Toyota Yaris Hybrid

Δοκιμή για το τρίτο μέλος της οικογένειας των υβριδικών της Toyota. Ένα προηγμένο Yaris που τιμολογιακά πιάνει το άνω άκρο της κατηγορίας.

  • -
  • -
Ισχύς100 PS
Ροπή169 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h11,8 sec
Μέση κατανάλωση3,7 lt/100km
Εκπομπές CO285 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Όσοι αρέσκονται στο να ακολουθούν πρώτοι τα τεχνολογικά βήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας, πλέον έχουν στη διάθεσή του την πλέον ολοκληρωμένη πρόταση. Φυσικά με το ανάλογο τίμημα.

απόψεις

Το εναλλακτικό Yaris «φουμάρει» βενζίνη και προασπίζει με κάθε τρόπο την οικολογική του υπόσταση. Ιδανικό για την αφόρητη κίνηση μιας μεγαλούπολης, αφού η ηλεκτρική πλευρά του υβριδικού του χαρακτήρα βρίσκεται  συνεχώς στο προσκήνιο. Κοιτάζοντας το με πιο σφαιρική ματιά, η αξιόλογη diesel έκδοση του, το βάζει εν μέρειστο παρασκήνιο, αφού το χαμηλότερο κόστος κτήσης, δύσκολα ξεπερνιέται από το high tech προφίλ της hybrid κουλτούρας

Δημήτρης Παππάς

γλυκά
  • Εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση
  • Μηδενικά τέλη
  • Αθόρυβο κατά την κίνηση
  • Τεχνολογικό gadget
ξυνά
  • Κόστος απόσβεσης
  • Λειτουργία του αυτόματου
  • Τραχιά λειτουργία κινητήρα
Toyota Touch and Go

Τύφλα να ‘χει ο ΔΕΣΜΗΕ. Η παρακολούθηση της ροής της ενέργειας είναι ευχάριστο παιχνίδι, ειδικά αν βάλεις στόχο να ελαχιστοποιήσεις την κατανάλωση. To Toyota Touch βάζει το Yaris δυναμικά στην εποχή της κοινωνικής δικτύωσης. Προσφέρει ένα πλήρες σύστημα ήχου και πολυμέσων το οποίο περιλαμβάνει οθόνη 6.1’’, κάμερα οπισθοπορείας, ραδιόφωνο, CD/MP3 player, συνδεσιμότητα κινητού τηλεφώνου Bluetooth με δυνατότητα αναπαραγωγής μουσικών αρχείων και αυτόματο συγχρονισμό τηλεφωνικού καταλόγου σε κάθε σύνδεση, θύρα USB που επιτρέπει τη σύνδεση φορητών music players, με δυνατότητα απεικόνισης εξωφύλλου άλμπουμ iTunes και θύρα Aux. Παράλληλα προβάλλει ενδείξεις αυτονομίας καυσίμου, στιγμιαίας κατανάλωσης, μέσης κατανάλωσης ανά λεπτό (υπολογισμός για τα τελευταία 15 λεπτά) και χρόνου λειτουργίας του κινητήρα.

Παλιά η χρήση υβριδικού αυτοκινήτου μπορεί να θεωρούνταν trend από οδηγούς με υψηλό βιωτικό επίπεδο ή να επιλέγονταν από την κάστα του ενημερωμένου κοινού που θέλει να επιλέγει πρώτο οτιδήποτε είναι μπροστά σε τεχνολογία από το μέσο όρο της αγοράς. Το είδαμε αυτό στην πράξη με το Prius που εδώ και πολλά χρόνια εξοικείωσε κόσμο και λαό με την υβριδική τεχνολογία, παρά το γεγονός ότι στην αρχή προορίζονταν για λίγους. Το Auris HSD πριν από μήνες και τώρα το Yaris Hybrid έχουν βρει στρωμένο το δρόμο. Απλώς το ερώτημα αν όντως χρειάζεται κανείς τη συγκεκριμένη τεχνολογία μπαίνει πλέον στη σωστή του διάσταση. Πόσο συμφέρει να κινείται κανείς με ένα supermini με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του Yaris, όταν θα πρέπει να διαβεί αισθητά το κατώφλι της μικρομεσαίας κατηγορίας; Φτάνουν τα οικονομοτεχνικά δεδομένα να πείσουν για την αναγκαιότητα αυτής της επιλογής.

