Τιμές - Εκδόσεις

ΈκδοσηΤιμήΤιμή σε προσφοράΙσχύς
(PS)
Επιτάχυνση
0-100km/h
(sec)
Μέση κατανάλωση
(lt/100km)
Εκπομπές CO2
(gr/km)
Βάρος
(kg)
1.460.361 € 1509,01,6401.732
Τιμή από 60.361 €
ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ ΕΚΔΟΣΗ
GOCAR1.4
Euro NCAP

Ταυτότητα

Το Ampera μαζί με το ομόσταυλο Chevrolet Volt βάζουν για τα καλά την GM στον κόσμο των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Με δυνατό χαρτί την λειτουργία του range extender δίνουν το άλλοθι σε όσους πυροβολούν την αυτονομία των ηλεκτροκίνητων μοντέλων.

 

Σχεδίαση – Χώροι

Με μήκος 4,5 μέτρα το Ampera αποτελεί -όσον αφορά το μέγεθος του- ένα χαρακτηριστικό δείγμα της μεσαίας κατηγορίας. Τα εμπρός καθίσματα είναι άνετα, προσφέρουν σωστή πλευρική στήριξη και σύρονται αρκετά προς τα πίσω. Το τιμόνι ρυθμίζεται ως προς το ύψος και το βάθος, κάνοντας εύκολη την εύρεση της σωστής θέσης οδήγησης. Στο πίσω μέρος το σχήμα της μπαταρίας επιτρέπει την ύπαρξη μόνον δύο θέσεων. Ο διαθέσιμος χώρος είναι ελαφρώς περιορισμένος, τόσο στα γόνατα αν μετακινήσεις πολύ πίσω το εμπρός κάθισμα, όσο και στα κεφάλια, λόγω του σχήματος της οροφής.

Ανάμεσα στις δύο πίσω θέσεις βρίσκεται το ογκώδες κεντρικό τούνελ το οποίο περιλαμβάνει ένα μέρος της μπαταρίας (16 kWh)  σχήματος «Τ». Η τελευταία αποτελείται από 288 κυψέλες ιόντων λιθίου και διαθέτει δικό της κύκλωμα θέρμανσης/ψύξης.  Ζυγίζει 198 kg και είναι υπεύθυνη για το χαμηλό κέντρο βάρους του αυτοκινήτου, αλλά και το απόβαρο των 1,7+ tn (ωφέλιμο βάρος μόλις 270 kg). Η φόρτιση της γίνεται από οποιαδήποτε κοινή παροχή ρεύματος 220-240V και διαρκεί 4 ώρες. Η Opel δίνει εγγύηση για την μπαταρία 8 χρόνια ή 160.000 km.

Θύμα της μπαταρίας πέφτει εν μέρει και ο χώρος αποσκευών ο οποίος περιορίζεται στα μόλις 310 lt, 50 lt λιγότερα από ένα Astra και σχεδόν 200 lt πιο κάτω από τα περισσότερα μοντέλα της μεσαίας κατηγορίας. Ένα ελαφρύ υφασμάτινο κάλυμμα  προστατεύει από τα αδιάκριτα βλέμματα τις αποσκευές, ενώ με την αναδίπλωση των δύο πίσω θέσεων αποκαλύπτεται ένα χώρος φόρτωσης 1005 lt.

 

Τεχνολογία

Η άποψη της GM στην νέα τάξη των ηλεκτροκίνητων ακούει στο όνομα Voltec. Επικεφαλής της διάταξης τίθεται ένας ηλεκτροκινητήρας 150 ίππων και 370 Nm ροπής. Ο θερμικός ατμοσφαιρικός κινητήρας των 1,4 λίτρων αναλαμβάνει το ρόλο του – range extender- παράγοντας 86 ίππους και 130 Nm ροπής, τροφοδοτώντας με ισχύ την μικρότερη σε μέγεθος γεννήτρια-ηλεκτροκινητήρα που αποτελεί το τρίτο μέρος του πάζλ. Ο θερμικός κινητήρας περνά στο προσκήνιο οι μπαταρίες φτάσουν στο κατώτερο επιτρεπτό σημείο φόρτισης. Συμπληρωματικά υπάρχει και ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση. Το σύστημα συνεργάζεται αρμονικά χάρη σε τρεις συμπλέκτες και ένα πλανητικό σύστημα το οποίο επί της ουσίας μεταφέρει την ισχύ της διάταξης στους τροχούς. Οι δύο συμπλέκτες βρίσκονται για να ελέγχουν την ροή ισχύος από την γεννήτρια στο πλανητικό σύστημα (περνώντας ισχύ κυρίως σε πολύ υψηλές ταχύτητες απευθείας σε αυτό),  με τον τρίτο να αναλαμβάνει να ξεκλειδώσει την ισχύ του θερμικού κινητήρα προς την γεννήτρια όταν τελειώσει η συνδρομή της μπαταρίας. Σε περιπτώσεις μη χρήσης του θερμικού κινητήρα για μεγάλο χρονικό διάστημα, υπάρχει προγραμματισμένη λειτουργία διαγνωστικού ελέγχου, ώστε ο θερμικός κινητήρας να είναι ετοιμοπόλεμος να συνδράμει ανά πάσα στιγμή.

