Nissan Juke 1.6

Sport + SUV = Crossover

  • -
  • -
Ισχύς117 PS
Ροπή158 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,0 sec
Κατανάλωση μ.κ.6,3 lt/100km
Εκπομπές CO2147 gr/km
Euro NCAP
Σύστημα τετρακίνησης
Το σύστημα της τετρακίνησης αποτελεί εξέλιξη του All Mode 4x4-i που εφοδιάζει τα λοιπά μοντέλα της εταιρείας. Το σημαντικό στοιχείο της μετάδοσης είναι η δυνατότητα κλειδώματος των δύο αξόνων αλλά και το γεγονός ότι επιτρέπει τη μεταφορά ροπής στον έναν από τους πίσω τροχούς που έχει τη μεγαλύτερη πρόσφυση μέσω διάταξης συμπλεκτών. Είναι η πρώτη φορά που συναντάμε ένα ακριβό σύστημα σε μοντέλο αυτή της κατηγορίας. Λόγω της τετρακίνησης ενώ η δικίνητη έκδοση έχει την παραδοσιακή ανάρτηση με γόνατα εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ενώ η 4WD έκδοση διαθέτει διάταξη πολλαπλών συνδέσμων όμοια με αυτή του δίλιτρου Qashqai.

To Juke μοιάζει περισσότερο με μια σχεδιαστική πρόταση που πήρε το πράσινο φως να βγει στην παραγωγή, παρά ένα main stream αυτοκίνητο με εξεζητημένη σχεδίαση. Ο όρος sport crossover περιγράφει καλύτερα τις ακριβώς είναι το Juke, όμως η πρωτοκαθεδρία στη κατηγορία των οριζόμενων γενικώς ως crossover και που να ανήκουν μάλιστα στη μικρή κατηγορία ανήκει στο δίδυμο SX4-Sedici. Το στοίχημα για το Juke είναι να δημιουργήσει μία νέα τάση στην αγορά όπως ακριβώς έκανε το Qashqai πριν από λίγα χρόνια.

Το πόσο σημαντικό μοντέλο για την Nissan φαίνεται από τους στόχους της μητρικής εταιρείας η οποία επιθυμεί να πιάσει το 5% μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη, από το 2,9% που έχει μέχρι τώρα και ποντάρει πολλά στο Juke αλλά και το επερχόμενο νέο Micra. Ο πήχης του Juke για την Ευρώπη είναι στα 120.000 αυτοκίνητα μέσα στο 2011, νούμερο διόλου ευκαταφρόνητο δεδομένου ότι η Ευρωπαϊκή αγορά είναι στο -3,5% σε σχέση με πέρσι. Στην εκπλήρωση του στόχου θετικό περιβάλλον διαμορφώνει η αύξηση κατά 19,6% των πωλήσεων της Nissan το πρώτο οκτάμηνο του 2010 σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό.

Όλα τα δεν

Το Nissan Juke δεν είναι καθαρό SUV παρά το γεγονός ότι έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος και διαθέτει εκδόσεις με τετρακίνηση. Δεν είναι αυτοκίνητο της supermini καθώς ξεφεύγει από τα δεδομένα της κατηγορίας λόγω τιμής, γκάμας κινητήρων και εμφάνισης. Τι είναι λοιπόν; Είναι ένα συμπαγές crossover με σπορ χαρακτηριστικά που απευθύνεται στον trend setter αγοραστή ο οποίος θα έχει βάλει στη λίστα αγοράς όχι μόνο τα Suzuki SX4 και Terios, αλλά τα ΚIA Soul και τα μεγαλύτερα sport μικρομεσαία της συνομοταξίας Golf ή τα ακριβά supermini.

Για το λανσάρισμα του Juke στην αγορά, η Nissan πήρε υπόψη της τα εξής: το 41% του κοινού της supermini επιλέγει κινητήρες άνω των 1.400 κ.εκ., το 82% του κοινού της μικρομεσαίας κατηγορίας επιλέγει κινητήρα μεταξύ 1,4 και 1,6 λίτρων, τρείς στους τέσσερις πελάτες αγοράζουν 5θυρα ή hatchback και μειώνεται σταθερά το κοινό που επιλέγει μοντέλο του οποίου ο κινητήρας έχει απόδοση κάτω από 80 ίππους.

