Δοκιμή Opel Corsa 1.2 Hybrid 100 PS: Ήπια υβριδικό που καίει 4,5lt/100km

Το Corsa μπορεί να ανανέωσε την εμφάνιση του πρόσφατα, αλλά ο εμπλουτισμός της γκάμας με τα ήπια υβριδικά σύνολα των 100 και 136 ίππων αποτελεί το αδιαμφησβήτητο “level up”!

  • -
  • -
Ισχύς100 PS
Ροπή205 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,9 sec
Μέση κατανάλωση (WLTP)4,5 lt/100km
Εκπομπές CO2 (WLTP)101,0 gr/km
με μια ματιά
Το Opel Corsa ανανεώθηκε αισθητικά, αλλά η προσθήκη των ήπια υβριδικών συνόλων είναι η αναβάθμιση που θα το κάνει ανάρπαστο.

Τι εστί Corsa, το γνωρίζουμε... Πρόκειται για το αδιαμφησβήτητο «χρυσό αυγό» της Opel, το οποίο μέσα σε 6 γενιές έχει καταφέρει να κερδίσει το κοινό, σημειώνοντας πάνω από 14 εκατομμύρια πωλήσεις. Κάτι το οποίο συνεχίζεται μέχρι και σήμερα, με το supermini να κλείνει το 2023 στην 1η θέση των πωλήσεων, όχι μόνο της κατηγορίας του. Αλλά και στο σύνολο της αγοράς, υπερδιπλασιάζοντας τις ταξινομήσεις του σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Πρόσφατα, η νεότερη εκδοχή του δέχθηκε το απαραίτητο «lifting», ώστε να παραμείνει επίκαιρη με… «φρέσκο αέρα» και τεχνολογίες. Αυτό όμως δεν ήταν αρκετό ούτε για τη γερμανική μάρκα, αλλά ούτε και για τον Όμιλο Stellantis. Έτσι, εκτός από αισθητικές αλλαγές, το Corsa δέχθηκε και την πολύτιμη προσθήκη των άκρως αποδοτικών ήπια υβριδικών συνόλων του Group με τους 100 και 136 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων. Εμείς οδηγούμε την έκδοση Hybrid 100 η οποία είναι πολύ πιθανό να γίνει και η πιο επιτυχημένη εμπορικά.

1

Ξεκάθαρα γονίδια

Αισθητικά το νεότερο Corsa μπορεί να διατηρεί τις διαστάσεις και τις αναλογίες του pre-facelift μοντέλου, αλλά η Opel φρόντισε να γίνουν εκτενείς αλλαγές στο προσωπείο του επιτυχημένου supermini, έτσι ώστε να είναι ξεκάθαρος ο συσχετισμός του με όλα τα νεότερα μέλη της γκάμας. Υπό αυτό το πρίσμα, στο εμπρός μέρος έχουμε την πλήρως ανασχεδιασμένη μάσκα που ακολουθεί τη φιλοσοφία Opel Vizor. Αυτή χαρίζει μία πιο μοντέρνα και ταυτόχρονα επιθετική όψη στο compact μοντέλο, η οποία όμως συμβαδίζει με τα πρότυπα Bold & Pure της υπόλοιπης οικογένειας. Από εκεί και πέρα, περνώντας στο προφίλ και στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, οι αλλαγές είναι πιο υποτονικές. Κυριότερη προσθήκη στην προκειμένη περίπτωση, το διακριτικό Hybrid στα δεξιά του ονόματος του μοντέλου που είναι γραμμένο με ευμεγέθη γράμματα στο κέντρο της 5ης πόρτας. Την εικόνα συμπληρώνουν οι τροχοί αλουμινίου των 16 ιντσών, αλλά και η εντυπωσιακή απόχρωση Grafik Grey.

