ΔΟΚΙΜΗ Skoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 DSG

Η Skoda πετυχαίνει διάνα με την πρώτη της προσπάθεια στα μεσαία SUV

  • - views
  • - comments
Ισχύς150 PS
Ροπή340 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,2 sec
Μέση κατανάλωση5,7 lt/100km
Εκπομπές CO2149 gr/km
Euro NCAP
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το Kodiaq δεν είναι μόνο το πρώτο μεσαίο SUV της Skoda, αλλά και το πρώτο 7-θέσιο μοντέλο της τσέχικης μάρκας. Διατίθεται με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις που συνδυάζονται είτε με χειροκίνητο είτε με αυτόματο DSG κιβώτιο, καθώς και με 5-θέσιο ή 7-θέσιο εσωτερικό.

Ζούμε την επέλαση των SUV. Κάθε κατασκευαστής που θέλει να υπάρχει και αύριο, σπεύδει σήμερα να παρουσιάσει τις δικές του προτάσεις στην κατηγορία. Από την οποία δεν θα μπορούσε να λείπει η Skoda, που τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε συνεχή άνθιση, πωλήσεων, γοήτρου αλλά και μοντέλων.

Η γκάμα

Το Kodiaq προσφέρεται με κινητήρες TSI βενζίνης και TDI diesel, με κίνηση στους εμπρός τροχούς ή τετρακίνηση, μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο DSG 6 ή 7 σχέσεων. Πιο αναλυτικά, οι διαθέσιμοι συνδυασμοί είναι:

  • 1.4 TSI 125PS
  • 1.4 TSI 150PS 4x4
  • 1.4 TSI 150PS DSG-6 4x4
  • 2.0 TDI 150PS DSG-7
  • 2.0 TDI 150PS 4x4
  • 2.0 TDI 150PS DSG-7 4x4
  • 2.0 TDI 190PS DSG-7 4x4

Με το Kodiaq, η τσέχικη φίρμα επεκτείνει τη γκάμα της προς τα πάνω με τον δικό της, simply clever τρόπο. Τo ολοκαίνουριο SUV έχει μήκος 4,7 μέτρα και είναι λίγο μεγαλύτερο από τα μεσαία SUV. Διακρίνεται για το στιλ του που αρέσει χωρίς να φλυαρεί, το φουλ πακέτο τεχνολογίας άνεσης και ασφάλειας, τους τεράστιους χώρους και τις ευφυείς λύσεις που κάνουν την καθημερινότητά σου ευκολότερη. Και όλα αυτά, σερβίρονται με μια πλούσια γκάμα εκδόσεων και σε δελεαστικές τιμές. Έχουμε άλλωστε ήδη δοκιμάσει το Kodiaq 1.400 TSI των 125 ίππων που διατίθεται με πληρέστατο εξοπλισμό και σε τιμή 22.000 ευρώ, μόλις! Εδώ, μεταφερόμαστε στο άλλο άκρο της τιμολογιακής κλίμακας του μοντέλου και καταπιανόμαστε με την έκδοση που συνδυάζει τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα των 150 ίππων με τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο και το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού Style.




Το εσωτερικό είναι σοβαρό σχεδιαστικά αλλά εργονομικό, πολύ καλά μονωμένο, πλούσια εξοπλισμένο και εξαιρετικά ποιοτικό, τόσο στα υλικά που χρησιμοποιούνται όσο και τη συναρμογή τους. Η θέση οδήγησης είναι άνετη, με καλή ορατότητα και με πολλές δυνατότητες ρύθμισης, ενώ οι αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα και τα δύο ντουλαπάκια στην πλευρά του συνοδηγού βολεύουν τα αντικείμενα που κουβαλάς καθημερινά μαζί σου.