 

Στο  δρόμο

Στην καθημερινή οδήγηση το Ampera δεν απαιτεί συμβιβασμούς, η δύναμη είναι αρκετή και πουθενά δεν θα νιώσεις εκτεθειμένος από την έλλειψη της σε φυσιολογικές συνθήκες. Η επιτάχυνση που εξασφαλίζει είναι περίπου 9,0’’ για το τυπικό 0-100 km/h. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 161 km/h. Στην πράξη δεν προβληματίζεσαι από τις επιδόσεις, αφού ακόμη και στο ταξίδι –το οποίο γίνεται με εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα θορύβου- ταχύτητες πάνω από 130 km/h μάλλον τσακίζουν το οικολογικό image του μελλοντικού ιδιοκτήτη του. Η άνεση και η λειτουργία της ανάρτησης είναι σωστή, το τιμόνι διαθέτει σχετικά άμεση αίσθηση, με το αυτοκίνητο να προσφέρει κατά βάση εμπιστοσύνη στις περισσότερες συνθήκες κίνησης, χωρίς πλεύσεις και λοιπές παρενέργειες. Βέβαια τα ηλεκτρονικά φροντίζουν για την τάξη σε κάθε περίπτωση δημιουργώντας ένα εξαιρετικά ασφαλές σύνολο. Συνήθεια απαιτεί το πεντάλ των φρένων, το οποίο λόγω και της ανάκτησης ενέργειας προσφέρει μια πιο ιδιαίτερη λειτουργία.

 

Συμπέρασμα

Το Ampera βάζει γερά θεμέλια για το ηλεκτροκίνητο μέλλον της Opel, βασίζοντας την παρουσία του στην λειτουργία εκτεταμένης αυτονομίας, αποτελώντας σε όλα τα υπόλοιπα στοιχεία ένα σύγχρονο μεσαίο μοντέλο. Το κόστος κτήσης πάντως είναι ιδιαίτερα υψηλό, πράγμα που μπαίνει εξαρχής στο ισοζύγιο της παρουσίας του Ampera.

Φωτό - Video 1 Φωτογραφίες 3 Video

Χρηματοδότηση

Δοκιμές

Δοκιμή Opel Corsa 1.2T 100 PS 40 Years: Γιορτάζοντας την επιτυχία

Δοκιμή Opel Corsa 1.2T 100 PS 40 Years: Γιορτάζοντας την επιτυχία

Με αφορμή τα 40 χρόνια από την κυκλοφορία της πρώτης γενιάς Corsa, η Opel λανσάρει μία νέα έκδοση εξοπλισμού για να γιορτάσει την επιτυχία του του διαχρονικού της μοντέλου η οποία συνεχίζει μέχρι και σήμερα.

Δοκιμή Opel Astra 1.2T AT8 130 PS: Astra με όραμα

Δοκιμή Opel Astra 1.2T AT8 130 PS: Astra με όραμα

Προβλέποντας με ακρίβεια την επιτακτική ανάγκη αλλαγής, το Opel Astra για πρώτη φορά απελευθέρωσε την προσωπικότητά του. Στην έκδοση με τον turbo βενζινοκινητήρα των 130 ίππων και το 8άρι αυτόματο κιβώτιο, είναι πιο εξωστρεφές από ποτέ!

Δοκιμή Opel Grandland PHEV 225 PS: Πολυταξιδευτής

Δοκιμή Opel Grandland PHEV 225 PS: Πολυταξιδευτής

Το αναβαθμισμένο Grandland στην έκδοση plug-in hybrid διαθέτει δύο εντυπωσιακές τεχνολογίες, έχει πλήρως ψηφιακό εσωτερικό και επιτέλους πιο μοντέρνα χαρακτηριστικά. Επιπλέον, είναι εξαιρετικά οικονομικό και μπορεί να φορτίσει παντού.

Πρώτη Δοκιμή Opel Astra Plug-in Hybrid 180 PS e-EAT8: Επιδόσεις με ελάχιστη κατανάλωση

Πρώτη Δοκιμή Opel Astra Plug-in Hybrid 180 PS e-EAT8: Επιδόσεις με ελάχιστη κατανάλωση

Στην κατηγορία που φαίνεται να έχει χτυπηθεί περισσότερο από την μάστιγα των SUV, η Opel χαρίζει ψήφο εμπιστοσύνης εξηλεκτρίζοντας το Astra σύμφωνα με τις προσταγές της εποχής.