2

Στο εσωτερικό συνεχίζει η ίδια λογική περιορισμένων και διακριτικών αλλαγών, με κύριο στόχο τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του τεχνολογικού υπόβαθρου. Η σχεδιαστική φιλοσοφία παραμένει η ίδια, διατηρώντας την πολύ καλή αναλογία ποιότητας, πρακτικότητας, εργονομίας και ευρυχωρίας. Η συναρμογή των υλικών μοιάζει στιβαρή τόσο στο μάτι όσο και στο άγγιγμα, ενώ τα χειριστήρια βρίσκονται σε ιδανική θέση. Από τεχνολογικής άποψης έχουμε μία οθόνη στο κέντρο της κονσόλας μεγέθους 10 ιντσών, η οποία διαθέτει το νεότερο λογισμικό της μάρκας και υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση με τις πλατφόρμες Apple CarPlay και Android Auto. Μπροστά από τον οδηγό έχουμε ακόμη μία οθόνη 7 ιντσών, στην οποία εντοπίζουμε και τα νέα γραφικά σχετικά με την υβριδική λειτουργία του συνόλου. Τέλος, νέος είναι και ο διακόπτης που έχει το ρόλο του επιλογέα για το κιβώτιο ταχυτήτων, ο οποίος είναι αντίστοιχος σε όλα τα μοντέλα του Ομίλου που χρησιμοποιούν το εν λόγω κινητήριο σύνολο. Χωροταξικά το Corsa θα μπορέσει να φιλοξενήσει 4 άτομα με σχετικά μικρές υποχωρήσεις στη δεύτερη σειρά καθισμάτων, ενώ ο χώρος αποσκευών των 309 λίτρων βρίσκεται σε εξαιρετικά επίπεδα συγκριτικά με την υπόλοιπη κατηγορία.

3

First of its kind

Το Corsa αποτελεί το πρώτο του είδους του για την Opel, όντας το πρώτο αυτοκίνητο του Γερμανού κατασκευαστή που αξιοποιεί ήπια υβριδική τεχνολογία. Φυσικά, θα ακολουθήσουν κι άλλα μοντέλα που θα επωφεληθούν από το συγκεκριμένο σύστημα, αλλά έως τότε θα τον γνωρίσουμε μέσα από το best-seller της μάρκας. Ουσιαστικά, πρόκειται για έναν 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων που λειτουργεί σε κύκλο Miller, διαθέτει τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και συνεργάζεται αποκλειστικά με το νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων, EDCT6. Το ενδιαφέρον κομμάτι είναι πως εντός του κιβωτίου υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας με απόδοση 28 ίππους και 55 Nm ροπή. Αυτός τροφοδοτείται από μία μπαταρία με ωφέλιμη χωρητικότητα 0,4 kWh και είναι ο λόγος που το κατά τ’ άλλα ήπια υβριδικό Corsa έχει τη δυνατότητα να κινείται και αμιγώς ηλεκτρικά σε συνθήκες χαμηλού φορτίου. Σύμφωνα με την Opel, η ήπια υβριδική τεχνολογία επιτρέπει στο συγκεκριμένο μοντέλο να κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για απόσταση έως και ένα χιλιόμετρο, ενώ παράλληλα υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης κατά την επιτάχυνση. Επιπλέον, κατά την επιβράδυνση, ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια, φορτίζοντας την μπαταρία του υβριδικού συστήματος.

4

γλυκά
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Ποιότητα κύλισης
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κιβώτιο
  • Σχεδίαση
  • Χώροι
ξινά
  • Έλλειψη αυτόματου κλιματισμού
  • Ορατότητα πίσω

