Nissan Qashqai 1.6 dCi

Θα το θυμόσουν λιγότερο για τον 1.600άρη βενζινοκινητήρα, όμως θα σου μείνει αξέχαστο με αυτόν τον πετρελαιοκινητήρα.

  • - views
  • - comments
Ισχύς130 PS
Ροπή320 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,3 sec
Μέση κατανάλωση4,9 lt/100km
Εκπομπές CO2129 gr/km
Euro NCAP
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Με τον 1.6 dCi, το Qashqai ανανεώνει το ενδιαφέρον του με την κορυφή της επικαιρότητας, γιατί όχι και της κατηγορίας C.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Απόδοση
  • Ροπή
  • Οικονομία
  • Επιδόσεις
  • Πολιτισμένη λειτουργία
  • Οδική συμπεριφορά
  • Εξοπλισμός
  • Ηχομόνωση
ξινά
  • Σφιχτή ανάρτηση
  • Ελκτική πρόσφυση
  • Τιμή
απόψεις

Αυτό θα ήταν Qashqai των ονείρων μου, αν ήταν η τετρακίνητη έκδοση. Ο 1.6 dCi κινητήρας είναι μαέστρος απόδοσης και οικονομίας, μπαίνοντας από πλευράς απόδοσης στα χωράφια των turbo βενζινοκινητήρων άμεσου ψεκασμού. Γενικότερα με τις μικρές εκδόσεις dCi, το Qashqai βρίσκει ένα πιο ολοκληρωμένο χαρακτήρα, στην αλλεργική στον υψηλό κυβισμό ελληνική αγορά. Αν επιμείνεις για τη δικίνητη έκδοση-γιατί όχι άλλωστε- και η οικονομία σε καύσιμο είναι πρωταρχικός σκοπός, ακόμα και το 1.5 dCi, αναδεικνύει πλήρως τα ταλέντα του Qashqai.

Δημήτρης Παππάς

Με μοναδική για την ώρα μικρομεσαία επιλογή το Qashqai, η Nissan ρισκάρισε αλλά πέτυχε την δημιουργία μιας ανερχόμενης κατηγορίας. Τα προσιτά crossover ουσιαστικά πρόσφεραν μια μοντέρνα φιλοσοφία για όσους αναζητούσαν κάτι πιο φευγάτο χωρίς απαραίτητα να …κουβαλάνε επιπλέον διαφορικά, τον έξτρα όγκο και τους δίλιτρους κατά βάση κινητήρες. Άλλωστε το ευρύ κοινό των SUV ξεφύτρωνε κυρίως από μόδα και λιγότερο από την πραγματική αναγκαιότητα της τετρακίνησης που ίσως φαινόταν ευεργετική σε μια, το πολύ δυο εξορμήσεις το χρόνο. Φυσικά για όσους την είχαν πραγματικά ανάγκη την έβρισκαν στην απαγορευμένη 2λιτρη, όμως η Nissan πρόσφερε ένα δώρο τόσο στο τετρακίνητο, όσο συνολικά στο Qashqai. Αν σταδιοδρόμησε έως τώρα με την μοναδική ρεαλιστική μεν αλλά υποτονική επιλογή του ατμοσφαιρικού 1.6 βενζίνης, τώρα κερδίζει ένας ίδιας χωρητικότητας τουρμποντιζελ που πραγματικά κλέβει καρδιές.

 

