Smart Fortwo Coupe Cdi 54hp

Το μικρό 2θέσιο gadget, αποκτά το πολυπόθητο χάπι οικονομίας με σφραγίδα diesel.

  • -
  • -
Ισχύς54 PS
Ροπή130 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h16,8 sec
Κατανάλωση μ.κ.3,3 lt/100km
Εκπομπές CO286 gr/km
με μια ματιά
Το πάντα μοδάτο Smart αποκτά τρικύλινδρο 800άρη diesel, χαλιναγωγεί την απαίτηση για καύσιμο και εξυψώνει την αυτονομία.

Σε μια εποχή που ο κόσμος δικαίως έχει φάει το κόλλημά του για περιορισμό της κατανάλωσης, ήρθε καπάκι και αυτή η απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης να ρίξει και άλλους παίχτες στο παιχνίδι της ιδανικής αγοράς. Και μπορεί οι μικροί σύγχρονοι βενζινοκινητήρες να προσομοιώνουν καταναλώσεις diesel, όμως άντε να πείσεις τον στερημένο από πετρέλαιο Έλληνα ότι δεν είναι «μάνα εξ ουρανού» και ότι χρειάζονται πολλαπλάσια χιλιόμετρα τον χρόνο από τα συνηθισμένα (10-15.000), για να αποκτήσει νόημα η αγορά. Η τσέπη ενδεχομένως να χαμογελάει κάθε μήνα, αλλά το επιπλέον κόστος για να το αποκτήσεις δεν το υπολογίζεις; Όταν βέβαια το κόστος δεν ξεπερνά τα € 750 σε σχέση με την δημοφιλέστερη βενζινοκίνητη έκδοση και σου διαιρεί την κατανάλωση στα δυο το πράγμα αλλάζει. Και αν πέρα από σύμβολο του life style, έχεις αποφασίσει ότι το Smart Fortwo θα σου λύσει τα χέρια συνολικά, γιατί να μην καρπωθείς και τα οφέλη της έκδοσης turbodiesel;

γλυκά
  • Διαστάσεις
  • Πρωταθλητισμός στο παρκάρισμα
  • Σχεδίαση
  • Φινετσάτη διαμόρφωση εσωτερικού
  • Ευελιξία
  • Κατανάλωση
  • Αυτονομία
ξινά
  • Αργό κιβώτιο ταχυτήτων
  • Βαρύ και ασαφές τιμόνι
  • Οδική συμπεριφορά
  • Άνεση ανάρτησης
  • Ξερές αντιδράσεις στις εγκάρσιες ανωμαλίες
  • Εξοπλισμός
απόψεις

Παιδί της πόλης που δημιουργήθηκε για να σπάει την τετράτροχη μονοτονία και τελικά κατέληξε να είναι trend μιας τάξης οδηγών που αρέσκεται να το αποκαλεί με το υποκοριστικό του. Με τον 800άρη diesel θα σε ξεχάσει ο βενζινάς της γειτονιάς αλλά και η ΔΟΥ για τα τέλη. Η ροπή του κινητήρα δεν εξαντλείται στα αστικά καθήκοντα, αλλά ακόμη και μακρινά ταξιδάκια μπορούν να περιληφθούν στο μενού αφού επιτυγχάνει με άνεση υψηλές μέσες ταχύτητες χωρίς να χάνει σε ευστάθεια. Είναι αναπόφευκτο το σιχτίρισμα στο κόμπιασμα του αυτόματου κιβωτίου, όμως με λίγη εξοικείωση θα προτιμήσει κανείς να αλλάζει χειροκίνητα τις σχέσεις. Η έξτρα χρέωση για την έρμη την ποτηροθήκη είναι λίγο offside για τα δεδομένα της εποχής.
Βασίλης Παπαδόπουλος

 

