Mercedes-Benz A200 CDI BlueEFFICIENCY

Επαναπροσδιορισμός ρόλου και κατηγορίας με την κλάση των premium μικρομεσαίων να υποδέχεται μια τολμηρή Mercedes.

  • -
  • -
Ισχύς136 PS
Ροπή300 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h9,3 sec
Μέση κατανάλωση4,1 lt/100km
Εκπομπές CO2106 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Η νέα A-Class στρογγυλοκάθεται με αξιώσεις στον μικρομεσαίο premium κόσμο και ανακατεύει την τράπουλα της κατηγορίας. Εδώ με τον 1.800άρη Turbodiesel στην εκδοχή των 136 ίππων.

με τη ματιά του Τσιγκρή

Μεγάλωσε, φάρδυνε και χαμήλωσε ώστε να αποκτήσει αίγλη και δυναμικότητα που με το στανιό έψαχνες στην προηγούμενη! Τώρα σε μικρομεσαία εκτέλεση έρχεται αντιμέτωπη με τα βαριά χαρτιά της κραταιάς Γερμανικής, αλλά και της φιλόδοξης Σουηδικής σχολής και έχει κάθε λόγο να ελπίζει να τους χαλάσει την πιάτσα. Δεν διαθέτει μόνο όνομα βαρύ και αδιαμφισβήτητο, αλλά συνεχίζει με εμφάνιση που αιχμαλωτίζει το μάτι και δυνατότητες στον δρόμο που αναζητά κανείς από το αριστοκρατικό σινάφι. Αν και αρκετά σφιχτή για τα ελληνικά οδοστρώματα πείθει το σύνηθες κοινό των Mercedes για την ασφάλεια, τα γευστικά δυναμικά χαρακτηριστικά που προβάλουν πρεστίζ και ουσία, όμως δύσκολα θα κερδίσει τον πραγματικά απαιτητικό που αναζητά συνδυασμένη άνεση/πληροφορία και σπορ αίσθηση, στοιχεία που ξεχωρίζουν στον ανταγωνισμό.

γλυκά
  • Σχεδίαση μέσα-έξω
  • Ποιότητα
  • Απόδοση
  • Κατανάλωση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
ξυνά
  • Αίσθηση τιμονιού
  • Ξερή συμπεριφορά ανάρτησης
  • Άνεση
  • Χώροι
απόψεις

Δεν το περίμενα. ΟΚ, σχεδιαστικά είναι ενδιαφέρουσα και ειδικά με το λευκό χρώμα και τις πανέμορφες ζάντες που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής (πολύ όμορφος και έξυπνος συνδυασμός), η νέα A-Class ξεχωρίζει στο πέρασμά της. Αλλά τέτοιο ενδιαφέρον από τον κόσμο στο δρόμο είχα πολύ καιρό να δω. Σε κάθε φανάρι σχεδόν όλο και κάποιος με ρωτούσε πληροφορίες για τη νέα μικρή Mercedes και όλοι δήλωναν ενθουσιασμένοι με την αισθητική της. Σίγουρα, το αστέρι στο καπό παίζει το ρόλο του…

Γιάννης Λημναίος

go shopping

Η Α-200 CDI BlueEFFICIENCY προσφέρεται σε μια έκδοση με το επίπεδο εξοπλισμού να είναι αναμενόμενα ψηλό, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων ένα foul set αερόσακων, το πακέτο ABS - Brake Assist - Traction Control - Hill Start Assist – ESP, λειτουργία ECO Start / Stop, σύστημα επαγρύπνησης του οδηγού Driver Alert, τον υπολογιστή ταξιδίου και την οθόνη 7’’(Comand Online) που προσφέρει πληροφορίες ψυχαγωγίας και navi, το ρυθμιζόμενο καθ’ύψος και βάθος τιμόνι με διακόπτες πολλαπλών λειτουργιών, ηλεκτρικά παράθυρα, οι ηλεκτρικοί / θερμαινόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέφτες, το κεντρικά τηλεχειριζόμενο κλείδωμα, τα φώτα ομίχλης και LED ημέρας, αισθητήρες φώτων και βροχής, τον διζωνικό αυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 16’’ και πολλά άλλα. Η λίστα μάλιστα του προαιρετικού εξοπλισμού παραμένει μακροσκελής και διαμορφώνει το αυτοκίνητο ανάλογα με το γούστο και την τσέπη του ενδιαφερόμενου.

Η επόμενη μέρα της A-Class περιλαμβάνει ένα τεράστιο συνολικό άλμα προόδου, αλλάζοντας κατηγορία όπως οι αθλητές που επιδιώκουν κάτι παραπάνω σε προκλήσεις και διακρίσεις. Ιστορικά, η A-Class έκανε την παρθενική της εμφάνιση την άνοιξη του 1997 στην Γενεύη και έδειχνε το καινοτόμο παιδί της Mercedes-Benz. Αμάξωμα ενός όγκου, μπροστινή κίνηση, τύπου σάντουιτς επίπεδο πάτωμα και «supermini» διαστάσεις και τοποθέτηση, ήταν τα βασικά στοιχεία του χαρακτήρα της. Το 2004 πέρασε στην πιο ώριμη και πληθωρικότερη σε διαστάσεις 2η γενιά
και οκτώ χρόνια αργότερα έφτασε η στιγμή για επανεκκίνηση με την 3η γενιά.

