Nissan Qashqai 1.6 dCi 4x4

Ένα μοντέλο που ξεπέρασε τις προσδοκίες ακόμα και της ίδιας της εταιρείας που το κατασκευάζει. Στη δεύτερη γενιά του, το Nissan Qashqai βάζει και πάλι υποψηφιότητα για το απόλυτο βραβείο

  • -
  • -
Ισχύς131 PS
Ροπή320 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,5 sec
Μέση κατανάλωση4,9 lt/100km
Εκπομπές CO2129 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το νέο Nissan Qashqai είναι εντυπωσιακό από όποια πλευρά και αν το εξετάσει κανείς. Έχει το look, το τεχνολογικό υπόβαθρο, την ποιότητα στην κατασκευή του και το οδηγικό «πακέτο» που το κάνει να ξεχωρίζει. Στην τετρακίνητη έκδοσή του, το νέο Qashqai είναι ιδανικό και όσο αποτελεσματικό χρειάζεται για να καλύπτει όλες τις ανάγκες. 

γλυκά

Οδική συμπεριφορά

Ποιότητα κατασκευής

Εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας

Αισθητική premium αυτοκινήτου

Πολιτισμένη λειτουργία κινητήρα

Απόδοση ροπής και ισχύος

Κατανάλωση καυσίμου

ξινά

Χώροι για τους πίσω επιβάτες


Υπάρχουν μοντέλα που κάνουν τη διαφορά για μια εταιρεία σε επίπεδο πωλήσεων. Υπάρχουν όμως και άλλα που προσφέρουν πολύ περισσότερα, αφού καταφέρνουν και αλλάζουν επίπεδο και στη συνολική εικόνα της μάρκας. Στη δεύτερη κατηγορία ανήκει ξεκάθαρα και το Nissan Qashqai. Το μοντέλο που έχει κάνει μέχρι και το 2013, από το 2007 που διατίθεται, 2 εκατομμύρια πωλήσεις σε όλο τον κόσμο, εκ των οποίων το 1,5 εκ. στην Ευρώπη. Το Qashqai ξεπέρασε κάθε προσδοκία και είναι χαρακτηριστικό το ότι ακόμα και τώρα, στο διάστημα που είχε ανακοινωθεί ο ερχομός του νέου μοντέλου, το ενδιαφέρον του κόσμου για την πρώτη γενιά είναι έντονο. Ο όρος Crossover ταιριάζει ιδανικά στο Qashqai αφού καταφέρνει και ακροβατεί μεταξύ κατηγοριών αποτελώντας μια εξαιρετική περίπτωση που δικαίως κερδίζει το ενδιαφέρον του κοινού. Η αλήθεια είναι πως και η γκάμα της Nissan, ωθούσε τον υποψήφιο πελάτη να δει πιο ζεστά το Qashqai. Μικρομεσαίο σε διαστάσεις, με κινητήρες λογικού κυβισμού, αρκετά ικανούς και με εμφάνιση που δεν ξαφνιάζει - όπως π.χ. το Juke.

Premium εικόνα μέσα και έξω 
Έχοντας λοιπόν η Nissan αυτό το τεράστιο hit στη διάθεσή της, το θέμα ήταν πώς 8α το διαχειριστεί για να το πάει στην επόμενή του ημέρα και η πρώτη μας - σύντομη - επαφή με το νέο Qashqai σε ελληνικούς δρόμους, δείχνει πως οι κινήσεις που έγιναν είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Όσο αφορά την αισθητική, οι επιρροές από τα SUV της πολυτελούς Infiniti είναι σαφείς και καλοδεχούμενες. Το Qashqai 2ης γενιάς είναι σαφώς πιο δυναμικό από το απελθόν μοντέλο, με εμβληματικό μπροστινό μέρος στο οποίο δεσπόζει η μεγάλη μάσκα. Κοιτώντας το από εμπρός διακρίνει κανείς τη σχεδιαστική φιλοσοφία “V-Shape” της Nissan. Τα σύγχρονα φωτιστικά σώματα αναδεικνύουν το σχήμα του αμαξώματος, ενώ από όποια πλευρά και αν το κοιτάξεις, το νέο Qashqai δείχνει πως είναι μεγαλύτερο από το προηγούμενο. Με μήκος 4.377 mm, πλάτος 2.070 mm (με καθρέπτες) και ύψος 1.595 mm, το νέο Qashqai δείχνει πιο ογκώδες χωρίς όμως να είναι υπερβολικό. Αντίθετα, το μακρύ μεταξόνιο των 2.646 mm εξασφαλίζει καλούς χώρους για τους επιβάτες. Η καμπίνα αποδεικνύεται φιλόξενη για πέντε ενήλικους, ενώ βελτιωμένος είναι και ο χώρος των αποσκευών που έχει διαθέσιμο όγκο 430 λίτρων, με διπλή επένδυση στο κάτω μέρος για δημιουργία κρυφών αποθηκευτικών χώρων. Σχεδιαστικά, το εσωτερικό έχει ωριμάσει και θυμίζει ακριβότερο αυτοκίνητο. Εξαιρετική είναι και η ποιότητα των υλικών σε όλες τις επιφάνειες της καμπίνας, με το πολύ μαλακό πλαστικό στο επάνω μέρος του ταμπλό να προδιαθέτει θετικά. Η θέση οδήγησης στηρίζει σωστά το σώμα και τοποθετεί τον οδηγό έτσι ώστε να έχει συνολικά πολύ καλό έλεγχο. Η ορατότητα περιμετρικά είναι εξαιρετική χάρη και στην υψηλή θέση οδήγησης, με μόνο μελανό σημείο τις φαρδιές πίσω κολώνες που όπως είναι λογικό, δημιουργούν «νεκρές ζώνες» στις μανούβρες.

