MINI ROADSTER Cooper S

Απόλαυση αποκλειστικά για δυο, εμφάνιση που ξεσηκώνει ματιές και χαρακτήρας ξεκάθαρα fun to drive.

  • -
  • -
Ισχύς184 PS
Ροπή240 Nm
Επιτάχυνση 0-100 km/h7,0 sec
Μέση κατανάλωση6,0 lt/100km
Εκπομπές CO2139 gr/km
  • ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • ΔΗΜΟΦΙΛΗ
με μια ματιά
Το 6ο μοντέλο στην γκάμα της ΜΙΝΙ, αν και μπροσθιοκίνητο, ήρθε για να επαναπροσδιορίσει το κόσμο των roadster.

Στην εγκυκλοπαίδεια των roadster ο εκπρόσωπος οφείλει να έχει διθέσια καμπίνα με υφασμάτινη οροφή και κίνηση στο πίσω άξονα. Ο λόγος προφανής και απλός. Τα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας απευθύνονται κυρίως σε εραστές της δυναμικής οδήγησης, που δεν χρειάζονται τις παραπάνω θέσεις, σχεδιαστικά πρέπει να υποστηρίζει τον λόγο ύπαρξης και η σχέση οδηγού και περιβάλλοντος να εξασφαλίζεται με το άνοιγμα της οροφής. Εκ πρώτης όψεως το 6ο μοντέλο της MINI στην γκάμα και το δεύτερο με πάνινη οροφή, δείχνει να πατάει στις προδιαγραφές. Φυσικά θα υπάρχουν ενστάσεις για τον άξονα της κίνησης και οι φανατικοί της κατηγορίας με την παραδοσιακή έννοια του όρου θα βιαστούν να το χαρακτηρίσουν γιαλαντζί, όμως η βιασύνη δεν οδηγεί σε ασφαλή συμπεράσματα.       

γλυκά
  • Σχεδιασμός
  • Αισθητική
  • Χαρακτήρας
  • Σπορ οδική συμπεριφορά
  • Απόδοση
  • Επιδόσεις
ξυνά
  • Σκληρή ανάρτηση
  • Εξοπλισμός

 

Hot Wheels

Ξεκινώντας βήμα βήμα τις πρώτες εντυπώσεις κλέβει η εμφάνιση που διατηρώντας το lifestyle κομμάτι ψηλά σε κερδίζει για ένα macho look απόλυτα αρμονικό μάλιστα είτε το αυτοκίνητο είναι κλειστό είτε ανοιχτό. Το Roadster καταφέρνει την ίδια στιγμή να συνδυάσει την αλητεία με την αριστοκρατία και η πετυχημένη συνταγή υλοποιείται με μια κλασική εμπρός όψη MINI, την μεγαλύτερη κατά 13ο κλίση στο παρμπρίζ και τον επίπεδο τρίτο όγκο πίσω με την ενσωματωμένη χωνευτή αεροτομή που ανασηκώνεται αυτόματα στα 80 km/h. Η τελευταία σύμφωνα με την εταιρεία δημιουργεί μια έξτρα κάθετη δύναμη 40 κιλών σε ταχύτητες τελικής και εξυπηρετεί στην σταθερότητα της ουράς. Ουσιαστικά το Roadster βασίζεται στην πλατφόρμα του hatchback (όπως συμβαίνει και με το Coupe), ενώ το «απεταξάμην» της μεταλλικής οροφής συνοδεύτηκε με μια σειρά ενισχύσεων σε πλαίσιο, πόρτες, μαρσπιέ, φυσικά στις κολόνες του παρμπρίζ και βέβαια για λόγους ασφαλείας κέρδισε δυο ρολ-μπαρ πίσω από τα προσκέφαλα του πληρώματος. Με κόμπακτ αλλά και μυώδεις διαστάσεις (3.734 mm x 1.683 mm x 1.390 mm) το Roadster εντυπωσιάζει με το εξωτερικό look, ενώ περνώντας στην διθέσια καμπίνα η σχεδιαστική συνταγή είναι γνώριμη από τα hatchback αδέρφια. Οι χώροι για τους δυο τυχερούς είναι σωστά διαμορφωμένοι και δεν διαπιστώθηκαν εργονομικά σφάλματα, η ποιότητα και η αισθητική στο γνωστό υψηλό επίπεδο που συνοδεύει το Group BMW, ενώ η απουσία των πίσω καθισμάτων, απέδωσε ένα φιλότιμο πορτ μπαγκάζ 240 λίτρων, που δεν επηρεάζεται σε χωρητικότητα από την αποθήκευση της οροφής. Η τελευταία ανοίγει και κλείνει χειροκίνητα (προαιρετική η ηλεκτροκίνητη λειτουργιά), αλλά μόνο ο χειροδύναμος δεν θα εγκαταλείψει την θέση του για την διαδικασία επιστροφής στην κλειστή θέση. Με κατεβασμένη την οροφή η παρουσία στροβιλισμών του αέρα γίνονται αισθητοί χωρίς να φτάσουν σε ενοχλητικό επίπεδο, όμως αν έχετε σκοπό να κυκλοφορείτε ασκεπής φορτώνοντας χιλιόμετρα στο κοντέρ, επιβάλλονται κλειστά παράθυρα αλλά και ο προαιρετικός ανεμοφράκτης ανάμεσα στα προσκέφαλα. Ένα ανούσιο χρονόμετρο προσφέρεται επίσης προαιρετικά στον εξοπλισμό, ενεργοποιείται αυτόματα από τη στιγμή που η οροφή ανοίξει και καταγράφει τις open air βόλτες, ενώ στο γενικά πλούσιο σε επίπεδο ασφαλείας και αξιοπρεπές σε επίπεδο ανέσεων εξοπλισμό υπάρχουν κάποιες ελλείψεις που προσφέρονται προαιρετικά και δεν θα το περίμενες από ένα αυτοκίνητο της αξίας του. Για παράδειγμα μερικά από αυτά, ο υπολογιστής ταξιδίου και η αναπαραγωγή αρχείων MP3 από το ηχοσύστημα.  

