Πώς αλλάζω ελαστικό; Τα 5 βασικά βήματα

Η διαδικασία αλλαγής ελαστικού δεν είναι τόσο δύσκολη όσο νομίζουν πολλοί. Πρέπει απλώς να ακολουθήσεις συγκεκριμένα βήματα.

  • -
  • -

Έσκασε το λάστιχο του αυτοκινήτου; Δεν πειράζει, τα απρόοπτα είναι κομμάτι της ζωής. Στους περισσότερους οδηγούς έχει συμβεί και σίγουρα, δεν είναι ευχάριστη διαδικασία. Μάλιστα, κατά… διαβολική σύμπτωση, το λάστιχο του αυτοκινήτου σκάει στα πιο απίθανα μέρη. Δεν χρειάζεται να σας πιάσει πανικός. Η αλλαγή ελαστικού είναι μια διαδικασία που δείχνει πολύ πιο περίπλοκη από ότι πραγματικά είναι. Γι' αυτό, παραμείνετε ψύχραιμοι και ακολουθήστε προσεκτικά τα βήματα για να ξεμπερδέψετε γρήγορα.

Πώς αλλάζω λάστιχο στο αυτοκίνητο;

Αρχικά, για να αλλάξετε λάστιχο θα πρέπει να σταματήσετε σε κάποιο ασφαλές σημείο. Αν βρίσκεστε σε αυτοκινητόδρομο, το καλύτερο είναι να μπείτε σε ένα από τα parking. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, και σταματήσετε δίπλα στη ροή τη κυκλοφορίας, θα πρέπει να τοποθετήσετε οπωσδήποτε προειδοποιητικό τρίγωνο αρκετά μέτρα πριν το αυτοκίνητο. Το σημείο που θα επιλέξετε πρέπει να είναι επίπεδο, για να μην κινδυνεύει να κυλήσει το όχημα, και το έδαφος σκληρό, αφού σε μαλακό χώμα δεν μπορεί να λειτουργήσει ο γρύλος.

Η ρεζέρβα συνήθως βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών. Βγάλτε την έξω, μαζί με όλα τα εργαλεία που διαθέτει το αυτοκίνητο. Συνήθως είναι συγκεντρωμένα σε θήκες μέσα στη ζάντα του τροχού, ή είναι στερεωμένα σε ειδικές θέσεις στο πλάι του χώρου αποσκευών. Τα εξαρτήματα που χρειάζεστε είναι τα εξής:

  • Ρεζέρβα, με λάστιχο σε λειτουργική κατάσταση, όχι σκασμένο ή ξεφούσκωτο
  • Γρύλο, για την ανύψωση του αυτοκινήτου
  • Σταυρό ή μπουλονόκλειδο, για το ξεβίδωμα του τροχού
  • Αντάπτορα-κλειδί για μπουλόνια ασφαλείας, εφόσον το αυτοκίνητό σας έχει τέτοια

Αφού βεβαιωθείτε ότι δεν σας λείπει τίποτα από τα παραπάνω, μπορείτε να ξεκινήσετε τη διαδικασία αντικατάστασης των τροχών. Σημαντική σημείωση: αν το αυτοκίνητό σας δεν έχει ρεζέρβα, αλλά κιτ επισκευής ελαστικού, δεν χρειάζεται να συνεχίσετε την ανάγνωση. Δείτε πώς θα χρησιμοποιήσετε το κιτ επισκευής.

Βήμα 1

Πρώτη κίνηση είναι να ξεσφίξετε τα μπουλόνια. Όχι να τα βγάλετε, αλλά απλώς να τα χαλαρώσετε, όσο ο τροχός πατά στο έδαφος. Αν είναι δύσκολο να κουνηθούν τα μπουλόνια και δείχνουν κολλημένα, μη φοβηθείτε να χρησιμοποιήσετε περισσότερη δύναμη. Ακόμη και να «πατήσετε» το εργαλείο με το πόδι.