Συγκριτικά με το αντίστοιχο Corsa 1.2 με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων, το νέο Corsa Hybrid αντίστοιχης ιπποδύναμης προσφέρει εξοικονόμηση καυσίμου έως και 1 lt/100 km (περίπου 15%) και μείωση των εκπομπών CO2 στα 102 g/km (συνδυασμένος κύκλος WLTP). Τι ισχύει όμως; Πριν δούμε πως μεταφράζονται τα παραπάνω στον πραγματικό κόσμο, ας δούμε μερικά ακόμη νούμερα. Η έκδοση που οδηγούμε αποδίδει 100 ίππους και 205 Nm ροπή. Για τα πρώτα 100 km/h από στάση χρειάζονται 9,9 sec, ενώ η τελική αγγίζει τα 188 km/h. Τιμές ικανοποιητικές στα χαρτιά και ακόμη περισσότερο στην πράξη, όταν βρεθείς στη θέση του οδηγού. Αν τώρα αυτές οι τιμές δεν είναι αρκετές, υπάρχει και η έκδοση με τους 136 ίππους, που πραγματοποιεί το 0-100 km/h σε 7,9 sec και διαθέτει τελική 208 km/h. Όμως, το σημαντικό στην προκειμένη περίπτωση δεν είναι άλλο από τις επιδόσεις στον τομέα της… οικονομίας. Κι αυτό διότι το υβριδικό Corsa των 100 καίει μόλις 4,5 lt/100km, ενώ τα 102 g/km CO2 που εκπέμπει το απαλλάσσουν από το άγχος των Τελών Κυκλοφορίας.

5

Στην πράξη τώρα, το Opel Corsa φροντίζει να ενταχθεί στην ίδια κατηγορία με τα υπόλοιπα μοντέλα του Group που εφοδιάζονται με το νέο υβριδικό σύνολο και μπορεί να χαρακτηριστεί ως μία πολύ ευχάριστη έκπληξη. Η τάση του συνόλου να κινείται όσο το δυνατόν συχνότερα αμιγώς ηλεκτρικά είναι πραγματικά εντυπωσιακή, χαρίζοντας κορυφαία οικονομία. Με λίγη σύνεση στο στιλ οδήγησης που θα υιοθετήσει ο οδηγός, τα 4,5 lt/100km που δηλώνουν οι Γερμανοί είναι εύκολα πραγματοποιήσιμα, ενώ χωρίς κανένα συμβιβασμό και με συνεχή κατάχρηση της ηλεκτρικής «ένεσης» ισχύος που κάνει ο ηλεκτροκινήτηρας στο θερμικό σύνολο, η μέση κατανάλωση διαμορφώθηκε στα 5,7 lt/100km. Σε αστικό περιβάλλον το 50+% αμιγώς ηλεκτρικής μετακίνησης που ανέφερε το press kit στην παρουσίαση του συνόλου είναι επίσης ρεαλιστικό, κάνοντας πλήρως υβριδικά σύνολα να περνούν «κρίση ταυτότητας».

6

Οικονομικό «boost-άρισμα»

Στο δρόμο, το νέο Corsa Hybrid μπορεί και συνδυάζει τα θετικά στοιχεία δύο κόσμων. Από τη μία πλευρά προσφέρει απαράμιλλη οικονομία, με το θερμικό μοτέρ να σβήνει σε κάθε ευκαιρία, ακόμη και όταν κινείται στον αυτοκινητόδρομο με τις ανάλογες ταχύτητες, ενώ από την άλλη χαρίζει πιο ζωηρές επιδόσεις χάρη στην αμεσότητα του ηλεκτροκινητήρα. Αν μέχρι πρότινος θεωρούταν ραφιναρισμένη η λειτουργία του 1,2 με το αυτόματο 8άρι, στην υβριδική εκδοχή έχει πραγματικά ανέβει επίπεδο. Κι αυτό διότι το υβριδικό σύστημα έχει «κουμπώσει» ανάμεσα στα κενά του θερμικού μοτέρ, δημιουργώντας ένα σύνολο ισχυρό και συνάμα οικονομικό. Η ηλεκτρική πτυχή του προσφέρει ένα αισθητό boost-άρισμα στο 3κύλινδρο θερμικό μοτέρ, ενώ κάνει τις μετακινήσεις εκτός από λιγότερο κοστοβόρες, ακόμα πιο ξεκούραστες. Η ανάκτηση ενέργειας που πραγματοποιείται κάθε φορά που σηκώνεις το πόδι από το γκάζι, επιβραδύνει το αυτοκίνητο σημαντικά περισσότερο από ανάλογα συστήματα του ανταγωνισμού, μειώνοντας έτσι το χρόνο που χρειάζεται να περάσει ο οδηγός φρενάροντας. Εντός πόλης, ένα ποσοστό αρκετά πάνω από το 50% των εκκινήσεων θα γίνει με το στροφόμετρο να γράφει μηδέν, ακόμη και αν ο δρόμος έχει ελαφρώς ανηφορική κλίση. Γενικότερα η τάση που είχε το αυτοκίνητο να κινείται ηλεκτρικά με την παραμικρή ευκαιρία πραγματικά εντυπωσιάζει.

