ΔΟΚΙΜΗ: Nissan Juke 1.2 DiG-T CON ROOF

Η Nissan τόλμησε να κινηθεί έξω από το «κουτί» με το Juke και μπορεί αρχικά να τάραξε με τη προκλητική του σχεδιαστική του… αυθάδεια, αλλά σήμερα αποτελεί αναπόσπαστο μέρος μιας νέας οδικής κουλτούρας

  • -
  • -
Ισχύς115 PS
Ροπή190 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,8 sec
Μέση κατανάλωση5,6 lt/100km
Εκπομπές CO2129 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Αν θέλετε να μην περνάτε απαρατήρητος, αν δεν θέλετε ακόμα ένα «κουτί» με ρόδες το Juke υπόσχεται ότι θα σας βγάλει έξω από αυτό

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Εικόνα
  • Επιδόσεις
ξυνά
  • Ορατότητα πίσω
  • Ροπή χαμηλά

                        

Υπάρχουν τρεις τρόποι για να γράψει κανείς. Ο πρώτος είναι ο δύσκολος: Κάθεσαι εμπρός από τη λευκή οθόνη και δεν μπορείς να πατήσεις τα πλήκτρα. Το μυαλό σου είναι απλά άδειο. (Συμβαίνει συχνά!) Ο δεύτερος είναι ο εύκολος: Οι ιδέες απλά ξεπηδούν από το μυαλό σου και εκπλήσσεις ακόμα και τον εαυτό σου. (Συμβαίνει σπάνια!) Ο τρίτος όμως είναι ο καλύτερος: Να γράψει κάποιος άλλος για σένα! (Δεν συμβαίνει σχεδόν ποτέ!)

Όμως αυτή τη φορά κάποιος άλλος «έγραψε» για μας τη δοκιμή και μάλιστα χωρίς να το ξέρει! Ετοιμαζόμουν να μπω στο Juke όταν η δεσποινίς (σίγουρα δεσποινίς κάτω των τριάντα) με πλησίασε.

- Καλορίζικο.

- Δεν είναι δικό μου, αλλά ευχαριστώ!

- Μπορώ να του ρίξω μια ματιά;

- Βεβαίως.

(Μπαίνει μέσα και κάθεται στο τιμόνι.)

- Ωραίο είναι, συμπαθητικό. Γιατί αυτά τα λευκά μέσα;

- Είναι ανάλογα με τον χρωματισμό, εάν ήταν κόκκινο αυτές οι εσωτερικές προσθήκες θα ήταν στο ίδιο χρώμα.

- Α, κατάλαβα, έξυπνο και χαρούμενο.

(Γυρίζει το κεφάλι της προς τα πίσω.)

- Μόνο που δεν βλέπεις πίσω.

(Συμπληρώνει.)

- Ναι σωστά, αλλά έχει κάμερα οπισθοπορίας και αυτό βοηθά.

- Ωραία πάντως είναι η θέση οδήγησης, κάθεσαι ψηλά όπως μου αρέσει. Είναι μαλακό στο δρόμο, περνά τις λακκούβες;

- Εύκολα και άνετο είναι και οι τροχοί μεγάλοι.

(Κατεβαίνει, ανοίγει τη πίσω πόρτα και κοιτά τον χώρο των πίσω επιβατών.)

- Έχει πίσω περισσότερους χώρους από ότι δείχνει εξωτερικά.

- Ναι, ναι καθίζει δύο άνετα.

(Το περιεργάζεται εμπρός και μπαίνω στον πειρασμό να ρωτήσω:)

- Τι σου αρέσει;

(Η απάντηση ήταν αναπάντεχη, αλλά λίγο-πολύ αναμενόμενη:)

- Μου αρέσουν τα χαζά του ματάκια, πολύ cool!

Μου χαμογέλασε, με ευχαρίστησε και εγώ έμεινα να σκέφτομαι ότι μέσα σε πέντε λεπτά, ένα κοριτσάκι είχε γράψει τη δοκιμή που εγώ σκεφτόμουν μέρες!

 

Πώς φτάσαμε εδώ;

Έκανε τη πρώτη του εμφάνιση το 2007 σαν ηλεκτρικό πρωτότυπο και κανείς δεν πίστεψε ότι θα φτάσει σε μαζική παραγωγή. Έτσι όταν παρουσιάστηκε το 2010 όλοι μείναμε με το στόμα ανοιχτό. Πρώτα από όλα για το θάρρος της Nissan και κατά δεύτερο λόγο, γιατί το Juke άνοιγε νέους σχεδιαστικούς δρόμους, χωρίς να αντιγράφει. Ήταν ένα σχεδιαστικό πείραμα που σήμερα μπορούμε να πούμε ότι έχει δικαιώσει την απόφαση της πάλαι ποτέ συντηρητικής Nissan. Σχεδιάστηκε από το Nissan Design Europe στο Λονδίνο με κάποιες πινελιές από την Ιαπωνία και αμέσως απέκτησε πιστούς φίλους, αλλά και φανατικούς εχθρούς, γιατί απλά δεν ακολουθεί τη μόδα, δεν κινείται στο γκρίζο και προωθεί τη σχεδίαση του Coke Bottle Style σε άλλο επίπεδο. Η σχεδίασή του με τα χαρακτηριστικά εμπρός και πίσω φώτα το κάνουν ξεχωριστό και μας κάνει εντύπωση γιατί δεν το έχει αντιγράψει κανείς μέχρι σήμερα. Για το 2014 μάλιστα προχώρησε σε ολική επανασχεδίαση με ακόμα πιο έντονο και χαρακτηριστικό εμπρός μέρος. Και μπορεί εμπρός οι μεγάλοι προβολείς να παρέμειναν, αλλά τα πάνω φώτα είναι ακόμα πιο χαρακτηριστικά, όπως άλλωστε και τα πίσω, ενώ οι χειρολαβές για τις πίσω πόρτες παραμένουν «κρυφές». Φορά τώρα εμπρός τη νέα «V» μάσκα της Nissan με το μήκος του να φτάνει τα 4,135 μ. και το μεταξόνιο στα 2,350 να είναι και αυτό αρκετό, αφήνοντας 251 λίτρα για τις αποσκευές.

