Δοκιμές τέλος … και τώρα πάμε για αγώνα!

Ολοκληρώθηκαν οι χειμερινές δοκιμές

  • -
  • -

Χθες το απόγευμα ολοκληρώθηκαν οι χειμερινές δοκιμές της F1. Το επόμενο ραντεβού των ομάδων είναι στην πίστα του Albert Park στην Αυστραλία για τον πρώτο αγώνα της χρονιάς.

 

Το ερώτημα όλων είναι πού βρίσκονται οι ομάδες … Και στα 3 σετ δοκιμών ένα πράγμα ήταν το προφανές. Η Mercedes συνεχίζει και παραμένει το αδιαφιλονίκητο φαβορί και για το φετινό πρωτάθλημα. Μπορεί ο Hamilton να βρίσκεται σε συνομιλίες για με τον Toto Wolff για την επέκταση του συμβολαίου του με τις απαιτήσεις του να είναι στα ύψη, όμως αυτή είναι η ομάδα που μπορεί να του φέρει τον τρίτο τίτλο. Μπαίνει λοιπόν με φόρα στο φετινό πρωτάθλημα έχοντας όλα με το μέρος του. Αντίπαλός του δεν αναμένεται να είναι άλλος από τον ομόσταυλό του, Nico Rosberg. Πόσο μπροστά είναι η Mercedes; Εκτιμήσεις από το Brackley όπως αναφέρονται στο Auto Motor und Sport δείχνουν ότι η διαφορά από το δεύτερο γκρουπ είναι στα 0.8 δευτερόλεπτα.

 

Στην δεύτερη σειρά δυναμικότητας αναμένεται να είναι η Ferrari μαζί με την Williams. Η Ferrari έχει δείξει πολύ καλά στοιχεία. Το μονοθέσιο είναι ισορροπημένο και δείχνει ότι μπορεί να είναι στο γκρουπ αυτών που θα προσπαθήσουν να πάρουν μια νίκη από την Mercedes. Εκτιμήσεις αναφέρουν ότι κατάφερε και κέρδισε 1.1 δευτερόλεπτα σε σχέση με πέρσι. Τα εύσημα θα πρέπει να πάνε και στους μηχανικούς που δεν βρίσκονται πια στην ομάδα, όπως ο συμπατριώτης μας και πρώην Chief Designer Νικόλας Τομπάζης. Άλλωστε μέχρι τον Δεκέμβρη ήταν στην ομάδα έχοντας τον πλήρη έλεγχο στον σχεδιασμό του μονοθεσίου αυτού. Ο Sebastian Vettel έχει εκπλήξει ευχάριστα τους μηχανικούς του κυκλοφορόντας και με το περίφημο μαύρο μπλοκάκι που δεν ξέρουμε τι σημειώνει εκεί μέσα. Από την άλλη ο φίλος του Kimi Raikkonen περιμένει ότι το φετινό μονοθέσιο θα είναι πιο πολύ πάνω στις οδηγικές του προτιμήσεις και θα έχει καλύτερη παρουσία από την περσινή. Άλλωστε περιμένει να δει και εάν η Ferrari πάρει την οψιόν που έχει για να τρέξει και το 2016 στην Scuderia. O ιδιόρρυθμος Φιλανδός όμως δεν … αγχώνεται λέγοντας ότι εάν συμφωνήσει … συμφώνησε, με την αντίθετη περίπτωση να μην σημαίνει το τέλος του κόσμου.

 

Μαζί με την Ferrari είναι και η Williams που αναμένεται να δίνει μάχη για να κλέψει κάτι από την Mercedes. Έχοντας μια πολύ καλή βάση από το περσινό μονοθέσιο και τον κινητήρα της Mercedes οι Bottas και Massa αναμένεται να μας εκπλήξουν ευχάριστα. Το στοιχείο που ελπίζει η Williams ότι θα είναι κλειδί για να μπορέσει να πλησιάσει την Mercedes είναι το ειδικό μείγμα καυσίμου που θα ετοιμάσει για αυτή η Petrobras.

