ΔΟΚΙΜΗ: Renault Megane 1.2 TCe 130 PS

Ο καλός μικρός κινητήρας βενζίνης των 1,2 λίτρων με την περίσσια δύναμη δίνει άλλη διάσταση στο νέο Megane

  • -
  • -
Ισχύς130 PS
Ροπή205 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,6 sec
Μέση κατανάλωση5,3 lt/100km
Εκπομπές CO2119 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η βενζινοκίνητη έκδοση του Renault Megane με τον μικρό καλό τούρμπο κινητήρα βενζίνης των 1,2 λίτρων με 130 ίππους και πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού από τη βασική του έκδοση. 


Το Megene δίχως άλλο είναι αρκετά σημαντικό μοντέλο για τη Renault, κάτι που υπογραμμίζεται με έντονα γράμματα από την προσοχή που δίνουν οι Γάλλοι σε αυτό. Στη νέα γενιά του, την τέταρτη, παρουσιάζεται δυναμικό σε σχεδίαση και στο δρόμο, με αρκετή τεχνολογία και την άνεση που χαρακτηρίζει παραδοσιακά όλα τα γαλλικά μοντέλα. Από την πρώτη στιγμή, στις αρχές του έτους που πάτησε τους τροχούς του στην Ελλάδα, μας κέρδισε. Τότε ήταν η diesel έκδοση με τους 110 ίππους, που δίνει έμφαση στην οικονομία, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα το… σπίρτο που θα ταίριαζε με τον χαρακτήρα και τη δυναμική του Megane.

Σήμερα, το μικρομεσαίο γαλλικό μοντέλο έρχεται με τον καλό 1.2 TCe βενζίνης, απόδοσης 130 ίππων και 205 Nm ροπής να επαναπροσδιορίσει τη θέση του στον χάρτη. Έχοντας ως βάση, τη νέα πλατφόρμα CMF, ένα καλοδουλεμένο πλαίσιο και σχεδίαση, με αρμονικές γραμμές και ιδιαίτερα στοιχεία όπως τα φωτιστικά σώματα, εμπρός και πίσω, που το καθιστούν αναμφίβολα ξεχωριστό απέναντι στον ανταγωνισμό. Η συγκεκριμένη έκδοση δεν έχει διαφοροποιήσεις αισθητικά σε σχέση με την diesel, με το μεγάλο αμάξωμα μήκους 4.359 mm να σε κερδίζει στο μάτι, αλλά και στην ουσία, αφού με μεταξόνιο 2.669 mm προσφέρει ικανούς χώρους για τέσσερα και με κάποιες παραχωρήσεις φυσικά και για πέντε άτομα, με αποσκευές 434 λίτρων.

Η καμπίνα των επιβατών είναι καλοφτιαγμένη, με τα μαλακά πλαστικά στο άνω μέρος να χαρίζουν στο Megane premium εικόνα, αλλά και αίσθηση στην αφή. Αυτό όμως που κλέβει τις εντυπώσεις στο εσωτερικό του γαλλικού μοντέλου είναι η μεγάλη 8,7 ιντσών κάθετα τοποθετημένη οθόνη. Οι σχεδιαστές επέλεξαν μια αντισυμβατική προσέγγιση, αφήνοντας πίσω τους την καθιερωμένη οριζόντια διάταξη, κάτι που συναντάμε σπάνια και κυρίως σε εξεζητημένα αυτοκίνητα όπως τα Tesla. Με την απουσία των πλήκτρων, η αφή αναλαμβάνει όλες τις λειτουργίες στην οθόνη και μάλιστα με άψογο τρόπο, αφού εκτελεί εύκολα εντολές, ακόμα και με… γάντια.

Το επίπεδο εξοπλισμού σε αυτή τη βενζινοκίνητη έκδοση είναι ιδιαίτερα πλούσιο, αφού ξεκινά από την Dynamic και προσφέρει περισσότερα από όσα θέλεις και φαντάζεσαι, διαθέτοντας μεταξύ άλλων, το σύστημα infotainment, ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών, keyless entry και αυτόματο κλιματισμό. Αυτό που κάνει τη διαφορά στο νέο Megane είναι το σύστημα Multi-Sense το οποίο ρυθμίζει τα προγράμματα οδήγησης, σε ECO, Normal και Sport. Η συνεργασία με τον μικρό τούρμπο κινητήρα βενζίνης είναι… δημιουργική, αφού σου επιτρέπει να προσαρμόσεις τις ανάγκες και να πάρει το καλύτερο δυνατό από τον κινητήρα.

