Iron horse I*: Indian

Από το Springfield της Μασαχουσέτης ήταν ο πρωτοπόρος που αποτέλεσε την έμπνευση για όλους τους υπόλοιπους. Επανέρχεται σήμερα ακολουθώντας την ίδια λογική. Το «σιδερένιο άλογο» παραμένει πάντα επίκαιρο!

  • -
  • -
ΤΙΜΕΣ INDIAN
CHIEF CLASSIC: 25.950 €
CHIEF CLASSIC TWO TONE: 26.950 €
CHIEF VINTAGE: 28.650 €
CHIEF VINTAGE TWO TONE: 29.650 €
CHIEFTAIN: 30.650 €
CHIEFTAIN TWO TONE: 31.650 €
ROADMASTER: 36.950 €
ROADMASTER TWO TONE: 37.950 €
SCOUT: 14.250 €

(*) Ξέρουμε ότι σαν «iron horse» οι αυτόχθονες κάτοικοι ονόμαζαν την ατμομηχανή, αλλά εδώ νομίζουμε ότι ταιριάζει περισσότερο...

Κατέκτησε τις τρεις πρώτες θέσεις στο Isle of Man του 1911, ενώ την προηγούμενη χρονιά είχε αναδειχτεί σαν η μεγαλύτερος κατασκευαστής μοτοσυκλετών στο κόσμο. Η Indian Motorcycle Co. ιδρύθηκε το 1897 από τον George M. Hendee και το αρχικό όνομα ήταν Silver King, για να αλλάξει γρήγορα σε American Indian και να καταλήξει τελικά στο σκέτο Indian to 1898. To 1900 στην ομάδα προστέθηκε ο Oscar Hedstrom και μαζί σχεδίασαν το πρώτο τους δίκυκλο με μονοκύλινδρο κινητήρα 1,75 ίππων, με τα πρώτα δίκυκλα παραγωγής να εμφανίζονται στις εκθέσεις το 1902. Το 1904 μάλιστα παρουσίασε το βαθύ κόκκινο χρώμα που θα χαρακτήριζε την εταιρεία και η παραγωγή έφτασε τα 500 κομμάτια για να εκτοξευτεί στα 32.000 το 1913!

Ο μονοκύλινδρος κινητήρας κατασκευάστηκε μέχρι το 1906, γιατί μια χρονιά πριν είχε παρουσιαστεί ο «trade mark» πλέον «V» δικύλινδρος, ο οποίος φορέθηκε σε σκελετό παραγωγής το 1907. Μάλιστα να κάνουμε εδώ μια παρένθεση για να αναφέρουμε ότι η ιδέα του Cannonball γεννήθηκε από τον Erwin «Cannonball» Baker ο οποίος το 1914 έκανε ρεκόρ ταχύτητας και αντοχής, οδηγώντας μια Indian από το Σαν Ντιέγκο στη Νέα Υόρκη σε 11 ημέρες, 12 ώρες και 10 λεπτά! Το 1916 έγινε μια ακόμη εξέλιξη του κινητήρα, που μπορεί και πάλι να είχε τις βαλβίδες στο πλάι, αλλά τώρα η περιεχόμενη γωνία ήταν 42 μοίρες και τα κυβικά ανέβηκαν στα 1000.

Όμως η επιτυχία αυτή της Indian δεν διήρκησε πολύ κυρίως λόγω των λαθών που έκανε κατά τον πρώτο μεγάλο πόλεμο. Γιατί σχεδόν κατά αποκλειστικότητα διέθεσε τα προϊόντα της για τις ανάγκες του κράτους, παραμελώντας τους τοπικούς dealer και έτσι έχασε την επαφή της με την τεράστια αγορά των Η.Π.Α. αφού οι πωλητές απευθύνθηκαν σε άλλους κατασκευαστές (!), χάνοντας έτσι τη πρώτη θέση των πωλήσεων.

