Κάναμε 900 km δωρεάν με Tesla Model Y Performance - Πολύ γκάζι, μηδέν κόστος!

Με ένα Tesla Model Y Performance κάναμε σε τρεις μέρες σχεδόν 900 km, για να βρεθούμε στη 2η Πανελλαδική Eκδρομή – Συνάντηση Ηλεκτροκίνησης που έγινε στον Βόλο. Αυτά είναι όσα ζήσαμε.

  • -
  • -

Πίσω από το τιμόνι ενός Tesla Model Y Performance βρεθήκαμε για τρεις μέρες, ώστε να συμμετέχουμε στη 2η Πανελλαδική Eκδρομή – Συνάντηση Ηλεκτροκίνησης που έγινε στον Βόλο, καλύπτοντας σε αυτό το διάστημα σχεδόν 900 km. Πώς ήταν η συμβίωση με το ταχύτατο αλλά και ιδιαίτερα άνετο ηλεκτρικό SUV της αμερικανικής μάρκας;

Το ταξίδι έγινε με τρία άτομα, δύο ενήλικες κι ένα νήπιο, το οποίο σημαίνει ότι οι απαιτήσεις σε χώρους ειδικά στο πορτ-μπαγκάζ ήταν ιδιαίτερα αυξημένες, ενώ παράγοντες όπως η άνεση και η ήσυχη κύλιση παίζουν κυρίαρχο ρόλο σε τέτοιες περιπτώσεις, μερικές φορές μεγαλύτερο κι από τις επιδόσεις. Φυσικά πολύ βασική παράμετρος είναι και η αυτονομία, ειδικά από τη στιγμή που πρόκειται για ταξίδι και όχι κίνηση σε αστικό περιβάλλον.

Η παραλαβή έγινε από την αντιπροσωπεία της Tesla στην Αθήνα και ακολούθησε φόρτιση στους Superchargers του Golden Hall και εκτεταμένη βόλτα για την απαραίτητη εξοικείωση με το αυτοκίνητο, καθώς το επόμενο μεσημέρι θα φεύγαμε για Βόλο, κάτι που έγινε με την μπαταρία στο 72%.

tesla-modely-model-y-performance-supercharger-fortisi-fortistis-ilektriko

Βγαίνοντας στον αυτοκινητόδρομο ορίσαμε την ταχύτητα στα 120 km/h με ανέβασμα στα 130 km/h ανάλογα με το όριο που υπήρχε σε κάθε σημείο. Το πρώτο που παρατηρήσαμε ήταν η άριστη λειτουργία του Autopilot.

Δείτε ακόμαToyota: «Το Tesla Model Y είναι έργο τέχνης»

Ταξιδεύοντας στην Ελλάδα με Tesla Autopilot

Στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο υπήρχε και το πακέτο FSD (Full Self-Driving), οπότε οι δυνατότητες ημι-αυτόνομης κίνησης ήταν αυξημένες. Το εντυπωσιακότερο όλων ήταν η ικανότητα του αυτοκινήτου να αλλάζει λωρίδα μόνο του. Μόλις ανάψεις το φλας προς την επιθυμητή κατεύθυνση σπρώχνεις απαλά το τιμόνι προς τα εκεί και όλα τα άλλα γίνονται αυτόματα.

Μάλιστα το αυτοκίνητο ελέγχει αν υπάρχει άλλο όχημα στη λωρίδα που πρόκειται να μπει και αν εντοπίσει κάποιο, δεν πραγματοποιεί τον ελιγμό. Ωστόσο, εκείνο που ήταν ακόμα πιο εξωπραγματικό ήταν ότι η αυτόματη αλλαγή λωρίδας γινόταν απροβλημάτιστα ακόμα κι αν εκείνη τη στιγμή το αυτοκίνητο βρισκόταν σε στροφή.

tesla-modely-model-y-othoni-autopilot-fsd-ilektriko

Μικρή κατανάλωση, ταχύτατη φόρτιση στους Tesla Superchargers

Επιστρέφοντας στο ταξίδι, με τον παραπάνω ρυθμό καλύψαμε την απόσταση μέχρι την Αταλάντη σε λιγότερο από μιάμιση ώρα και με την μπαταρία να έχει ακόμα 28%. Συνδεθήκαμε στους ταχύτατους Superchargers της Tesla όπου είδαμε ισχύ φόρτισης ακόμα και 187 KW, κάναμε τον απαραίτητο δικό μας ανεφοδιασμό και στη μισή ώρα που χρειαστήκαμε το φορτίο της μπαταρίας είχε ξεπεράσει το 85%, ποσοστό υπεραρκετό για να φτάσουμε μέχρι τον Βόλο.

