Skoda Citigo 1.0 60 PS

Ο αστικός εκπρόσωπος της Skoda ανακατεύει την τράπουλα των μικρών αυτοκινήτων πόλης.

  • -
  • -
Ισχύς60 PS
Ροπή95 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h14,4 sec
Μέση κατανάλωση4,5 lt/100km
Εκπομπές CO2105 gr/km
Euro NCAP
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά

Με Up! έμπνευση, το μικρό Skoda σερβίρει τέσσερα χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου.

γλυκά
  • Σχεδίαση
  • Απόδοση
  • Αίσθηση ποιότητας και κομψότητας
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης-ηχομόνωση
  • Φρένα
  • Χώροι
  • Κατανάλωση
  • Τιμή
  • Εγγύηση
ξυνά
  • «Οικονομία» στον διακόπτη παραθύρου συνοδηγού
  • Ανάκληση καθίσματος χωρίς μνήμη μετά την είσοδο-έξοδο επιβατών
απόψεις

Δεν είναι μόνο οι δελεαστικές, χαμηλότερες τιμές από το VW Up που αποτελούν πόλο έλξης για το Citigo. Είναι και η διαφορετική, ενδιαφέρουσα αισθητική που καταφέρνει να δώσει στο μικρό Skoda τη δική του ξεχωριστή ταυτότητα. Έκπληξη και ο 60άρης κινητήρας: όχι μόνο δεν του λείπει η ζωντάνια, αλλά αποτελεί σαφώς την επιλογή αν οι μετακινήσεις σου σπάνια περιλαμβάνουν και διαδρομές εκτός πόλης.

Γιάννης Λημναίος

Η εποχή που τα μικρά αυτοκίνητα πόλης ήταν περιορισμένα στον «γύρω γύρω» ρόλο τους εντός των τειχών είναι παρελθόν. Η απλότητα παραμένει αλλά σήμερα είναι δοσμένη με αξιοπρεπέστατο εξοπλισμό και λύσεις που τα καθιστούν σύγχρονα και επίκαιρα, ενώ οι μικροί κινητήρες δεν μασάνε ακόμα και για μια απόδραση μέχρι την πινέζα που κρατάει τον χάρτη. Το Citigo είναι η αρχή της επόμενης μέρας για την ανανεωμένη Skoda και το μικρό εισαγωγικό αυτοκίνητο στην γκάμα που έρχεται με μεγάλες δυνατότητες, αυτοπεποίθηση και προσδοκίες.  

 