 

Αντί του diesel

Κι ας μην ψάξουμε γενικώς τι παίζει στα supermini, αλλά κυρίως τις συμβαίνει ενδοοικογενειακά στην Toyota. Αρκεί κανείς να το συγκρίνει με το Yaris 1.4 D4D στις χαμηλές εξοπλιστικά εκδόσεις και να διαπιστώσει ότι παρέχονται σχεδόν τα ίδια αισθητικά, και ποιοτικά χαρακτηριστικά, με σχεδόν παρόμοια κατανάλωση. Αυτός ο προβληματισμός πρέπει να γίνει από τον υποψήφιο αγοραστή καθώς μία έξυπνη αγορά δεν γίνεται απλά και μόνο διαβάζοντας την μπροσούρα. Γιατί η μπροσούρα στο Yaris hybrid είναι πλούσια.

Τεχνολογικά το υβριδικό σύστημα του Yaris Hybrid απαρτίζεται από έναν βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων, έναν ηλεκτροκινητήρα και κιβώτιο e-CVT, με τη συνολική ισχύ να φτάνει τους 100 ίππους. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης βασίζεται πάνω στον θερμοδυναμικό κύκλο Atkinson όπου η φάση της συμπίεσης και της εκτόνωσης είναι ασύμμετρες μεταξύ τους. Οι βαλβίδες εισαγωγής μένουν περισσότερο χρόνο ανοιχτές καθυστερώντας τη φάση της συμπίεσης. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα υψηλότερο βαθμό απόδοσης και πολύ πιο χαμηλές θερμοκρασίες καυσαερίων, άρα λιγότερη ενέργεια χάνεται ως θερμότητα στην εξάτμιση. Παρά το γεγονός ότι η αποδιδόμενη ισχύς είναι λίγο χαμηλότερη, αναλογικά η μείωση της κατανάλωσης είναι θεαματικά υψηλότερη.

Το μπλοκ του κινητήρα των 1.497 κ.εκ. προέρχεται από το Prius της 2ης γενιάς των 1.8 λίτρων, αλλά έχει ξανασχεδιαστεί και ζυγίζει 17% λιγότερο. Η απόδοση του ανέρχεται στους 74 ίππους και η ροπή στα 111Nm που είναι διαθέσιμα από 3.600 έως 4.400rpm. Σχεδόν το 70% των εξαρτημάτων ή δοκιμών στοιχείων του κινητήρα είναι νέα ή έχουν ανασχεδιαστεί με σκοπό την ελάττωση των εσωτερικών τριβών. Για την ψύξη του κινητήρα χρησιμοποιείται ηλεκτρική αντλία νερού αντί της παραδοσιακής που είναι ενσωματωμένη στο μπλοκ και το σύστημα ανακυκλοφορίας των καυσαερίων για μείωση των ρύπων διαθέτει ειδικό σύστημα ψύξης για περαιτέρω βελτίωση του βαθμού απόδοσης.

Οι μπαταρίες νικελίου - υδριδίου μετάλλου των 144Volt είναι βελτιωμένες κι αυτές. Από τα 168 στοιχεία που χρησιμοποιούνται στο Auris, στο Yaris έχουμε μόλις 120, σε συστοιχίες των 20 που απαρτίζουν 6 μονάδες. Οι μονάδες αυτές έχουν 20% λιγότερο όγκο και χώρεσαν κάτω από το πίσω κάθισμα και ο χώρος αποσκευών να διατηρηθεί στα 286 λίτρα, όπως και στο συμβατικό Yaris. Οι βελτιωμένες μπαταρίες έχουν καλύτερο ρυθμό φόρτισης δηλαδή απαιτείται λιγότερος χρόνος για να γεμίσουν αποθηκεύοντας την ίδια ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας. Τα λοιπά περιφερειακά συστήματα της υβριδικής διάταξης είναι μικρότερα σε διαστάσεις και πιο αποτελεσματικά καθώς  διαχειρίζονται χαμηλότερες τάσεις και λιγότερα αμπέρ έντασης. Ο συνδυασμός κινητήρα και μπαταριών αποδίδει 100 ίππους και εντυπωσιακά χαμηλές τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2: 3,5 lt/100 km και 79 g/km αντίστοιχα, σε μικτές συνθήκες.

 

Επί της οδού

Καλά τα τεχνολογικά καλούδια και είναι προφανής η πρόοδος του υβριδικού συστήματος που εξέλιξε η Toyota, όμως πώς μεταφράζονται όλα αυτά στην καθημερινότητα; Το Yaris μπορεί και ελίσσεται στους δρόμους των πόλεων με την ελάχιστη δυνατή ποσότητα βενζίνης. Τα 3,5 lt/100km είναι αισιόδοξη τιμή, όμως τα 5-5,5 lt/100km είναι εφικτή. Επιταχύνει ομαλά, δεν του λείπει η δύναμη να προσπεράσει, αλλά η αμιγώς ηλεκτροκίνητη λειτουργία αναζητείται. Ενώ θεωρητικά υπάρχει κάποια μικρή αυτονομία αποκλειστικά χρησιμοποιώντας την συσσωρευμένη ηλεκτρική ενέργεια, από την εκκίνηση και για ταχύτητα έως τα 30km/h, στη δοκιμή δεν την είδαμε να υφίσταται παρά ελάχιστα, παρόλο που ο δείκτης φόρτισης έδειχνε πληρότητα αρκετά υψηλή (από 80% έως 90%).