7

Η μετάβαση από την αμιγώς ηλεκτρική στην υβριδική λειτουργία γίνεται ανεπαίσθητα, ενώ τα επίπεδα θορύβου βρίσκονται γενικότερα σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα. Αυτό, σε συνδυασμό με την ποιότητα κύλισης που χαρίζει η διάταξη της ανάρτησης με τα γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω, αναβαθμίζουν ακόμη περισσότερο την εμπειρία μετακίνησης με το Corsa Hybrid. Το supermini των Γερμανών ούτως ή άλλως ξεχώριζε για την υψηλού επιπέδου άνεση που προσφέρει στους επιβάτες, θυμίζοντας μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας. Τώρα όμως έχει το κάτι παραπάνω. Η πλειοψηφία των ανωμαλιών φιλτράρονται άκρως ικανοποιητικά, ειδικά πάνω στα 16άρια ζαντολάστιχα, τα οποία μειώνουν κάπως τους εγκάρσιους κραδασμούς, που ίσως γίνονταν αισθητοί με τους μεγαλύτερους τροχούς των 17 ιντσών.

Δείτε ακόμη: Αυτό είναι το φθηνότερο Opel Mokka στην Ελλάδα

8

Δείτε ακόμη: Αυτό είναι το νέο Opel Grandland

Αντίστοιχα θετική είναι και η εικόνα για την οδική συμπεριφορά του μοντέλου, το οποίο είναι φιλικό και στιβαρό ακόμη και στα πιο πολλά χιλιόμετρα. Σε δρόμο με καμπές η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός είναι ευχάριστη, με το σύνολο να εμπνέει εμπιστοσύνη να πιέσεις χωρίς να σε αγχώνει. Το τιμόνι δεν σφύζει από πληροφόρηση, αλλά είναι γρήγορο και ακριβές, όντας υπερ-αρκετό για τις ανάγκες του αυτοκινήτου. Αυτό που σε εκπλήσσει ευχάριστα και στον πιο σβέλτο ρυθμό είναι η ζωντάνια του υβριδικού συνόλου, χάρη στην ακαριαία ροπή του ηλεκτρομοτέρ. Το στροφόμετρο γεμίζει με τσαγανό από χαμηλά, ενώ το 6άρι αυτόματο με τα paddles πίσω από το τιμόνι βάζει και αυτό το δικό του λιθαράκι συμμετοχικότητας στην εξίσωση.

συμπέρασμα

Το Corsa αποτελεί σταθερή αξία στην κατηγορία των supermini και η προσθήκη μιας τέτοιας έκδοσης δείχνει τον ξεκάθαρο στόχο που έχει. Αυτός φυσικά δεν είναι άλλος από την παραμονή του στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων, κάτι το οποίο κρίνοντας από την αίσθηση που αποκομίσαμε οδηγώντας το, μάλλον… θα είναι εύκολος στόχος. Διατηρώντας όλα τα στοιχεία που το έχουν βάλει στις καρδιές του κοινού, το Corsa Hybrid εμπλουτίζει τη γκάμα με μία άκρως αποδοτική και οικονομική επιλογή που κάνει δύσκολο το έργο ακόμη και στον πιο αυστηρό κριτή. Ακόμη και στη βασική έκδοση εξοπλισμού, όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής, δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από πλευράς παροχών, ενώ παράλληλα προσφέρεται και σε πολύ καλή τιμή. Στην έκδοση των 100 ίππων οι επιδόσεις του θα καλύψουν τη συντριπτική πλειοψηφία των αγοραστών, προσφέροντας σφαιρική αποτελεσματικότητα που θα το κάνει ανάρπαστο. Κι αν ψάχνει κανείς το κάτι παραπάνω, τότε υπάρχει και η έκδοση με τους 136...

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...