Βήμα 2

Βρείτε τα ειδικά σημεία τοποθέτησης του γρύλου (υπάρχει ένα τέτοιο κοντά σε κάθε τροχό). Πρέπει να σκύψετε κάτω από το αμάξωμα και να αναζητήσετε το σχετικό βέλος. Στη συνέχεια προσαρμόστε καλά τον γρύλο και ανυψώστε το αυτοκίνητο. Αν δεν μπορείτε να καταλάβετε πως λειτουργεί ο γρύλος, αναζητήστε το αυτοκόλλητο με το αντίστοιχο σχεδιάγραμμα που δείχνει τον τρόπο λειτουργίας του.

Βήμα 3

Ξεβιδώστε τελείως τα μπουλόνια και αφαιρέστε τον τροχό με το σκασμένο ελαστικό. Κατόπιν, τοποθετήστε τη ρεζέρβα και βάλτε τα μπουλόνια στις θέσεις τους. Αρχίστε να τα σφίγγετε αρκετά, όχι όμως μέχρι το τέρμα τους και όχι… με τη σειρά. Πρέπει να σφίξετε τα μπουλόνια αντικριστά, δηλαδή όταν τελειώσετε με το ένα, να πάτε στο απέναντι και όχι στο ακριβώς δίπλα του. Αυτό συμβαίνει για να πατήσει σωστά ο εφεδρικός τροχός.

Βήμα 4

Κατεβάστε το αυτοκίνητο με τον γρύλο και όταν ο τροχός πατήσει κανονικά στην άσφαλτο, χρησιμοποιήστε το κλειδί για τα μπουλόνια για να τα σφίξετε όσο καλύτερα μπορείτε, μέχρι να νιώσετε ότι «τερματίζουν». Τώρα, μαζέψτε όλα τα εργαλεία, μαζί με τον τροχό που έχει σκασμένο ελαστικό και τοποθετήστε τα στον χώρο αποσκευών.

Βήμα 5

Επειδή συνήθως η ρεζέρβα μένει… ξεχασμένη και ποτέ δεν τσεκάρουμε την πίεσή της, σταματήστε στο πρώτο βενζινάδικο που θα βρείτε και ελέγξτε την πίεση. Πιθανότατα θα χρειαστεί να προσθέσετε αρκετό αέρα. Αν το αυτοκίνητό σας έχει ηλεκτρική τρόμπα που λειτουργεί με ρεύμα από τον αναπτήρα, ακόμα καλύτερα. Ελέγξτε την πίεση επί τόπου και δεν θα χρειαστεί να πάτε στο βενζινάδικο.

Αν έχετε ρεζέρβα κανονικού μεγέθους, τότε η πίεση αέρα πρέπει να είναι αυτή που βάζετε και υπό κανονικές συνθήκες στους τροχούς του αυτοκινήτου, σύμφωνα με το πινακάκι πιέσεων του κατασκευαστή. Αν όμως πρόκειται για ρεζέρβα ανάγκης, με πολύ πιο στενό πέλμα, τότε η πίεση αέρα πρέπει να είναι πολύ υψηλότερη. Αναζητήστε την προβλεπόμενη πίεση πάνω στο λάστιχο, στο πινακάκι πιέσεων στην πόρτα ή στο manual του αυτοκινήτου.

Δείτε ακόμη: Γιατί μερικά αυτοκίνητα δεν έχουν ρεζέρβα;

Αυτό ήταν! Η διαδικασία τελείωσε. Ακόμη και αν δεν έχει χρειαστεί να το κάνετε ποτέ, είναι αρκετά εύκολο και σίγουρα αποκτάτε μια πολύτιμη γνώση. Ποτέ δεν ξέρετε πότε θα σας συμβεί ξανά! Τώρα, μη ξεχάσετε να αποκαταστήσετε όσο το δυνατόν νωρίτερα το κλαταρισμένο ελαστικό, για να γυρίσει η ρεζέρβα στο πορτμπαγκάζ μέχρι την επόμενη φορά που θα είναι χρήσιμη. Μακάρι να μην τη χρειαστείτε ποτέ ξανά!