Εσωτερικά έχει αναβαθμιστεί με νέα σχεδίαση, μεγάλη κεντρική multimedia οθόνη και να πούμε και πάλι ότι τώρα υπάρχουν διακοσμητικά στοιχεία στο ίδιο χρώμα με το εσωτερικό.

Πάντως εδώ θα πρέπει να κάνουμε μια παρένθεση για να δώσουμε ένα μέτρο σύγκρισης, καθώς το Qashqai που παρουσιάστηκε παράλληλα, φορώντας τους ίδιους κινητήρες έχει μήκος 4,370 μ. με το μεταξόνιο στα 2,646 μ. και έτσι μπορεί πρακτικά να υπάρξει σύγκριση. Όμως θα πρέπει να τονίσουμε ότι τα δύο αυτοκίνητα απέχουν σε εικόνα και έτσι απευθύνονται σε διαφορετικά κοινά με το Juke να απευθύνεται στο πιο νεανικό.

 

Τεχνικά

Βασίζεται πάνω στη γνωστή πλατφόρμα «Β» της Nissan με τα MacPherson εμπρός και τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα, αλλά τώρα έχουμε ένα νέο κινητήρα βενζίνης στα 1,2 λίτρα (1.197 κ. εκατ.) και μάλιστα υπερσυμπιεζόμενο που αποδίδει 115 ίππους στις 4.500rpm με τη ροπή των 190Nm. σε μόλις 2.000rpm , έχοντας να κινήσει τα 1.307 κιλά μέσα από ένα εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων και να το επιβραδύνει με τέσσερα δισκόφρενα. Επίσης να αναφέρουμε ότι το τετρακύλινδρο σύνολο είναι και αρκετά πράσινο με το CO2 στα 129 μικρογραμμάρια, ενώ στη κατανάλωσή των 5,6 λίτρων, που δίνει ο κατασκευαστής σαν μέσο όρο για κάθε 100 χλμ. καλό θα ήταν να προσθέσετε δύο λίτρα ακόμα, όταν θέλετε να κινηθείτε σβέλτα. Άλλωστε υπάρχουν τρία προγράμματα (τα οποία εμφανίζονται σε ξεχωριστή οθόνη) για να επιλέξει κανείς, με το μεσαίο που δίνει ροπή να είναι το καλύτερο για καθημερινή χρήση.

 

Ζώντας με

Το Juke είναι ένα από τα πιο ευχάριστα καθημερινά αυτοκίνητα που μπορείς να οδηγήσεις στις μέρες μας. Κάθεσαι ψηλά, μπαίνεις και βγαίνεις χωρίς να ζορίζεσαι και γενικά σου φτιάχνει το κέφι με τη παιχνιδιάρικη διάθεσή του. Σε αυτό μάλιστα πρέπει να προσθέσετε και την μεγάλη γυάλινη οροφή που ρίχνει περισσότερο φως στο εσωτερικό.

Ο κινητήρας λειτουργεί χωρίς να κάνει εμφανή τον υπερσυμπιεστή και προσφέρει «γεμάτες» μεσαίες στροφές, αν και πρέπει να πούμε ότι λειτουργεί μετά τις 1.500rpm δίνοντάς του μια αίσθηση τρόπου λειτουργία κινητήρα πετρελαίου. Δηλαδή τον λειτουργείς χρησιμοποιώντας τις μεσαίες στροφές, παίζοντας με το θετικό εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων. Αυτό όμως δεν του στερεί τη δυνατότητα να κινείται προς τη γρήγορη πλευρά με επιταχύνσεις θετικές και ποτέ δεν θα αισθανθείτε ότι κάτι σας λείπει παρά τα περιορισμένα σχετικά κυβικά του κινητήρα.

Τέλος οι αναρτήσεις ανταποκρίνονται στο ρόλο του και οι τροχοί των 17 ιντσών θα ξεπεράσουν τα ελληνικά νεροφαγώματα. Δεν γέρνει και υποστρέφει για λόγους ασφαλείας. Πιεζόμενο κάνει εμφανές το υψηλό κέντρο βάρους, καθώς το… παρασέρνει, αλλά πρέπει να τονίσουμε ότι ο ρόλος του Juke δεν είναι σπορτίβικος. Αντίθετα είναι ένα αυτοκίνητο καθημερινό που κινείται… έξω από το κουτί!   

Φωτό: Παναγιώτης Τριτάρης

συμπέρασμα

Αποτελεί μια ξεχωριστή πρόταση για μια καθημερινή ανάγκη. Είσαι νέος και θέλεις την ποιότητα των Ιαπώνων, χώρους για τέσσερις, επιδόσεις με χαμηλά τέλη και όλα αυτά μέσα από μια διαφορετική ματιά; Το Juke είναι για εσάς.

Nissan Juke 2014

POLL

Τι θα αγόραζες σήμερα; Υβριδικό ή diesel;

  • Υβριδικό. Καλύτερη τεχνολογία, αντίστοιχη οικονομία
  • Diesel λόγω περισσότερων επιλογών
  • Δύσκολη επιλογή. Θέλει σκέψη...
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...