Πολύ σημαντική παράμετρος που οδήγησε στην τόσο γρήγορη φόρτιση είναι η προετοιμασία της μπαταρίας. Όταν ο χρήστης ορίσει ότι κατευθύνεται προς έναν Tesla Supercharger, το αυτοκίνητο προετοιμάζει την μπαταρία (preconditioning) ώστε να μπορέσει να δεχτεί ρεύμα με όσο το δυνατό μεγαλύτερη ισχύ. Όταν γίνεται αυτό ο χρήστης ενημερώνεται με ένα μήνυμα πάνω από το πλαίσιο όπου εμφανίζονται οι οδηγίες κατεύθυνσης.

tesla-modely-model-y-ilektriko-pilio-xania-chania-volos

Όντως συνεχίσαμε στον ίδιο ρυθμό με πριν και 2 ώρες αργότερα είχαμε καλύψει τα 200 km μέχρι την Πορταριά όπου ήταν το κατάλυμά μας με περίπου 30% φορτίο. Μετά την απαραίτητη τακτοποίηση το πρόγραμμα είχε επίσκεψη στον Βόλο για φαγητό και επιστροφή στην Πορταριά.

Λίγες, μικρές φορτίσεις ήταν αρκετές για το Model Y

Σάββατο πρωί κατεβήκαμε στον Βόλο και συνδεθήκαμε σε wallbox 11 KW για να φορτίσουμε. Ακολουθήσαμε το πρόγραμμα της εκδήλωσης και όταν επιστρέψαμε στο αυτοκίνητο μερικές ώρες αργότερα είχαμε πάνω από 80% μπαταρία. Έτσι ξεκινήσαμε με αυτοπεποίθηση για τα Χάνια όπου ήταν η επόμενη στάση του προγράμματος, με την ένδειξη στην άφιξή μας να είναι στο 62%. Φυσικά στην επιστροφή λόγω της ανάκτησης το ποσοστό ανέβηκε φτάνοντας ακόμα και το 67%. Μετά από ακόμα μία κατάβαση στον Βόλο και επιστροφή στην Πορταριά η μπαταρία ήταν ακόμα πάνω από 60%.

tesla-modely-model-y-ilektriko-pilio-xania-chania-volos

Έτσι, όταν την Κυριακή κατεβήκαμε για τελευταία φορά στον Βόλο το μόνο που χρειαζόταν να κάνουμε ήταν να συνδεθούμε σε ένα wallbox 11 KW για τις 2-3 ώρες που είχε διάρκεια το πρόγραμμα. Αυτό ήταν αρκετό ώστε να φύγουμε από τη θεσσαλική πόλη έχοντας πάνω από 90% ενέργεια στη μπαταρία.

Το δίλημμα της επιστροφής

Σύμφωνα με το σύστημα πλοήγησης του Tesla Model Y Performance ήταν εφικτό να φτάσουμε στην Αθήνα χωρίς φόρτιση, όμως οι επιβάτες ήθελαν στάση στην Αταλάντη για ξεκούραση, οπότε γιατί να μη φορτίσουμε στους Tesla Superchargers των 250 KW; Στα μόλις 20 λεπτά που το αυτοκίνητο έμεινε συνδεδεμένο η μπαταρία εκτοξεύτηκε από το 43% στο 80%, οπότε η συνέχεια ήταν ακόμα πιο άνετη.

tesla-modely-model-y-ilektriko-pilio-xania-chania-volos

Με το φορτίο της άφιξης στην Αθήνα στο 40% δε γινόταν να μην κάνουμε μερικές ακόμα βόλτες το βράδυ της Κυριακής, προτού το Model Y Performance γυρίσει στην αντιπροσωπεία της Tesla το πρωί της Δευτέρας. Άλλωστε είναι «αμαρτία» να μην καλύψεις όσο περισσότερα km μπορείς, όταν έχεις στα χέρια σου ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει με αυτόν τον τρόπο άνεση και επιδόσεις.