 

Τις τελευταίες μέρες στο γκρουπ αυτό μπήκε και η Red Bull Racing. Τα προβλήματα με την μονάδα ισχύος της Renault έχουν επικεντρωθεί στην οδηγησιμότητα του. Τα περισσότερα θέματα έχουν λυθεί με την Renault να έχει πλέον δυο ομάδες να προμηθεύει, την Red Bull Racing και την Scuderia Toro Rosso. Η σχέση εδώ μπορεί να αλλάξει κάπως μορφή γιατί ο Πρόεδρος της Renault Carlos Ghosn έδωσε το πράσινο φως για να αγοράσει η Γαλλική εταιρία μια ομάδα της F1. Θα είναι η RBR, θα είναι η STR ή θα είναι η Force India; Προς το παρόν οι Ricciardo και Kvyat θα προσπαθήσουν να καλύψουν το κενό που άφησε η αποχώρηση του Sebastian Vettel και να φέρουν κάποιες νίκες στο Milton Keynes. Πέρσι είχαμε τον Ricciardo και όχι τον Vettel να κερδίζει!

 

Στο 3ο γκρουπ είναι οι υπόλοιπες ομάδες. Εχουμε την McLaren Honda, την Force India, την Toro Rosso, την Lotus και την Scuderia Toro Rosso. Φυσικά το όνομα που τραβάει την προσοχή είναι η McLare Honda που πολύ θέλει να βρεθεί στο δεύτερο γκρουπ στον πρώτο αγώνα του Ευρωπαϊκού σκέλους στις 10 Μαίου στην Ισπανία. Πολλά τα προβλήματα για την McLaren και στα 3 τεστ. Στο τελευταίο είχαμε κάποια καλύτερα δείγματα, αλλά το ατύχημα του Alonso την τελευταία μέρα του δεύτερου σετ έφερε πονοκέφαλο στην ομάδα και διαχείριση κρίσης. Μιλάμε για τον Ισπανό σουπερ σταρ και ατύχημα στην Ισπανία. Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο. Ο Boullier είπε ότι δεν θα είναι ανταγωνιστικοί στους πρώτους αγώνες, και πώς θα μπορούσαν άλλωστε; Η ομάδα δεν έχει μπορέσει να κάνει ακόμα γύρους για απόδοση και οι επιλογές που είχαν στην μονάδα ισχύος ήταν οι βασικές. Δεν υπάρχει ακόμα καμία σοβαρή δουλειά πάνω στο στήσιμο. Έχοντας όμως υπόψη ότι η Βρετανική ομάδα έχει στρατιά ικανών μηχανικών αλλά και τους δαιμόνιους Ιάπωνες στον κινητήρα, τους βλέπουμε να ανεβαίνουν … γκρουπ σύντομα.

 

H Force India κατάφερε και συναρμολόγησε το μονοθέσιο για να κάνει δυο μέρες δοκιμών. Δεν μπορούμε να εκφέρουμε κάποια άποψη. Από την άλλη πλευρά η Lotus δείχνει ότι με τον κινητήρα της Mercedes και την επιστροφή της στις … βασικές σχεδιαστικές γραμμές έχει ένα μονοθέσιο που στέκεται. Στην Scuderia Toro Rosso τα μάτια είναι καρφωμένα στον Max Verstappen ο οποίος είναι το επόμενο μεγάλο ταλέντο στην F1. Θα μπορέσει να αντέξει την πίεση; Σχεδιαστικά το μονοθέσιο είναι δυνατό. Ο Τεχνικός Διευθυντής James Key έχει αποδείξει ότι μπορεί να καθοδηγεί τις ομάδες και ελπίζουμε ότι η STR θα έχει σταθερή παρουσία στους βαθμούς.