Πετρελαιοκουκίδα

Το αντίδοτο στο κυκλοφοριακό εδώ και χρόνια εκπροσωπείται από το λιλιπούτειο διθέσιο με το αδιαμφισβήτητο στιλ. Η ασπίδα της Mercedes αποτελεί εχέγγυο και το πρωτότυπο σε μια μονοπωλιακή, εδώ που τα λέμε, κλάση παραμένει ακόμα και στην εποχή του iQ, σχεδόν αδιαπραγμάτευτο στον χώρο του. Και τώρα που ρίχνεται στην μάχη με τον 3κύλινδρο Cdi των 799 κ.εκ., προσφέρεται με ένα ακόμα στοιχείο μοναδικότητας ως το μοναδικό πετρελαιοκίνητο στην κλάση των micro car. Το πρακτικό δεδομένο για το κολακευτικό gadget πόλης είναι τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, χάρις τα 86gr/km για την τιμή των CO2, ενώ το θεωρητικό σύμφωνα με τον κατασκευαστή του είναι η κατανάλωση των 3,3 lt/100 km. Με βάση την συγκεκριμένη λογική, το 33άρι ρεζερβουάρ του Smart Cdi εξασφαλίζει 1000 χιλιόμετρα αυτονομίας και αραιές επισκέψεις στο πρατήριο καυσίμων και η αλήθεια δεν απέχει και πολύ. Η πραγματικότητα και οι ρεαλιστικές τιμές κατανάλωσης είναι κοντά στα 4,5-5 λίτρα κάτι που εξασφαλίζει τουλάχιστον 700+ χιλιόμετρα χωρίς άγχος για οικονομική οδήγηση, ενώ με λίγο προσεκτικότερη οδήγηση μπορεί κανείς να ξεπεράσει τα 800 χιλιόμετρα πριν αρχίσουν να αναβοσβήνουν οι ψηφιακές μπάρες υπενθύμισης ανεφοδιασμού. Η ταπεινή του απαίτηση για καύσιμο ανεβάζει το Smart σκαλοπάτια στην εκτίμηση του παραδοσιακού κοινού του που συνηθισμένο σε καταναλώσεις βενζίνης των 7,0 με 7,5 lt/100 km θα μπει στον πειρασμό της μελλοντικής αντικατάστασης. Κατά τα άλλα και με βάση τις εξωτερικές διαστάσεις (μήκος λιγότερο από 2,7 μέτρα), το Fortwo κρατάει ακόμα τα πρωτεία ως το μικρότερο αυτοκίνητο πόλης. Στο αστικό περιβάλλον ξεγλιστρά από το μποτιλιάρισμα καλύτερα από κάθε άλλο αυτοκίνητο, όμως η απουσία υποβοήθησης στο τιμόνι προσφέρει ένα μικρό βάσανο στο παρκάρισμα. Αυστηρά διθέσιο, αλλά με αξιοπρεπέστατους χώρους για τους δυο επιβάτες που νιώθουν ψηλά τοποθετημένοι στα αναπαυτικά και ανατομικά τους μονοκόμματα καθίσματα. Τα καθίσματα διαθέτουν πολύ καλή πλευρική στήριξη και παρά την απουσία ρυθμίσεων σε ύψος(για κάθισμα και τιμόνι) δεν διαπιστώνεις πρόβλημα στην θέση οδήγησης. Οι ακροβολισμένοι τροχοί και η τοποθέτηση του κινητήρα κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών, μετατόπισε την καμπίνα θεαματικά προς τον εμπρός άξονα, αλλά και έδωσε ύψος στην τοποθέτησή της. Έτσι όταν ανοίξεις τις πληθωρικές του πόρτες, οι διαθέσιμοι χώροι για οδηγό συνοδηγό κερδίζουν μια υπόκλιση, ενώ αξιοπρεπές είναι και το πλάτος χωρίς το πλήρωμα να αισθάνεται ...αγκαζέ! Πίσω ακριβώς από τα καθίσματα τα 220 λίτρα του χώρου αποσκευών θα φιλοξενήσουν άνετα τα καθημερινά σας αντικείμενα και ψώνια, ενώ υπεραρκούν για τις αποσκευές του ζευγαριού σε ένα εκδρομικό weekend. Η ποιότητα κύλισης διατηρεί την γνωστή εικόνα, ενώ ο ήχος που φτάνει στην καμπίνα από τον πετρελαιοκινητήρα δεν είναι περισσότερο αισθητός από την βενζινοκίνητη έκδοση και μόνο στο ρελαντί αντιλαμβάνεσαι ενδείξεις τυπικού τρικύλινδρου κραδασμού και ήχο diesel.