Μικρό και μεγάλο ταυτόχρονα

Διπλό το ποδαρικό για το Citigo που δεν τοποθετεί μόνο την εταιρία στην μικρή κατηγορία, αλλά αποτελεί και το πρώτο 3θυρο μοντέλο στα 105 χρόνια ιστορίας της Skoda. Φυσικά υπάρχει και 5θυρη έκδοση, όμως η τρίθυρη είναι που γοητεύει το νεανικό κοινό που στοχεύει πολλά σε αυτό. Το Citigo είναι η αρχή της επόμενης μέρας για την ανανεωμένη Skoda και το μικρό εισαγωγικό αυτοκίνητο στην γκάμα έρχεται με μεγάλες δυνατότητες και προσδοκίες. Η κεντρική σχεδιαστική ιδέα βασίζεται σε απλές γραμμές και επίπεδες επιφάνειες και λίγο πολύ είναι γνωστή από το Up! με το οποίο δανείζονται κινητήρες και μηχανικά μέρη, ενώ οι σχεδιαστικές λεπτομέρειες διαφοροποίησης περνούν από τα αρμόδια τμήματα των εταιρειών. Στην περίπτωση Citigo, μπροστά συναντάμε κυψελωτή μάσκα που έχει αποχωριστεί το ανανεωμένο σήμα της εταιρείας που βρίσκεται στο καπό, ενώ διαφέρει και ο προφυλακτήρας με τον μεγάλο αεραγωγό. Πίσω, η πόρτα του χώρου αποσκευών δεν ακολουθεί την λογική της ενιαίας γυάλινης του αδερφού μοντέλου, ενώ στην τρίθυρη έκδοση το πλαινό παράθυρο δεν έχει την σφηνοειδή σχεδίαση του Up!. Το οπτικό αποτέλεσμα είναι σαφώς κολακευτικό για το μικρό Skoda που διατηρεί ένα φρέσκο και χαριτωμένο στιλ πακέτο με κόμπακτ διαστάσεις(μήκος: 3.563 mm, πλάτος: 1.645 mm, ύψος: 1.478 mm). Οι ακροβολισμένοι τροχοί και το μεταξόνιο των 2.420 mm, προϊδεάζουν για την χωροταξική έκπληξη του εσωτερικού. Εδώ η σχεδιαστική απλότητα είναι δημιουργική σε χώρους και πρακτικότητα και ουσιαστική σε προσφορά ευχάριστης διάθεσης. Καλοφινιρισμένα υλικά, σκληρά μεν, αλλά απόλυτα σωστά τόσο στην αισθητική τους όσο και στην συναρμολόγηση συνθέτουν ένα όμορφο ταμπλό χωρίς εντυπωσιασμούς. Την ευχάριστη και πλήρη εικόνα του σαλονιού συμπληρώνει η εξαιρετική περιφερειακή ορατότητα και βέβαια οι χώροι που είναι γενναιόδωροι όπου και να κοιτάξεις. Η χαρά του ψηλού είναι η είσοδος και παραμονή στο εσωτερικό, όπου ακόμα και δίμετρος να είσαι θα σκάσεις χαμόγελο ικανοποίησης! Οδηγός, συνοδηγός αλλά και δυο ακόμα καλοθρεμμένοι ενήλικες στα πίσω καθίσματα θα βρουν ιδιαίτερα φιλόξενη την καμπίνα, όχι μόνο για τις αστικές μετακινήσεις, αλλά και για ποιο μακρινές αποστάσεις. Τα καλά νέα περιλαμβάνουν και τον χώρο αποσκευών όπου με 251 έως 951 λίτρα(με αναδίπλωση των καθισμάτων), προσφέρει λύση σε κάθε μεταφορική απαίτηση τηρουμένων των αναλογιών. Τα κακά νέα εστιάζονται στους ατομικούς διακόπτες για τα παράθυρα και στα καθίσματα με Αλτσχάιμερ, που δεν θυμούνται την αρχική τους θέση μετά την είσοδο-έξοδο των επιβατών.

 

Τρικύλινδρη ψυχή

Ο τρικύλινδρος των 999 κ.εκ. με την ατμοσφαιρική ανάσα και την δοκιμασμένη τεχνολογία, μπορεί να μην εξάπτει την φαντασία όμως είναι ότι ακριβώς χρειάζεται κανείς για την καθημερινότητά του. Το 12βάλβιδο μικρό μοτέρ της VW, καλύπτει προδιαγραφές  Euro5, και καταφέρνει χωρίς άμεσο ψεκασμό και υπερτροφοδότηση να προσφέρει προσδοκίες απόδοσης χάρις την χαμηλόροπη λογική του. Από το ρελαντί διαπιστώνεις τρικύλινδρο ψίθυρο με ραφιναρισμένη λειτουργιά και ανεπαίσθητο κραδασμό, που αποχωρεί όσο ανεβαίνουν οι στροφές, ενώ αμέσως δείχνει την προθυμία του από χαμηλά ώστε να μπορείς να αλλάζεις διαδοχικά σχέσεις στο άριστο σε αίσθηση 5άρι κιβώτιο. Η καλή περιοχή είναι περίπου στις 2.500-3.000 rpm, ενώ ο 60άρης κινητήρας της δοκιμής δεν διστάζει να επιταχύνει ακόμα και με 5η και 1.500 rpm. Λογικό αν αναλογιστεί κανείς την χαμηλόροπη λογική και την ελαστικότητα του τρικύλινδρου. Με λιγότερα από 900 κιλά βάρους, το Citigo αφήνει καλές εντυπώσεις και δεν απαιτεί να εξαντλείς το στροφόμετρο, άσχετα αν δεν δυσανασχετεί ψηλά. Προτιμά φυσικά τις χαμηλομεσαίες όπου προσφέρει το σύνολο της ποιοτικής του απόδοσης, ενώ μπορεί να μην νιώθεις σπαρταριστές επιταχύνσεις άλλα δείχνει ότι δεν δυσκολεύεται να διατηρήσει τα χιλιόμετρα στο κοντέρ ακόμα και σε ανηφορική απαιτητική διαδρομή. Σίγουρα δεν είναι τόσο ευδιάθετο όσο ο κατά 15 παραπάνω ίππους δίδυμος αδερφός, όμως εκπληρώνει και με το παραπάνω τις ανάγκες του κοινού που θα το επιλέξει.

