Οδηγούμε: Opel Astra 1.6 SIDI

Αναγέννηση στη γκάμα του Astra, με τον νέο turbo κινητήρα των 1,6 λίτρων

  • - views
  • - comments
TOP STORIES
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Ο νέος 1.6 SIDI κινητήρας βενζίνης με τους 170 ίππους, ενισχύει τη θέση του Astra απέναντι στον ανταγωνισμό

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Λειτουργία Κινητήρα
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Φρένα
  • Χώροι
ξινά
  • Βάρος αμαξώματος

Αύξηση αποδοτικότητας επικρατεί στη γκάμα του Astra, αφού ο νέος κινητήρας SIDI 1,6 λίτρων με τους 170 ίππους, βρίσκει άριστη εφαρμογή στο μικρομεσαίο Opel. Αφού έκανε το ντεμπούτο του στο λαμπερό Opel Cascada, μπήκε στη λίστα των επιλογών για το πληθωρικό Opel Zafira Tourer και εξοπλίζει και το φρέσκο Opel Insignia facelift, δεν θα μπορούσε να λείπει από το οπλοστάσιο της γκάμας του Astra.

 

Μάθημα τεχνολογίας

Ο 1.6 SIDI Turbo είναι ο πρώτος μιας νέας οικογένειας μεσαίων βενζινοκινητήρων που εξελίχθηκε στο Διεθνές Κέντρο Τεχνικής Εξέλιξης του Rüsselsheim. Ικανοποιεί την αυξανόμενη ζήτηση των πελατών για τη μόδα του downsizing, που ικανοποιείται από τους κατασκευαστές με κινητήρες μικρότερου κυβισμού με υψηλά επίπεδα ροπής και πίεσης υπερπλήρωσης κυρίως στις χαμηλές στροφές, για να μπορέσουν να αντικαταστήσουν κινητήρες μεγαλύτερου κυβισμού. Το σύστημα ενός υπερσυμπιεστή του 1.6 SIDI είναι σχεδιασμένο για να προσφέρει ταχεία απόκριση. Ο συμπιεστής σχεδιάστηκε για να προσφέρει υψηλή ροπή στις χαμηλές στροφές χωρίς να παράγει αισθητό αεροδυναμικό θόρυβο. Σε συνδυασμό με αντηχεία χαμηλής και υψηλής πίεσης, θόρυβοι από τη ροή του αέρα (όπως σφύριγμα και παλμοί πίεσης) και από τις φτερωτές καταστέλλονται σχεδόν τελείως. Προκειμένου να πετύχουν χαμηλά συνολικά επίπεδα θορύβων και κραδασμών, οι μηχανικοί εξέλιξης του 1.6 SIDI εφάρμοσαν μία σειρά μέτρων ‘διαχείρισης ήχου’. Μεταξύ αυτών ήταν η βελτιστοποίηση της εισαγωγής και της εξαγωγής με έδραση του καπακιού του εκκεντροφόρου στην κυλινδροκεφαλή μέσω ειδικών συνδέσμων και ένα σύστημα στεγανοποίησης για να αντέχει στις υψηλές θερμοκρασίες του υπερσυμπιεστή. Έτσι επιτυγχάνεται αθόρυβη και ομαλή λειτουργία στο ρελαντί, με ευχάριστη χροιά ήχου ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες και στροφές λειτουργίας.

Για υψηλή οικονομία καυσίμου και χαμηλά επίπεδα ρύπων, χρησιμοποιείται σύστημα άμεσου ψεκασμού καυσίμου. Η κεντρική θέση των μπουζί και των μπεκ πάνω από το θάλαμο καύσης με προσανατολισμό παράλληλα με τον στρόφαλο, αρχιτεκτονική που μπορεί να υποστηρίξει την ομοιογενή λειτουργία του κινητήρα. Για μείωση του βάρους, ο 1.6 SIDI Turbo υιοθετεί διαιρούμενο στροφαλοθάλαμο, με ενισχυτική πλάκα έδρασης από χυτό αλουμίνιο στο κάτω άκρο.

 

Πάρτι ροπής!

Με ροπή 280 Nm διθέσιμη από τις 1.650 rpm – σχεδόν 22% παραπάνω από αυτή που επιτυγχάνεται σε 550 rpm λιγότερο συγκριτικά με τον προκάτοχό του – ο 1.6 SIDI Turbo ενδυναμώνει σημαντικά τη γκάμα όλων των εκδοχών του μικρομεσαίου Astra: 5θ hatchback, Sedan, GTC και Sports Tourer. Η ροπή από χαμηλά είναι το πρώτο πράγμα που σε κερδίζει στη συναναστροφή μαζί του, ενώ σε σχέση με το παρελθόν είναι σημαντικά αναβαθμισμένος σε χαρακτηριστικά λειτουργίας, αφού διαθέτει πιο γραμμική απόκριση και σαφώς βελτιωμένη ηχητική παρουσία στην καμπίνα των επιβατών. Η πλούσια δύναμη έρχεται να συνοδέψει να πρώτα θετικά στοιχεία, δημιουργώντας ένα ολοκληρωμένο σύνολο, ιδανικό για το βάρος του Astra. Ενδεικτικά το 5θ Astra επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 8,7’’, πετυχαίνοντας τελική ταχύτητα των 220 km/h. Ο νέος μεσαίος βενζινοκινητήρας της Opel διατίθεται με ένα βελτιωμένο 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο  ή με ένα σωστό σε λειτουργία αυτόματο κιβώτιο επίσης 6 σχέσεων, το οποίο συνδυάζεται εύστοχα με τη ροπή και τα χαρακτηριστικά απόδοσης του κινητήρα. Με τεχνολογία Start&Stop και εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, το Astra έχει κατανάλωση μικτού κύκλου NEDC (New European Driving Cycle) 5,9 l/100 km και εκπέμπει 139 g/km CO2 – βελτίωση 14% σε σχέση με τον προκάτοχο του.

opel astra sidi

συμπέρασμα

Η Opel ακολουθεί πιστά τις εξελίξεις στην τάση του downsizing, δημιουργώντας ένα σύγχρονο σύνολο 1,6 λίτρων, υποσχόμενη παράλληλα νέες προτάσεις για το κοινό της, στο άμεσο μέλλον. Βρίσκει περισσότερη ισορροπία απέναντι στον ανταγωνισμό η γκάμα του Astra με το νέο turbo κινητήρα SIDI των 1,6 λίτρων. Βελούδινος και με σύγχρονα χαρακτηριστικά λειτουργίας, το νέο μοτέρ συμπληρώνει το χαρακτήρα του Astra, δημιουργώντας ένα εύχρηστο καθημερινό σύνολο, το οποίο δεν θα πει όχι στο κυνήγι ενός πιο σβέλτου ρυθμού.

  • Opel: New Generation Power
    CATEGORYOpel: New Generation Power
  • Opel Astra 2012
    CATEGORYOpel Astra 2012
POLL

Τι θα έκανες μέσα σε ένα αυτόνομο αυτοκίνητο αφού δεν χρειάζεται να οδηγείς;

  • Θα άραζα και θα απολάμβανα το τοπίο
  • Θα μίλαγα στο τηλέφωνο
  • Θα έτρωγα
  • Θα διάβαζα
  • Θα έβλεπα ταινία
  • Θα έριχνα έναν ύπνο
  • Θα έστελνα μόνα τους τα παιδιά σχολείο
magazine47

GOCAR Magazine #47

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPADΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