Ανάλυσέ το : Το Ιαπωνικό GP

  • -
  • -

Πάμε λοιπόν να δούμε τι έγινε στην Ιαπωνία …

 

Χαλαρώνω στο Paddock πριν την δράση και αναρωτιέμαι

Τι παίχτηκε με τον Massa και τις δηλώσεις περί Barrichello;

«Χαμένοι στην μετάφραση» νιώσαμε με τις δηλώσεις του Massa στην Γερμανική εφημερίδα Sport Bild. «Πριν γίνω Νο2 οδηγός, θα σταματήσω καλύτερα», είπε ο Massa σε ερώτημα του Γερμανού δημοσιογράφου εάν θα φοβάται ότι θα γίνει ένας δεύτερος Barrichello. Αυτό μεταφράστηκε σε «Πριν γίνω δεύτερος Barrichello, θα σταματήσω καλύτερα», και οι ασκοί του αιόλου άνοιξαν για τον Massa στην Βραζιλία. Ο Massa, μετά και απο παρέμβαση του γραφείου τύπου της Ferrari, ζήτησε και πήρε την επίσημη συγνώμη από τον Γερμανό δημοσιογράφο.

 

Άκουσα ότι γυρίζει στην F1 o Briatore;

Σε συνέντευξή του στην Journal du Dimanche o Flavio Briatore είπε ότι ενδιαφέρεται για επιστροφή του στην F1 όχι όμως σαν διευθυντής ομάδας, αλλά υπάρχει πεδίο στον τομέα του μάρκετινγ και του εμπορικού. Οι πολλές εμφανίσεις τελευταία με τον Bernie Ecclestone και οι επισκέψεις του στο Maranello, έδρα της Ferrari έχουν ανοίξει το κιτάπι με τα σενάρια. Όλοι τον βλέπουν σαν διάδοχο του Ecclestone, αλλά και η Ferrari θα μπορούσε να τον προσλάβει σε μια θέση όχι μόνο στον τομέα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αλλά όλου του ομίλου απο την στιγμή που υπάρχει κενή θέση.

 

Έχει δώσει διορία η Mercedes στον Schumacher;

Ήταν η πρώτη φορά που ακούσαμε απο επίσημα χείλη (του Ross Brawn) ότι η ομάδα περιμένει απο τον Schumacher αποτελέσματα. «Με τον Nico (Rosberg) είμαι ευχαριστημένος. Τώρα περιμένουμε πρόοδο απο τον Michael, ο οποίος δεν είναι και στην καλύτερη κατάσταση», είπε ο Brawn. «Θα προτιμούσα να μάχονταν μεταξύ τους. Δεν είναι καλό να βλέπεις έναν οδηγό πίσω απο τον άλλο», τόνισε. O Schumacher τα πήγε καλά στην Ιαπωνία, μετά απο τον αγώνα όμως έστειλε τα «μυνήματά του» λέγοντας ότι δεν είχε πάντα το καλύτερο μονοθέσιο, κάτι που το επιβεβαίωσε και ο Haug. Το θέμα είναι τι μύνημα είναι αυτό και σε ποιον απευθυνόταν. Οι σχέσεις ανάμεσα στα υψηλόβαθμα στελέχη δεν είναι καλές και ο Schumacher δεν έχει κερδίσει την ομάδα. Είναι δε αρκετοί αυτοί που έχουν δυσαρεστηθεί με τον Γερμανό αλλά ... ποιος να βγει να του το πει εκτός απο το μεγάλο αφεντικό της Mercedes. Οι ελπίδες του Γερμανού έχουν πέσει στα ελαστικά της Pirelli και στο νέο μονοθέσιο και οι φήμες αναφέρουν ότι περιμένει να δει πώς θα είναι το πακέτο στις δοκιμές μετά απο την λήξη της σαιζόν στο Abu Dhabi για να πάρει την απόφασή του. Ο Γερμανός μάθαμε είχε πρόβλημα με το πάτωμα του μονοθεσίου του στην Σιγκαπούρη και το f-duct δεν δούλευε στα προκριματικά της Ιαπωνίας, αλλά δεν ήταν λόγος για να εξαπολύσει επίθεση στην ομάδα.