 

Τέλος πρέπει να αναφερθούμε και στην Manor Marussia. Η ομάδα που προσπαθεί να επανέλθει στην F1 με τον Will Stevens σε μια από τις δυο θέσεις τρέχει για να προλάβει την Αυστραλία. Η Ferrari και η McLaren, στους οποίους χρωστά λεφτά η Manor, βοηθούν την προσπάθεια δίνοντας διευκολύνσεις. Μονοθέσιο δεν έχουμε δει ακόμα, ούτε την ομάδα.

 

Για την ιστορία οι χρόνοι που είχαμε τις 4 μέρες ήταν …

 

Την πρώτη μέρα

 

Θέση

Οδηγός

Ομάδα

Χρόνος

Διαφορά

Γύροι

1

Felipe Massa

Williams/Mercedes

1:23.500

-

103

2

Marcus Ericsson

Sauber/Ferrari

1:24.276

0.776

122

3

Lewis Hamilton

Mercedes

1:24.881

1.381

48

4

Daniil Kvyat

Red Bull/Renault

1:25.947

2.447

75

5

Romain Grosjean

Lotus/Mercedes

1:26.177

2.677

75

6

Kimi Raikkonen

Ferrari

1:26.327

2.827

80

7

Carlos Sainz Jr.

Toro Rosso/Renault

1:26.962

3.462

86

8

Jenson Button

McLaren/Honda

1:31.479

7.979

7

 

Την δεύτερη μέρα

 

Θέση

Οδηγός

Ομάδα

Χρόνος

Διαφορά

Γύροι

1

Nico Rosberg

Mercedes

1:22.792

-

106

2

Valtteri Bottas

Williams/Mercedes

1:23.995

1.203

90

3

Felipe Nasr

Sauber/Ferrari

1:24.071

1.279

141

4

Sebastian Vettel

Ferrari

1:25.339

2.547

143

5

Jenson Button

McLaren/Honda

1:25.590

2.798

101

6

Pastor Maldonado

Lotus/Mercedes

1:26.705

3.913

140

7

Max Verstappen

Toro Rosso/Renault

1:26.766

3.974

139

8

Daniil Kvyat

Red Bull/Renault

1:26.965

4.173

84

9

Nico Hulkenberg

Force India/Mercedes

1:28.412

5.620

77

 

Την τρίτη μέρα

 

Θέση

Οδηγός

Ομάδα

Χρόνος

Διαφορά

Γύροι

1

Lewis Hamilton

Mercedes

1:23.022

-

76

2

Felipe Massa

Williams/Mercedes

1:23.262

0.240

102

3

Kimi Raikkonen

Ferrari

1:23.276

0.254

136

4

Carlos Sainz Jr.

Toro Rosso/Renault

1:24.191

1.169

132

5

Romain Grosjean

Lotus/Mercedes

1:24.200

1.178

116

6

Marcus Ericsson

Sauber/Ferrari

1:24.477

1.455

123

7

Nico Hulkenberg

Force India/Mercedes

1:24.939

1.917

158

8

Kevin Magnussen

McLaren/Honda

1:25.225

2.203

39

9

Daniel Ricciardo

Red Bull/Renault

1:25.742

2.720

128

 

Την τέταρτη και τελευταία μέρα

 

Θέση

Οδηγός

Ομάδα

Χρόνος

Διαφορά

Γύροι

1

Valtteri Bottas

Williams/Mercedes

1:23.063

-

89

2

Sebastian Vettel

Ferrari

1:23.469

0.406

129

3

Felipe Nasr

Sauber/Ferrari

1:24.023

0.960

159

4

Max Verstappen

Toro Rosso/Renault

1:24.527

1.464

85

5

Daniel Ricciardo

Red Bull/Renault

1:24.638

1.575

72

6

Sergio Perez

Force India/Mercedes

1:25.113

2.050

130

7

Nico Rosberg

Mercedes

1:25.186

2.123

148

8

Jenson Button

McLaren/Honda

1:25.327

2.264

30

9

Pastor Maldonado

Lotus/Mercedes

1:28.272

5.209

36

 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...