Ενώ τα δεδομένα της αγοράς προκρίνουν ένα αυτοκίνητο που να έχει κάποια από τα χαρακτηριστικά του Juke ας δούμε αν το συνολικό πακέτο ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του σύγχρονου 35άρη και αν τελικά η Nissan θα καταφέρει με το συγκεκριμένο μοντέλο να φέρει 80% νέους πελάτες όπως ελπίζει.

Και τα γιατί

Το Juke βασίζεται στην πλατφόρμα B των μικρών μοντέλων του ομίλου Renault-Nissan. Τη σχεδίαση του την έλκει από το εντυπωσιακό πρωτότυπο Qazana που το είδαμε στην έκθεση της Γενεύης το 2009 και αρκετά από τα οπτικά του στοιχεία όπως τα μυώδη φτερά μεταφέρθηκαν και στο αυτοκίνητο παραγωγής. Μπορούμε να πούμε ότι είναι απότοκο μιας σχεδιαστικής μανιέρας η οποία ξεκίνησε το 1995 με το Murano, ωρίμασε το 2007 με το Qashqai και πλέον ολοκληρώθηκε με το Juke.

Κοιτώντας το Juke από συγκεκριμένη γωνία, η κάτω σχεδιαστική γραμμή παραπέμπει απευθείας σε SUV. Συνδυάζει πληθωρικούς τροχούς, με φαρδιά ελαστικά και τηρουμένων των αναλογικών μεγάλη απόσταση από το έδαφος. Αντιθέτως τα στοιχεία του πάνω μέρους, να θυμίζουν ανόθευτο σπορ αυτοκίνητο, με υψηλή σχεδιαστική γραμμή, λεπτές και κομψές πλευρικές γυάλινες επιφάνειες και ένα τελείωμα οροφής όμοιο με αυτό ενός coupe αμαξώματος. Η αίσθηση του coupe, μάλιστα, ενισχύεται από τις κρυμμένες χειρολαβές για τις πίσω πόρτες.

Το εσωτερικό αποπνέει όντως μια σπορ αίσθηση όχι μόνο λόγω σχεδίασης αλλά και των υλικών του διάκοσμου. Η κεντρική κονσόλα είναι εμπνευσμένη από την αισθητική του ρεζερβουάρ των μοτοσυκλετών και ξεχωρίζει ειδικά στις εκδόσεις που περιλαμβάνουν χρωματισμό σε μεταλλικό κόκκινο ή γκρι. Εξαιρετικά είναι τα γραφικά της οθόνης του Dynamic Control System. Από πλευράς εργονομίας οι ενστάσεις αφορούν το γεγονός ότι το τιμόνι δεν διαθέτει ρύθμιση σε απόσταση, ενώ στο πίσω κάθισμα η κεκλιμένη οροφή περιορίζει το χώρο για τα κεφάλια. Ο χώρος αποσκευών με τα 251 λίτρα δεν είναι από τους κορυφαίους σε σχέση με τους άμεσους ανταγωνιστές αλλά ικανοποιητικός.

Λογική downsizing

Ένας από τους λόγους που ξεφεύγει το Juke από τα δεδομένα της supermini είναι η γκάμα των κινητήρων όπου εδώ ο βασικός είναι ο 1.6 λίτρων που αποδίδει 117 ίππους στις 6000rpm και 158Νm ροπής που αποδίδονται στις 4000rpm. Το χαρακτηριστικό του κινητήρα είναι τα διπλά μπεκ ψεκασμού ανά κύλινδρο και το σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων ώστε να επιτυγχάνει καλύτερη απόδοση και λιγότερους ρύπους. Το κιβώτιο με το οποίο συνεργάζεται είναι ένα τυπικό πεντάρι, όχι και τόσο ακριβές στο κούμπωμα όσο θα περιμέναμε, που λόγω κλιμάκωσης επιτρέπει στο Juke να δείξει τη ζωντάνια του, όμως στο ταξίδι δείχνει «κοντό» αφού στα 120km/h ο κινητήρας αρχίζει να ακούγεται.