 

Επιτέλους δράση … αλλά έχω απορίες

Γιατί έχουμε τέτοιο πρόβλημα με τροχούς να φεύγουν;

Η FIA εξετάζει το θέμα με σοβαρότητα. Εκτός απο τους Kubica και Rosberg, είχαμε και τους Vettel, Hamilton και Schumacher με προβλήματα μέσα στην σαιζόν. Με την απαγόρευση του ανεφοδιασμού και μοναδική επίσκεψη στα πιτ την αλλαγή ελαστικών πλέον οι ομάδες κοιτάζουν στο να κερδίσουν κάθε δέκατο του δευτερολέπτου. Έτσι και λιγότερες «στροφές» έχουν για να βιδώσουν τα μπουλόνια, και με λιγότερη πίεση γίνεται η όλη διαδικασία. Εάν βάλουμε και στον υπολογισμό ότι τα μπουλόνια άλλαξαν υλικό (είναι πλέον απο αλουμίνιο για λόγους οικονομίας) έχουμε ήδη αρκετούς λόγους για να συναντάμε συχνά προβλήματα.

 

Ο Vettel είναι ο νικητής. Ο κερδισμένος ποιός είναι;

Ο Alonso φυσικά. Η πίστα με τις πολύ γρήγορες στροφές στην αρχή ήταν κάτι που οι Red Bull Racing δεν είχαν αντίπαλο. Η 5η θέση του Alonso στα προκριματικά με 6 δέκατα διαφορά δείχνει ανάγλυφα την κατάσταση. Τον βοήθησε και το γεγονός ότι ο Hamilton είχε και την ποινή των 5 θέσεων λόγω αλλαγής κιβωτίου. Βάζουμε και το ότι ο πρωτοπόρος Webber ήρθε δεύτερος και δεν κέρδισε, έτσι η Ferrari και o Alonso πήραν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Σαν νίκη.

 

Ο μεγάλος χαμένος;

O Hamilton, χωρίς δεύτερη σκέψη. Άλλαξε κιβώτιο, πήρε ποινή 5 θέσεων και στην συνέχεια είχε και πάλι πρόβλημα. Το ατυχημά του στα πρώτα ελεύθερα κατέστρεψε και την πίσω πτέρυγα, εξαρτήματα της οποίας έφερε μηχανικός ο οποίος πέταξε για τον σκοπό αυτό απο την Μ. Βρετανία στην Ιαπωνία. Αλλά απο την στιγμή που δεν είχαν πάρει δεδομένα απο τις δοκιμές δεν χρησιμοποιήθηκε.

 

Που έχασε η στρατηγική του Button με τα σκληρά λάστιχα;

Οι μηχανικοί της McLaren πόνταραν στο ότι η μαλακή γόμα μετά απο κάποιους γύρους στην αρχή του αγώνα έχει απότομη πτώση στην απόδοση, και η βροχή θα δυνάμωνε την θεωρία. Έχοντας όμως το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα στην αρχή του αγώνα, είχαμε 25 γύρους με καλή πρόσφυση για την μαλακή γόμα.

 

Τι θα γινόταν εάν δεν είχαμε διεξαγωγή προκριματικών;

Ο κανονισμός αναφέρει ότι τα μονοθέσια θα ξεκινούσαν με τους αριθμούς που φέρουν. Δηλαδή Button 1ος , Hamilton 2ος,  κλπ.

 

Γιατί δεν άφησε ο Rosberg τον Schumacher να περάσει;

Η ομάδα είπε στους οδηγούς ότι δεν υπάρχουν εντολές και ότι απλώς θα έπρεπε να προσέχουν στην μάχη που έδιναν. Θεωρητικά ο Schumacher θα μπορούσε να πλησιάσει τον Hamilton, αλλά η ομάδα αποφάσισε να μην δώσει καμία εντολή.

 

Τελείωσε η δράση αλλά η σαμπάνια στο Paddock Club είναι ωραία

Τι πίστα θα συναντήσουμε στην Κορέα; Ποιος θα έχει το πάνω χέρι;

Δεν υπάρχει κάποιο φαβορί για την πίστα. Σίγουρα οι μεγάλες ευθείες είναι ψωμοτύρι για την McLaren, οι γρήγορες στροφές S όπως αποδείχθηκε και στην Ιαπωνία είναι κάτι που κερδίζει η Red Bull Racing. Μην ξεχνάμε όμως ότι είναι μια πίστα νέα σε όλους, με πολλές άγνωστες αλλά σημαντικές παραμέτρους όπως η υφή της ασφάλτου. Μπορεί στα προκριματικά να δούμε μια Red Bull Racing ή μια McLaren μπροστά, αλλά στον αγώνα να κερδίσει η Ferrari. Βουτιά στο άγνωστο.

 

O Hamilton θα πάρει ποινή 5 θέσεων στην Κορέα εάν αλλάξει κιβώτιο;

Το πιο πιθανό όχι. Λέμε το πιο πιθανό γιατί η McLaren μπορεί να πατήσει στο άρθρο 28.6 του αγωνιστικού κανονισμού το οποίο αναφέρει ότι : «Οποιοδήποτε κιβώτιο αντικατασταθεί θα πρέπει να έχει τις ίδιες σχέσεις ταχυτήτων που έχουν δηλωθεί και θα απαιτηθεί μόνο να συμπληρώσει το υπόλοιπο του αγώνα».