Πακέτο με την εξαιρετική θέση οδήγησης, ταυτόχρονα απολαμβάνεις την ποιοτική λειτουργία της ανάρτησης(γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτος πίσω), που προσφέρει αποτελεσματικό πάτημα και άνεση σε κακής ποιότητας δρόμους, ενώ συνολικά εξασφαλίζει φιλικές αντιδράσεις και αποτελεσματική συμπεριφορά. Φυσικά το ESP ανεβάζει κατακόρυφα την ασφάλεια στις υπερβολές του οδηγού ενώ τα φρένα και η γενικότερη οδηγική αίσθηση θα ικανοποιήσουν ευρεία γκάμα οδηγών. Η σωστή ηχομόνωση και η απλωμένη κλιμάκωση διευκολύνει την ταξιδιωτική ικανότητα, αλλά και την μέση κατανάλωση που σύμφωνα με την Skoda απαιτεί μόλις 4,5 lt/100km. Με την γλώσσα των αριθμών το μικρό Skoda διατηρεί με χαρακτηριστική ευκολία την βελόνα στο κοντέρ κοντά στην τελική του,  χωρίς να κουράζει ή να ακούγεται και μεταφέρει αίσθηση ανώτερης κατηγορίας στο οδηγό και την παρέα του. Η απαίτηση για καύσιμο παραμένει περιορισμένη και δύσκολα θα ξεπεράσει τα 6 λίτρα στην καθημερινότητα της πόλης ή τα 7,5 lt/100km αν προσπαθείς να επιβεβαιώνεις τις επιδόσεις του(0-100 km/h σε 14,4’’, τελική ταχύτητα 160 km/h). Γενικά σε κερδίζει και δείχνει ότι το Citigo προσφέρει περισσότερο αυτοκίνητο από αυτό που περιμένεις, ενώ δεν χρειάζεται να είσαι κόλακας και καλοπροαίρετος για να το παραδεχτείς.

συμπέρασμα

Ο μικρός πρίγκιπας της Skoda, διατηρεί την σπιρτόζικη διάθεση και την προσεγμένη αισθητική του Up!, ξεχωρίζει τη θέση του με δελεαστικότερα αγοραστικά πακέτα τιμής εξοπλισμού και δυο επιπλέον εργοστασιακά χρόνια εγγύηση, ενώ διαφοροποιείται στην λεπτομέρεια ώστε να διαθέτει την δική του ταυτότητα. Χώροι και αίσθηση μεγάλου αυτοκινήτου, νεανικό σαλόνι, ποιότητα χωρίς συμβιβασμούς και κομψή σχεδίαση παντρεύονται με ποιοτική κύλιση, συμπεριφορά και ηχομόνωση, αλλά και κινητήρες του λίτρου που εξασφαλίζουν απόδοση και οικονομία. Με αρετή και τόλμη το Citigo δείχνει ικανό να βάλει τους όρους του στην μικρή κατηγορία.

Skoda Citigo Greece

SKODA Citigo

POLL

Ποιο ηλεκτρικό πόλης προτιμάτε;

  • Honda e
  • SEAT Mii Electric
  • smart EQ fortwo coupe
  • smart EQ fortwo cabrio
  • smart EQ forfour
78
GOCAR Magazine #78

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...