 

Επαναπροσδιορισμός

Η νέα A-Class αλλάζει ρότα και εστιάζει το ενδιαφέρον της κυρίως απέναντι στο premium κατεστημένο ομοεθνών προτάσεων φωτογραφίζοντας τα Audi A3 και η BMW Σειρά 1, αλλά και στην πρόσφατη σουηδική έλευση (V40). Όπως γίνεται σαφές από την πρώτη ματιά η εικόνα είναι σαφώς γοητευτικότερη και δυναμική για να μαγνητίσει νεανικότερα βλέμματα. Η νέα A-Class απέκτησε μικρομεσαίο σχεδιαστικό στιλ, προσφέροντας ένα μακρύ, φαρδύ και χαμηλότερο αμάξωμα με σπορ λεπτομέρειες στο κορμί της και κουπέ οφθαλμαπάτη στο σβήσιμο της οροφής προς τα πίσω. Με βάση την λευκή σελίδα η δημιουργία της νέας Mercedes προέκυψε επιβλητική, κομψή και με υπέρμετρη δυναμικότητα βασισμένη στην νέα μπροστοκίνητη πλατφόρμα με τον αεροδυναμικό συντελεστή των 0.27. Το γοητευτικά νεανικό και εξωστρεφές στιλ τονίζεται από τις τολμηρές γραμμές που τρέχουν στο αμάξωμα και τον συνδυασμό καμπύλων και ακμών και εν ολίγοις απέκτησε την επικοινωνιακή γλώσσα της εποχής για ένα πετυχημένο αμάξωμα στην κλάση C. Σε σχέση με την προκάτοχο η νέα Μercedes-Benz είναι 454 mm μακρύτερη (συνολικά 4.292 mm), 16 mm φαρδύτερη (1.780 mm) και με χαμηλότερο ύψος  κατά 150 mm έως 163 mm, ανάλογα με την έκδοση. Η νέα πλατφόρμα προσφέρει 131 mm μεγαλύτερο μεταξόνιο, που φτάνει τα 2.699 mm κάτι ευεργετικό για τους εσωτερικούς χώρους που θεωρητικά επαρκούν για 5 ενήλικες επιβάτες. Ομοίως βελτιωμένος κατά 94 λίτρα είναι και ο χώρος για τις αποσκευές, που τώρα αγγίζει τα 341 lt. Σίγουρα οι συγκρίσεις από εδώ και πέρα παύουν να έχουν ουσία μια και μιλάμε για αυτοκίνητο της αφρόκρεμας των μικρομεσαίων που ως γνωστόν η συγκεκριμένη κλάση έχει μια σνομπ προσέγγιση στο χωροταξικό θέμα. Ομοίως και η A-Class ακολουθεί τον κανόνα. Πρακτικά η νέα εμφανίζεται καλύτερη σε χώρους απ’ότι στο παρελθόν, όμως μην περιμένετε θεαματικά αποτελέσματα. Οι ψηλότεροι θα διαπιστώσουν ότι οι χώροι σε πόδια και κεφάλι χωρίς να είναι κακοί δεν προσφέρουν και την δυνατότητα να απλώσουν χέρια και πόδια. Περισσότερο προσπαθεί να εντυπωσιάσει με την σχεδίαση του εσωτερικού που αποτελεί μια νεανική εκτέλεση της C-Class από την οποία εμπνέεται, ενώ η ποιότητα και ο εξοπλισμός είναι σε ανώτερο επίπεδο, όπως μας έχει συνηθίσει άλλωστε η εταιρεία.

 