Η συμβίωση με ένα οικογενειακό SUV με επιδόσεις supercar

Πέρα από ποσοστά μπαταρίας, αυτό που κρατάμε από τις μέρες που συμβιώσαμε με το Tesla Model Y Performance είναι ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που μπορεί να καλύψει πολύ άνετα τις ανάγκες μιας οικογένειας, ακόμα κι αν πρόκειται για πολυήμερη εκδρομή. Η ιδιαίτερα ευρύχωρη καμπίνα, μαζί με τον πολύ μεγάλο χώρο αποσκευών και το «frunk» (το χώρο κάτω από το εμπρός καπό) δίνουν την ευχέρεια να πάρεις μαζί σου περισσότερα από όσα πραγματικά χρειάζεσαι, ενώ η μεγάλη αυτονομία σου επιτρέπει να κινείσαι πολύ άνετα, χωρίς να ασχολείσαι όλη την ώρα με τη φόρτιση.

Κανονικά, σε μια εκδρομή με ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ένα βασικό στοιχείο που κοιτάμε είναι η κατανάλωση ενέργειας. Τόσο για να υπολογίσουμε το κόστος, όσο και για να προγραμματίσουμε στάσεις σε σημεία με γρήγορους φορτιστές. Ωστόσο, στην προκειμένη περίπτωση δεν αισθανθήκαμε ποτέ την ανάγκη να μετρήσουμε κατανάλωση. Ο βασικός λόγος έχει να κάνει με το ίδιο το αυτοκίνητο, αφού διαχειρίζεται τόσο καλά την ενέργεια και έχει τόσο μεγάλη αυτονομία, ώστε να μην αγχώνεσαι ούτε όταν είσαι με 20% μπαταρία. Ο άλλος λόγος είναι το δίκτυο των Tesla Superchargers και η ύπαρξη πάρα πολλών σημείων για φόρτιση στον Βόλο, συνδυασμός που μας δημιουργούσε μια αίσθηση ξενοιασιάς, κι όχι άγχους για την εύρεση του επόμενου φορτιστή. Τέλος, όσον αφορά το κόστος, εκτός από τους Superchargers, στους οποίους τα αυτοκίνητα της εταιρείας φορτίζουν δωρεάν, πρέπει να πούμε ότι στο πλαίσιο της 2ης Πανελλαδικής Eκδρομής – Συνάντησης Ηλεκτροκίνησης, η χρήση των δικτύων DEI Blue και incharge της nrg ήταν επίσης δωρεάν για τους συμμετέχοντες. Κάπως έτσι, για αυτά τα 900 km πληρώσαμε μόνο διόδια.

tesla-modely-model-y-performance-ilektriko-port-mpagkaz

Ταυτόχρονα, η δύναμη που έχει το Tesla Model Y Performance η οποία φτάνει τους 541 ίππους (η Tesla μπορεί να μην ανακοινώνει ιπποδύναμη, όμως η άδεια κυκλοφορίας γράφει 398 KW...), επιτρέπει αστραπιαίες προσπεράσεις μειώνοντας στο ελάχιστο τον χρόνο έκθεσης στο αντίθετο ρεύμα, ενώ μπορείς να αποφύγεις και κινδύνους που εμφανίζονται ξαφνικά. Το βιώσαμε στην πράξη ανεβαίνοντας βράδυ στην Πορταριά, όταν 4 αγριογούρουνα μπήκαν στο δρόμο, και αποφύγαμε την επαφή χάρη στην άμεση επιτάχυνση!

Πρόκειται, λοιπόν, για ένα αυτοκίνητο το οποίο κάνει εύκολη τη ζωή του ιδιοκτήτη και ιδιαίτερα του οικογενειάρχη, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει το απαραίτητο πακέτο για ικανοποίηση και των πιο ανήσυχων. Χαρακτηριστικά, με 0-100 km/h σε 3,7 δευτερόλεπτα βιώνεις την εμπειρία ενός supercar, με όλη την άνεση και τις ευκολίες ενός καλού οικογενειακού. Ήδη μας λείπει!