύρισε στην McLaren σαν αναπληρωματικός οδηγός. Το ακριβές πλάνο είναι κάτι που περιμένουμε να δούμε, αλλά ο de la Rosa πηγαίνει για κάποια θέση διοικητική μόλις αποφασίσει να εγκαταλείψει την ενεργό δράση. Προφανώς και όλα αυτά είναι προσυμφωνημένα.

Ο Alguersuari απέρριψε την πρόταση της HRT, λέγοντας ότι το δικός του στόχος είναι μια θέση οδηγού εξέλιξης σε μια κορυφαία ομάδα, ώστε να μπορέσει να χτυπήσει κάτι καλύτερο. Στην HRT μπορεί να πάει οδηγός με μεγάλο πορτοφόλι, όπως ο Ινδός Karthikeyan.

O Petrov από την άλλη παλεύει για την θέση του Timo Glock, ο οποίος ναι μεν έχει συμβόλαιο, αλλά δεν έχει υπολογίσει στις κυβερνητικές πιέσεις προς την Marussia. Μπορεί να είναι αβάσταχτες αλλά ακόμα οι διοικούντες αντέχουν. Η πιο περίεργη θέση είναι αυτή του Trulli. Πριν λήξει η σαιζόν όλες οι πηγές ανέφεραν ότι ο Jarno Trulli είναι σίγουρα εκτός Caterham το 2012. Άνθρωποι μέσα από την ομάδα έλεγαν ότι είναι ξένο σώμα και ότι δεν ενδιαφέρεται, παρόλο που είχε … κάποιου είδους συμβόλαιο. Ο μάνατζέρ του μας είχε πει εδώ στο GoCar τον Ιούνιο ότι έχει συμβόλαιο και η ομάδα τον είχε ανακοινώσει επίσημα στο Ιταλικό GP. Όμως εάν έρθει κάποιος ο οποίος αγοράσει την θέση τότε τα πράγματα θα αλλάξουν. Στο συμβόλαιο του Ricciardo με την Caterham τα πράγματα ήταν στις υπογραφές μέχρι που έγινε η ολική ανατροπή με τους Ricciardo/Vergne στην Scuderia Toro Rosso.

Ο Sutil είναι μια πολύ δύσκολη περίπτωση. Μπορεί να έχει κάποια χορηγία, αλλά αυτό που του έχει κόψει τα φτερά είναι η δικαστική διαμάχη με έναν από τους δυο ιδιοκτήτες της Genii Capital με τον οποίο διαπληκτίστηκε σε μπαρ της Κίνας. Η υπόθεση έχει ξεκινήσει στα Γερμανικά δικαστήρια, ενώ και στην Κίνα τον περιμένει σύλληψη εφόσον πατήσει το έδαφος. Ποια ομάδα θα ρισκάρει να τον έχει στην σύνθεσή της; Θα προσπαθήσει να βρει κάποιον συμβιβασμό;

Ειδικά φέτος τα παρασκήνια είναι πιο δραματικά από ποτέ και οι οδηγοί που είναι εκτός πρέπει να βιαστούν. Πόσα πρέπει να βρουν για να μπουν σε αυτό το … club; Εκτιμήσεις αναφέρουν ότι μια αγωνιστική θέση κοστίζει γύρω στα 8 εκ Ευρώ, ενώ η θέση στις Παρασκευές της Force India θα μπορεί να πάει στον κάτοχό της με 3 εκ Ευρώ.

Κάποιοι έχουν καταθέσει ήδη τις προτάσεις τους και περιμένουν. Η ομάδα που φαίνεται ότι έχει την επιθυμητή θέση είναι η Williams και αυτή θα κρίνει τι θα γίνει στις υπόλοιπες (Caterham και HRT).