ΔΟΚΙΜΗ: Porsche Macan

Τελικά τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη γνώση και την εμπειρία. Εκεί στο Weissach ξέρουν πολύ καλά τη δουλειά τους και το αποδεικνύουν για μια ακόμα φορά

  • - views
  • - comments
Ισχύς252 PS
Ροπή370 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h6,7 sec
Μέση κατανάλωση7,2 lt/100km
Εκπομπές CO2167 gr/km
Euro NCAP
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Αυτή είναι η 2λιτρη έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης του μικρού SUV της Porsche ή αν θέλετε η βασική του μοντέλου που ταιριάζει γάντι στην ελληνική πραγματικότητα και αποδεικνύεται περισσότερο ικανή από όσο οι πρώτες θεωρητικές προδιαγραφές ανακοινώνουν.


Είναι παλιά η ιστορία, αλλά όλοι ξέρουμε ότι η Cayenne πρακτικά έσωσε τη Porsche και παρά το γεγονός ότι δεν ήταν λίγοι εκείνοι που θεώρησαν αυτή την πράξη της (να προχωρήσει δηλαδή στα SUV) κάτι σαν ιεροσυλία, το γεγονός ότι το αυτοκίνητο πούλησε και πουλάει σαν τρελό, αποδεικνύει ότι οι Γερμανοί ήξεραν πολύ καλά τι έκαναν και ότι δεν «καβάλησαν» απλά το κύμα της μόδας. Άλλωστε σήμερα αποτελεί το μέτρο σύγκρισης και κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί την αξία της! Εκτός ίσως από την ίδια την Porsche, η οποία αφού έβαλε πρώτα την Cayenne σε δίαιτα προχώρησε στην επόμενη αναμενόμενη κίνηση. Το 2014 κατέβηκε κατηγορία παρουσιάζοντας την πιο μικρή και ευέλικτη Macan. Και όχι μόνον αυτό, αφού το 2016 της «φόρεσε» κι έναν 2λιτρο Turbo κάνοντάς την ακόμη πιο ελκυστική στην ελληνική αγορά.

Από την αρχή

Αναγκαστικά θα επαναλάβουμε τους εαυτούς μας… το ποδήλατο δεν ξεχνιέται! Οι τεχνικοί της Porsche απέδειξαν, για μια ακόμα φορά ότι ξέρουν πολύ καλά τη δουλειά τους με αποτέλεσμα η δική μας δουλειά εδώ να περιοριστεί στην ανάλυση λεπτομερειών. Μάλιστα φαίνεται ότι η κριτική που της έγινε με την κάπως βαριά και άχρωμη (ειδικά πίσω) σχεδίαση της Cayenne έπιασε τόπο και η Macan είναι ασφαλώς μια καλύτερη σχεδιαστική πρόταση. Και η μάσκα με τις μεγάλες εισαγωγές παραπέμπουν στην οικογένεια Porsche, αλλά και πίσω τα φωτιστικά έχουν κάτι… να πουν!

Όσο για τις διαστάσεις, τα λιγότερα εκατοστά κάνουν τη δουλειά τους και έχουν αφαιρέσει "βάρος" με το αυτοκίνητο να είναι σαφώς πιο ισορροπημένο και με σωστές αναλογίες, ενώ δεν ξεφεύγει από τον κανόνα της Porsche που θέλει τα αυτοκίνητά της επιθετικά σε αίσθηση. Το ίδιο τέλος ισχύει και για το εσωτερικό, που παρά τις στρατιές από διακόπτες, δείχνει και είναι πολύ λογικά δομημένο. Τέλος, η ποιότητα πάντα βρίσκεται στα γνωστά επίπεδα και δεν έχουμε τίποτα να πούμε ούτε για τα υλικά, ούτε για τη συναρμογή τους. Στα συν και οι χώροι, με τον όγκο των αποσκευών να αγγίζει τα 500 λίτρα και να σου επιτρέπει να πάρεις μαζί σου δύο σάκους του golf, αφήνοντας παράλληλα αρκετό… αέρα για τα πόδια των πίσω επιβατών.



Από την τεχνολογία

Ένα κεφάλαιο όπου η Porsche ποτέ δεν είχε πρόβλημα, ακόμα και με τον μικρό κινητήρα βενζίνης του αυτοκινήτου της δοκιμής μας. Ο τούρμπο 4κύλινδρος κινητήρας των 1.984 κ.εκ. αποδίδει 252 ίππους και στη πράξη αποδεικνύεται υπεραρκετός, περισσότερο όμως χάρη στα 370 Nm ροπής που εμφανίζεται από τις 1.600 rpm μέχρι και τις 4.500 rpm. Για τη μετάδοση φροντίζει ένα αυτόματο κιβωτίο με διπλό συμπλέκτη που συνδέεται με σύστημα τετρακίνησης πολύδισκου συμπλέκτη ηλεκτρονικά ελεγχόμενο (PTM: Porsche Traction Management).

