ΟΔΗΓΟΥΜΕ το νέο SEAT Ibiza

Το νέο SEAT Ibiza βελτιώθηκε σε όλους τους τομείς και αλλάζει ρότα κοιτώντας ψηλά στην κατηγορία

  • - views
  • - comments
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Το νέο SEAT Ibiza πατά σε ολοκαίνουργια πλατφόρμα που κάνει πρεμιέρα στο ισπανικό supermini. Με παρόμοιες εξωτερικές διαστάσεις κερδίζει σε εσωτερικούς χώρους χάρη στο μεγαλύτερο μεταξόνιο, σε άνεση και οδική συμπεριφορά. Νέα και πλούσια είναι η γκάμα των κινητήρων με απόδοση από 65 έως 150 ίππους, τουλάχιστον για την αρχή. Το νέο SEAT Ibiza θα διατίθεται αποκλειστικά με 5θυρο αμάξωμα.


Το SEAT Ibiza πέρασε στην 5η γενιά του και αισίως συμπλήρωσε 33 χρόνια ζωής στην απαιτητική αγορά των supermini, έχοντας πωλήσεις που ξεπερνούν τα 5,4 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Δίχως άλλο πρόκειται για ένα εξαιρετικά σημαντικό μοντέλο για την ισπανική φίρμα, γεγονός που καταδεικνύεται και με την ιδιαίτερα προσοχή που έδωσαν οι άνθρωποι της SEAT στη νέα του γενιά. Οι συγκυρίες μάλιστα το έφεραν να αξιοποιεί ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα που παίρνει από τον όμιλο Volkswagen και αφορά τη νέα πλατφόρμα MQB A0.

Αυτή λοιπόν κάνει πρεμιέρα στο νέο Ibiza, πριν περάσει στα αδελφά μοντέλα Volkswagen Polo, Audi A1 και άλλα μοντέλα του ομίλου. Σχεδιαστικά το νέο Ibiza δείχνει πιο φρέσκο, υιοθετώντας ακμές ευθείες και τρίγωνα στα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED με τη χαρακτηριστική εικόνα που αποτελούν την ταυτότητα του μοντέλου και το καθιστούν άμεσα αναγνωρίσιμο. Το σχήμα V που συναντάμε στο καπό έρχεται να δείξει υπό μία έννοια το σήμα της SEAT στη μετόπη και να συναντήσει την εισαγωγή τραπεζοειδούς σχήματος η οποία χωρίζεται από τον προφυλακτήρα και ανεστραμμένη συνεχίζει την πορεία της κάτω από αυτόν, ενισχύοντας με το πλάτος της το αίσθημα της ισορροπίας.

Σε επίπεδο διαστάσεων το νέο Ibiza δεν αλλάζει σημαντικά, διατηρώντας το μήκος του στα 4.059 mm, το οποίο μάλιστα παρουσιάζεται ανεπαίσθητα μειωμένο κατά 2 mm. Αύξηση παρουσιάζεται στο πλάτος του αυτοκινήτου, με τη διαφορά να αγγίζει τα 87 mm (1.780 mm), ενώ ελαφρώς μικρότερο (-1 mm) είναι το ύψος, το οποίο είναι 1.444 mm για τις «απλές» εκδόσεις του Ibiza και 1.429 mm για το FR.

Στα σπουδαιότερα περιλαμβάνεται το μήκος του μεταξονίου που τώρα μεγάλωσε κατά 95 mm και έφτασε τα 2.564 mm. Σε συνδυασμό με το αυξημένο επίσης πλάτος, προφανή είναι τα οφέλη σε επίπεδο ευρυχωρίας. Πιο συγκεκριμένα ο οδηγός έχει στη διάθεσή του επιπλέον 55 mm, ο συνοδηγός 16 mm περισσότερα, ενώ οι πίσω επιβάτες μπορούν να απλώσουν τα πόδια τους ακόμα περισσότερο, αφού ο καθαρός χώρος βελτιώθηκε κατά 35 mm, όπως επίσης και αυτός για το κεφάλι τους κατά 17 mm.


Κερδισμένος βγήκε και ο χώρος αποσκευών ο οποίος τώρα έχει όγκο 355 λίτρα, δηλαδή 63 λίτρα περισσότερα από το Ibiza προηγούμενης γενιάς και φλερτάρει έντονα με νούμερα της αμέσως επόμενης κατηγορίας, των μικρομεσαίων και θεωρητικά αμιγώς οικογενειακών μοντέλων. Η εν γένει αίσθηση ευρυχωρίας που σου προσφέρει το νέο Ibiza σίγουρα κατατάσσεται στα θετικά της νέας γενιάς, με το μικρό - τουλάχιστον στα χαρτιά - ισπανικό μοντέλο πλέον, να μπορεί να διαδραματίσει και το ρόλο του οικογενειακού μοντέλου με αξιώσεις. Σε αυτή τη γενιά το Ibiza θα διατίθεται αποκλειστικά ως 5θυρο, αφού η SEAT αποφάσισε να κόψει από τη γκάμα του μοντέλου τις λιγότερο εμπορικές εκδοχές του με τρεις πόρτες και την πρακτικότερη station wagon.