Με τις ευλογίες του dCi

Με τον δίλιτρο βενζινοκινητήρα του Qashqai(και κατ’επέκταση και η τετρακίνητη εκδοχή του) καταδικασμένο στην παρούσα ελληνική πραγματικότητα και τον ατμοσφαιρικό 1.6 δίχως ιδιαίτερες περγαμηνές ώστε να τον θυμάσαι, το αντίδοτο έρχεται με τον νέο πετρελαιοκινητήρα προϊόν συνεργασίας των Renault-Nissan. Φυσικά διατίθεται και ο 1.5 dCi( αποκλειστικά σε μπροσθιοκίνητη version), όμως ο νέος 1.6 είναι πραγματική πρόκληση. Η διαφορά σε σχέση με τον μικρότερο είναι εμφανέστατη από το πρώτο γύρισμα του κλειδιού. Ο 1.6 dCi ψιθυρίζει τον ντίζελ σκοπό σε άκρως πολιτισμένα και σύγχρονα ακούσματα και ουσιαστικά σκύβεις να τον ακούσεις. Σιωπηλός ακόμα και όταν ανεβάζεις στροφές δείχνει τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουν και οι άλλοι κατασκευαστές αν θέλουν να παίρνουν τα εύσημα στο θέμα της πολιτισμένης λειτουργίας. Το περίφημο τεχνολογικό του ρεπερτόριο αποτελεί και λόγο μελλοντικής καριέρας κάτω από την «στέγη» της Daimler και αποδεικνύεται φυσικά αρχικά από τα νούμερα απόδοσης(130 ίπποι στις 4.000 σ.α.λ., 320 Nm ροπή στις 1.750 σ.α.λ.) και εν συνεχεία από τις περίφημες τιμές ρύπων και κατανάλωσης(CO2: 129 gr/km  5.5 lt/100km). Με τις πληθωρικές του διαστάσεις(4.315 mm x 1.783 mm x 1.606 mm) και μεταξόνιο επίκαιρου μικρομεσαίου(2.631 mm) δεν έχει να φοβηθεί τίποτα στην χωροταξική διαμάχη με κάθε ανταγωνιστική πρόταση, προσφέροντας αξιοπρεπείς χώρους για πέντε ενήλικες και ένα ικανό χώρο αποσκευών 410 λίτρων για να χωρέσει τα μπαγκάζια τους, καθώς και την δυνατότητα με αναδίπλωση καθισμάτων για μεγαλύτερες μεταφορές έως 1.513 λίτρων. Ο εσωτερικός διάκοσμος παραμένει φρέσκος και ευχάριστος χωρίς σχεδιαστικές και κοσμοπολίτικες υπερβολές, ενώ ο εξοπλισμός ακόμα και από την βασική του έκδοση προσφέρει παραπάνω από επαρκείς ανέσεις και χαρακτηρίζεται πλούσιος( Έξι αερόσακοι, ESP, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί θερμαινόμενοι καθρέφτες, κεντρικό τηλεχειριζόμενο κλείδωμα, ρυθμιζόμενο σε βάθος και απόσταση τιμόνι, A/C, cruise control, υπολογιστής ταξιδίου, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι και Bluetooth). Φυσικά ανηφορίζοντας τις εκδόσεις στον τιμοκατάλογο διαπιστώνει κανείς ότι μπορεί να αποκτήσει το Qashqai του με ακόμα πλουσιότερο εξοπλισμό που περιλαμβάνει από πανοραμική οροφή, διζωνικό κλιματισμό, start & stop και πλούσια γκάμα αισθητήρων(βροχής, φώτων, πάρκινγκ), έως κάμερα οπισθοπορείας και γιατί όχι και τετρακίνηση!

 

Ροπή σφεντόνα!