 

Αστραπή και απόλαυση

Κάτω από το καπό κρύβεται ένας 1.600άρης κινητήρας που αν η έκδοση σημαδεύεται και από το λογότυπο S, συζητάμε για τον TwinpowerTurbo. Με λίγα λόγια ένα σύγχρονο διαμάντι με άμεσο ψεκασμό, Valvetronic, twin scroll turbo, 184 ίππους στις 5.500 rpm, αλλά το σημαντικότερο 240 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις 1.600 rpm έως σχεδόν τις 5.000 rpm. Απόκριση, ευστροφία και δύναμη σε εύρος στροφών είναι ταμπέλες που χαρακτηρίζουν την απόδοση του υπερτροφοδοτούμενου της γαλλο-γερμανικής συμμαχίας. Οι επιδόσεις σε ξερά νούμερα (0-100 km/h σε 7,0’’ και τελική ταχύτητα 227 km/h) δίνουν μια εικόνα των δυνατοτήτων, όμως ο μεθυστικός ήχος και η σχεδόν ηλεκτρική επιτάχυνση όποτε την ζητήσεις είναι σημεία που σε αιχμαλωτίζουν για να τον απολαμβάνεις ξανά και ξανά. Τα 6,0 lt/100 km μέσης εργοστασιακής κατανάλωσης και τα 139 gr/km(CO2), είναι ένα ακόμα δείγμα των συνολικών ποιοτικών χαρισμάτων του και για την διαλεύκανση της υπόθεσης κατανάλωσης το MINI Roadster Cooper S αποδίδει στην πράξη 8 με 9  lt/100 km σε νορμάλ ρυθμό και με ελαφρύ πόδι, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι κινείται αργά. Σε ελεύθερη οδήγηση πλησιάζει τα 11 λίτρα, ενώ αν το πόδι μένει τεντωμένο στην μοκέτα ξεπερνά τα 15.