Επιστρέφοντας στην καμπίνα και όσον αφορά την εικόνα του νέου Ibiza αυτή σε κερδίζει με την πρώτη ματιά. Ευχάριστο, πιο νεανικό, με την οριζόντια φάσα που διατρέχει όλο το ταμπλό και τους μακρόστενους και λεπτούς αεραγωγούς να ενισχύουν την αίσθηση του πλάτους. Η συναρμογή των υλικών είναι σε υψηλά επίπεδα και δεν αφήνει χαραμάδα περιθωρίου… για παράπονα. Για χάρη της τεχνολογίας λοιπόν και προκειμένου να κρατηθεί το κόστος χαμηλά και το Ibiza να διατηρήσει το βασικό πλεονέκτημα της τιμής, οι άνθρωποι της SEAT επέλεξαν να ντύσουν το εσωτερικό με πλαστικά πιο σκληρά σε υφή, αλλά όμορφα οπτικά, με σαγρέ εικόνα τους «γεμίζει» το μάτι.

Αντισταθμιστικά προσφέρουν μια μεγάλη άψογη σε λειτουργία οθόνη αφής 8 ιντσών, με αισθητήρα προσέγγισης και ελληνικό μενού, όπως διαπιστώσαμε και κατά την παρουσίαση που έγινε στη Βαρκελώνη. Γυρισμένο ελαφρώς προς τον οδηγό ενισχύει την οδηγοκεντρική διάταξη του εσωτερικού, κάτι που υποστηρίζει και η καλή θέση οδήγησης με τα πιο αναπαυτικά καθίσματα στις βασικές εκδόσεις και τα πιο υποστηρικτικά στις σπορ με τα διακριτικά FR. Το σύστημα πολυμέσων υποστηρίζει σύνδεση με όλα τα smartphones ενώ η βάση κάτω από αυτό παρέχει και τη δυνατότητα ασύρματης φόρτισης.


Στις ανώτερες εκδόσεις υπάρχει και σύστημα πλοήγησης με προβολή των πληροφοριών και μάλιστα με καλή απεικόνιση στην μικρότερη οθόνη ανάμεσα στα όργανα και εμπρός από το οπτικό πεδίο του οδηγού. Από τον επόμενο χρόνο, μέσα στο 2018 το Ibiza θα εξοπλιστεί και με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων που έχουμε δει σε ανώτερα μοντέλου του ομίλου Volkswagen. Επιπλέον, υπάρχει το ηχοσύστημα beats audio με έξι ηχεία, 8κάναλο ενισχυτή και ένα sub-woofer που μετατρέπει το Ibiza σε… ντισκοτέκ. Στις νέες τεχνολογίες προσθέστε και το keyless entry αλλά και την εκκίνηση του κινητήρα με μπουτόν που είναι τοποθετημένο στη βάση της κονσόλας δίπλα από τον επιλογέα. Ακόμα, στις ανώτερες εξοπλιστικά εκδόσεις είναι διαθέσιμος και ατμοσφαιρικός φωτισμός σε τρία χρώματα. Όσον αφορά τις εκδόσεις το νέο SEAT Ibiza θα είναι διαθέσιμο σε τέσσερις εκδόσεις, Reference, Style, FR και XCellence

Κάτω από το καπό του νέου Ibiza θα υπάρχει μια πλήρως ανανεωμένη γκάμα κινητήρων με τη βάση να αποτελεί ο μικρός 3κύλινδρος ατμοσφαιρικός 1.000 MPI με 65 και 75 ίππους αντίστοιχα, ανάλογα με την έκδοση. Πιο πάνω τοποθετείται ο τούρμπο 1.0 TSI σε δύο εκδόσεις ισχύος με 95 και 115 ίππους και 175 και 200 Nm ροπής αντίστοιχα, ενώ στην κορυφή της γκάμας των κινητήρων βενζίνης τοποθετείται ο νέος 4κύλινδρος 1.5 TSI EVO με 150 ίππους και 250 Nm ροπής. Τη γκάμα των κινητήρων συμπληρώνουν ο diesel 1.6 με απόδοση 80,95 και 115 ίππων αντίστοιχα, ενώ στο νέο Ibiza θα υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής της έκδοσης με αέριο CNG η οποία χρησιμοποιεί τον 1.000άρη TSI με απόδοση όμως 90 ίππων.


