Γιατί θα αγόραζα το Peugeot 308 diesel

Ορισμένοι θεωρούν το diesel «απαγορευμένο καρπό». Στην πράξη ωστόσο, είναι ό,τι καλύτερο για να κυκλοφορείς χωρίς να ξοδεύεις πολλά σε καύσιμα, καλύπτοντας όλες τις νόρμες της ΕΕ.

  • -
  • -

Για να εξηγούμαστε: Είναι δεδομένο πως το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αποφάσισε να επιβάλει πλήρη απαγόρευση στην πώληση αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης από το 2035, προωθώντας την ηλεκτροκίνηση. Ωστόσο, για να μην υπάρχουν παρερμηνείες και μπερδεύεται ο κόσμος, ξεκαθαρίζουμε πως θα συνεχίσουν να επιτρέπονται κανονικά οι πωλήσεις μεταχειρισμένων οχημάτων με συμβατικούς κινητήρες, ενώ όλα τα αυτοκίνητα που μέχρι εκείνη τη στιγμή κυκλοφορούν θα μπορούν να συνεχίσουν να κινούνται.

Αυτό σημαίνει πως όποιος αγοράσει τώρα ένα αυτοκίνητο με κινητήρα diesel, όπως το Peugeot 308 για παράδειγμα, δεν θα έχει κανένα πρόβλημα από το 2035 κι έπειτα, τουλάχιστον έξω από τα κέντρα των μεγαλουπόλεων.  

Το ασύγκριτο πλεονέκτημα του Peugeot 308

Το γαλλικό hatchback εξοπλίζεται με ένα από τα πιο προηγμένα πετρελαιοκίνητα μοτέρ. Ο 1.500άρης BlueHDi της Peugeot είναι τόσο εξελιγμένος που, εκτός του ότι καλύπτει πλήρως τις αυστηρότερες προδιαγραφές της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με τις εκπομπές ρύπων, είναι πιο καθαρός ακόμη και πολλά βενζινοκίνητα.

308

Το πλεονέκτημα αυτού του αυτοκινήτου ωστόσο, είναι το πόσα χιλιόμετρα μπορεί να κάνει με ένα γέμισμα, καταναλώνοντας το ελάχιστο καύσιμο. Στην πρόσφατη δοκιμή που πραγματοποιήσαμε, τρία ήταν τα στοιχεία που μας εξέπληξαν, αποδεικνύοντας πως το diesel παραμένει ακόμη ο ιδανικός σύντροφος του οδηγού.

  • H μέση κατανάλωση καυσίμου σε πραγματικές συνθήκες δεν ξεπερνά τα 5-5,2 λίτρα/100 χλμ.
  • Tο στάνταρ αυτόματο 8άρι κιβώτιο παρέχει την απαιτούμενη άνεση και σβελτάδα τόσο μέσα στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο
  • αυτονομία με ένα γέμισμα του ντεπόζιτου ξεπερνά τα 1.000 χλμ. επίσης σε πραγματικές συνθήκες.

Δεν σε κουράζει ποτέ

Ένα από τα ατού του νέου 308 είναι και η οδική συμπεριφορά του. Το αυτοκίνητο έχει ξεκάθαρα οδηγικό προσανατολισμό. Κάθεσαι χαμηλά στο αναπαυτικό κάθισμα, το ψηφιακό cockpit σου παρέχει κάθε πληροφορία με ευκρίνεια και ταχύτητα, ενώ το σαλόνι μπορεί να φιλοξενήσει χωρίς παραχωρήσεις τέσσερις επιβάτες και το πορτμπαγκάζ των 412 λτ. τις αποσκευές τους.

308

Διαβάστε επίσης: Πόσο καθαροί είναι οι σύγχρονοι κινητήρες diesel;

Ο συνδυασμός πλαισίου-ανάρτησης του μικρομεσαίου hatch είναι από τους κορυφαίους στην κατηγορία. Το 308 1.5 BlueHDi κινείται στον δρόμο με περίσσια άνεση, είναι ιδανικό τόσο για καθημερινές μετακινήσεις, όσο και για ταξίδια, με το πάτημά του στις υψηλές ταχύτητες να περιγράφεται ως υποδειγματικό. Παρέχει μια αίσθηση αυτοπεποίθησης στον οδηγό και τη σιγουριά ότι θα βρει την πρόσφυση που απαιτείται σε μια επαρχιακή διαδρομή με συνεχόμενες στροφές.

Οι επιδόσεις, τουλάχιστον στις επιταχύνσεις, δεν περιλαμβάνονται στα πλεονεκτήματα, όμως, στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, οι 130 ίπποι και η μέγιστη ροπή των 300 Nm, δίνουν την εντύπωση πως έχεις στα χέρια σου ένα ισχυρότερο αυτοκίνητο. Η αντοχή του κινητήρα του 308 είναι παροιμιώδης, όπως και η δόση οδηγικής ευχαρίστησης.

308

Στιλάτο και ποιοτικό

Η μελέτη στην οποία έχει προβεί η Peugeot στον σχεδιασμό των αυτοκίνητών της, έχει επαινεθεί από όλους. Τα μοντέλα της γκάμας της έχουν μια ξεχωριστή εικόνα και ένα design που ελκύει τα βλέμματα. Αν και η ομορφιά είναι υποκειμενική, το 308 θεωρείται από τα πιο καλαίσθητα αυτοκίνητα, με τη σπορτίφ σιλουέτα του, την επιβλητική μάσκα με το νέο μαύρο σήμα και τα LED φωτιστικά σώματα, να αναδεικνύουν τον δυναμισμό και την κομψότητα του αμαξώματος.

308

Το εσωτερικό από την άλλη, αγγίζει τις premium προτάσεις, με τα μαλακά στην υφή υλικά, τη συναρμογή και το φινίρισμα να αποδεικνύουν του λόγου το αληθές. Το πολυδιαφημισμένο i-Cockpit, χάρη στις αναβαθμίσεις έχει βελτιωθεί σημαντικά, με τος οθόνες υψηλής ανάλυσης και τη 3D τεχνολογία στο σύστημα πλοήγησης να ενθουσιάζει τον οδηγό.

Δείτε την αναλυτική δοκιμή του Peugeot 308 1.5 BlueHDi 130

Το πόσο των 32.800 ευρώ που απαιτείται για να αποκτήσει κάποιος το 308 1.5 BlueHDi μόνο αμελητέο δεν είναι. Όποιος όμως αναζητά ένα αυτοκίνητο ποιοτικό, άνετο και οικονομικό, τότε αυτή η επιλογή τοποθετείται στις βασικές. Τα πλεονεκτήματα του diesel, ποτέ δεν μπόρεσε να τα πλησιάσει η βενζίνη. Για τα ηλεκτρικά, ούτε λόγος να γίνεται. Στο ερώτημα αν επιλέγαμε αυτή την στιγμή ένα πετρελαιοκίνητο για αγορά, η απάντηση είναι ξεκάθαρα καταφατική. Και δεν θα πληρώναμε και τέλη κυκλοφορίας.