Το μοτέρ λοιπόν, εξασφαλίζει την απόδοση και τις επιδόσεις και αυτό που μένει είναι η γεύση από το υπόλοιπο σύνολο. Από τις πρώτες στιγμές πίσω από το τιμόνι αντιλαμβάνεσαι ότι οδηγείς ένα αυτοκίνητο εστιασμένο στον fun to drive χαρακτήρα. Φρένα αποτελεσματικά που αντέχουν στην βαρβαρότητα, τιμόνι που εμφανίζεται εξαιρετικά άμεσο και γεμάτο σε αίσθηση, αντιδράσεις από το αμάξωμα που έρχονται γενναιόδωρα καθώς και ακαριαίες αλλαγές κατεύθυνσης είναι στην ημερήσια διάταξη. Όσο έχεις το ESP σε εγρήγορση τίποτα δεν συμβαίνει ανησυχητικά αν είσαι ενθουσιώδης αλλά ανυποψίαστος. Όταν όμως απαλλαγείς με το πάτημα ενός διακόπτη από τα ηλεκτρονικά δεσμά, πρέπει να γνωρίζεις καλά την τέχνη της οδήγησης πριν ορμήξεις. Το Roadster δεν θέλει πολύ για να πλασαριστεί στην είσοδο μια στροφής, αρκεί ένα σήκωμα στο γκάζι ή μια αποφασιστική τιμονιά και η ουρά ταξιδεύει με το πλάι. Εντυπωσιακό αν γνωρίζεις, ανατριχιαστικό αν δεν ξέρεις τι σε περιμένει. Στο ορεινό στροφιλίκι ή σε οποιαδήποτε στριφτερή διαδρομή το διθέσιο MINI θα βοηθήσει τον γνώστη να απολαύσει ένα δεμένο σύνολο με μεγάλες δυνατότητες και να το απολαύσει ανάλογα με τις δυνατότητες του. Η ανάρτηση έχει ως προτεραιότητα την σπορ συμπεριφορά και λιγότερο την άνεση, όντας σκληρή στις αστικές μετακινήσεις, ενώ στις ελληνικές κακοτεχνίες δεν λείπουν τα ανατριχιαστικά κοπανήματα που προκαλούν τριγμούς στο εσωτερικό. Όσο τριγυρνάς σε καλοστρωμένους δρόμους υποκλίνεσαι στην αμεσότητα της πληροφορίας και την συνέπεια σε πρόσφυση και κράτημα. Στο σύνολο των ελληνικών δρόμων όμως κράτα μικρό καλάθι γιατί οι μετατοπίσεις είναι το επόμενο σύμπτωμα μετά το κοπάνημα. Στον αυτοκινητόδρομο οι εντυπώσεις διατηρούνται στο καλό επίπεδο που συνηθίζουν όλες οι κατασκευές της MINI, η κουκούλα καταφέρνει να μην ενοχλεί, όμως δεν παύει να ψάχνει ευκαιρία να πάρει την πρώτη έξοδο. Όπως και να το κάνουμε οι δευτερεύουσες και στριφτερές διαδρομές το εμπνέουν περισσότερο…

 

 

συμπέρασμα

Η σχέση της MINI με τα roadster ξεκινά σε γνώριμα σχεδιαστικά μονοπάτια για την εταιρεία, προσφέροντας φυσικά μια δυναμική, γοητευτική και ενδιαφέρουσα επιλογή αν ψάχνεσαι στα διθέσια με τις πάνινες οροφές. Σε επίπεδο εμφάνισης και αισθητικής το MINI Roadster κερδίζει και την πιο δύσκολη ματιά, ο ήδη αναγνωρισμένος χαρακτήρας ανεβαίνει τα σκαλοπάτια καταξίωσης και η απολαυστικά δραστήρια συμπεριφορά του σε κάνει να ξεχάσεις τους λόγους που η πίσω κίνηση σε αυτοκίνητα του είδους θεωρείται αξεπέραστη. Στην Roadster εκδοχή του το MINI πλησιάζει όσο ποτέ το κλισέ της kartίστικης συμπεριφοράς που συνόδευε τα αυτοκίνητα της εταιρείας από την εποχή της ρετρό αναβίωσης και ο υπερτροφοδοτούμενος 1.6 των 184 ίππων έχει κάθε λόγο να απογειώσει τις αισθήσεις. Όσο για τις πωλήσεις, η lifestyle εικόνα και η macho εμφάνιση θα παίξουν σημαντικά τον ρόλο προς την επιτυχία.

MINI Roadster On Location driving scenes

POLL

Ποιο ηλεκτρικό πόλης προτιμάτε;

  • Honda e
  • SEAT Mii Electric
  • smart EQ fortwo coupe
  • smart EQ fortwo cabrio
  • smart EQ forfour
78
GOCAR Magazine #78

ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΙΑ IPAD ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ANDROID

ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...