Για τη μετάδοση που περνάει εμπρός φροντίζει ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με πέντε σχέσεις που συνδυάζεται με κινητήρες απόδοσης μέχρι 95 ίππους, ενώ πιο πάνω χρησιμοποιείται το 6άρι. Διαθέσιμο επίσης είναι και ένα αυτόματο DSG διπλού συμπλέκτη με επτά σχέσεις. Η αρχιτεκτονική της ανάρτησης είναι τυπική για την κατηγορία, με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Τη διαφορά στο νέο Ibiza κάνει το πλαίσιο με την ενισχυμένη ακαμψία που επέτρεψε εκτός των άλλων στους μηχανικούς της SEAT να τοποθετήσουν και μεγαλύτερους τροχούς ενισχύοντας τη δυναμική εικόνα του μοντέλου, χωρίς όμως να επηρεάσουν την άνεση. Βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του 1.0 TSI με τους 115 ίππους στην έκδοση Style, με τη μεγάλη οθόνη αφής και το Drive Profil με δυνατότητα επιλογής μεταξύ των προγραμμάτων Eco, Normal, Sport και Individual, τα οποία ρυθμίζουν τη λειτουργία του κινητήρα και του τιμονιού, ενώ στην έκδοση FR επεμβαίνουν και στην ανάρτηση, η οποία είναι εξαρχής πιο χαμηλή κατά 15 mm.

Στην ποιοτική άσφαλτο της Βαρκελώνης το νέο Ibiza αποδείχθηκε υποδειγματικό στον τομέα της άνεσης και της ποιότητας κύλισης και σημαντικά βελτιωμένο σε σχέση με το μοντέλο προηγούμενης γενιάς. Παράλληλα το Ibiza δεν έχασε τη σπιρτάδα που παραδοσιακά χαρακτηρίζει το μοντέλο σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, με το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι να παρουσιάζεται ελαφρύ, αλλά μεστό σε αίσθηση και πληροφόρηση. Η ανάρτηση δεν επιτρέπει μεγάλες κλίσεις, ενώ ακόμα καλύτερα είναι τα πράγματα σε αυτόν τον τομέα πίσω από το τιμόνι του πιο ειδικού FR, με τη χαμηλότερη και πιο σφιχτή ανάρτηση. Ακόμα και σε αυτό που φόραγε τροχούς 18 ιντσών με ελαστικά 215/40 δεν φαίνεται να επηρεάζεται η άνεση, τουλάχιστον στο οδικό δίκτυο της Ισπανίας. Ο μικρός 3κύλινδρος τούρμπο κινητήρας στην καλή του εκδοχή με τους 115 ίππους και την πλούσια ροπή των 200 Nm δείχνει να μην αντιμετωπίζει πρόβλημα με λίγα κιλά του αμαξώματος που περιορίζονται λίγο πάνω από τον ένα τόνο. Επιταχύνει δυναμικά από χαμηλά και χωρίς κομπιάσματα, ειδικά στην επιλογή Sport, με τον δείκτη καυσίμου να μην ακολουθεί την ξέφρενη πορεία του ομολόγου του στο καντράν του στροφόμετρου.

Το νέο SEAT Ibiza αναμένεται στην ελληνική αγορά μέσα στον Ιούνιο με τιμές που υπολογίζεται ότι θα ξεκινούν για τη βασική έκδοση με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα από τα 12.000 ευρώ και από τις 13.500 ευρώ για την τούρμπο 1.0 TSI.

συμπέρασμα

Το νέο SEAT Ibiza βελτιώθηκε από τη βάση του και έγινε ένα πιο ολοκληρωμένο μοντέλο, περισσότερο mainstream, ικανό να προσελκύσει ευρύτερο κοινό. Χωρίς να μεγαλώσει χάνοντας το πλεονέκτημα της ευελιξία προσφέρει χάρη στο μεγαλύτερο μεταξόνιο καλύτερους χώρους. Η νέα πλατφόρμα που πατά του χαρίζει επιπλέον, ποιοτικότερο πάτημα, με καλύτερη άνεση, αλλά και ενδιαφέρουσα, όπως παραδοσιακά μας έχει συνηθίσει το Ibiza οδική συμπεριφορά.


 

  • New IBIZA Product Video
    CATEGORYNew IBIZA Product Video
POLL

Τι θα έκανες μέσα σε ένα αυτόνομο αυτοκίνητο αφού δεν χρειάζεται να οδηγείς;

  • Θα άραζα και θα απολάμβανα το τοπίο
  • Θα μίλαγα στο τηλέφωνο
  • Θα έτρωγα
  • Θα διάβαζα
  • Θα έβλεπα ταινία
  • Θα έριχνα έναν ύπνο
  • Θα έστελνα μόνα τους τα παιδιά σχολείο
magazine45

GOCAR magazine #45

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPADΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