Στο ταμπλό δεσπόζει η στάνταρ οθόνη αφής 8 ιντσών του συστήματος infotainment. Στάνταρ είναι και το SmartLink+ που ενσωματώνει τη λειτουργία SmartGate, σε συνδυασμό με τα Apple CarPlay, Android Auto και MirrorLink. Έτσι, συνδέεις το smartphone σου και έχεις πρόσβαση σε πλοήγηση, μουσική, online ειδήσεις, ή πληροφορίες για την κίνηση στους δρόμους, πρατήρια και τιμές καυσίμων, θέσεις στάθμευσης κλπ. Επιπλέον, το Skoda Connect προσφέρει αυτόματη κλήση ανάγκης (e-call), επικοινωνία με την εξυπηρέτηση πελατών, ακόμη και έλεγχο του αυτοκινήτου από απόσταση. Μπορείς για παράδειγμα να δεις μέσω του κινητού σου που είναι παρκαρισμένο το αυτοκίνητο, τι αυτονομία έχει ή αν είναι κλειδωμένο, ακόμη και να στείλεις προορισμούς στο σύστημα πλοήγησης! Για τους πιο απαιτητικούς διατίθεται προαιρετικά το σύστημα Columbus navigation με επιπλέον μνήμη 64GB και DVD player.



Στις πίσω θέσεις ξεδιπλώνονται οι πρακτικές αρετές του Kodiaq. Τρεις ενήλικες απολαμβάνουν απίστευτα μεγάλη ευρυχωρία, τόσο σε ύψος όσο και για τα γόνατά τους. Βέβαια, αυτός που θα κάτσει στη μέση θα κουραστεί από το σκληρό υλικό τόσο του εδράνου όσο και της πλάτης, η οποία κρύβει πάντως ένα πρακτικό ανακλινόμενο υποβραχιόνιο με ποτηροθήκες. Αν θέλεις να μεταφέρεις τους αδερφούς Αντετοκούνμπο, το πίσω κάθισμα εκτός από διαιρούμενο (60/40) είναι και συρόμενο κατά 180 mm εμπρός-πίσω, με την πλάτη του να ρυθμίζεται σε κλίση. Αν πάλι είσαι πολύτεκνος ή έχεις πολλούς φίλους, το SUV της Skoda διατίθεται και 7θέσιο (κόστος 800 ευρώ περίπου).

γλυκά
  • Βασική τιμή
  • Ευρυχωρία / πρακτικότητα
  • Ποιότητα κατασκευής
  • Εξοπλισμός άνεσης & ασφάλειας
  • Άνεση – ποιότητα κύλισης
  • Οδική συμπεριφορά
  • Σχεδίαση
ξινά
  • Τιμή έκδοσης (λόγω φορολογίας)

Μεγάλο ατού του Kodiaq είναι και ο τεράστιος χώρος αποσκευών. Έχει χωρητικότητα από 650 έως 835 λίτρα, ανάλογα τη θέση του συρόμενου πίσω καθίσματος, ενώ αναδιπλώνοντας τις πλάτες η χωρητικότητα εκτινάσσεται στα 2.065 λίτρα. Και αν μετακομίζεις συχνά, υπάρχει και η δυνατότητα φόρτωσης μακριών αντικειμένων μήκους έως και 2,8 μέτρων, ξαπλώνοντας την πλάτη του συνοδηγού προς τα πίσω. Πόντους πρακτικότητας προσθέτουν ακόμη, στοιχεία όπως τα αναδιπλούμενα τραπεζάκια πίσω, οι δύο ομπρέλες που κρύβονται στις επενδύσεις των εμπρός θυρών, οι πτυσσόμενες πλαστικές λωρίδες που προστατεύουν τις πόρτες από μικροχτυπήματα, οι ηλεκτρικές παιδικές ασφάλειες και άλλες 40+ ‘simple clever’ λύσεις.
Κάτω από το καπό του δικού μας Kodiaq βασιλεύει ο 2λιτρος TDI turbodiesel που διακρίνεται για την καλή του απόκριση και την πλούσια απόδοση μεταξύ 1.500 - 4.000 rpm. Αποδίδει 150 ίππους και 340 Nm ροπής και συνεργάζεται με τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων για να προσφέρει απλόχερα επιδόσεις χωρίς να καίει πολύ καύσιμο. Τα 100 km/h από στάση έρχονται σε 9,8 sec (έναντι 9,5 της χειροκίνητης έκδοσης), ενώ η ταχύτητα κορυφώνεται στα 195 km/h. Η Skoda ανακοινώνει επίσημα μέση κατανάλωση 5,3 lt/100 km, τιμή που μπορείς να δεις στο trip computer σε ευνοϊκή διαδρομή και με οικονομική οδήγηση. Στη μικτή διαδρομή της δοκιμής είδαμε λίγο πάνω από τα 7 lt/100 km, τιμή εξαιρετική για τον κυβισμό και το βάρος του (1.780 kg).



