Citroen C4 1.4 VTi

Η γαλλική άνεση βρίσκει δυναμική και ουσιαστική εκπροσώπηση στο πρόσωπο της Citroen C4.

  • -
  • -
Ισχύς95 PS
Ροπή135 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,9 sec
Μέση κατανάλωση6,1 lt/100km
Εκπομπές CO2140 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Λιγότερο ανατρεπτική σχεδιαστικά από την πρώτη γενιά, αλλά σύγχρονη και απρόσμενα άνετη για την κατηγορία της.

γλυκά
  • Εσωτερικός σχεδιασμός
  • Φινετσάτο σαλόνι  
  • Άνεση ανάρτησης
  • Ποιότητα κύλισης
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
  • Υλικά κατασκευής
  • Χώροι
  • Τιμή
ξυνά
  • Απρόσωπη εξωτερική σχεδίαση
  • Κλίσεις αμαξώματος
απόψεις

Μικρός συμβιβασμός, ο βασικός κινητήρας των 1,4 λίτρων της Citroen C4. Με βασικό όπλο την προσιτή τιμή κτήσης, η νέα C4 βάζει δύσκολα στους αντιπάλους της, αφού η ποιοτική κύλιση συνδυάζεται  με ένα αγχολυτικό προφίλ στην καθημερινή οδήγηση και μπόλικα στοιχεία πρακτικότητας. Η άνεση επικρατεί, χωρίς να κάνει σε καμία περίπτωση φλύαρη, την εν κινήσει κουλτούρα της μικρομεσαίας C4.

Δημήτρης Παππάς

Μετά την αρχική C4, με την καμπυλόγραμμη σχεδίαση και τις ιδιαιτερότητες που την έκαναν αγαπητή και μισητή ως δείγμα προσωπικότητας και έντονου χαρακτήρα, η Citroen αποφάσισε να κρατήσει τις ριζοσπαστικές ιδέες για την σειρά DS. Η δεύτερη version ήρθε με πιο βατά και εύπεπτα βήματα, δομημένα σε αξίες που καθιερώθηκε η γαλλική εταιρεία στο βάθος των ετών της ιστορίας. Άνεση και αρχοντική διάθεση είναι στοιχεία που προσφέρονται με ρεαλισμό στην μικρομεσαία προσιτή Citroen ακόμα και στην βασική της έκδοση με τον 1.4 VTi. Μπορεί με την ατμοσφαιρική της ανάσα και τους 95 ίππους να μην υπόσχεται ροπάτους λαγούς και υπετροφοδοτούμενα πετραχήλια, όμως ποιος βάζει ως προτεραιότητα στις μέρες μας τις απόλυτες επιδόσεις;  

 

Ατμόσφαιρα …γενικά!

Είναι προφανές ότι στην εποχή του σούπερ downsizing που επιτάσσει η σύγχρονη μόδα, η νέα «μικρή» C4 με τον 1400άρη κινητήρα δείχνει αβοήθητη απέναντι στον ανταγωνισμό. Κι όμως, μπορεί να μην γυαλίζει σαν χάντρα στα μάτια σου, όμως με ρεαλιστικότερη ματιά θα διαπιστώσεις ότι συνολικά προσφέρει ένα αξιόλογο πακέτο που δεν στέκεται σε μεμονωμένα στοιχεία εντυπωσιασμού. Οι καθαρές γραμμές και οι αυξημένες διαστάσεις(μήκος 4.330 mm, πλάτος 1.790 mm και ύψος 1.490 mm), τοποθετούν την νέα C4 κοντά στην νέα μόδα των σύγχρονων πληθωρικών μικρομεσαίων και σχεδιαστικά μπορούμε να πούμε ότι αφήνει το αντισυμβατικό στιλ και εστιάζεται σε ποιο καθαρές και αυστηρές γραμμές. Σίγουρα όμως κερδίζει σε επιθετικότερο στιλ με το ελαφρώς πεπλατυσμένο αποκλειστικά 5θυρο αμάξωμα και συνολικά δεν δίνει λαβές για παράπονο από την πλευρά του θεατή. Αντιθέτως, το βλέμμα δηλώνει ότι απολαμβάνει την θέα από την στιγμή που θα εστιάσει στο σαλόνι που είναι ευεργετημένο στις χωροταξικές του ανέσεις, αλλά και στην ατμόσφαιρα που προσφέρει. Επικρατεί η γαλλική φινέτσα και μια «γερμανική» τάση ποιότητας και συναρμολόγησης με το ευπαρουσίαστο εσωτερικό να κλέβει τις εντυπώσεις. Με συμβατικότερο σχεδιαστικό στιλ, αλλά λειτουργικό και πλήρες πληροφοριών από ένα νέο πίνακα οργάνων στα πρότυπα της C5, ο εσωτερικός κόσμος της C4 προσφέρει μια σύγχρονη και συνολικά premium αίσθηση. Το περιβάλλον σε συνδυασμό με το εξαιρετικό πακέτο εξοπλισμού (μεταξύ άλλων: έξι αερόσακοι, ABS με Brake Assist και ESP, hill holder, air condition, κεντρικό τηλεχειριζόμενο κλέιδωμα, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, ρυθμιζόμενο τιμόνι σε ύψος και απόσταση και cruise control) φτιάχνουν την διάθεση. Αφθονία θέσεων για μικροαντικείμενα συμβάλουν στην πρακτικότητα και τα αναπαυτικά καθίσματα κάνουν εύκολη και άνετη την ζωή των πέντε επιβατών, ενώ ο κορυφαίος χώρος φόρτωσης των 408 λίτρων, δείχνει τον δρόμο στους ανταγωνιστές του.


Γαλλικά και πιάνο…

O 1.4 VTi είναι ο βασικός κινητήρας βενζίνης που βρίσκει κανείς στον τιμοκατάλογο και στο αυτοκίνητο δοκιμής. Απόντος τουρμπίνας όπως είπαμε πιο πάνω, αλλά σύγχρονος 16βάλβιδος με μεταβλητό χρονισμό και προδιαγραφών Euro 5, αποδίδει 95 ίππους στις 6.000 rpm και 135 Nm ροπής στις 4.000 rpm. Πρακτικά μπορεί να μην περιμένεις πολλά, όμως η σοφή επιλογή πιο κοντής τελικής σχέσης μετάδοσης στο 5άρι κιβώτιο και το σχετικά χαμηλό βάρος για μικρομεσαίο(στα 1.200 κιλά), κάνουν την C4 να δείχνει και να αισθάνεται άνετα με την απόδοση του 1.4 VTi. Ελαστικός και γραμμικός προσφέρει πολιτισμένη απόδοση και σωστό εύρος λειτουργίας, ενώ δεν διστάζει να σε αποζημιώσει με την ευστροφία του όταν αποφασίσεις να εκμεταλλευτείς πλήρως τις δυνατότητές του. Στο περιβαλλοντικό και οικονομικό του καθήκον δεν ξεπερνά τα 140gr/km (CO2), και τα 6,1 lt/100km κατανάλωσης εργοστασιακών τιμών σύμφωνα με τον κατασκευαστή, ενώ τα νούμερα επιδόσεων (11,9’’ για τα πρώτα 100 km/h και 182 km/h τελικής ταχύτητας) επιβεβαιώνονται και σε αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός. Πρακτικά η μέση κατανάλωση στρογγυλοκάθεται ανάμεσα στα 7,5 με 8,5 λίτρα, σε φυσιολογικές συνθήκες που σε συνδυασμό με το 60άρι ρεζερβουάρ εξασφαλίζουν 700 με 800 χιλιόμετρα αυτονομίας.

Η ουσία είναι ότι το γαλλικό αυτοκίνητο κερδίζει τον οδηγό σε κάθε του απαίτηση είτε χρησιμοποιείται καθημερινά στην πόλη, είτε καταπίνει χιλιόμετρα στην εθνική και στους πέριξ επαρχιακούς. Στην ταξιδιωτική του ικανότητα έχει να παρατάξει απαράμιλλη άνεση από το μαλακό set up της ανάρτησης(αρχιτεκτονικής McPherson εμπρός, ημιάκαμπτου πίσω) και εντυπωσιακή ποιότητα κύλισης  για την κατηγορία και την τιμή. Οι ανωμαλίες του δρόμου φιλτράρονται και περιορίζονται γενναιόδωρα τόσο σε ήχο όσο και σε ουσία με αποτέλεσμα να δημιουργεί ευτυχισμένους επιβάτες. Ταυτόχρονα φροντίζει για την αποτελεσματική και ασφαλή εικόνα συμπεριφοράς, έχοντας βέβαια υπόψιν ότι η πλάστιγγα γέρνει περισσότερο προς την άνεση και λιγότερο προς την σπορ συμπεριφορά. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι αναμενόμενες και η ηλεκτρική υποβοήθηση στο τιμόνι είναι γενναιόδωρη για να χαρακτηριστεί σπορ. Παρόλα αυτά η C4 είναι ευχάριστη και δεν χαλάει χατίρι αρκεί να μην επιτεθείς στο επερχόμενο στροφιλίκι. Προτιμά τις στρωτές γραμμές για να εκφράσει την αριστοκρατική του οδική συμπεριφορά προσφέροντας καλά φρένα και προβλέψιμες αντιδράσεις, ενώ το ESP διατηρεί τα επίπεδα ασφαλείας σε ανώτερο επίπεδο απέναντι στο επίμονο οδηγό που διαπραγματεύεται με την υπερβολή. Το στοίχημα για την Citroen ήταν να προσφέρει ένα αυτοκίνητο που θα διατηρήσει τα δυναμικά χαρακτηριστικά που επιδιώκει ο αγοραστής της κατηγορίας, αλλά σε επίπεδο άνεσης ο ανταγωνισμός να υποκλίνεται στο γαλλικό ταλέντο. Κερδίζει τα εύσημα λοιπόν και αποδεικνύει ότι διατηρεί διπλωματικά τις καλύτερες σχέσεις με το ανάγλυφο του δρόμου.

συμπέρασμα
Μπροστά στην πολύ προχώ πρώτη γενιά, η 2η δείχνει λιγότερο δημιουργική σε εικόνα, όμως ριζικά αναγεννημένη σε ουσία και τοποθέτηση στην πιάτσα των μικρομεσαίων. Φινετσάτη, κομψή και με αριστοκρατική διάθεση η C4 διατηρεί την σύγχρονη εικόνα συμπεριφοράς-απόδοσης γαρνιρισμένη με άνεση υψηλού επιπέδου καθώς και ενδιαφέρουσες εσωτερικές ανέσεις. Σε συνδυασμό με την λογικότατη τιμή, η βάση με τον μικρό αλλά ζωντανό 1.4 VTi μπορεί να μην καυχιέται ότι θα εξιτάρει με επιδόσεις και δυναμικά χαρακτηριστικά, όμως αποτελεί ρεαλιστική και απόλυτα εύστοχη επιλογή που προσφέρει πολλά και ζητάει λίγα.

Citroen C4 2010

POLL

Ποιο ηλεκτρικό πόλης προτιμάτε;

  • Honda e
  • SEAT Mii Electric
  • smart EQ fortwo coupe
  • smart EQ fortwo cabrio
  • smart EQ forfour
78
GOCAR Magazine #78

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...