Στα 95 g/km το όριο εκπομπών CO2 το 2020

Αυστηρότερα όρια για τις εκπομπές ρύπων των καινούριων αυτοκινήτων προτείνει η Κομισιόν

  • -
  • -
Η γνώμη του gocar

Αναμφίβολα ο ACEA έχει ένα δίκιο όταν κάνει λόγο για αύξηση του κόστους εξέλιξης. Ωστόσο, ο στόχος που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν είναι ούτε ανέφικτος, ούτε υπερβολικός. Ήδη η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία έχει σχεδόν πιάσει από το 2011 το στόχο του 2015 (σε μέσο όρο), ενώ green τεχνολογίες που υπόσχονται πολύ χαμηλές έως και μηδενικές εκπομπές ρύπων βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο εξέλιξης. Με την εξάπλωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων για αστική κυρίως χρήση, με τα πρώτα βήματα των οχημάτων υδρογόνου στην αγορά να αναμένονται το 2015 και με παράλληλη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, η αυτοκίνηση το 2020 μπορεί να είναι πολύ πιο green από όσο φανταζόμαστε σήμερα. 

Αυστηρότερους κανόνες για τις εκπομπές ρύπων από τα καινούρια αυτοκίνητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) προτείνει η Κομισιόν. Η πρόταση προβλέπει τη θέσπιση στόχου για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) στα 95 g/km κατά μέσο όρο για τα αυτοκίνητα και στα 147 g/km για τα van, μέχρι το 2020. Ο στόχος που ισχύει σήμερα, αποφασίστηκε το 2009 και πρέπει να επιτευχθεί μέχρι το 2015, είναι 130 g CO2 /km. Το πρόστιμο για τη μη συμμόρφωση θα διατηρηθεί στα 95 ευρώ ανά όχημα, για κάθε επιπλέον γραμμάριο CO2 / km που εκπέμπει πέραν του ορίου.

 

Η αντίδραση των κατασκευαστών

Σε ανακοίνωσή του, ο ACEA (Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) είναι ιδιαίτερα σκεπτικός για το νέο όριο, χαρακτηρίζοντάς το υπερβολικά αισιόδοξο και πολύ πιο χαμηλό από αυτό που έχει τεθεί ως στόχος σε ΗΠΑ, Κίνα και Ιαπωνία. Κύριο επιχείρημα είναι πως θα αυξηθεί σημαντικά το κόστος εξέλιξης νέων μοντέλων, τη στιγμή που ο κλάδος βρίσκεται σε κρίση και οι πωλήσεις πέφτουν. Ο ACEA συμφωνεί πως οι εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων πρέπει να συνεχίσουν την καθοδική τους πορεία και τονίζει πως ο μέσος όρος το 2011 ήταν 136,6 g/km, έναντι 186 το 1995 – μείωση 26,6%.

 

CO2: Στην Ευρώπη πάμε καλά

Οι οδικές μεταφορές συγκαταλέγονται ανάμεσα στους λίγους τομείς της οικονομίας που παρουσιάζουν αύξηση στις εκπομπές ρύπων. Με βάση τα στοιχεία που ανακοινώνει η Κομισιόν, την περίοδο 1990 - 2008 οι εκπομπές ρύπων στις οδικές μεταφορές αυξήθηκαν κατά 26%, ενώ μια μείωση της κατανάλωσης καυσίμων κατά 25% σε αυτοκίνητα και φορτηγά εκτιμάται πως θα εξοικονομούσε σε ετήσια βάση 25 δισεκατομμύρια ευρώ στην ΕΕ.

Από την άλλη, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος ανακοίνωσε πως ο μέσος όρος των εκπομπών CO2 από τα καινούργια αυτοκίνητα που πουλήθηκαν στην ΕΕ το 2011 μειώθηκε στα 135,7 g/km από 140,3 το 2010. Σε παγκόσμια κλίμακα αντίθετα, οι συνολικές εκπομπές CO2 το 2011* αυξήθηκαν κατά 3,2% φτάνοντας τα 31,6 δισεκατομμύρια τόνους, σύμφωνα με το International Energy Agency (IEA) που έχει έδρα το Παρίσι. Η Κίνα είναι η πιο ρυπογόνος χώρα, αυξάνοντας τις εκπομπές ρύπων κατά 9,3%, αντίθετα με τις ΗΠΑ, τη δεύτερη πιο ρυπογόνο χώρα παγκοσμίως, που τις μείωσε κατά 1,7%. Αντίστοιχη (1,9%) ήταν η μείωση στην Ευρώπη, ενώ η αύξηση 2,4% της Ιαπωνίας οφείλεται στη μείωση της πυρηνικής ενέργειας μετά το ατύχημα στη Φουκουσίμα και στη στροφή σε παραγωγή ενέργειας από ορυκτά καύσιμα.

 

*Συνολικά, όχι μόνο στον τομέα των οδικών μεταφορών

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...