 

Θα αναγνωρίζατε τον Button εαν τον βλέπατε;

Μια Αμερικανίδα δεν το έκανε πάντως. Πήγε προς το μέρος του Βρετανού οδηγού και όπως είπε ο ίδιος στο Reuters έγινε ο παρακάτω διάλογος στο αεροδρόμιο του Heathrow:

Αμερικανίδα : «Η οικογένειά μου και εγώ είμαστε μεγάλοι θαυμαστές σου!»

Button : «Ευχαριστώ πάρα πολύ. Δεν πίστευα ότι η F1 είναι τόσο δημοφιλής στις ΗΠΑ»

Του είπε ότι έχει όλα τα Albums του και ξέρει όλα τα τραγούδια του!

Button : «Φανταστικά, πιστεύεις ότι είναι ο Chris Martin, σωστά;»

Αμερικανίδα : «Δεν είσαι;»

Ο Chris Martin είναι τραγουδιστής των Coldplay και παντρεμένος με την Gwyneth Paltrow. Συμβαίνουν αυτά !

 

Κινήθηκε τίποτα στο μεταγραφικό παζάρι;

Δεν υπήρχε κινητικότητα. Έκπληξη ήταν η τοποθέτηση του Robert Fernley της Force India ο οποίος στην συνέντευξη τύπου της Παρασκευής είπε ότι η Force India θα συνεχίσει με τους ίδιους οδηγούς το 2010 (Sutil και Liuzzi). O Franz Tost για λογαριασμό της Scuderia Toro Rosso είπε ότι και αυτοί θα κρατήσουν τους ίδιους οδηγούς. Από την θεωρία όμως στην πράξη η απόσταση είναι χαοτική. Επίσημες ανακοινώσεις δεν είδαμε, οπότε δεν το θεωρούμε δεδομένο. O Sutil ψάχνεται. Περιμένει απάντηση από την Williams, περιμένει να δει τι θα γίνει στην Mercedes (εάν αποχωρήσει ο Schumacher) και έχει και μια ματιά στην Renault. Από κει και πέρα μπέρδεμα συνεχίζει να υπάρχει με τον Massa. Δεν είναι λίγοι αυτοί που μας λένε ότι «δουλεύει για τον ευατό του». Κάτι τέτοιο δεν περνάει απαρατήρητο και γιαυτό φαίνεται ότι υπάρχουν οι δηλώσεις του Montezemolo και του Alonso που περιμένουν τον Massa να λάμψει στους τελευταίους αγώνες, κόβοντας βαθμούς από τους αντιπάλους του Alonso.

 

Τι γίνεται με την Williams, πολλά ακούω τελευταία

Η κατάσταση στην Williams είναι δύσκολη. Απο την μια η τράπεζα RBS είχε πει ότι φέτος θα είναι η τελευταία της χρονιά και υπάρχουν φήμες ότι επείκειται αποχώρηση και της Philips. Αυτό δημιουργεί μια «τρύπα» στον προϋπολογισμό της ομάδας. Για να έχετε μια τάξη μεγέθους στο Business Book GP 2010 της F1 αναφέρει ότι η RBS φέρνει 15εκ τον χρόνο και η Philips 18. Το Ιταλικό περιοδικό Autosprint αναφέρει ότι ίσως αποχωρήσουν και 4 χορηγοί  (συμπεριλαμβανομένων των RBS και Philips). Πως επηρεάζει την κατάσταση στους οδηγούς; Ο Nico Hulkenberg ζητάει (μέσω του μάνατζέρ του) αύξηση, αλλά τα πράγματα είναι δύσκολα. Υπάρχει ήδη ο Pastor Maldonado που περιμένει, πρωταθλητής του GP2, με μάνατζερ τον μάνατζερ των Massa και Bianchi, Nicolas Todt, αλλά και μια χορηγική υποστήριξη της τάξης των 12εκ Ευρώ. Υποστηρίζεται απο την εταιρία πετρελαιοειδών της Βενεζουέλας PDVSA. Πέρα όμως απο τον Maldonado, απάντηση απο την Williams περιμένει και ο Adrian Sutil ο οποίος ναι μεν είνα ο επιθυμητός οδηγός της Force India, αλλά ο ίδιος προσπαθεί να πάρει κάτι καλύτερο σε μονοθέσιο απο την Force India.

 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...