Ο συνδυασμός κιβωτίου - κινητήρα από την άλλη μπορεί να προβληματίσει. Ο τραχύς ήχος του μοτέρ, σε συνδυασμό με το CVT που αλλάζει τη σχέση μετάδοσης με έντονη καθυστέρηση, δίνουν ένα αλλοπρόσαλλο αποτέλεσμα σε ό,τι αφορά την οδηγική αίσθηση.

Από την άλλη, το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας γίνεται ένα πραγματικό παιχνίδι στην οδήγηση  καθώς μετακινώντας τον επιλογέα στο κιβώτιο στη θέση “Β”, ο οδηγός φρενάρει το όχημα κατ' επιλογή μέσω του ηλεκτροκινητήρα  ανακτώντας ενέργεια για τις μπαταρίες.

Η διαδικασία αυτή οπτικοποιείται στην οθόνη «Toyota Touch and Go» των 6,1 ιντσών που βρίσκεται στο μέσον της κονσόλας και ουσιαστικά ο οδηγός θα πιάσει τον εαυτό του να λογαριάζει συνεχώς που κερδίζει και που ξοδεύει ενέργεια. Είναι ένα ευχάριστο παιχνίδι στην αρχή όμως αρκετά επικίνδυνο καθώς ειδικά στην πόλη, είναι εύκολο να έχεις άσχημη κατάληξη και να μην σε καλύπτει η ασφάλεια.

 

Κοινό Yaris κατά τα λοιπά

Αναφορικά με τα λοιπά μηχανικά μέρη όπως αναρτήσεις φρένα κλπ, το Yaris Hybrid δεν διαφέρει από το Yaris 1.33 και Yaris D4D που έχουμε δοκιμάσει. Χωροταξικά οι βελτιώσεις που υπέστη σε σύγκριση με τη 2η γενιά Yaris, είναι άμεσα αντιληπτές και η άνεση ειδικά για τους επιβάτες είναι αναβαθμισμένη, τόσο σε ότι φορά την πρόσβαση, όσο και στο χώρο για τα πόδια. Μπορεί να χάθηκαν κάποιες επιλογές όπως το συρόμενο πίσω κάθισμα, όμως η αναδίπλωση της πίσω πλάτης και το φαρδύτερο άνοιγμα στο χώρο αποσκευών δίνουν επιπλέον πόντους στο σύνολο. Για τα υλικά στην καμπίνα, ειδικά στο ταμπλό, η έντονα σκληρή υφή των πλαστικών επέχει αρκετά από αυτό που χρησιμοποιούν οι άμεσοι ανταγωνιστές της κατηγορίας.

Το συνολικό αποτέλεσμα σε αφήνει με ανάμικτα αισθήματα, καθώς αν μπεις στα παπούτσια του υποψήφιου αγοραστή οφείλεις να δεις τις λεπτομέρειες που κάνουν τη ζυγαριά να γείρει προς την αγορά ή μη του αυτοκινήτου. Μπορεί το κίνητρο της χαμηλής κατανάλωσης ή της μη πληρωμής τελών να μπαίνει ως προτεραιότητα στις ημέρες μας, όμως ας μην ξεχνάμε ότι τα supermini γίνονται το ένα και μοναδικό αυτοκίνητο της οικογένειας το οποίο αν μη τι άλλο, θα πρέπει να το οδηγείς κι όχι απλώς να σε μεταφέρει.  

συμπέρασμα

Μπορεί να σε κάνει να ξεχάσεις πότε γέμισες για τελευταία φορά το ρεζερβουάρ του με καύσιμα και αυτό θεωρείται έξυπνη επιλογή για τις ημέρες μας. Όμως τόσο το Yaris Hybrid, όσο και ο άμεσος ανταγωνιστής του θα πρέπει να αποδείξουν με πράξεις, πόσο γρήγορα θα αποσβέσουν το παραπανήσιο κόστος από τα βενζινοκίνητα αδέλφια τους, χωρίς βέβαια να ξεχάσουμε να βάλουμε στη σούμα και τις μπαταρίες.

Toyota Yaris Hybrid

POLL

Τι κίνητρα πρέπει να δοθούν για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα;

  • Έκπτωση τουλάχιστον 5.000 ευρώ
  • Δωρεάν στάθμευση παντού
  • Δωρεάν διέλευση από τους σταθμούς διοδίων
  • Δωρεάν φόρτιση σε δημόσιους σταθμούς
  • Όλα τα παραπάνω
65
GOCAR Magazine #65

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...