Αριστοκρατική επιθετικότητα

Με πιο σπορτίφ ιδεολογία που την αντιλαμβάνεσαι όχι μόνο από την εμφάνιση συνολικά αλλά και από την στιγμή που κουμπώσεις στο κάθισμα, η μικρομεσαία Mercedes σε προδιαθέτει για συναρπαστικότερες οδηγικές στιγμές εφάμιλες της κατηγορίας της. Στην πετρελαιοκίνητη έκδοση A-200 CDI BlueEFFICIENCY όλα είναι προσαρμοσμένα στην αποτελεσματική και ουσιαστική ερμηνεία οδήγησης και στις σύγχρονες ανέσεις που προκύπτουν από τον πλούσιο εξοπλισμό. Ο κινητήρας των 1.8 λίτρων με τους 136 ίππους μόλις στις 3.600 rpm και τα 300 Nm ροπής από τις 1.400 rpm συνδυάζεται στην περίπτωσή μας με ένα 7G-DCT αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με paddles πίσω από το τιμόνι και η αμεσότητα που τινάζεται εμπρός σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ είναι χαρακτηριστική. Μόνο λίγο θόρυβος στην εκκίνησή του χαρακτηρίζει την diesel υπόσταση και μετά ακολουθεί τα χαρακτηριστικά λειτουργίας των σύγχρονων ποιοτικών κινητήρων που απλώς ψιθυρίζουν τον πετρελαιοκίνητο σκοπό. Για τον οικολογικό χαρακτήρα φροντίζει το green πακέτο BlueEFFICIENCY, με το σύστημα Start / Stop να ανήκει στα υποδειγματικά σε λειτουργία, προσφέροντας χαμηλούς ρύπους(CO2: 111 gr/km) και εργοστασιακή μικτή κατανάλωση (4,3 lt/100 km). Στην πράξη η κατανάλωση γυροφέρνει στα 6 με 7 λίτρα σε συνδυασμένη χρήση και κρίνεται ικανοποιητική για ένα αυτοκίνητο που προσφέρει ταυτόχρονα τις αξιοπρεπείς επιδόσεις του (ενδεικτικά: 0-100 km/h σε 9,3’’ και τελική ταχύτητα 210 km/h). Η πρόοδος της A-Class είναι ορατή από την εικόνα του στον δρόμο, όπου εκτός από την προσεγμένη ηχομόνωση και την απολαυστική κύλιση που τονίζουν τον σβέλτο ταξιδιωτικό χαρακτήρα, εμφανίζεται ουσιαστική στις εντολές του οδηγού ακόμα και στο απαιτητικό ορεινό στροφιλίκι. Την ακλόνητη και στιβαρή εικόνα στις ευθείες των πολλών χιλιομέτρων, διαδέχεται η φιλόδοξα σπορτίφ αποτελεσματικότητα να ικανοποιήσει τον οδηγό σε κάθε στροφή του επαρχιακού δικτύου, χωρίς να απαιτεί από αυτόν να έχει ξεψαχνίσει το εγχειρίδιο οδηγικών τεχνασμάτων και γνώσεων. Άλλωστε υπάρχει το ESP για την περίπτωση της υπερβολής που δια «ροπάλου» απαγορεύει η ρύθμισή του (μόνο μια τάση ελαφρώματα της ουράς νιώθεις).  Η πληροφορία που φτάνει στα χέρια του οδηγού είναι αποτέλεσμα συνδυασμού ποιοτικής ανάρτησης (McPherson εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) και επικοινωνιακότερου τιμονιού, αν και το τελευταίο απέχει από τα κορυφαία της κλάσης τουλάχιστον σε επίπεδο αίσθησης. Αν κάτι σε κάνει να γκρινιάξεις όμως είναι περισσότερο η ξερή αντίδραση της σπορ ανάρτησης όταν συναντά κακοτεχνίες και κυρίως εγκάρσιες ανωμαλίες. Συνολικά η A-200 BlueEFFICIENCY εισβάλει στον premium χώρο με χαρακτηριστικά σπορτίφ αποτελεσματικότητας, γαρνίρει την καθημερινότητα του χρήστη με αριστοκρατική φινέτσα και προσφέρει αξίες Mercedes στην μικρομεσαία ταξη πραγμάτων.

συμπέρασμα

Η αντεπίθεση της Mercedes ήρθε στην νέα A-Class με έμφαση την σπορ σιλουέτα και τυπικά μικρομεσαίο αμάξωμα. Μετά από δεκαπέντε χρόνια παρουσίας στην αγορά, όπου τριγύριζε σε ένα ρόλο supermini και compact MPV, έφτασε η στιγμή που θα άλλαζε γειτονιά κάνοντας το βήμα παραπάνω προς τα premium μικρομεσαία. Ο top τουρμποντίζελ της γκάμας κινητήρων συνδυάζει απολαυστικές επιδόσεις και κατανάλωση, ανεβάζει όμως και την τιμή στα ύψη η οποία σκαρφαλώνει ακόμη περισσότερο ανακατεύοντας την λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού. Με έμφαση στο design και το δυναμισμό, λίγο σνομπ προσέγγιση στο θέμα «χώροι» και με ένα κομψό στιλ μέσα- έξω, πληθώρα gadget και τεχνολογικών από το πρώτο ράφι της Mercedes-Benz, το νέο επίτευγμα των Γερμανών δείχνει έτοιμο να στείλει το αστέρι σε πρωταγωνιστικό ρόλο σε μια κλάση με καταξιωμένους αντιπάλους.

Mercedes-Benz A-Class

POLL

Θεωρείτε αρκετή την κρατική επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

  • Ναι, ίσως μάλιστα αγοράσω ένα.
  • Όχι, είναι μικρή η επιδότηση.
  • Τα κίνητρα είναι αρκετά αλλά τα ηλεκτρικά παραμένουν ακριβά.
  • Θα έπρεπε να επιδοτούνται και τα plug-in υβριδικά.
85
GOCAR Magazine #85

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...