Αναβάθμιση στο δρόμο και σε τεχνολογία

Από εκεί και πέρα, τον πρώτο λόγο σε ότι έχει να κάνει με τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο έχει το εξαιρετικό πλαίσιο με τη σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση, που εν προκειμένω αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω (ημιάκαμπτος στις προσθιοκίνητες εκδόσεις). Η έκδοση που οδηγήσαμε ήταν η 4κίνητη με τον εξαιρετικό 1.600άρη diesel των 130 ίππων που προσφέρει ελαστικότητα και υψηλή απόδοση σε όλες τις συνθήκες, συνεπικουρούμενος και από την καλή κλιμάκωση του κιβωτίου των 6 σχέσων. Άλλωστε, τα 10,5 sec για το 0-100 km/h και τα 190 km/h τελικής είναι αξιοπρόσεκτες επιδόσεις που μάλιστα συνοδεύονται από ιδιαίτερα χαμηλή μέση κατανάλωση: 4,9 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή). Ο 1.6 dCi έχει πολιτισμένη λειτουργία και σε συνδυασμό με την πολύ καλή ηχομόνωση της καμπίνας, συμβάλει στην πολύ ήσυχη κι ευχάριστη ατμόσφαιρα στο εσωτερικό. Οδηγικά, το τιμόνι του Qashqai έχει καλή αίσθηση και η συμπεριφορά του στο δρόμο είναι απόλυτα ασφαλής. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τα δυνατά φρένα αλλά και από μια σειρά από ηλεκτρονικά βοηθήματα που κάνουν τις μετακινήσεις όσο είναι δυνατόν ασφαλέστερες και προφανώς αναβαθμίζουν συνολικά το μοντέλο. Κυρίαρχο στοιχείο είναι το Safety Shield που αποτελείται από πολλά βοηθητικά συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας αλλά και άνεσης, όπως είναι το Έξυπνο Σύστημα Στάθμευσης. Μια ακόμα καλοδεχούμενη εξέλιξη είναι αυτή που αφορά το σύστημα της τετρακίνησης που παραμένει αυτόματο (με δυνατότητα «κλειδώματος» μέσω του σχετικού διακόπτη που βρίσκεται χαμηλά στην αριστερή μεριά του ταμπλό) αλλά χάρη στα προηγμένα ηλεκτρονικά ανταποκρίνεται πιο άμεσα σε ότι έχει να κάνει με την εμπλοκή των πίσω τροχών. 

φωτο: Σπύρος Κανατάς

συμπέρασμα

Το νέο Nissan Qashqai είναι από τις περιπτώσεις των αυτοκινήτων «τόσο, όσο». Όσο μεγάλο πρέπει, χωρίς να ξεφεύγει σε διαστάσεις- πολυτέλεια- prestige και όσο αξιόλογο το θέλει κανείς στους τομείς που έχουν σημασία. Η Nissan αποδεικνύει με τρόπο πολύ πειστικό πως διαχειρίστηκε με μαεστρία το success story του απελθόντος μοντέλου. Συνολικά, το νέο Qashqai μας κέρδισε τόσο οδηγικά, όσο και σε ότι έχει να κάνει με τις οικογενειακές αρετές της τετρακίνητης έκδοσης με τον 1.600άρη diesel των 130 ίππων.

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...