Ευέλικτο και σταθερό

Αυτές οι δύο λέξεις μπορούν να περιγράψουν την οδική συμπεριφορά του Juke το οποίο είναι ευέλικτο και ευκολοδήγητο εντός πόλης, ενώ στις υψηλές ταχύτητες είναι σταθερό όσο ένα αυτοκίνητο της μικρομεσαίας κατηγορίας. Οι αναρτήσεις που αποτελούνται από ημιάκαμπτο άξονα πίσω και γόνατα εμπρός απορροφούν με άνεση τις ανωμαλίες της ελληνικής ασφάλτου και χάρη στους μεγάλους τροχούς 205/60-16 οι μικρολακκούβες δεν φτάνουν στην καμπίνα.

Ταμείο

Η τολμηρή σχεδίαση και η γενικότερη φιλοσοφία του μοντέλου αποτελούν μια δύσκολη περίπτωση για τη Nissan και αν κρίνουμε από την κατρακύλα της εγχώριας αγοράς θα είναι πραγματικός γρίφος τι πωλήσεις τελικά θα καταγράψει το Juke εν Ελλάδι. Με τιμή εκκίνησης τα 17000 ευρώ το γιαπωνέζικο crossover πέφτει στα βαθιά, καθώς εκεί είναι το χρηματικό όριο που αλιεύουν όλοι παραδοσιακοί παίκτες των μικρομεσαίων και των ακριβών supermini, ενώ οι άμεσοι ανταγωνιστές των μικρών SUV έχουν πιο οικονομικές προτάσεις. Το κρίσιμο στοιχείο για τον υποψήφιο αγοραστή είναι η αρχική εντύπωση που θα κάνει το μοντέλο και η οποία ίσως να καθορίζει την πώληση. Από πλευράς εμφάνισης δεν ξέρουμε αν θα κάνει καλή ή κακή εντύπωση, πάντως σίγουρα δεν θα περάσει απαρατήρητο.

Γκάμα κινητήρων-κιβωτίων

Οι τρεις κινητήρες, τα τρία κιβώτια και η επιλογή της μετάδοσης δίνουν μια ευρύτατη λίστα εκδόσεων για το Juke. Οι βενζινοκινητήρες είναι και οι δύο 1,6 λίτρων αλλά δεν έχουν το ίδιο κυβισμό. Ο ατμοσφαιρικός αποδίδει 117 ίππους, ενώ ο turbo 190 ίππους, που κάνουν πραγματικά ενδιαφέρον το συγκεκριμένο μοντέλο στους fun της σπορ οδήγησης. Ο 1.6 με τους 117 ίππους παραπέμπει στο γνωστό μηχανικό σύνολο της εταιρείας όμως διαθέτει αρκετές αλλαγές, όπως τα διπλά μπεκ ανά κύλινδρο και το μεταβλητό χρονισμό ώστε να επιτυγχάνει καλύτερη απόδοση και λιγότερους ρύπους. Θα προσφέρεται με ένα κλασικό πεντάρι κι ένα με συνεχώς μεταβαλλόμενη σχέσης μετάδοσης κιβώτιο (CVT) και θα είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητο.

Ο 1,6 Turbo έχει άμεσο ψεκασμό βενζίνης για καλύτερο έλεγχο της καύσης με τη δικίνητη έκδοση να συνδυάζεται με 6άρι κιβώτιο και την τετρακίνητη με κιβώτιο CVT το οποίο θα ονομάζεται XTronic. Ο diesel είναι ο γνωστός 1.5 dCi των 110 ίππων που θα προσφέρεται αποκλειστικά με κίνηση τους εμπρός τροχούς και 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο.

 

VIDEOS

Nissan Juke

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...