Ηλεκτρικό αυτοκίνητο: Φτάνουν μικρά, φορητά φωτοβολταϊκά για να φορτίσει; [video]

Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο θέλει ρεύμα για να κινηθεί. Τα φωτοβολταϊκά παράγουν ρεύμα. Οπότε, μπορώ να πάρω ένα φτηνό φωτοβολταϊκό και να μετακινούμαι τσάμπα;

  • -
  • -

Με τον ήλιο που έχουμε στην Ελλάδα, ειδικά το καλοκαίρι, ακούγεται ως πολύ καλή η ιδέα να έχουμε ένα φτηνό, φορητό κιτ φωτοβολταϊκών ώστε να φορτίζουμε το ηλεκτρικό μας αυτοκίνητο όταν πάμε εκδρομή ή έστω ακόμα και για ένα μπάνιο.Το θέμα είναι, μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο; 

Μπορεί να πάρει ρεύμα από φωτοβολταϊκά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Εξετάζοντας το θέμα καθαρά τεχνικά μπορούμε να το κάνουμε. Εφόσον υπάρχει παραγωγή ρεύματος και έχουμε όλες τις κατάλληλες συνοδευτικές συσκευές (όπως inverter κ.λπ.), είναι εφικτό να στείλουμε αυτό το ρεύμα στο αυτοκίνητο και να γεμίσουμε την μπαταρία του. Στην αγορά υπάρχουν ολοκληρωμένα αυτόνομα κιτ τα οποία περιλαμβάνουν όλα τα απαραίτητηα ώστε να έχουμε δωρεάν καθαρή ενέργεια από τον ήλιο. Στο εξωτερικό τα συναντάμε πολύ συχνά σε camping, τα οποία χρησιμοποιούνται για να λειτουργήσει κάποιος τις συσκευές που έχει μαζί του.

Δείτε στο παρακάτω video την επιτυχημένη προσπάθεια φόρτισης ενός Tesla Model 3 με φορητά φωτοβολταϊκά:

Πόσο γρήγορα γίνεται η φόρτιση; Έχει νόημα στην πράξη;

Αναφέραμε πιο πάνω ότι αυτά τα αυτόνομα κιτ μπορούν να φορτίσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ωστόσο, υπάρχει ένα σημαντικό πρόβλημα και αυτό αφορά την ταχύτητα φόρτισης. Το ρεύμα που παράγουν τα εν λόγω κιτ είναι λίγο, με αποτέλεσμα η φόρτιση να γίνεται με δραματικά αργούς ρυθμούς. Η παραγόμενη ποσότητα ρεύματος συνήθως κυμαίνεται από 100-300 Watt, δηλαδή 0,1-0,3 kW. Ως μέτρο σύγκρισης, σημειώστε ότι κατά φόρτιση σε μια απλή σπιτική πρίζα σούκο η ισχύς είναι συνήθως 1,8-2,3 kW. Αυτό σημαίνει ότι με αυτά τα φωτοβολταϊκά πάνελ, ακόμα και σε ιδανικές συνθήκες χρειαζόμαστε 3-5 ώρες ή και ακόμα περισσότερες, ώστε να βάλουμε στην μπαταρία του αυτοκινήτου μας 1 kWh, με την ποσότητα αυτού του ρεύματος να αντιστοιχεί περίπου σε 5-6 χλμ. (μιλάμε για ολοκληρωμένα αυτόνομα συστήματα με τιμή κάτω των 500 ευρώ).

forita-panel-fortisi-ilektriko-2

Στην πράξη, λαμβάνοντας υπόψη τις απώλειες που υπάρχουν από το φωτοβολταϊκό μέχρι το ρεύμα να καταλήξει στην μπαταρία και το γεγονός ότι η απόδοση των πάνελ δεν είναι σταθερά στην κορυφαία τιμή (ανάλογα με την γωνία του ήλιου, την θερμοκρασία και πληθώρα άλλων παραγόντων), για να πάρουμε αυτήν την μία κιλοβατώρα χρειαζόμαστε ακόμα περισσότερο χρόνο.

Δείτε ακόμα: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχουν φωτοβολταϊκά στην οροφή

Τελικά αξίζει να φορτίσω ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με φτηνά, φορητά φωτοβολταϊκά;

Το συμπέρασμα που προκύπτει από τα παραπάνω είναι ότι θα μπορούσαμε θεωρητικά να εκμεταλλευτούμε αυτά τα φτηνά πάνελ για να φορτίσουμε το αυτοκίνητό μας, όμως είναι τόσο χαμηλή η ταχύτητα φόρτισης που τελικά δεν είναι κάτι που μπορούμε να εφαρμόσουμε στην καθημερινότητά μας.

Αν επιμένετε, δείτε παρακάτω ένα video με ακόμη ένα τέτοιο εγχείρημα: