Renault Megane 1.5 dCi

Bingo… για το diesel Megane που ενισχύει τη θέση του στην κόντρα των μικρομεσαίων

  • -
  • -
Ισχύς110 PS
Ροπή260 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h12,1 sec
Μέση κατανάλωση3,5 lt/100km
Εκπομπές CO290 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

To Renault Megane με την diesel καρδιά, δείχνει πλέον ακόμα πιο ικανό και επίκαιρο!

γλυκά
  • Οδική συμπεριφορά
  • Λειτουργία κινητήρα
  • Κατανάλωση
  • Κλιμάκωση κιβωτίου
  • Ποιότητα κατασκευής
ξινά
  • Χώροι για πίσω επιβάτες
απόψεις

Παρότι η τρίτη γενιά Megane μετράει πέντε χρόνια ζωής, το σχήμα της παραμένει σύγχρονο και αρκετά εντυπωσιακό. Η επικρατούσα λογική «μόνο diesel» έχει φέρει στο προσκήνιο τον μικρό των 1.5 λίτρων ο οποίος δείχνει ότι φτάνει και περισσεύει να κινήσει αξιοπρεπώς το γαλλικό μικρομεσαίο.

Βασίλης Παπαδόπουλος

Η απελευθέρωση των καινούργιων diesel στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα, μας δίνει τη δυνατότητα να ανακαλύψουμε μοντέλα, που ήταν κρυμμένα στον παραλογισμό της παλαιότερης νομοθεσίας. Το μικρομεσαίο 5θυρο Renault Megane είναι ένα από αυτά τα μοντέλα στα οποία οι diesel εκδόσεις δίνουν νέο ενδιαφέρον στην παρουσία τους στην κατηγορία. Ενώ με την πρώτη ματιά ο 1.6 dCi των 130 ίππων κλέβει τις εντυπώσεις στα τεχνικά χαρακτηριστικά, ο ελαφρώς μικρότερος 1.5 dCi των 110 ίππων κάθε άλλο παρά συμπληρωματικός αποδεικνύεται στην γκάμα του Megane.

Φιλικό περιβάλλον

Μπορεί να μην είναι «φρεσκαδούρα» αλλά σχεδιαστικά η σιλουέτα του 5θυρου Megane δείχνει μοναδική και διαφορετική ανάμεσα στα μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας. Οι μικρές προσθήκες στο τελευταίο facelift το κάνουν πιο μοντέρνο, χωρίς να χαλάνε τις βασικές σχεδιαστικές αξίες, που εν μέρει διατηρούν και την ιδιαίτερη όψη του σχήματος.

Στο εσωτερικό η σύγχρονη λογική της Renault βρίσκει μια ποιοτική εφαρμογή, με μελετημένη εργονομία και βασικό σκοπό την πρακτική και άνετη μετακίνηση οδηγού και επιβατών. Σωστή θέση οδήγησης και εκκεντρικός αλλά εύχρηστος ο πίνακας οργάνων. Στην πράξη όλα είναι λειτουργικά και μόνον μικρή περίοδος εξοικείωσης χρειάζεται για τα κοντά τοποθετημένα πεντάλ και τους διακόπτες στην κολώνα του τιμονιού για το ηχοσύστημα. Η ποιότητα κατασκευής ικανοποιεί -ακόμα και σε λεπτομέρειες- ενισχύοντας την ευχάριστη εικόνα. Οι χώροι βρίσκονται στο μέσο όρο, με βασική υστέρηση το χώρο για του πίσω επιβάτες, που δείχνει περιορισμένος σε σχέση με τις κορυφαίες προτάσεις του ανταγωνισμού. Εκμεταλλεύσιμο σχήμα και μεγάλο άνοιγμα διαθέτει ο χώρος αποσκευών, που διαθέτει 372 lt και συγκαταλέγεται στα θετικά του μοντέλου.