Έτσι, με αυτό τον κινητήρα η Macan μπορεί να κινείται με πολύ περισσότερη έμφαση από όση μπορεί να υπονοήσει ο κυβισμός του μοτέρ, με τελική 229 km/h και επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 6,7 sec ή 6,5 sec με το Chrono Package. Αλλά και η κατανάλωση δεν ξεφεύγει από τα λογικά πλαίσια. Αν το κυνηγήσετε μπορεί να ανέβει ακόμα και στα 10 lt/100 km, αλλά αν το μυαλό σας συνδεθεί με το γκάζι τότε μπορείτε να πάτε και κάτω από τα 7 lt/100 km! Αλλά αυτό θέλει δουλειά και έτσι μια μέση κατανάλωση κοντά στα 8 lt/100 km είναι ένα λογικό καθημερινό νούμερο που θα πετύχετε εύκολα και δεν απέχει πολύ από την εργοστασιακή τιμή (7,2 lt/100 km).

γλυκά
  • Οδική συμπεριφορά
  • Πλαίσιο
  • Κινητήρας
  • Κιβώτιο
  • Άνεση
  • Ευελιξία
  • Κατανάλωση
ξινά
  • Εργονομία

Οι αναρτήσεις πάλι αποτελούνται από διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και φροντίζουν ώστε το αυτοκίνητο να διαθέτει την οδηγική φρεσκάδα που ποτέ δεν κατάφερε να πετύχει η Cayenne. Σε αυτό βέβαια βοηθάνε τα λιγότερα κιλά με αποτέλεσμα πλέον να έχουμε μια πολύ πιο σπορ αίσθηση που στηρίζεται και στο τιμόνι που προσφέρει μπόλικη πληροφορία. Τέλος, οι τροχοί των 18 ιντσών φιλοξενούν αεριζόμενα δισκόφρενα και τετραπίστονες εμπρός δαγκάνες, τα οποία είναι το λιγότερο εντυπωσιακά σε αποτελεσματικότητα.

Ναι, η Macan θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και σαν ένα sport αυτοκίνητο, παρά την SUV σχεδίασή της. Όταν βάλεις χιλιόμετρα στο οδόμετρο ανακαλύπτεις ότι κάτω από τη καλογυαλισμένη της επιφάνεια υπάρχει αυτή η αίσθηση συμμετοχής του οδηγού σε ό,τι γίνεται, την οποία μπορούν και προσθέτουν στα αυτοκίνητά τους οι τεχνικοί της Porsche. Μάλιστα, όσο πιο γρήγορα οδηγείς τη Macan τόσο πιο σωστά ανταποκρίνεται, προσφέροντας αυτό το παραπάνω που σου υπόσχεται το εταιρικό της σήμα. Όσο πιο πολύ την πιέζεις, τόσο το αρχικό της βάρος… χάνεται και στο τέλος εξαφανίζεται.

συμπέρασμα

Το είπαμε στην αρχή και θα το πούμε πάλι: οι άνθρωποι από το Weissach ξέρουν να σχεδιάζουν και να φτιάχνουν αυτοκίνητα, αλλά όχι μόνο αυτό. Ξέρουν να τα εφοδιάζουν και με την συμπυκνωμένη εμπειρία τους. Ξέρουν να τα εξοπλίζουν με "οδική ευχαρίστηση", αυτό που κάνει τον οδηγό να χαμογελά. Και αυτό δεν… πληρώνεται!

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΕΥΗ ΠΕΡΡΑΚΗ

 

  • Porsche Macan 2.0 taking the everyday out of every day
    CATEGORYPorsche Macan 2.0 taking the everyday out of every day
  • Porsche Macan - Porsche Traction Management (PTM)
    CATEGORYPorsche Macan - Porsche Traction Management (PTM)
POLL

Τι θα έκανες μέσα σε ένα αυτόνομο αυτοκίνητο αφού δεν χρειάζεται να οδηγείς;

  • Θα άραζα και θα απολάμβανα το τοπίο
  • Θα μίλαγα στο τηλέφωνο
  • Θα έτρωγα
  • Θα διάβαζα
  • Θα έβλεπα ταινία
  • Θα έριχνα έναν ύπνο
  • Θα έστελνα μόνα τους τα παιδιά σχολείο
magazine42

GOCAR magazine #42

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPADΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