Στην πράξη το Qashqai διατηρεί την φιλικότητα και ευκολία που το χαρακτήριζε. Με το καλημέρα νιώθεις οικειότητα στο φιλόξενο και ανανεωμένο σαλόνι, χωρίς να διαπιστώνεις εργονομικές ατέλειες και ουσιαστικές τυφλές γωνίες. Η θέση οδήγησης σε τοποθετεί ιδανικά, τόσο σε επίπεδο άνεσης, όσο και στήριξης για πιο δυναμικές καταστάσεις και οι επόμενες εντυπώσεις ανεβάζουν την διάθεση και δίνουν ένα μόνιμο χαμόγελο στον οδηγό. Δεν είναι μόνο το πολιτισμένο προφίλ ενός κινητήρα που δεν ακούγεται, αλλά και ο τρόπος που εκδηλώνει την πληθωρική ροπή του, μόλις οι στροφές πλησιάσουν τις 1.600. Το Qashqai τινάζεται μπροστά, η βελόνα στο στροφόμετρο κερδίζει σε χρόνο dt, άλλες τόσες στροφές που σχεδόν δεν προλαβαίνεις να δεις την διαδρομή της, ενώ ανηφορίζει περίπου μέχρι τις 5.000 σ.α.λ., χωρίς ενδείξεις λαχανιάσματος. Αυτή η έκρηξη απόδοσης μεταφράζεται σε γεμάτες επιταχύνσεις που αν και πλησιάζει τα 1.500 κιλά καταφέρνει να επιβεβαιώσει τα 10,3’’ για τα πρώτα 100 km/h από στάση και τα 190 km/h τελικής ταχύτητας. Παρά τις απλωμένες σχέσεις στο σωστής αίσθησης 6άρι κιβώτιο, οι ρεπρίζ του crossover της Nissan είναι απολαυστικές και μπορείς να περιορίζεις την σχέση σου με τον επιλογέα. Το Qashqai μπορεί να ταξιδεύει ήσυχα με το κοντέρ στα 160 km/h κάτι που δεν επηρεάζει αρνητικά την μετρημένη του κατανάλωση. Με το οικονομόμετρο κατά την διάρκεια της δοκιμής να δείχνει λίγο πάνω από 5lt/100 km σε λογική καθημερινή οδήγηση έως 7,4 lt/100 km σε επιθετικής φύσεως στιγμές με το γκάζι, αντιλαμβάνεται κανείς ότι ο κινητήρας σέβεται την τσέπη και το καύσιμο στο 65άρι ρεζερβουάρ, που δείχνει ότι μπορεί να εξασφαλίσει μια χιλιάρα χιλιομέτρων αυτονομίας! Σε επίπεδο συμπεριφοράς, το πετρελαιοκίνητο Qashqai διατηρεί τον απολαυστικό του χαρακτήρα, όντας ελαφρώς υπερυψωμένο αλλά με καθαρά μικρομεσαία αίσθηση. Η σφιχτή ανάρτηση(γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) προσφέρει σωστό έλεγχο χωρίς να επιτρέπει στις κλίσεις να εξελιχθούν και ευτυχώς το 65άρι προφίλ των ελαστικών απορροφά τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων μετριάζοντας τις ξερές αντιδράσεις στις εγκάρσιες ανωμαλίες. Το 1.6 dCi μπορεί εκμεταλευόμενο την ορμητική του ροπή να κινηθεί γρήγορα και απολαυστικά ακόμα και σε ανηφορικό στροφιλίκι προσφέροντας στον οδηγό ένα θετικό σε βάρος και αίσθηση τιμόνι, ισχυρά και αποτελεσματικά φρένα για να περιορίσει την ταχύτητα και φυσικά την ασφάλεια του ESP όταν ξεπεράσει το όριο της πρόσφυσης. Το τελευταίο δίνει την δυνατότητα απενεργοποίησης και τότε ο οδηγός μπορεί να γευτεί ακόμα πιο επιθετικές στιγμές εφόσον γνωρίζει τους νόμους της φυσικής. Εισπράττει όμως κυρίως την απώλεια πρόσφυσης του εσωτερικού κινητήριου τροχού σε κλειστές στροφές και πρέπει να είναι φειδωλός στο γκάζι για να μην αναλώνεται σε άσκοπο σπινάρισμα. Συνολικά το εξαιρετικό σύνολο Qashqai με τον 1.6 dCi αποτελεί μια γεμάτη πρόταση με γενναία πλεονεκτήματα που δικαιολογεί τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα ακόμα και στην τσιμπημένη του τιμή.   

συμπέρασμα
Ίσως από τα πιο ευεργετημένα μοντέλα μετά την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης. Με ιστορικό εξαιρετικών πωλήσεων ακόμα και τότε που ο βενζινοκινητήρας των 1.6 λίτρων δεν ήταν τίποτα το συνταρακτικό σε ονομαστική ισχύ και συνολική απόδοση, το Qashqai απογείωσε την Nissan στον μικρομεσαίο χώρο, crossover ή μη. Το facelift στις αρχές του 2010 μπορεί να έφερε την συνολική φρεσκάδα σε ένα ήδη πετυχημένο σχεδιαστικό μοτίβο, όμως ο πρόσφατα τοποθετημένος 1.6 dCi είναι που ουσιαστικά απογειώνει με όλη την σημασία της έννοιας το μικρομεσαίο crossover της Nissan. Πέρα από το ευεργετημένο σε επιδόσεις και ποιότητα λειτουργίας μπροστοκίνητο Qashqai της δοκιμής, ο νέος κινητήρας θα δώσει αύρα επανεκκίνησης στην τετρακίνητη έκδοση, αλλά και τις ανάσες απόδοσης που αναζητούσε η επταθέσια εκδοχή.
  • Nissan Qashqai
    CATEGORYNissan Qashqai
POLL

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα αναδειχθεί Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο του 2018;

  • Alfa Romeo Stelvio
  • Audi A8
  • BMW 5 Series
  • Citroen C3 Aircross
  • Kia Stinger
  • Seat Ibiza
  • Volvo XC40
magazine48

GOCAR Magazine #48

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID