BMW 116d EfficientDynamics

Η BMW ισχυρίζεται πως η αυξημένη αποδοτικότητα δεν θυσιάζει την οδηγική απόλαυση. Μάρτυράς της η 116d EfficientDynamics

  • -
  • -
Ισχύς116 PS
Ροπή260 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h10,5 sec
Μέση κατανάλωση3,8 lt/100km
Εκπομπές CO299 gr/km
Euro NCAP
με μια ματιά

Η πιο green έκδοση στη γκάμα της BMW Σειράς 1, με 116 ίππους και εκπομπές ρύπων κάτω από το όριο των 100 g/km.

γλυκά
  • Λειτουργία κινητήρα
  • Επιδόσεις
  • Φρένα
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κατανάλωση
  • Ποιότητα κατασκευής
ξινά
  • Τράβηγμα μοτέρ κάτω από τις 1.500 rpm
Πακέτο EfficientDynamics

Τα στοιχεία που περιλαμβάνει το πακέτο EfficientDynamics στη Σειρά 1 και που συντελούν στον αποδοτικό της χαρακτήρα είναι τα εξής:

Auto Start/Stop: Απενεργοποιεί τον κινητήρα όταν το αυτοκίνητο ακινητοποιείται προσωρινά, π.χ. στο φανάρι, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση καυσίμου.

Diesel BMW TwinPower Turbo: Στον 4κύλινδρο 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα, ο άμεσος ψεκασμός Common Rail συνδυάζεται με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας τουρμπίνας.

ECO PRO: Η νέα αυτή λειτουργία καθοδηγεί τον οδηγό σε μια πιο αποδοτική οδήγηση και ταυτόχρονα ρυθμίζει αναλόγως τα υποσυστήματα του αυτοκινήτου (π.χ. απόκριση γκαζιού, λειτουργία κιβωτίου και κλιματισμού) με στόχο τη μέγιστη εξοικονόμηση καυσίμου. Νέο στοιχείο είναι η ένδειξη της επιπλέον αυτονομίας, που δείχνει πόσα χιλιόμετρα κερδίζεις μετά από κάθε γέμισμα χάρη στην οικονομική οδήγηση. Σύμφωνα με τη BMW, με το ECO PRO μπορείς να πετύχεις μείωση στην κατανάλωση καυσίμου μέχρι και 20%.

Ανάκτηση Ενέργειας από την Πέδηση: Όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι ή φρενάρει, ο εναλλάκτης συνεχίζει να παράγει ρεύμα. Αυτή η ανεκμετάλλευτη ενέργεια μετατρέπεται, κατά τη λειτουργία άνευ φορτίου, σε ηλεκτρική ενέργεια, η οποία διοχετεύεται στη μπαταρία.

Ηλεκτρική υποβοήθηση τιμονιού: Σε αντίθεση με τα κοινά υδραυλικά συστήματα διεύθυνσης, η ηλεκτρική υποβοήθηση καταναλώνει ενέργεια μόνο κατά τη διάρκεια του στριψίματος του τιμονιού.

Ένδειξη Σημείου Αλλαγής Ταχύτητας. Δείχνει στον οδηγό την ιδανική σχέση που πρέπει να επιλέξει στο κιβώτιο, ώστε να οδηγεί με τη μεγαλύτερη δυνατή οικονομία καυσίμου.

Χαμηλωμένη ανάρτηση: Για βελτιωμένη αεροδυναμική

Ελαστικά με μειωμένη αντίσταση κύλισης: Μειωμένη τριβή = χαμηλότερη κατανάλωση και ρύποι.

Μακρύτερη τελική σχέση μετάδοσης: Για περεταίρω μείωση της κατανάλωσης. Όταν π.χ. το αυτοκίνητο κινείται με 100 km/h και με 6η ταχύτητα στο κιβώτιο, οι στροφές του κινητήρα ανέρχονται σε μόλις 1.600 rpm.