Έναν κινητήρα ο οποίος διακρίνεται για τη γραμμικότητά του, με απόδοση που προσομοιώνει σε αυτή ενός μεγάλου κυβισμού ατμοσφαιρικό, παρά σε έναν μικρό τούρμπο. Βλέπετε από τον 1.2 TCe λείπουν οι εξάρσεις και τα απότομα ξεσπάσματα, με μοναδικό… σκαλοπάτι να είναι οι 2.000 rpm, εκεί όπου αποδίδεται το σύνολο της ροπής των 205 Nm. Εκεί είναι που βγαίνουν στο δρόμο και οι 130 ζωηροί γαλλικοί ίπποι και κάνουν αυτή την έκδοση του Megane πιο σπιρτόζικη και σαφώς πιο δυναμική από την αντίστοιχη diesel. Η γεμάτη λειτουργία του κινητήρα που δείχνει πρόθυμος να ανεβάσει ψηλά τις στροφές χωρίς διαμαρτυρία, αναδεικνύουν τις αρετές του πλαισίου.

γλυκά
  • Οδική συμπεριφορά
  • Επιδόσεις
  • Εξοπλισμός
  • Σύστημα Multi-Sense
  • Τιμόνι
  • Φρένα
  • Τεχνολογία
  • Αισθητική
ξινά
  • Περιορισμένη σχετικά άνεση (Sport mode)
  • Κατανάλωση (υπό πίεση)

Σφιχτό σε γενικές γραμμές, με τους μεγάλους τροχούς 17 ιντσών και τα χαμηλού προφίλ ελαστικά να τονίζουν ακόμα περισσότερο την αμεσότητα που δίνει στις εντολές του οδηγού, ενώ από την άλλη η ήπια ρύθμιση της ανάρτησης φροντίζει να διατηρεί καλά επίπεδα άνεσης, χαρίζοντας μια ισορροπία στο σύνολο. Με το πρόγραμμα Sport το Megane γίνεται πιο δραστήριο και σε τσιγκλάει να το κυνηγήσεις, αναζητώντας την άλλη διάσταση του οικογενειακού μοντέλου της Renault την οποία εξάλλου ενισχύει και η λειτουργία του κινητήρα. Θα το απολαύσεις στις στροφές, χωρίς να σε νοιάζουν οι κλίσεις του αμαξώματος, τις οποίες αναλαμβάνει να ελέγξει αποτελεσματικά η ανάρτηση. Στον ανοιχτό δρόμο η επιλογή Normal ταιριάζει περισσότερο, κατεβάζοντας τα dB αλλά και την κατανάλωση, αφήνοντας οδηγό και επιβάτες ξεκούραστους και ήσυχους μέσα στην ποιοτική καμπίνα του Megane να απολαύσουν το ταξίδι τους. Ακόμα πιο ήπια γίνονται τα πράγματα στο ECO mode όπου το Megane βγάζει τον ράθυμο εαυτό του προς τα έξω, έχοντας ως γνώμονα την οικονομία την οποία εξάλλου θα αναζητήσεις και θα εκτιμήσεις δεόντως μέσα στην πόλη, βλέποντας την τιμή της κατανάλωσης να πέφτει κάτω από τα 7 lt/100 km, ενώ στα προηγούμενα προγράμματα είχε σκαρφαλώσει πάνω από 8 lt/100 km. Τιμές λογικές για τη φιλοσοφία και το μέγεθος του αυτοκινήτου.

συμπέρασμα

Η συγκεκριμένη έκδοση 1.2 TCe με τον τούρμπο κινητήρα βενζίνης αναδεικνύει μια άλλη πτυχή του νέου Renault Megane, που έχει να κάνει με τη δυναμική του μοντέλου. Ταιριάζει γάντι με το γαλλικό μικρομεσαίο προσφέροντας έναντι μικρού τιμήματος σε καύσιμο σε σχέση πάντα με την έκδοση diesel, περισσότερο νεύρο, καλύτερες επιδόσεις, πιο ραφιναρισμένη και αθόρυβη λειτουργία, κάνοντας το Megane πιο απολαυστικό σε συνθήκες πέραν της καθημερινής μετακίνησης.


New Renault Megane 2015

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
83
GOCAR Magazine #83

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...