Στο δρόμο απολαμβάνεις άριστο κράτημα, μικρές κλίσεις του αμαξώματος, αμεσότητα στις εντολές του τιμονιού και εξαιρετικά ποιοτική κύλιση. Είναι πραγματικά εντυπωσιακός ο τρόπος που το Kodiaq πατάει στο δρόμο, στρίβει, φρενάρει αλλά και καταπίνει κάθε είδους ανωμαλία. Άλλωστε, μέσω του προαιρετικού DCC με Driving Mode Select προσαρμόζεις το τσέχικο SUV στα οδηγικά σου γούστα επιλέγοντας το αντίστοιχο πρόγραμμα οδήγησης (Eco, Comfort, Sport, Normal, Individual). Στην ευχάριστη εμπειρία οδήγησης συμβάλλει το DSG με τις ομαλές και ταχύτατες αλλαγές σχέσεων, τόσο στην αυτόματη όσο και στη χειροκίνητη λειτουργία (μέσω του λεβιέ ή των paddles στο τιμόνι). Και με συστήματα όπως η αυτόματη τήρηση της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, η αποφυγή πολλαπλών συγκρούσεων (multi-collision brake), η προειδοποίηση κινδύνου "Front Assist" με σάρωση εμπρός και αυτόματο φρενάρισμα, αλλά και η αναγνώριση κόπωσης οδηγού (DRIVER ALERT), το Kodiaq κάνει κάθε διαδρομή ξεκούραστη και αγχολυτική.



Ακόμη κι αν αυτή είναι εκτός δρόμου. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να επιλέξεις το πρόγραμμα OFF ROAD (συνδυάζεται με το DCC) και το Kodiaq φορά στολή περιπέτειας. Με επιπλέον όπλα την αποτελεσματική τετρακίνηση με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη (Haldex) και τα σχεδόν 19 εκατοστά απόστασης από το έδαφος, το SUV της Skoda περνά από σημεία που δεν περιμένεις. Προσοχή μόνο στα ασφάλτινα ελαστικά, αν και στο πορτμπαγκάζ θα βρεις ρεζέρβα (ανάγκης) αντί για κιτ επισκευής, το οποίο θα σου ήταν άχρηστο στην περίπτωση που σκίσεις κάποιο λάστιχο.

Εν τέλει, με το τετρακίνητο Kodiaq τα έχεις όλα, αρκεί να είσαι διατεθειμένος να φτάσεις τα σχεδόν 37 χιλιάρικα που κοστίζει η έκδοση KODIAQ 2.0 TDI 150PS DSG 4x4 Style, τα οποία ωστόσο αξίζει και με το παραπάνω. Άλλωστε, υπάρχει και η πιο προσιτή έκδοση Ambition με χειροκίνητο κιβώτιο, στα 30.900 €, ενώ τα προγράμματα Skoda Clever Plan κάνει την απόκτηση του Kodiaq αλλά και κάθε μοντέλου της μάρκας, πολύ πιο εύκολη.

συμπέρασμα

Το τετρακίνητο Kodiaq παίρνει τις αξίες της Skoda και τις συνδυάζει ιδανικά σε ένα πληρέστατο και ιδιαίτερα ελκυστικό πακέτο. Με το τσέχικο SUV τα έχεις όλα: χώρους για την οικογένεια ή για μετακόμιση, υψηλές επιδόσεις, οικονομία και τεχνολογία που υποστηρίζει την άνεση, την ασφάλεια και την εκδρομική σου διάθεση, σε κάθε είδους τερέν. 


ΦΩΤΟ / VIDEO: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ
  • GOCAR TEST DRIVE - Skoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 DSG
    CATEGORYGOCAR TEST DRIVE - Skoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 DSG
POLL

Τι θα έκανες μέσα σε ένα αυτόνομο αυτοκίνητο αφού δεν χρειάζεται να οδηγείς;

  • Θα άραζα και θα απολάμβανα το τοπίο
  • Θα μίλαγα στο τηλέφωνο
  • Θα έτρωγα
  • Θα διάβαζα
  • Θα έβλεπα ταινία
  • Θα έριχνα έναν ύπνο
  • Θα έστελνα μόνα τους τα παιδιά σχολείο
magazine46

GOCAR Magazine #46

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPADΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