Με τον όρο EfficientDynamics, η BMW εννοεί ακριβώς αυτό: μειωμένοι ρύποι και κατανάλωση χωρίς συμβιβασμούς στις επιδόσεις και τα δυναμικά χαρακτηριστικά. Στο πνεύμα αυτό κινείται και η πιο green έκδοση της BMW Σειράς 1, η BMW 116d EfficientDynamics. Αντίθετα με ότι ισχύει σε πολλές σύγχρονες BMW, όπου το νούμερο στην ονομασία σπάνια συμβαδίζει με τον πραγματικό κυβισμό (π.χ. η 328i είναι 2.0 Turbo), στην 116d τα πράγματα είναι όπως ακριβώς φαίνονται και πολύ ευχάριστα για την ελληνική αγορά: κάτω από το μακρύ καπό “φωλιάζει” ένας τετρακύλινδρος 1.600άρης diesel που αποδίδει 116 ίππους και 260 Nm, από τις 1.750 έως τις 2.500 rpm. Στην πράξη συνδυάζει νεύρο και αποδοτικότητα με ποιότητα λειτουργίας που ταιριάζει σε ένα premium μικρομεσαίο. Και αυτό παρά τις 6 ιδιαίτερα μακριές σχέσεις του χειροκίνητου κιβωτίου που κρύβουν μέρος των δυνατοτήτων του diesel BMW TwinPower Turbo. Χαμηλά, κάτω από τις 1.500 rpm, το μοτέρ είναι κάπως νωχελικό, αλλά μόλις οι στροφές ανέβουν η ταχύτητα αυξάνει με γοργό ρυθμό. Άλλωστε, αν αποφασίσεις να ξεχάσεις τον green χαρακτήρα της συγκεκριμένης BMW, μπορείς να επιλέξεις στο Drive Experience Control το mode οδήγησης “Sport+” ενισχύοντας την απόκριση του μοτέρ στο πάτημα του γκαζιού και βελτιώνοντας το βάρος του τιμονιού. Σύμμαχός σου σε κάθε περίπτωση είναι το 6άρι κιβώτιο με τη γνωστή καλή, αν και κάπως λαστιχένια αίσθηση των BMW.  

 

ECO PRO: παιχνίδι οικονομίας

Δεν χρειάζεται να κάνεις πολλά χιλιόμετρα για να δεις τα πρώτα οφέλη της οικονομικής σου οδήγησης: οφέλη που μετριούνται σε km και απεικονίζονται στον πίνακα οργάνων. Στη BMW -πολύ σωστά- πιστεύουν πως οι ουσιαστικές δυνατότητες εξοικονόμησης καυσίμου “κρύβονται” στον ίδιο τον οδηγό και το στυλ οδήγησης του. Με το σύστημα ECO PRO λοιπόν δεν αρκούνται απλώς στις συμβουλές και προτροπές για οικονομική οδήγηση, αλλά προχωρούν ένα βήμα παραπέρα: στο άμεσα αντιληπτό όφελος. Έχοντας επιλέξει μέσω του Drive Experience Control τη λειτουργία ECO PRO, τα επιπλέον χιλιόμετρα αυτονομίας που κερδίζεις με την οικονομική σου οδήγηση εμφανίζονται στον υπολογιστή ταξιδιού. Παράλληλα, με το ECO PRO ρυθμίζεται ανάλογα η λειτουργία άλλων υποσυστημάτων που επηρεάζουν άμεσα ή έμμεσα την κατανάλωση, όπως η απόκριση του γκαζιού και ο κλιματισμός. Σύμφωνα με τη BMW, με το ECO PRO η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου μπορεί να φτάσει έως και 20%. Η μέση κατανάλωση των 3,8 lt/100 km που ανακοινώνουν οι Βαυαροί είναι μάλλον αισιόδοξη, ωστόσο η πραγματική τιμή κυμαίνεται κατά μέσο όρο στα 6 και είναι πολύ καλή - όχι πως αν το προσπαθήσεις δεν βλέπεις και νούμερα κοντά στο 5.

 

Efficient Dynamics

Όπως αναφέραμε στην αρχή, το πακέτο EfficientDynamics δεν σημαίνει πως τα δυναμικά χαρακτηριστικά δεν είναι αυτά που αρμόζουν σε μια BMW. Έτσι, εκτός από τις επιδόσεις και η οδική συμπεριφορά συγκαταλλέγεται στα θετικά της 116d EfficientDynamics, αφού δεν απέχει πολύ από της 116i για παράδειγμα. Διαφορές σίγουρα υπάρχουν και εστιάζονται στη ρύθμιση της ανάρτησης, που αν και χαμηλότερη (για καλύτερη αεροδυναμική) είναι πιο μαλακή, κυρίως στον πίσω άξονα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι κλίσεις στις στροφές να είναι λίγο μεγαλύτερες, με το πίσω μέρος να έχει την τάση να ανοίξει την τροχιά του όταν στρίβεις με πολλά km/h σε παρατεταμένες καμπές. Ακόμη κι εκεί όμως το καλό τιμόνι σε βοηθά στον έλεγχο και το στάνταρ DSC είναι πανταχού παρών για να επέμβει τις λιγοστές φορές που θα χρειαστεί. Σε κάθε άλλη περίπτωση, η 116d EfficientDynamics κινείται με ασφάλεια, είτε στην ευθεία είτε σε σφιχτό στροφιλίκι, ακόμη κι αν επιλέξεις να κινείσαι με ρυθμό που δεν ταιριάζει στον green χαρακτήρα της. Πολύ καλές είναι και οι εντυπώσεις από τα δυνατά φρένα.

Ένας ακόμη τομέας που διαπρέπει η 116d ED είναι αυτός της άνεσης. Η ανάρτηση προσφέρει αρχοντική κύλιση σε κάθε είδους δρόμο και απορροφά αποτελεσματικά και αθόρυβα σχεδόν κάθε ανωμαλία. Οι βελτίωση που έχουν πετύχει εδώ οι τεχνικοί της BMW σε σύγκριση με την προηγούμενη Σειρά 1 είναι αξιοθαύμαστη.

 

Άσος, μέσα έξω

Δεν είναι η πρώτη φορά που δοκιμάζουμε κάποιο μοντέλο της νέας Σειράς 1 (δες εδώ όλες τις δοκιμές BMW), οπότε είναι γνωστές οι αρετές της στους περισσότερους τομείς. Σχεδιαστικά ξεχωρίζουν το μακρύ εμπρός μέρος, οι επίπεδες επιφάνειες και οι αιχμηρές λεπτομέρειες, με τις μεγαλύτερες διαστάσεις να προϊδεάζουν για μια ευρύχωρη καμπίνα. Όντως, το μήκους 4,3 m hatchback κρύβει καλούς χώρους για 4 ενήλικες (ο 5ος θα δυσκολευτεί λόγω του τούνελ μετάδοσης), ενώ ωφελημένος κατά 30 λίτρα είναι και ο χώρος αποσκευών φτάνοντας πια στα 360. Στο εμπρός μέρος επικρατεί αίσθηση πολυτέλειας και προσοχής στη λεπτομέρεια, με αψεγάδιαστη ποιότητα υλικών και συναρμογής, πληθώρα σύγχρονων gadget και σωστά μελετημένη θέση οδήγησης και εργονομία. Πραγματικά, εκτός από οικονομία απολαμβάνεις και αίσθηση πολυτέλειας σε αυτή τη BMW.

συμπέρασμα

Η Σειρά 1 είναι ένα από τα καλύτερα πολυτελή μικρομεσαία hatchback και στην έκδοση 116d EfficientDynamics προσθέτει στα “όπλα” της την εξοικονόμηση καυσίμου και το χαμηλό κόστος χρήσης, αφού απαλλάσσεται και από τα τέλη κυκλοφορίας. 

VIDEOS

The new BMW 1 Series

BMW TwinPower Turbo & Valvetronic

BMW Σειρά 1: Πώς κατασκευάζεται

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...