 

800ράκι με ροπή

Μπορεί η ισχύς του Cdi να μην εντυπωσιάζει, όμως οι 54 ίπποι στις 3.800rpm, συνοδεύονται και από 130Nm ροπής (μεταξύ 2.100 και 2.600rpm.), σχεδόν 40Nm επιπλέον του βενζινοκίνητου των 71 ίππων. Φυσικά η επιπλέον ροπή μεταφράζεται σε δυναμικότερες ρεπρίζ που για το ελαφρύ αμάξωμα είναι ευεργετικές. Οι προσπεράσεις έρχονται με χαρακτηριστική ευκολία, όμως οι επιταχύνσεις από στάση παραμένουν κάστρο της βενζινοκίνητης έκδοσης χωρίς ωστόσο να μιλάμε για χαοτική διαφορά. Αργότερο κατά 3 σχεδόν δευτερόλεπτα για τα πρώτα 100 km/h από στάση (Cdi: 16,8’’/ 71 mhp: 13,7’’), δεν νομίζω ότι θα πλήξει το γόητρο του οδηγού ιδίως όταν συνυπολογίσει πόσο μακρύτερα και οικονομικότερα μπορεί να φτάσει με το πετρέλαιο στο ρεζερβουάρ του.  Φυσικά, το ημιαυτόματο 5άρι με τη σειριακή λειτουργία της Getrag, χρειάζεται αρκετό χρόνο για να εκτελέσει τις αλλαγές, με αποτέλεσμα να ροκανίζει δευτερόλεπτα από τις επιταχύνσεις. Η βολικότερη επιλογή της αυτόματης λειτουργίας (με πλαϊνό κουμπάκι στον επιλογέα) κάνει λιγότερο βασανιστική την διαδικασία, αλλά παραμένει μια από τις πολλές σημαντικές και ασήμαντες λεπτομέρειες που απαρτίζουν την προαιρετική λίστα εξοπλισμού. Η συμπεριφορά του στον δρόμο δεν αλλάζει σε σχέση με την βενζινοκίνητη έκδοση, με την ρύθμιση της ανάρτησης να παραμένει αρκετά σκληρή ώστε να απορροφήσει, κάτι που σε συνδυασμό με το κοντό μεταξόνιο των 1.867mm προκαλεί αναταράξεις στις αλλεπάλληλες ανωμαλίες του δρόμου και απαιτεί σεβασμό στην υπόθεση «ορμάω στην στροφή». Τουλάχιστον υπάρχει στάνταρ το ESP για να μην αφήνει τα δυσάρεστα φαινόμενα όχι μόνο να επεκταθούν αλλά ούτε καν να εκδηλωθούν, ενώ και από φρένα δεν θα ανησυχήσει τον οδηγό του, όντας δυνατά και ανθεκτικά όποτε χρειαστούν. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι προσφέρεται κυρίως ως ένα στιλάτο αγχολυτικό πόλης και σε γενικές γραμμές καταφέρνει να κερδίσει θαυμαστές χωρίς καν να σταθούν στα αρνητικά σημεία του χαρακτήρα του. Τώρα μάλιστα που έκοψε τις επισκέψεις στα πρατήρια  και διεύρυνε τις δυνατότητες αυτονομίας, σου δίνει ένα καλό λόγο να κάνεις τα στραβά μάτια στις όποιες ιδιοτροπίες του.

συμπέρασμα

Χωρίς καμία φθορά στο χρηματιστήριο του νεανικού life style και απόλυτα εστιασμένο στα δεδομένα της εποχής (μικρό-οικονομικό), το διθέσιο αυτοκίνητο τσέπης αποκτά ένα ακόμα εφόδιο. Ο μικρός 3κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας των 799 κ.εκ., με τους 54 ίππους προσφέρει ροπάτες στιγμές, χαμηλότατους ρύπους και ρίχνει σχεδόν στην μέση την κατανάλωσή του, διπλασιάζοντας την αυτονομία. Στοιχεία που δίνουν στο Smart Cdi λόγους εμπορικής καταξίωσης ακόμα και απέναντι στην αντίστοιχη βενζινοκίνητη έκδοση των 71 ίππων που ζητάει 750 ευρώ λιγότερα, ως κόστος αγοράς.

VIDEOS

smart fortwo cdi coupé

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...