Το 1922 ο κυβισμός θα ανέβει στα 1.200 cc και το 1940 θα αποκτήσει τα χαρακτηριστικά φτερά της, ενώ το 1950 ο κινητήρας θα μεγαλώσει και πάλι στα 1.300 cc. Εντωμεταξύ είχε αποκτήσει περιστρεφόμενο γκάζι στη χειρολαβή (οι μοτοσυκλέτες δεν ήταν πάντα όπως τις ξέρουμε σήμερα), αλλά ο μοχλός ταχυτήτων παρέμεινε πάντα στο χέρι. Καινοτομίες όπως ο πρώτος V-Twin, το πρώτο ρυθμιζόμενο καρμπυρατέρ, η πίσω ανάρτηση, τα ηλεκτρικά φώτα και η μίζα καθιερώνουν την Indian ως πρωτοπόρο με τεράστια συμβολή στην παγκόσμια βιομηχανία οχημάτων, ενώ οι διακρίσεις σε αγώνες ταχύτητας και αντοχής διαδέχονται η μία την άλλη. Οδηγός-θρύλος για την εταιρία ο Jake DeRosier, έχοντας στο ενεργητικό του 900 νίκες σε αγώνες dirt track και board track, όπως και πολλά ρεκόρ ταχύτητας στις ΗΠΑ και την Αγγλία.

Το 1927 η αμερικανική εταιρεία εξαγόρασε την Ace, με αποτέλεσμα να αποκτήσει τους τετρακύλινδρους εν σειρά κινητήρες της δεύτερης, που όμως ήταν τοποθετημένοι κατά τον διαμήκη άξονα. Αυτό όμως δεν βοήθησε τις πωλήσεις της, αφού οι μοτοσυκλέτες αυτές ήταν πολύ πολύπλοκες, για την οδική πραγματικότητα των Η.Π.Α. εκείνες τι ημέρες.

Μοντέλα – σταθμοί για την εταιρία όπως τα INDIAN CHIEF, INDIAN SCOUT και INDIAN FOUR κρατούν την εταιρία σε άμεσο ανταγωνισμό με το μεγάλο αντίπαλο (HAR­LEY DAVIDSON), μέχρι την έλευση του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου. Κατά τον δεύτερο μεγάλο πόλεμο και πάλι η Indian υπηρέτησε στη πρώτη γραμμή, αλλά επειδή πλέον ο ρόλος των δύο τροχών ήταν περιορισμένος, χωρίς κεφάλαια για εξέλιξη αναγκάστηκε να διακόψει την παραγωγή το 1953.

 

Αναγέννηση Ι     

Όμως τα καλά πράγματα δεν τελειώνουν και έτσι στις 20 Ιουλίου του 1999 η Indian αναγεννήθηκε από τις στάχτες της και άρχισε πάλι η παραγωγή στις εγκαταστάσεις της CMC (California motorcycle Company). Αλλά και πάλι δεν τα κατάφερε και η παραγωγή σταμάτησε στις 19 Σεπτεμβρίου του 2003.

 

Αναγέννηση ΙΙ

Για να επανέλθει τον Απρίλιο του 2011 από την Polaris Industries. Το εργοστάσιο μεταφέρεται στο Spirit Lake της Iowa και τον Αύγουστο του 2013, ανακοινώνεται η νέα μορφή του INDIAN CHIEF με κινητήρα THUNDERSTROKE. Η παρουσί­αση γίνεται στο Sturgis, το πιο ιστορικό event μοτοσυκλέτας στις ΗΠΑ και σηματοδοτεί τη νέα εποχή και την ολική επαναφορά. Στην ίδια εκδήλωση παρουσιάζεται και η νέα εκδοχή του INDIAN SCOUT, του πιο επιτυχημένου μοντέλου στην ιστορία της εταιρίας: με υδρόψυκτο κινητήρα 1130 cc και απόδοση 100 ίππων στα 255 κιλά, το SCOUT φιλοδοξεί να ανεβάσει τις πωλήσεις της εταιρίας κατακόρυφα. Από τα τέλη του 2014, οι Indian είναι διαθέσιμες και στην ελληνική αγορά μέσω της Sportswind S.A..