Πολιτισμός

Χαρισματικός ο 1.5 dCi της Renault ξεχωρίζει για τον πολιτισμένο και ραφιναρισμένο χαρακτήρα του. Με 110 ίππους και 260 Nm ροπής, κρύβει έντεχνα την κλασσική diesel χροιά στη λειτουργία του. Ρυθμισμένος και εκπαιδευμένος για τις ανάγκες της καθημερινής μετακίνησης, δείχνει ζωηρός στις χαμηλές στροφές, χωρίς να πέφτει απότομα ψηλά στις 4500+ rpm. Γραμμικός σε λειτουργία και ήσυχος, εκμεταλλεύεται την καλή ηχομόνωση, ώστε να προσφέρει ποιοτική λειτουργία στο αυτί του οδηγού. Η ηρεμία στο εσωτερικό του Megane διαταράσσεται μετά τα 140 km/h και αυτό κυρίως από αεροδυναμικό θόρυβο. Σημαντική βοήθεια από το σωστά κλιμακωμένο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο (υπάρχει και αυτόματο διπλού συμπλέκτη EDC - Efficient Dual Clutch), το οποίο εκτός από σωστή εκμετάλλευση της ροπής του κινητήρα προσφέρει και ευχάριστη αίσθηση. Οι επιδόσεις που εξασφαλίζει το πακέτο κινητήρας-κιβώτιο στο 5θυρο Megane είναι ανταγωνιστικές στην πράξη, ενώ μαζί με τη χορηγία του καλό-ρυθμισμένου συστήματος Start & Stop, το γαλλικό hatchback καταφέρνει να καταναλώνει κατά μέσο όρο σε μικτή χρήση κάτι παραπάνω από 6,0 lt/100km. Παράλληλα οι χαμηλές εκπομπές CO2 το απαλλάσσουν από τα τέλη κυκλοφορίας.

Ακολουθώντας τις ευχάριστες εντυπώσεις που προκαλεί ο κινητήρας, το Megane δείχνει αρκετά ουσιαστικό και ενδιαφέρον στο δρόμο. Εφοδιασμένο με εξελιγμένο ESP, διατηρεί ασφαλές και αποτελεσματικό εν κινήσει προφίλ, χωρίς να είναι πουθενά φλύαρο, ακόμα και όταν το πιέσεις. Στιβαρό και σταθερό, διατηρεί χιλιόμετρα, υποστρέφει ελάχιστα και προάγει τη δημιουργία μιας σχέσης εμπιστοσύνης μαζί του. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι υπαρκτές, αλλά δεν τρομάζουν και δικαιολογούνται απόλυτα από την άνεση και την ποιότητα κύλισης που προσφέρει η ανάρτηση. Η τελευταία διαθέτει εξαιρετικά εύστοχη λειτουργία για το χαρακτήρα του μοντέλου και ικανοποιεί στο απαιτητικό ανάγλυφο των ελληνικών δρόμων. Το τιμόνι εμφανίζει μια «τεχνητή αίσθηση» και μπορεί να μην ενθουσιάζει τους λάτρεις της σπορ οδήγησης, σε κάθε περίπτωση πριμοδοτεί την άνετη μετακίνηση και βοηθά στην καθημερινότητα. Δυνατά και ανθεκτικά τα φρένα ακολουθούν την φιλοσοφία ασφαλής οδήγησης που διέπει το γαλλικό μοντέλο.

συμπέρασμα

Νέες προοπτικές στο Megane δίνουν οι diesel εκδόσεις dCi 1.5 και 1.6 λίτρων. Δύναμη και οικονομία σε ένα πολιτισμένο περιβάλλον, από το οποίο δεν λείπει η πρακτικότητα και η ποιότητα κάθε σύγχρονου Renault. Ο entry-level dCi κινητήρας των 1.5 λίτρων δίνει μια νέα ώθηση στο μικρομεσαίο Renault και το μεταμορφώνει σε δυνατό παίκτη της κατηγορίας. Ολοκληρωμένο στο δρόμο, μαζεύει θετικά στοιχεία από όλους του τομείς, χωρίς να υστερεί κάπου σημαντικά. Η ανταγωνιστική τιμή, η απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας και η χαμηλή κατανάλωση ενισχύουν ακόμα περισσότερο την παρουσία του στην κατηγορία

Renault Megane Collection 2012

POLL

Ποιο ηλεκτρικό πόλης προτιμάτε;

  • Honda e
  • SEAT Mii Electric
  • smart EQ fortwo coupe
  • smart EQ fortwo cabrio
  • smart EQ forfour
75
GOCAR Magazine #75

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...